Nieuwe verwarmde handschoenen

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
V-Max
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 22:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Hoofddorp

Nieuwe verwarmde handschoenen

Bericht door V-Max »

Deze week heb ik nieuwe Gerbing verwarmde motorhandschoenen gekocht. Niet de 12 volt maar de nieuwste 7 volt motorhandschoen. Enne ja, deze kunnen aangesloten worden op je accu.

De gebruikelijke 12 volt (model T12, XR12, G12, etc.) is misschien bekend, maar de 7 volt voor motorrijders is nieuw. Ik heb de XR7 met een batterij-set (7 volt en 2,500 amp) én een 12 volt aansluiting voor op de accu (dat heet een junior controller bij Gerbing) gekocht.

Hiermee kan ik ‘hybride’ rijden: voor een ritje van b.v. 1 uur gebruik ik de batterijen. Deze doen het op de hoogste stand (4) zo’n 2 uur, maar stand 3 is ruim voldoende en doet het zo’n 3 uur volgens Gebring. Dus een uurtje heen en een uurtje terug rijden is dan goed te doen. Het was deze week ’s ochtends nog niet héél koud, maar ze deden het perfect. Ik reed in batterijstand 3 en had na 2 uur rijden (heen en terug) nog 1,5 blokje stroom over (op de batterij staat hoe vol/leeg ie is).

Ik heb ook de kabels gekocht en aangesloten; werkt ook prima. Met de ‘junior controller’ kan je de stroomstand/warmte regelen. Ik heb dan de kabels via m’n mouwen, naar de onderkant van m’n jas, aangesloten, via een kabel op de accu. Voor de eerste keer ‘kabels trekken door je mouwen’ is even wennen, maar zit niet in de weg. Met de accu heb je wel onbeperkt stroom zolang je rijdt.

Oh ja, de reden dat ik voor 7V i.p.v. 12V heb gekozen is dat 7V met een kleinere batterij (en hoger amperage) langer warmte/stroom geeft. Dus met een 7 volt kan je langer op de batterijen rijden dan met een 12 volt. Als je ze aansluit op de motoraccu maakt dat natuurlijk niet uit: dan heb je onbeperkt stroom.

Als laatste: de warmte wordt over de bovenkant van je handenschoenen afgegeven. Dat is ideaal want de kou komt niet van binnen je handen maar van boven/buiten. Dit dus in tegenstelling tot handvatverwarming. De handschoenen zien er ook stevig uit en zitten toch soepel; ik ben in ieder geval heel tevreden en rij ook deze winter lekker door. Ik hoop dat je wat aan deze ‘review’ hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Nieuwe verwarmde handschoenen

Bericht door Eikie »

Ziet er goed uit. Zijn ze ook waterdicht Erwin?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Noname87
Berichten: 185
Lid geworden op: do 12-02-2015, 10:39
Mijn motor is een: Gazelle Eclipse

Re: Nieuwe verwarmde handschoenen

Bericht door Noname87 »

Wat kost dat nou in totaal? Al die kabeltjes, handschoenen e.d.?
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Nieuwe verwarmde handschoenen

Bericht door Ebrostrom »

Ik kan alleen maar zeggen: fantastisch en heerlijk. Zeker doen. Pas na n koude rit kom je er pas achter dat t koud is als je de motor vastpakt zonder handschoenen.

Ik heb alleen met kabels genomen. De shop adviseerde de accu's te laten. Deze moeten steeds opgeladen worden. Ook in de zomer. Zij kregen ze steeds terug en verkochten ze daarom zelf niet meer. Kabeltje vast aan accu en vanonder te zadel aanpluggen en je hebt warme handen. Hoogste stand is echt heet.
Ja ze zijn waterdicht. Enige nadeel is de grote mantel die je op een of andere manier in de mouw moet krijgen (anders loopt t water er zo in).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
V-Max
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 22:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Nieuwe verwarmde handschoenen

Bericht door V-Max »

ff snel antwoord op de vragen:
Waterdicht? Ja, althans volgens de documentatie, maar afgelopen week heeft het nog niet geregend, dus niet in de praktijk kunnen testen.

Prijzen? 189,- voor T12 12V incl. 12 volt kabels, dus zonder batterijen - tot 289,- voor XR7 7V incl. batterijen, kabels en controller. Dit zijn overigens adviesprijzen.

Dit weekend gereden; het werd 's ochtends al wat frisser, handschoenen zijn perfect.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Nieuwe verwarmde handschoenen

Bericht door Ebrostrom »

Ik had ze net ook aan moeten doen: 2u richting Den Haag. Ik ben verkleumd. T is waterkoud.
€100 voor 2 batterijen...dan maar gewoon t draadje door de jas. Werkt overigens prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe verwarmde handschoenen

Bericht door Stroompje »

Draadje doe ik ook nog wel eens buitenom onder fluorvest en over de mouwen onder de klittenbandjes door op mijn boven armen .......werkt ook!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Tuinsjeik
DL650 berijder
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 16-10-2011, 18:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 '07 - "Orka" + DL650 ABS '09 zilvergrijs
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Nieuwe verwarmde handschoenen

Bericht door Tuinsjeik »

http://www.althrite.nl/30seven-motor-ha ... quantity=1" onclick="window.open(this.href);return false;
op batterijen :wink:

8)
Uw "Motograaf" ;-)
'n dag niet gelachen is 'n dag niet geleefd ! / Ride to Live, Live to V-Ride!
Plaats reactie