Schuberth Concept

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Korsan

Schuberth Concept

Bericht door Korsan »

Ik heb dus zo'n helm en ben helemaal niet te spreken van de coating op het vizier. Beslaat als een gek en ik heb het vizier pas weer in juni dit jaar nieuw gekocht. Heeft maar een maandje gewerkt en dat voor 50 euro. Overwogen om fogcity te nemen maar dit was de vorige keer niet bevallen. Pin lock heeft er alleen een universele voor en die is te klein. Dus terug naar de dealer en die stuurt hem naar Splash. Staat 3 jaar garantie op, maar niet op de coating. Tijdelijk een 2de hands vizier gekregen. Valt me toch tegen van een merk als Schuberth. Volgend jaar dan maar noodgedwongen een nieuwe systeemhelm (met ingebouwde zonneklep) van ander merk.
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi,

Ik heb ook een Schuberth systeemhelm. Bij mij werkt de pinlock prima. De randen zijn niet anders dan bij andere helmen en zitten mij niet in de weg.

Werkt in ieder geval zeer veel beter dan de standaard coating die Schuberth zelf denkt te moeten gebruiken. Ik ben het met je eens at het wel een beetje vreemd is dat ze nog geen licentie hebben gekocht en bij zo'n kwaliteits helm (en duur) een passende pinlock hebben.

Tja.... gründlich, maar dan toch niet helemaal.

Leo
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De schuberth is vanwege geluids demping behoorlijk dicht gemaakt. Ik kan bij mijn C2 eigenlijk geen plekje vinden waar ik zo een vinger naar binnen kan krijgen zonder voering aan de kant te drukken.
Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de nodige ventilatie, de uitgeademde vochtige lucht kan maar slecht weg en ondanks de coating zal er een waas gaan vormen op het vizier.
Bij de C2 kun je hiervoor het vizier bij het scharnier een stukje naar voren drukken waardoor er een niet hinderlijke luchtstroom, aan de binnenkant van het vizier, gaat stromen.
Of dit bij de Concept ook mogelijk is weet ik niet.
Nadeel hiervan is dan weer dat er bij regen wat druppels naar binnen kunnen glippen.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Hunter6 schreef:...Bij de C2 kun je hiervoor het vizier bij het scharnier een stukje naar voren drukken waardoor er een niet hinderlijke luchtstroom, aan de binnenkant van het vizier, gaat stromen...
Hunter m.b.t de C2 van Schuberth (heb ik ook) heb je dan geen last dat je vizier hinderlijk trilt, geldt ook voor het zonneklep viziertje.
Groet, Robert |
Korsan

Bericht door Korsan »

Vizier stuk naar voren schuiven kan ook bij de Concept. Krijg dan wel last van droge ogen en droge lenzen na uur heen en uur terug.

Leo, heb je pinlock direct laten aanbrengen of eerst een dag vizier in koud water (zoals men op bv motorforum voorstelt). Universele pinlock is ook zeer smal vind ik. Heb jij hier last van?
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Ik heb de pinlock gewoon direct aan laten brengen. Ik had een deal met de dealer dat als de coating los zou laten (wordt inderdaad voor gewaarschuwd) hij voor het nieuwe vizier zou zorgen. Zijn ervaring was (en ik ben gewaarschuwd dus ik let erop) dat je alleen moet zorgen dat de pinlock echt geod aansluit en er dus geen vocht achter kan komen en blijven. Als na een flinke regenbui er toch iets tussen pinlock en vizier zit, dan haal ik gewoon de pinlock eraf , maak de boel schoon en droog, en monteer het zaakje weer.

Ik heb nooit een centje pijn gehad.

Mijn vriendin heeft inmiddels ook een Schuberth (bij een andere dealer). Haar eerste vizier kwam al snel een beschadiging in de coaating. Deze coating blijkt echt niet bestand tegen vocht. Zij gebruikte lauw water en de hele coating kwam er zo af. Bij de tweede heeft ze de pinlock laten monteren en heeft achteraf de coating moedwillig met warm water verwijderd zodat dit nooit meer een probleem kon geven. Daarna heeft ook zij geen enkel probleem meer gehad. Ik denk dan ook dat de meeste gevallen van loslatende coating een combinatie is van pinlock en niet droog maken als een keer vocht achter de pinlock komt.

Voor wat betreft het formaat: van "zeer smal" heb ik echt geen last.

Met vriendelijke groet,

Leo
Korsan

Bericht door Korsan »

Binnen 2 dagen was mijn vizier terug van Splash. Ze hebben het getest en het bleek aan de eisen te voldoen. In hun schriftelijke reactie gaven zij weer dat je geen 100% anti condens kunt verwachten en dat zij daarvoor Fog city adviseren. Dat heb ik dus ook maar laten doen.

Nu maar afwachten. Ik blijf het toch jammer vinden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

BlackstromNL schreef:
Hunter6 schreef:...Bij de C2 kun je hiervoor het vizier bij het scharnier een stukje naar voren drukken waardoor er een niet hinderlijke luchtstroom, aan de binnenkant van het vizier, gaat stromen...
Hunter m.b.t de C2 van Schuberth (heb ik ook) heb je dan geen last dat je vizier hinderlijk trilt, geldt ook voor het zonneklep viziertje.
Ja hij trilt wel met name als het scherm hoog staat. Ik ben 1.82 en heb het scherm nu in de onderste stand staan en dat bevalt prima. Droge ogen heb ik niet altijd last van. Zodra het vervelend wordt sluit ik hem weer een tijdje.
Ideaal is het niet maarja,,
CVke

Bericht door CVke »

Heb sinds een half jaar ook een concept. In de zomer heb je natuurlijk geen last van een bewasemd vizier maar met het slechte weer de laatste tijd was er echt niet mee te rijden. Koud, vochtig weer en je vizier beslaat volledig, en dan heb ik al de anti-fog en dergelijke al geprobeerd.
Dan de ventilatie maar op standje 1 zetten, zodat je een lichte tocht langs de binnenkant van het vizier krijgt. OK probleem opgelost totdat het even serieus regent. Dan loopt het water over de binnenkant van je vizier naar onder. Hopla, weg goed zicht.
Thuis de pinlock van mijn oude lazer Tornado genomen en deze gemonteerd in mijn Concept met het idee dat als ik het naar de kl**te help dan is da niet erg want zoals nu heb ik toch niets aan mijn concept vizier.
De volgende ochtend in de kou en gietende regen naar mijn werk gereden en ongeloofelijk, een perfect zicht zonder aanslaan. Ja, alles rond de pinlock is erg aangeslagen maar door de pinlock is het zicht perfect. Zelfs met al de ventilatie volledig dicht.
Dit heb ik een paar dagen geprobeerd en toen een nieuwe pinlock besteld, een gewone en een gele voor als het donker is. Deze erin geklikt en voila ... nu ben ik zeer content.
Dus voor de liefhebbers, de pinlock voor de "Lazer Tornado" past bijzonder goed, vind ik persoonlijk, zonder veel verlies van rondomzicht.
Korsan

Bericht door Korsan »

Goeie oplossing van je. Hoe heb je de gaten gepast en gemeten?

Ik heb nog een pinlock op mijn oude Shoei helm. Ga ik misschien dan ook maar overzetten. Bij regen neem ik de Shoei.

Oh ja ik heb dus fogcity genomen op mijn zgn goedgekeurde Concept-vizier. Weer geen tevreden resultaat en wereld van verschil met pinlock. Gemaild met Splash en zij zeggen stuur maar op. Daar heb ik geen zin meer in en heb gevraagd of ze een ander voorstel kunnen doen voor een passende oplossing. Afwachten maar.

In de Motoplus stond een stukje over nanoshield. Wie kent dit product en heeft het gebruikt. Op hun site staat uitgebreid info hierover en Motoplus oordeel is goed. De prijs is het goedkoopst tot nu toe van alle anti-fog fabrikanten. Kost 14,95. Misschien wordt dit dan de eventuele opvolger als Splash niet het probleem wil oplossen.

http://www.nanoshield.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hebben jullie al de nieuwe Shoei Multitec gezien. Schitterend, maar wel duur. De goedkoopste is 339 euro. Waarom is matzwart duurder als zwart metallic?

http://www.shoei-europe.com/en/swf_prod ... e=MULTITEC

Afbeelding
CVke

Bericht door CVke »

Simpel eigenlijk. Je legt je oude pinlock op de binnenzijde van je concept vizier. Kleeft deze hier en daar wat vast met papierkleefband en langs de buitenzijde kan je dan mooi zien waar de gaatjes moeten komen. Het enige probleem is met een schuifmaat je nieuwe pinlock zo uitlijnen dat deze ook effectief in het midden van je vizier zit. Dit kost enige moeite en het herhaaldelijk weghalen en terugplaatsen van je pinlock tot deze werkelijk goed ligt. Je kan deze namelijk niet schuiven ivm de siliconen.

Let ook op dat je het vizier nog open en dicht krijgt zonder dat je een klik van de vizierbeluchting moet open zetten. Dat moet ik namelijk doen omdat ik mijn pinlock iets hoger heb geplaatst dan het midden. Dit omwille van beter zicht. Het stoort niet en went rap maar als ik mijn vizier wil open doen zonder de vizierbeluchting links open te klikken raak ik mijn rubber dichting bovenaan. Dus ik moet steeds even de vizierbeluchting een stand openklikken.

Met een dunne stift, ik gebruik zo'n stift om op CD's en DVD's te schrijven, kan je dan nauwkeurig een klein stipje zetten waar je gaatjes moeten komen.

Ik heb dan de gaatjes voorzichtig uitgeboord, let op de juiste diameter van je boor, het gaatje mag ietsje kleiner zijn, kan je nadien met de punt van een schaar voorzichtig wat groter krabben zodat de pinnetjes perfect passen, ze moeten spannen.

Eenmaal dat gedaan is het enkel je pinlock erin klikken en kijken of je de pinnetjes wat moet bijdraaien, deze zijn namelijk acentrisch, om de juiste spanning op je pinlock te krijgen. De siliconen moet overal mooi drukken.

Voila, heeft bij mij ongeveer 20 minuten geduurt voor alles perfect zat.
Let wel op dat je pinlock groot genoeg is voor in je concept. Je mag niet te veel zicht verliezen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Korsan schreef:

Hebben jullie al de nieuwe Shoei Multitec gezien. Schitterend, maar wel duur. De goedkoopste is 339 euro. Waarom is matzwart duurder als zwart metallic?

http://www.shoei-europe.com/en/swf_prod ... e=MULTITEC

Afbeelding
Ja en zelfs al mee proef gereden........ het extra gewicht t.o.v. mijn superlichte Shoei-integraal viel me mee..... maar de extra decibellen qua windgeruis viel me toch nog weer tegen :?
Het model is wel mooi, niet zo giga groot als b.v. de Shubert.
Geen zonneschermpje maar wel een extra vizier met een 'overloop' van donker naar licht en pinlock.
Nog niet besloten om hem te kopen.......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Korsan

Bericht door Korsan »

Up date: ik heb ter compensatie een nieuwe Fogcity gekregen van Splash. Toch wel mooi gebaar. Ga het van de week proberen. Ben nu lekker vrij van werk.
Korsan

Bericht door Korsan »

Up date: op de beurs met Splash Design gesproken over mijn klacht. Ze gaan er verder werk van maken bij Fog city en eventueel rubbers vervangen van de helm omdat deze ook regen doorlaat.
Ik wacht het af. Word op de hoogte gehouden per mail.

Zag op de beurs ook de Caberg Rhino in matzwart. Duurste was 179 en goedkoopste 129 euro. Heeft iemand deze helm al en eventueel met pinlock erin?

Ik blijf de Multitec mooi vinden, maar ja de prijs he.
Stoffeltje

Bericht door Stoffeltje »

Stroompje schreef:
Korsan schreef:

Hebben jullie al de nieuwe Shoei Multitec gezien. Schitterend, maar wel duur. De goedkoopste is 339 euro. Waarom is matzwart duurder als zwart metallic?

http://www.shoei-europe.com/en/swf_prod ... e=MULTITEC

Afbeelding
Ja en zelfs al mee proef gereden........ het extra gewicht t.o.v. mijn superlichte Shoei-integraal viel me mee..... maar de extra decibellen qua windgeruis viel me toch nog weer tegen :?
Het model is wel mooi, niet zo giga groot als b.v. de Shubert.
Geen zonneschermpje maar wel een extra vizier met een 'overloop' van donker naar licht en pinlock.
Nog niet besloten om hem te kopen.......

ik heb m gekocht trouwens en ben er zeer tevreden over, heb er ook t tweede vizier bij dat verdonkerd naar de bovenkant, moet nog wel n pinlock bijkopen voor dat vizier, als k voor n hele dag weg ben tot donker heb k wel t tweede vizier bij in men topkoffer, pinlock is heel goed, en heb geel last van de ruis, is natuurlijk ook men eerste helm dus kan nt vergelijken
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Nieuwste informatie:

Mijn schoonzusje heeft net een Schuberth R1 gekocht en blijkbaar is sinds heel kort via Schuberth zelf een vizier met officiele pinlock te koop.

Bij Goedhart kon het tenminste besteld worden, alleen was er NOG geen bestelnummer bij Schuberth voor. Het is nu kennelijk nog handwerk.

Leo
Plaats reactie