Zonneschermpje?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Be-Outside

Zonneschermpje?

Bericht door Be-Outside »

Dit is vooral een berichtje voor de bikkels, dus al die watjes die hun motor nu in de stalling hebben staan tot april kunnen door naar het volgende bericht :wink:.

Het gebeurt mij nogal eens dat ik in de winter rij met een vrij laag staande zon midden in m'n ponem. Mijn vizier is krasloos, maar toch zit ik dan te knijpen... Kan mijn voorzetter op m'n bril zetten, maar dat is soms gewoon ff te veel werk. Ik ben een groot liefhebber van de systeemhelm en heb zelfs even overwogen om de Schubert C2 aan te schaffen omdat die een ingebouwd sunscreen heeft, maar dan moet ik weer met een boor aan de slag omdat ik niet zonder pinlock wil rijden (en Schubert heeft geen standaard pinlock). En trouwens; mijn Shoei Syncrotec II is pas een jaar oud en eigenlijk nog lang niet aan vervanging toe.

Via E-Strom een site aangereikt gekregen waar ze 'high performance sunshields' verkopen die feitelijk in elke helm (en dus ook in mijn Shoei) passen. Vorige week besteld, € 24,95 overgemaakt en gisteren in de post. Een uitkomst!! Spaart me zo even € 400,00 voor een Schubert uit. Wellicht ook iets voor andere bikkels? (De watjes mogen ook wel kijken, hoor :lol: )

Check it out, zou ik zeggen:
klikkerdeklik
Boris

Bericht door Boris »

Ehm zon? Was dat? Vertrek in het donker, rijd naar huis in het donker. :wink:
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Boris schreef:Ehm zon? Was dat? Vertrek in het donker, rijd naar huis in het donker. :wink:
Een echte bikkel dus. Amsterdammer zeker :?: :wink: 8)
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik heb de Schuberth C1 en daar heb ik een folie laag op laten aanbrengen, omdat er geen pinlock voor bestaat. Ingebouwde zonnescherm is echt ideaal, alleen folielaag werkt niet goed. Echt balen! Moet ik dus weer gedwongen mijn Shoei helm op met pin lock. Geen zonneklep maar tot nu toe toch niet vaak zon gezien. Weet iemand trouwens een kant en klare vizier met pin lock voor de C1?
Korsan

Bericht door Korsan »

Niet dat de Shoei een slechte helm is maar qua kleur past het niet bij de motor. Had hem al bij de GSX. Ben een beetje ijdel.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Korsan schreef:Niet dat de Shoei een slechte helm is maar qua kleur past het niet bij de motor. Had hem al bij de GSX. Ben een beetje ijdel.
Misschien een goed idee om je Strom dan in te ruilen voor de enige juiste kleur :?:
Een Strom hoor natuurlijk gewoon zilvergrijs te zijn... Voordeel is dat ze er een perfect bij-kleurende Shoei systeemhelm bij hebben :wink: .
Korsan

Bericht door Korsan »

Nee, volgende motor wordt hoop ik de nieuwe bmw F 800ST als deze bevalt na een proefrit en qua bijbetalen. Of de nieuwe Vstrom als deze gefacelift wordt. Wordt wel tijd he voor een facelift.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hoi Ben, ik heb dat ding al een jaar of 1~2(?) geleden gewoon bij Safe aangeschaft voor 19,95. Is hier dus "overal" gewoon te koop. Ik had hem ook al toen we bij Emile je handvatverwarming monteerden. Bevalt trouwens erg goed. Ik vind het alleen weer veel geld voor zo'n eenvoudig stukkie plastic. Zal ik wel de zuinige Hollander zijn, maar 20 Euro voor zoiets simpels is toch weer zakkenvullen. Desondanks heb ik het dus al geruime tijd in gebruik..... :roll: :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Iron Horse schreef:Zal ik wel de zuinige Hollander zijn, maar 20 Euro voor zoiets simpels is toch weer zakkenvullen. Desondanks heb ik het dus al geruime tijd in gebruik..... :roll: :wink:
Ach Rob... het is en blijft een consumentenmarkt; wat de gek er voor geeft :roll: .
En deze gek heeft dus € 24,95 uitgegeven en is er nog erg blij mee ook. Is misschien een 'eenvoudig stukkie plastic', maar ik kan het voor dat geld niet namaken.

En ach; zoals mijn oude vadertje altijd zegt; Geld spielt keine Rolle, nur die Liebe... :)
Remakil

Bericht door Remakil »

Gelukkig heb ik daar geen last van... ben een watje... Strom staat in de verwarmde schuur... woonwerk doe ik met leaseblik... en zo nu en dan... bij een mooie winterse dag zoals morgen... dan ga ik lekker rijden op m'n Strommeke... en dan heb ik geen last van de zon... Ik heb gewoon een donker visier... :)

En ja... daar rij ik (soms) ook mee als het donker is... :P
Bij een regenachtige dag laat ik dat donkere visier er ook gewoon in...
Knut

Bericht door Knut »

Heb al 3 jaar een Lazer Revolution .
Ook met weg klapbaar zonnevizier .
Heb nu weer een nieuwe aangeschaft .
Tis misschien niet de stilste helm , maar om pasvorm en looks gecombineerd met het FULLFACE :!: opklapbaar zonnescherm heb ik toch weer gekozen voor een Lazer .

Meerdere systeemhelmen hebben tegewoordig een zonneschermpje , maar allemaal van die halve ( weet je niet of je er door of onderdoor moet kijken ) :?:
En Nolan heeft voor de goedkoopste oplossing gekozen ( volgens mij ) door een bestaande helm te voorzien van een zonneschermpje aan de buitenkant :shock: .
Lijkt mij dat je vizier in no-time bekrast is ( schermpje schuurt nl over het vizier ) , vooral als je bij regenachtig weer ff achter een vrachtauto blijft hangen .
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb sinds 2 weken zo'n Nolan, namelijk de N102. Deze helm heeft voor mij een perfecte pasvorm en dat is dan ook de reden dat ik deze heb aangeschaft. Voordat de pinpas door de betaalautomaat ging had ik al besloten het zonnescherm te verwijderen. Het zonnescherm zit inderdaad aan de buitenkant en zorgt voor extra windruis. Ook lijkt het mij inderdaad niet onwaarschijnlijk dat dit schermpje krasjes veroorzaakt. Ik rijd altijd met een zonnebril dus voor mij hoeft een zonnescherm niet. Verder is het echt een super fijne helm met een fijn opklapsysteem.
Knut

Bericht door Knut »

Zeker ...... de Nolan is een mooie en slimme helm .
Vooral het opklapsysteem met dubbel scharnierpunt .
Bij mijn Lazer scharniert het kinstuk op maar 1 punt en staat daarom ook vrij hoog omhoog als ik " open " rijdt .
Mijn vrouw heeft een Nolan N100 en is daar zeer tevreden over .
Jeff

Bericht door Jeff »

Daar ik hetzelfde probleem heb als de meeste motorrijders, een laagstaande zon.
Nu heb ik zelf een Schubert (concept) helm met ingebouwd zonnescherm.
Dit scherm is wel leuk voor als de zon hoog aan de hemel staat maar werkt zeker niet voor een laag staande zon.
Wat heb ik nu gedaan (kan link zijn maar werkt perfect) ? ik heb het zonnescherm beplakt met breede zwart tape !!! geheel dicht !
En zie daar, als er een laagstaande zon staat schuif ik mijn binnen vizier naar beneden en zodanig dat ik geen last meer heb van de zon.
Dus de hoogte van het binnen vizier is variabel en nogmaals het werkt perfect.

Met vriendelijke groet,

Jeff.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Caberg Justissimo!!

Systeemhelm met ingebouwde zonnebril, ik gebruik hem al 3 jaar
naar volle tevredenheid :D
Ingebouwde zonnebril werkt perfect bij laagstaande zon!

Pinlock is makkelijk aan te brengen met het bijgeleverde boortje
en malletje(wil of kun je dit niet zelf doen, vraag het de dealer, die heeft
er ervaring mee)

Nu na 3 jaar beginnen de wangstukken te slijten (ligt niet aan de helm,
ik scheer me te weinig!) dus in Utrecht in februari een nieuwe uitzoeken.

gr.
Richard
Bandit

Bericht door Bandit »

blackstrom schreef:Caberg Justissimo!!

Systeemhelm met ingebouwde zonnebril, ik gebruik hem al 3 jaar
naar volle tevredenheid :D
Ingebouwde zonnebril werkt perfect bij laagstaande zon!

Pinlock is makkelijk aan te brengen met het bijgeleverde boortje
en malletje(wil of kun je dit niet zelf doen, vraag het de dealer, die heeft
er ervaring mee)

Nu na 3 jaar beginnen de wangstukken te slijten (ligt niet aan de helm,
ik scheer me te weinig!) dus in Utrecht in februari een nieuwe uitzoeken.

gr.
Richard
Ik kan maar een ding doen Richard.

Jouw verhaal bevestigen, het is welliswaar niet de stilste helm, maar met de proppen in mijn oor is zelfs de "de BROM"van het duo Laser pijpjes (open) goed uit te houden.
Voor een pinlock ben ik nog niet geslaagd, maar erg veel moeite heb ik er dan ook niet voor gedaan. Van het beslaan heb ik nog niet veel last gehad, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna altijd met het scherm op een "kier"rijd :lol: Ben namelijk een liefhebber van frisselucht (mogelijk als compesatie voor het roken van zware shag) :oops:


Groetjes Toon

8)
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik heb eerst een plakvizier gebruikt van FOGCITY.
Voordeel hiervan is dat je niet in je vizier hoeft te boren.
Dit beviel erg goed totdat ik het met een papieren handhoekje
schoonveegde. Dit kraste dermate dat ik het viziertje direct kon
weggooien.

Daarna een Pinlock gemonteerd.
Bevalt net zo goed als de Fogcity!

gr.
Richard
Plaats reactie