Ervaringen met elektr. verw. motorhandschoenen?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Ervaringen met elektr. verw. motorhandschoenen?

Bericht door Stroompje »

Wie heeft er ervaring met el. verw. handschoenen?

Ik ben aan een paar nieuwe toe.......mijn 1e paar heeft 3 winters dienst gedaan en zijn niet meer warm te krijgen.
Waarschijnlijk door verschillende draad breuken. :evil:
Dus ben ik op zoek naar een paar echte degelijke..........hoewel ik een haat/liefde verhouding(vanwege de draden) met die dingen heb, kan ik echt niet zonder!!
Mijn vingers weten met deze dagelijkse temperaturen na een halfuurtje, al niet meer of ze nog leven....... :roll: :? :roll:
Op een beurs al eens een paar van Gerbing gezien.......dat zag er al veel beter uit als Klan......
Wie oh wie..... :?:

Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bandit

Bericht door Bandit »

Ha die Heleen, Ik heb het probleem opgelost door op de "rechte einden"allebij mijn handen onder mijn "bips"te schuiven. Meestal komen ze daar weer heerlijkwarm onder vandaan :D

Sterkte met de zoektocht, Toon.

8)
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Waarom neem je niet gewoon handvatverwarming als je altijd ruzie hebt met de draden van de el. verw. handschoenen?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

@ Random Hero,
die heb ik gehad een paar jaar geleden........de binnenkant alleen verwarmen is niet genoeg.............. de buitenkant van mijn handen zijn dan nog niet warm te krijgen...... :( ......en dan worden mijn vingers en duim nog witter dan wit..... tja vrouwen kwaaltje...... 'k weet 't :roll: :roll:

@ Bandit,
't is een optie maaaaaaaar............ik moet toch mijn beide handjes aan 't stuur houden.....links gaat nog ff, :roll: :roll: maar als ik rechts loslaat ....... 8)
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Hoe sluit je die handschoentjes eigenlijk aan?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: het aansluiten deed ik aan een draad die rechtsvoor onder uit mijn buddy stak vanaf de accu.......d.m.v. 2 stekkers aan de draad die weer onderuit mijn jas kwam.....en dan links en rechts door mijn mouwen liep.....
Er schijnt ook een optie te zijn om de stroom naar je stuur te geleiden en dan links en rechts daar in te pluggen met spiraalkabeltjes......dit vind ik voor mij geen oplossing en zelfs een beetje eng.....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Heleen,

Ik heb de Gerbing handschoenen en ben er tevreden over. Goede kwaliteit leer en werkt tot nu toe zonder problemen. Ik heb er geen regelaar tussen zitten, dus rechtstreeks op de accu. Is net te doen zonder je handen te branden :D

Tom.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Tom,

Gelukkig ben ik niet de enige met koude handen...... ik dacht al......
Oké..... thanks.........dass één reaktie van een tevreden gebruiker, de kwalitieit van de handschoen opzich was van mijn oude ook goed(nog steeds) maar de berading.......dat is echt om te :cry: :cry:
Heb je ze al lang en is het dus echt geen 'must' om er een regelaar bij te kopen :?: :?:

Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Heleen,

Ik heb er inmiddels 2 winters dagelijks mee gereden en het ziet er nog als nieuw uit. Ik vind een regelaar niet nodig. Jij hebt op jouw DL1000 naar ik aanneem echter handkappen, dus da's een ander verhaal. In jouw situatie kan een regelaar misschien wel zinvol zijn.

Tom.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Thanks Tom,

ik ben ondertussen op 'jacht' geweest ....maar ik kreeg te horen dat gerbing een nieuwe motorhandschoen op de markt brengt.....nog soepeler beter enz........ ik wacht dus op een telefoontje....ze konden elk moment bij de dealers aangeleverd worden..... dus heb ik nog ff mazzel met dit weer!!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ja hoor heb ik weer...... :( :( :(

Na 2 weken genieten van heerlijke warme handen........ :lol: :lol: :lol: ging voor afgelopen weekend de temp omhoog en werden mijn handen toch wel erg zweeterig........dus toch maar terug voor een regelaar!
De traploze kost een hoop euro's (60)en zou zoals ik ze gebruik niet echt handig zijn :arrow: nog ongeveer 75cm extra kabel en regelaar onder mijn jas proppen......dat leek me niets :!:
De oplossing (19,95)was een andere regelaar, wel van Gerbing maar met 3 standen:vol aan , half aan en uit. Dit verwerkt in de kabels die toch al door mijn mouwen lopen(ter vervanging dus van de kabels die bij de handschoenen horen)
Ik mocht ze testen....niet goed :arrow: kom maar terug :!: (ja natuurlijk voor de duurdere :wink: )

Tijdens de testrit van zondag.........werd mijn linkerhandschoen niet meer warm en trok ik van de rechter het strookje stof om te voorkomen dat er regen of wind naarbinnen komt los :cry: :cry: :cry: Dat heb ik weer.....*&^$#@^(&!!!!
:arrow: Kom maar op met die levenslange garantie :!: :!:
Vanmorgen terug en:.......... :arrow: ........gewoon een paar nieuwe!!!
Pffffff.......Gelukkig, nu weer afwachten.......... op de terugweg is de test geslaagd en ben ik tevreden met vol aan of half aan en uit. (En dat allemaal rijdend :roll: )
Wat een gedoe soms dat motorrijden........ :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Strommie

Bericht door Strommie »

Wat een gedoe soms dat motorrijden........ :roll:
Dit bericht lezend kwamen er twee dingen in mij op:
1.: Kom je nog wel aan motorrijden toe, met dat 'geschakel' tussen 'koud/lauw/warm/heet/te heet :lol: '... en
2.: Dat is nou zo lekker van een oud 'Kadettje' (woorden van 'ons Toontje :wink:') in de winter :schater:

Rij- en 'Handschoen' voorzichtig, Heleen 8)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Strommie schreef:
Wat een gedoe soms dat motorrijden........ :roll:
Dit bericht lezend kwamen er twee dingen in mij op:
1.: Kom je nog wel aan motorrijden toe, met dat 'geschakel' tussen 'koud/lauw/warm/heet/te heet :lol: '... en
2.: Dat is nou zo lekker van een oud 'Kadettje' (woorden van 'ons Toontje :wink:') in de winter :schater:

Rij- en 'Handschoen' voorzichtig, Heleen 8)
Ja Strommie, gelukkig blijf ik gewoon rijden en dat geschakel is gelukkig niet constant nodig.....maar wel makkelijker als stoppen en dan met tweehanden, twee snoertjes opzoeken en aansluiten :wink:
Tja en een oud totootje.....zal bij ons beslist geen Kedetje worden...dan komen mijn jongens niet meer thuis en verklaren me voor *&^$^%! :( , zij raden me al een paar jaar een oud Polootje aan........maar dat terzijde........ voorlopig nog niet en blijven wij lekker Strommen :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Strommie

Bericht door Strommie »

Men zegt, dat je op een bepaalde leeftijd, naar je kinderen moet gaan luisteren?!
Dan zit jouw 'opvoedkundige taak erop' en horen 'je jongens' de verantwoording (een beetje) over te nemen?!
Nu weet ik niet, wie dat bedacht heeft, of waar die leeftijdsgrens ligt, maar een slecht :idea: vind ik het niet ... van 'je jongens' :lol:

.... maarruh (slijm, slijm :wink:) zó oud ben je toch nog niet? :schater:
Lapkes

Bericht door Lapkes »

Wel ik wil ook van die handschoenen ik heb juist het zelfde probleem
winterhanden noemt men dit in de volksmond of beter de ziekte van Raynaud


--------------------------------------------------------------------------------
Er wordt gesproken van de ziekte van Raynaud, wanneer een bepaalde toestand van de bloedvaten zich regelmatig voordoet. Deze toestand wordt het fenomeen van Raynaud genoemd.

Bij het fenomeen van Raynaud verkrampen tijdelijk kleine slagaders waardoor de aanvoer van bloed naar de achter gelegen weefsels afneemt. Dit zijn vooral de kleine bloedvaten in de uitstekende lichaamsdelen zoals vingers en soms ook tenen. De kramp duurt niet lang maar kan erg pijn doen. Bij deze aandoening verkleuren de vingers en tenen van wit naar blauwpaars en daarna meestal erg rood. Dit fenomeen wordt ook wel het 'tri-color-fenomeen' (drie-kleuren fenomeen) genoemd. Bij deze aandoening zijn mensen vaak bang om hun vingers te bewegen, omdat hierdoor een aanval kan worden uitgelokt..
Lapkes

Bericht door Lapkes »

Ik heb die problemen nog maar twee jaar (koude vingers wit worden met als gevolg slapen van de vingers) En het moet zelf niet heel koud zijn het is genoeg dat ik het gevoel heb dat het koud is .Nochtans ik heb altijd veel gefiets en nooit last van gehad zelf niet in de winter.Als het boven de 10 a 15 graden is gaat het nog ,en een warme douche pakken of bad voor ik buiten ga helpt ook wel :roll:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Nou Lapkes,

Ga er voor :!: :!: :!: Heerlijk warm......en zo ben ik in staat om alles veilig te blijven bedienen :arrow: rem/koppeling handel en gaaaaaaaaas geven!!!! :wink: :lol:
Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Lapkes

Bericht door Lapkes »

lapkes schreef:Wel ik wil ook van die handschoenen ik heb juist het zelfde probleem
winterhanden noemt men dit in de volksmond of beter de ziekte van Raynaud.
Eindelijk ik heb ze ,is dat leuk jongens goe warme pollekes
k'heb die van Klan,cordura 139 euro .Ik heb efkes moeten wachten want ik had de xxl maat nodig 8)
Plaats reactie