Helmen en bluetooth ?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Blueberry

Helmen en bluetooth ?

Bericht door Blueberry »

Hoewel je eigelijk helemaal niet bereikbaar wil zijn als je op de motor zit zijn er toch de mogelijkheden met Bluetooth.
(ook handig met je navigatiesysteem?)

Ik heb nogal wat vragen:

- Werkt het goed? Hoorbaar enzo/ hoe lang werkt battery?
- Waar gebruik je het allemaal voor?
- Welk merk heb je ?
- Kun je een afbeelding plaatsen?
- En natuurlijk wat kost het ?
- Vast of systeemhelm?
- Is het dat ook waard voor jou?

Bedankt voor je reaktie.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Hi

Ik heb zelf de Interphone.
http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=3090" onclick="window.open(this.href);return false; staat mijn review van dit product.

Ik moet nog foto's maken van hoe e.e.a op de helm zit, maar dat ga ik morgen doen.

:P
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Iemand ervaring met de Nolan N103 of 102 od de Bluetooth van Airoh?
Remko

Bericht door Remko »

Alleen ervaring met Nolan N103..



Wat een Pokke helm

In december eentje gekocht.
In januari omgeruild omdat het vizier niet wou sluiten en het zonnevizier bij ieder hobbeltje dichtklapt.

Twee weken later opgeruild voor een Shoei multitec.

Zonnevizier van de N103 viel steeds dicht en het buiten vizier sloot soms wel en soms niet.......

Met Bluetooth geen ervaring overigens.....


:? :? :? :? :?
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Toch bedankt voor je reaktie !

Reed al 26 jaar met Nolan helmen tot de N100, stoffering was waardeloos.
Rij nu met S55 van Airoh is prima ding maar geen bluetooth.( dan de S550S nodig)

Voornemens om een N103 Bluetooth te gaan kopen, dit geeft niet echt hoop.

Nogmaals bedankt.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Bericht door Xavier »

Zie ook het topic over de Interphone. Bedenk dat als je wilt communiceren tussen helmen (passagier dan wel andere motor) dat bluetooth, tegen de regeltjes in, niet universeel is. De verschillende merken/aanbieders werken dus 9 van de 10 keer niet samen.

Is het je alleen te doen om te kunnen bellen/communiceren, dan zou ik gaan voor een systeem dat ingebouwd is in de helm. Hierdoor heb je niet allerlei 'kastjes' aan je helm hangen.

Ik heb zelf een Nolan 102, bevalt op zich goed maar het externe zonnevizier is niet echt praktisch. Hoe de 103 is weet ik niet, het inwendige zonnevizier lijkt me wel een verbetering. En zoals met iedere helm: hij moet je maar net passen.
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Ik heb een Schubert C1 en ben benieuwd of iemand dezelfde helm heeft en ook een Zumo.
Ik wil de Schubert met de Zumo laten werken.
Weet alleen niet wat slim is, om dit te doen via Bluetooth of een kabel.
En welke Bluetooth systeem werkt heb beste dan?

Wie maakt me wijzer?

Groeten,
Richard
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Ik heb de S1 van Shubert, met daar een Interphonesysteem ingebouwd.
De ontvanger plak je simpel aan de zijkant van je helm, de ruimte voor het speakertje en de microfoon heb ik in het piepschuim uitgesneden.
Het is een paar uurtjes werk om alles onzichtbaar en onvoelbaar weg te werken, maar het kan prima.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Zoals een echte Hollander ben ik natuurlijk op zoek gegaan naar een goedkoper aternatief.

Heb nu op Google en Ebay de Motorola H9 gevonden.

Dit is het kleinste bluetooth oortje en gaat m.i. zo in de helm.

Verwachte hem komende week, laat de resultaten wel weten.

o ja Prijs via Ebay.DE ongeveer 80/90 euro dat een stuk minder dan een nieuwe helm met Bluetooth :wink:
Gerrit Diepeveen

Bericht door Gerrit Diepeveen »

blueberry schreef:Zoals een echte Hollander ben ik natuurlijk op zoek gegaan naar een goedkoper aternatief.

Heb nu op Google en Ebay de Motorola H9 gevonden.

Dit is het kleinste bluetooth oortje en gaat m.i. zo in de helm.

Verwachte hem komende week, laat de resultaten wel weten.

o ja Prijs via Ebay.DE ongeveer 80/90 euro dat een stuk minder dan een nieuwe helm met Bluetooth :wink:
Kun je al gebruikservaring geven , en is de H9 compatibel met de Zumo.
Ik ben met name benieuwd naar het geluidsniveau.

Bij voorbaat dank voor de info.

Met vriendelijke groet Gerrit
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Heb nu een interphone aangeschaft in samenwerking met mijn zumo.
De interphone gemonteerd in mijn Schubert C1 en het werkt perfect.
Geen problemen.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

oh Ja inmiddels heb ik de motorola H9, helaas is deze te groot om plezierig te gebruiken.
Bluetooth is normaal altijd met andere te koppelen, zal ook wel met ZUMO gaan denk ik.

Gebruik nu een Jabra 250 V headset is wel wat groter maar valt achter het oor, dat werkt redelijk.

Afhankelijk van de ruimte bij je oor zijn er vast wel goede combinatie's te maken met je helm.
sukses
Gerrit Diepeveen

Bericht door Gerrit Diepeveen »

blueberry schreef:oh Ja inmiddels heb ik de motorola H9, helaas is deze te groot om plezierig te gebruiken.
En hoe was het geluidsniveau in de helm (rijdend) , duidelijk te verstaan?
Ik neem aan dat je bij dit oortje niet je oordop kunt dragen aan dezelfde zijde :)

Er zit in mijn helm (Shoei Multitec) wel een uitsparing bij de oren , maar met testen van een BT-oortje dat ik had liggen in de helm blijkt het max te produceren geluidsniveau te laag . (met oordoppen in)
dus ik zoek een BT oortje klein genoeg om in de helm te monteren , en luid en duidelijk te verstaan is.

De optie met een pukkel aan de helmbuitenzijde vind ik niet optimaal.

Gegroet Gerrit
Diversion

Bericht door Diversion »

Hey Blueberry en Gerrit,
Jullie gebruik van een BT oortje roept bij mij een vraag op: gebruiken jullie dat ook voor de telefoon?
Zo ja, hoe nemen jullie dan de telefoon op? Volgens mij moet je voor het opnemen op een knopje van het oortje drukken, maar daar kun je toch helemaal niet bij als deze geheel in de helm zit?
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Op mijn telefoon (Nokia N73) kan ik hem op automatisch opnemen zetten.
Diversion

Bericht door Diversion »

Hey Blueberry,
dank voor de info. Ik heb zelf een Nokia E90 en zie in de handleiding dat dat bij mij ook mogelijk moet zijn. Ik kan dan met het ding zowel navigeren als gebeld worden.

Ben je tevreden met de Jabra 250V? D.w.z. klinkt hij luid genoeg en ben je zelf verstaanbaar genoeg? Ik probeer zelf een Jabra BT5020 op de kop te tikken.
Annick

Bericht door Annick »

Ik heb dit systeem, in combinatie met Garmin Zumo 550.... en een Shoei Multitec helm (waar die BT oortjes dus ingebouwd zitten)....

Zumo 550 + Camos BHS 500 (Bluetooth headset)

Wat een ellende; boven de 40km/uur kan ik NIKS verstaan.

Ik vind het ZO zonde van die bak geld..... ik laat zelfs een 12V-aansluiting op mijn Strom maken zodat ik (dan maar) een bedrade headset kan aansluiten.

Dan nog iemand zoeken die een andere headset góed in mijn helm kan/wil inbouwen.... of is hier iemand die dat kan/wil doen????
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Rij zelf met de Nolan 103 in combinatie met de N-com BT, Zumo en oordoppen.
Kost idd klauwen met geld maar wil niets anders meer. Vind Claire goed te verstaan (alhoewel ze wel wat snauwerig is :wink: ) De kwaliteit van de muziek daar hebben we het ff niet over. Het is al mono en m'n doppen filteren er bepaalde tonen uit dus dat wordt er niet beter op.
Was na een jaar prutsen met kabels naar de 12volt en helm het echt zo beu. Bovendien 3 connectors (of zijn het connectoren) in een jaar tijd versleten dus echt goedkoper werd dat ook niet. Vind de BT een verademing zolang je niet vergeet dat ding op tijd op te laden :?

Bellen doe ik er niet mee. In tegenstelling tot wat ze van vrouwen zeggen kan ik iig maar 1 ding tegelijk en dat is motorrijden. Alle aandacht voor nodig en vooral voor de koekblikkers. Moet er niet aan denken dat ik ook nog moet bellen :wink:
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Ha diversion,

Voorlopig voldoet de jabra, klemt wat bij het oor, maar geluid is voldoende.
Standby is lang genoeg, is natuurlijk geen volledige bluetooth helm met alle optie's, maar kost ook een stuk minder.

Groet,

Blueberry
Skystar

Re: Helmen en bluetooth ?

Bericht door Skystar »

Heb nu een Nolan N100 in combinatie met een Midland BTII en dongle voor Garmin streetpilot 2610. Werkt uitstekend!! GPS, Telefoon en mp3 speler allemaal via de blauwe tand verbinding. Alles te schakelen op de BTII. Inbouw geen probleem, 2 speakertjes achter de wangstukken en de microfoon via de zijkant schuin voor de mond geplaatst. Met helm open en 120 km per uur op de teller de garmin en telefoon nog goed te verstaan in de helm en de andere zijde verstaat mij ook goed. De nieuwe helm, een Uvex Enduro, komt hoop ik volgende week dus het spul kan uit de oude helm en in de nieuwe gebouwd worden dan. De uvex is stiller dan de huidige helm dus kan er alleen maar beter op worden kwa geluid.

Martin
Bizet

Re: Helmen en bluetooth ?

Bericht door Bizet »

Misschien een domme vraag: die bluetooth gebruiken jullie die voor je telefoon of voor je navigatie?
Ik wil graag zo'n portable navigatie (tomtom of garmin ofzo) op de motor meenemen in mijn tanktas en dan met een oortje het geluid ontvangen, maar om een of andere reden wil mijn bluetooth oordopje niet koppelen met zo''n systeem.
Kennen jullie dit probleem en zijn er systemen waar dit wel mee lukt?
Furiousz

Re: Helmen en bluetooth ?

Bericht door Furiousz »

Bizet schreef:Misschien een domme vraag: die bluetooth gebruiken jullie die voor je telefoon of voor je navigatie?
Ik wil graag zo'n portable navigatie (tomtom of garmin ofzo) op de motor meenemen in mijn tanktas en dan met een oortje het geluid ontvangen, maar om een of andere reden wil mijn bluetooth oordopje niet koppelen met zo''n systeem.
Kennen jullie dit probleem en zijn er systemen waar dit wel mee lukt?
Waarom meenemen in de tanktas? Als je bijvoorbeeld een Garmin Zumo hebt, kun je deze mooi boven de tellers van de v-strom plaatsen. En in principe kun je elk bluetoothsetje met de Zumo (of Tomtom) koppelen.

Vertel even over welke "oordopjes" je het hebt, en met welk systeem je dit wou koppelen :idea:
Geiteboer

Re: Helmen en bluetooth ?

Bericht door Geiteboer »

Ik heb een zumo 550 in samenwerking met de scala teamset . Werkt perfect. Zowel als intercom als geluid van telefoon en gps.

Marc
Bizet

Re: Helmen en bluetooth ?

Bericht door Bizet »

@ Furiousz: ik vind die zumo voor op het stuur wel erg duur in vergelijking met de gewone die ook in de auto kunnen. Een mogelijkheid is ook nog dat ik m gewoon in mijn jaszak stop en alleen op het geluid af ga.

Ik heb een plantronics headsetje en dat beviel met mijn telefoon samen erg goed. Ik heb hem al geprobeerd te koppelen met mijn pda en dat lukte ook al niet. Van de week bij Halfords geprobeerd met een tomtom (??) en dat lukte ook niet...........
dus misschien deugt die plantronics niet en moet ik een hele nieuwe combi gaan kopen (maar welke dan?)
Blueberry

Re: Helmen en bluetooth ?

Bericht door Blueberry »

Heb nu een Jabra bluetooth oortje en gebruik de navigatie van TOM TOM op mijn N73 Nokia, deze praat mij naar mijn bestemming,.

Kosten: Jabra +- € 40,= , N73 rond de € 300,=

Telefoon zit nu nog in mij jas als ik rij, heb nu een fietsbevestiging gekocht met hoes van Krussel voor de N 73, is niet waterdicht maar als het plenst gaat ie toch weer in mijn zak.

Weet nog niet of ie op de Strom of op de Van van gaat.

Blueberry
Plaats reactie