Ervaringen HJC IS-Max II

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Eikie »

Ik heb gelezen dat Eric (Cooper) deze helm gekocht heeft. Ben nu benieuwd naar gebruikerservaringen (ook van evt andere forumleden)
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Ebrostrom »

Anders ik wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
C00per
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 01-03-2015, 19:08
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 (2015)
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door C00per »

ik vind het een fijne helm.... ik droeg voorheen ook altijd oorbescherming dit heb ik niet meer nodig in deze helm..... ik heb ook een Sena setje erin zitten.....
het is wel een wat zwaardere helm als de opvolger maar voor het verschil in prijs neem ik dat wel voor lief...
Life is short so live fast!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Ebrostrom »

Welk sena setje?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
C00per
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 01-03-2015, 19:08
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 (2015)
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door C00per »

Sena SMH5.....
Life is short so live fast!

Afbeelding
Afbeelding
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Adstrom »

Heb de HJC IS-Max2 opgehad en hij beviel mij wel, maar uiteindelijk is het hem toch niet geworden, vooral omdat je om het zonnevizier te bedienen een schuif achter/bovenop de helm moet bedienen. Dit werkt uitermate onhandig, vooral met het zonnige weer van afgelopen weekend waarbij je afhankelijk van de rijrichting steeds het zonnevizier gebruikt.
Daarom is het een ander merk geworden, wel wat prijziger, maar met een ruime uitkijk en een handige zonnevizierbediening: de Nolan N-104-EVO-Ncom.
C00per
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 01-03-2015, 19:08
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 (2015)
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door C00per »

ik vind het niet onhandig, maar mensen verschillen en ik vind het prijsverschil met die Nolan wel heel veel... dan heb ik mijn Sena setje erbij :shock: en ben ik nog goedkopenr!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 07-10-2015, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een direct opvolgende reactie is niet nodig en ongewenst!
Life is short so live fast!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Eikie »

Ik ging eigenlijk kijken voor een nieuw vizier + pinlock voor mijn 4 jaar oude Nolan N104, echter Euro 85 vind ik persoonlijk een smak geld voor zo'n stukje plastic.
Euro 100 erbij en je hebt een volledig nieuwe helm. De keuze was hierdoor makkelijk gemaakt en heb ik inmiddels de HJX IS-Max II gekocht inclusief pinlock vizier. Was toch in de aanbieding bij Hans van Wijk O:-)

Pasvorm is prima en er is in deze helm speciaal ruimte voor mijn bril. Heb nu geen druk meer op de zijkant van mijn hoofd en achter mijn oren. Ook de bekleding voelt erg comfortabel aan. De eerste 500 km zitten er op en de helm is een stuk stiller dan mijn oude Nolan N104. Gevoelsmatig ook minder turbulentie. Met open vizier 130 km/h gereden, nog vóór deze snelheid klapte het vizier van de Nolan N104 met een klap dicht. Ventilatie vind ik ook prettiger bij de HJC. geen koude plekken op je hoofd, het wordt beter verdeeld in de helm. Ook de ventilatie door het kinstuk komt beter binnen. Ik voel nu geen 'wind' langs mijn ogen meer.

Afbeelding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Consono
DL1000 berijder
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
Woonplaats: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Consono »

Kort na de aanschaf van de DL1000 moest er ook maar een andere helm komen. Na vele jaren met de Nolan jethelm op de VT1100 rond getuft te hebben, werd het tijd om eens wat anders aan te schaffen.
Ik had bij de plaatselijke motorshop al eens lopen gluren in het rek met de HJC-helmen, waar de IS-Max II best wel positief opviel, zowel in pasvorm, als in looks (dezelfde kleuren als de brommer! :lol: )

Ondanks dat ik met m'n bakkes nogal in de turbulentie zit van de MRA ruit met flip (reden is denk ik de afstand tussen voetzool en kruin: 1m98) viel het me op dat deze helm veel stiller is dan m'n vorige.
Givi airflow is onderweg, ben benieuwd wat dat voor een invloed heeft op het geluidsniveau in de helm.
Pasvorm is top (zal wel een ideaal HJC-hoofd hebben O:-) ) De bediening van het zonnevizier, daar kun je van mening over verschillen. Ik vind het best meevallen, na een aantal keren weet je feilloos de juiste knop/schuif te vinden.

Onlangs heb ik een Sena SMH3 BT-setje gekocht in de aanbieding (uitlopend model, nou snap ik ook die aanbieding). Voordeel van deze set is dat ie geheel in de helm past, dus geen knop met bediening aan de buitenzijde van de helm. Het lijkt mij dat die bobbel het windgeruis niet ten goede komt, maar ervaring heb ik er niet mee. SMH3 gaat flink hard, ik heb 'm bijna op de zachtste stand staan, zelfs met m'n Alpine oordoppen in (met gele filters)

Kortom, na een paar weken in bezit, plm 1500km verder denk ik dat ik met de IS-Max II een juiste keuze heb gemaakt.
Laatst gewijzigd door Consono op wo 07-10-2015, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arno
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Bozobin † »

Hij heeft mijn interesse ......
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Eikie »

Over de bestaande striping heb ik zwarte reflectie folie van 3M geplakt.Zie je overdag niets van, 's avond daarentegen :o)

Afbeelding . Afbeelding

Op de foto lijkt het grijs maar in het eggie pikzwart
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Bozobin † »

Hij wordt steeds interessanter ....
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
C00per
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 01-03-2015, 19:08
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 (2015)
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door C00per »

Fijn helmpje is het.... geen spijt van!
Life is short so live fast!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Motormuus »

Nu word ik ook nieuwsgierig. Hmm. Misschien maar op me verlanglijstjes zetten. Sinterklaas. Kerstman. Verjaardag.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Bozobin † »

Toch maar eens gaan passen dit voorjaar. Nog iemand negatieve ervaringen ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Consono
DL1000 berijder
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
Woonplaats: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Consono »

Helaas....

Niets anders dan lof hier. :duim:
Hoewel de helm nu in z'n bijgeleverde jasje al een tijdje stof ligt te happen boven de kapstok.
Groet, Arno
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Eikie »

Eikie schreef:Over de bestaande striping heb ik zwarte reflectie folie van 3M geplakt.Zie je overdag niets van, 's avond daarentegen :o)

Afbeelding . Afbeelding

Op de foto lijkt het grijs maar in het eggie pikzwart
Helm bevalt prima Kees. Niks op aan te merken en (nog) geen negatieve ervaringen.

Ik had nog wat 3M reflectiefolie liggen :mrgreen:

Afbeelding.Afbeelding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
C00per
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 01-03-2015, 19:08
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 (2015)
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door C00per »

mijne heeft winterslaap.... maar hij zal vast wel weer op 1 maart net zo goed zijn als voor 1 december!!!
Life is short so live fast!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Bozobin † »

Mooi, dan moeten dat maar es 2 verse gaan worden, die Scorpions Exo 900 vallen aan alle kanten uit elkaar :-(.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Supermuis »

Ik heb de HJC IS-Max II Elements gekocht en er 1000 km mee gereden.
Hiervoor had ik de HJC IS-16 in de maat 60.
Mijn hoofdmaat is 58 cm (M) en de vorige helm begon voorop te knellen wat tot hoofdpijn leide.
De HJC IS-Max II Elements kocht ik in de maat 62 (XL) na diverse keren gepast te hebben.
Maar die tijd wat je zit te passen in de winkel is veel te kort.
Na een weekend gereden te hebben (1000 km) kreeg ik al na 20 minuten een zere kop :oops:
Terug gegaan naar Ten Kate in Nieuwleusen en daar mijn verhaal gedaan.
Wil u geld terug meneer of een andere helm :duim: , dat had ik niet verwacht.
Ik zeg ik wil dezelfde maar dan de juiste maat.
Mijn hoofd op laten meten en daar komt 58 cm uit .................. mmmmmm, dat is vreemd.
De maat 62 (XL) knelt mij dus die maat tabel van HJC klopt voor geen centimeter :shock:
Ik heb gekozen voor de XXL in de maat 64, en deze zit bijna goed, echter na een uur begon hij wat te irriteren.
Hij is nieuw dus de helm moet zich nog wat gaan zetten.
De les is dus dat je een helm altijd moet passen.

Mijn ervaring met deze helm is dat hij bij regen heel snel beslaat dus de meegeleverde pinlock moet erin.
Je kan er prima mee open rijden bij warm weer.
Je vizier kan open op de minimale stand als je rijd op de snelweg.
Die minimale stand is net iets te ruim als je in de regen rijd, de druppels komen dan naar binnen.
En bij een hevige bui kwamen enkele druppels via de bovenventilatie naar binnen.
Prima te openen bij het openklappen en de kinband.
Zonnevizier was ik al gewend bij mijn vorige helm en dit werkt prima.
Geschikt voor brildragers, prima ruimte voor de headset en de windruis is voldoende.
Tja en de veiligheid daar hoop ik geen ervaring mee te krijgen :-)}
Gebruikersavatar
Consono
DL1000 berijder
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
Woonplaats: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Consono »

Bij mijn exemplaar begint de lak eraf te vallen, met name aan de zijkant. Met name op plekjes waar ik 'm nooit op neer leg. Terug geweest naar de leverancier, helm moet opgestuurd worden. Mmmmm....dat kan, maar dan graag in de winter, dan mis ik 'm toch niet.
Verder bevalt de helm me nog uitstekend.
Wordt vervolgd.

Groet,

Arno
Groet, Arno
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door HD2W4W »

Ik heb pasgeleden de HJC IS Max2 ook eens gepast. Mijn vorige helm, een HJC FS had ik in maat L en zat prima. Geen drukpunten, geen hoofdpijn. Huidige helm, een Crivit systeemhelm (ja,ja voor weinig bij de Lidl) is een goed geconstrueerde helm die prettig zit. Maar na een uurtje voel ik toch wel een pijnlijke plek voor op de schedel. Nu heb ik helaas geen haar als dempingsmateriaal. De Crivit heb ik ook in maat L. De IS Max 2 in maat L past mij niet. Zit zo strak dat je meteen een stuwing in het hoofd voelt.Een XL zit prettig. Heb ook een Caberg Duke geprobeerd. Zit helaas met de kin tegen het kinstuk. Wil ook nog een Shark Open Line en een Nolan N104 proberen. Die moeten echt fijner zitten dan de Crivit, anders blijf ik die trouw. Ik wil niet meer dan rond de Euro 200 uitgeven, dus een Shoei of Schubert vallen bij voorbaat al af.
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Supermuis »

Meten is weten.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Motormuus »

Als je het drukpunt weet te vinden dan met de bolle kant van een lepel over het isolatiemateriaal wrijven. Dan wrijf je er een heel klein kuiltje in en ben je van de druk af. En staar je niet blind op maten want daar zit per merk en type behoorlijk verschil in.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Eikie »

Mijn oude Nolan N104 was L, m'n huidige HJC is XL
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Bacchus »

Als ik me niet vergis staat deze ook bij mij in de kast.
Gekozen vanwege de sluiting. Dit is een van de helmen die me niet direct op mijn adamsappel drukt.
Gekozen voor de zwarte versie met gele strepen ivm zichtbaarheid. Al gaat mijn voorkeur normaal uit naar (mat)zwart.

Nog niet mee gereden gezien ik eerst mijn Scala Rider moet omzetten. Gezien ik mijn huisje eerst in orde wil hebben nog niet omgezet. (vandaag komt de nieuwe garagedeur erin zodat mijn Strom een stuk veiliger staat)
Ben in ieder geval blij dat iedereen zo positief is.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Consono
DL1000 berijder
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
Woonplaats: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Consono »

Consono schreef:Bij mijn exemplaar begint de lak eraf te vallen, met name aan de zijkant. Met name op plekjes waar ik 'm nooit op neer leg. Terug geweest naar de leverancier, helm moet opgestuurd worden. Mmmmm....dat kan, maar dan graag in de winter, dan mis ik 'm toch niet.
Verder bevalt de helm me nog uitstekend.
Wordt vervolgd.

Groet,

Arno
Het vervolg:

De helm is vorige week opgestuurd naar HJC, gisteren kreeg ik het bericht dat er een nieuwe voor me klaar ligt.
Netjes opgelost!
Groet, Arno
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Marian »

Mooie service!

Ik heb nu de RPHA MAX Evo en die is aardig stil moet ik zeggen maar heb niet veel andere vergelijkingen. Nu moet ik een andere helm en twijfel tussen een nieuwe RPHA MAX Evo, Shoei NEOTEC of toch de goedkopere MAX II die wel heel lekker zit en waarvan ik de toonzetting MAGMA wel heel gaaf vind. Dus is er iemand die deze helm en de RPHA MAX Evo of de NEOTEC al heeft vergeleken qua stilte?
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Ebrostrom »

Kijk vooral naar pasvorm Marian. Ik ging kijken voor de rpha max en kwam terug met de neotec. Ik zat met m'n kin tegen t kinstuk vd rpha...dan schijnt ie onderdeel uit te maken vd kreukelzone ;-)... Maar ik vond de neotec wel erg lekker zitten. In t begin erg strak, zeker op de wangen...dus tanden op elkaar houden anders zit je wang ertussen hihihihi. T kost wat, zeker vergeleken met de hjc, maar ik ben erg tevreden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Marian »

Ja die pasvorm zit bij allemaal heel prettig de RPHA max evo heb ik nu 4jaar met veel plezier gedragen en de max zit vergelijkbaar en de neotec voor mij ook. Schuberth valt af....zelfs met de nwe modellen zitten die na 15min al niet meer lekker. En de prijs vd RPHA max evo en NEOTEC ontlopen elkaar niet heel veel ;). Scheelt max €100,00 Doorslag gaat de stilte echt geven voor mij. Dus hoe stil vind jij de neotec en dan in vergelijking tot...?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Eikie »

Na een jaar rijden met de HJC IS-Max II heb ik een keer met de Schuberth E1 proef kunnen rijden. Wat een rust en wat een fijne pasvorm. Met de HJC was niets mis maar het verschil met de Schuberth is enorm. Inmiddels heb ik toch de stap genomen en rijd ik zeer tevreden met de Schuberth E1.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Ebrostrom »

De shoei is muisstil tov shark evoline. Maar ik hoef eigenlijk geen oordopjes meer in. Voor €100 kun je toch weer n aantal keertjes tanken :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door HD2W4W »

Anderhalve week geleden de knoop toch maar doorgehakt en ook een HJC IS-Max II gekocht bij TenKate in Nieuwleusen. Zoals ik in een ander topic al had vermeld wilde ik eigenlijk een Scorpion AD x1, een systeem adventurehelm. Prachtige helm, goede recensies, maar hij paste mij gewoon niet. De nieuwste Caberg Duke II gepast. Mooie helm, maar de kin komt tegen het kinstuk. De andere Scorpions zaten mij ook niet lekker.
Een Shoei neotec zit heerlijk maar zorgt voor pijn in de portemonnee. Het is dus na lang passen toch de HJC geworden, maar dan wel in XL i.p.v. mijn normale maat L. En dan ook nog in de fluorgele variant. De bediening van het zonnevizier is na een korte gewenningsperiode best praktisch en dit vizier is ook iets donkerder dan van mijn vorige helm. Verder vind ik de HJC lekker stil, al is dat moeilijk te beoordelen doordat ik achter een AirFlow scherm zit. De AirFlow zorgt er ook voor dat er niet al te veel frisse lucht via de ventilatieopeningen naar binnen komt. Maar ik rij toch vaak met het scherm open.
Ook positief; zonder meerprijs voorzien van Pinloc vizier. Scharnier van het kinstuk werkt soepel. De ontgrendeling is ook goed met handschoenen te bedienen. Het sluitmechaniek lijkt ook degelijk geconstrueerd. Verder een zeer nette afwerking.
Ik ben dus blij met deze fijne helm. Mijn echtgenote ook omdat ik voor de fluorvariant heb gekozen.
Ik heb het nog nergens gelezen, maar als ik een volgende keer weer een nieuwe helm ga uitzoeken rij ik met de auto naar de motorzaak. Als je met de motor gaat heb je net een helm opgehad en heb je tijdens het passen van de helmen nog steeds het gevoel van je eigen helm. Dat bemoeilijkt het beoordelen. Wanneer je even geen helm op hebt gehad begin je met een "neutraler" gevoel.
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door HD2W4W »

Vanmorgen de IS-Max teruggebracht naar TenKate. Er ontstond spontaan een scheurtje in het kingedeelte. Begon net onder het vizier en trok recht naar beneden. De helm wordt opgestuurd voor reparatie of vervangen door een nieuwe. Gelukkig had ik mijn "oude" helm bewaard als reservehelm.
Meteen maar even een bandenreparatiesetje (noodreparatie) meegenomen. Krijgt een vast plekje onder het zadel.
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door HD2W4W »

Na 2 weken kon ik bij Ten Kate een nieuwe HJC is max2 ophalen. Hoe het kan weet ik niet, maar de nieuwe voelt rond mijn voorhoofd fijner aan dan de vorige. Zelfde maat en kleur, maar een later produktiejaar. Ook na een rit van 4 uren geen enkele irritatie. Ik ben weer blij met deze helm.
Gebruikersavatar
Frens
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 10-07-2017, 10:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino 2008

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Frens »

Ik heb deze helm ook, hier zijn mijn bevindingen:

Positieve dingen:
Fijne, stille helm;
Zonnescherm werkt goed, bediening goed en kwaliteit van de verblinding is ook goed;
betaalbaar;
mooi design.

Negatieve dingen:
Vizier beslaat bij mij ondanks pin lock, toen ik hem kocht zat hij er zelfs verkeerd om in. Daardoor kleine krassen op mijn vizier. Nu al paar keer voor geweest bij motoport maar ze krijgen het niet opgelost. Denk zelf dat het aan de pin lock en vizier ligt.
Kinflap liet een steekje vrij snel los, moest 1,5 maand wachten op een nieuwe kinflap.

Zolang er niks kapot gaat is de helm top, zodra er wel wat is moet je lang wachten op nieuw onderdeel. Misschien is dit ook te wijten aan de dealer waar ik hem gekocht heb...

Frens.
Prom
Berichten: 79
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2007)

Re: Ervaringen HJC IS-Max II

Bericht door Prom »

Ik heb ook de ismax2. Qua pasvorm zit hij mij goed, ook na een dag rijden. Ik vind m wel wat lawaaiig, hoewel ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb.
Ik heb m'n gekozen omdat het de goedkoopste systeemhelm was met een goede veiligheidsrating bij Sharp: https://sharp.dft.gov.uk/helmets/hjc-is-max-2/

De Caberg Duke had een betere rating, maar ik zat ook met m'n kin tegen de voorkant aan.
Plaats reactie