Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Twinkel »

Wie van jullie heeft ervaring met de Schuberth C3 Pro? (zie nu alleen ervaringen met de gewone C3 staan... of heb ik ergens overheen gelezen?)
Waarvoor gebruik je 'm voornamelijk (toeren op binnenwegen of woon/werk op de snelweg)?
En wat voor windscherm heb je?

Ik ga dinsdag proefrijden, ben benieuwd. Ik zal daarna m'n ervaring hier beschrijven.
Ik gebruik 'm voornamelijk voor woon/werk, 125 km per dag, waarvan 110 km snelweg (groot deel 100 km/u en klein deel 130 km/u)
Heb het verstelbare GIVI windscherm dat standaard op de Black Rhino zit (2013)

En ik twijfel nog welke kleur 't moet worden: matzwart of fluor. Matzwart is 120 euro goedkoper, fluor valt natuurlijk meer op maar vind ik net wat minder mooi. Ben er nog niet uit wat zwaarder weegt... geld en uiterlijk of opvallen (heb ook al een zwart/fluor jas, dus dat valt ook al op).
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door RedStrom »

Dat je kunt proefrijden met een helm is al heel mooi. En dat moet je dan ook doen.
Ik heb een gewone C3 gehad en die was het net niet.
Maar dat ligt niet alleen aan jezelf, maar ook aan de motor waar je op zit. Ruitje, wind, de hele mikmak.
Oftewel het is een persoonlijk dingetje.
Ik heb altijd fluo helmen gereden. Maar de huidige is de laatste.
Het valt wel op, maar ook omdat ik een fluo jas heb. Politie!
Toen ik Xenon verlichting had gemonteerd viel me echt op dat ik opviel.
Opvallen doe je vooral ook door je positie op de weg te kiezen.
Maar ook dat is persoonlijk.

Succes met de keuze. Chiel is erg blij met zijn C3pro. Die komt vast nog wat vertellen. Toch, Chiel?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Frank »

Kom er maar in, Chiel... (Ik rij zelf nog met de C3, wat ook al een perfecte helm is) ;)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Ebrostrom »

Chiel heeft wel laten weten dat er n groot verschil zit tussen de gewone C3 en C3pro. De gewone zat mij eenvoudigweg niet en de sluiting irriteerde mij. Die zat precies op de adamsappel. Succes. Volgens mij was Chiel trouwens n weekendje toeren, maar hij laat vast snel iets horen.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Twinkel »

Bepalen jullie je keuze voor een helm ook op basis van testen rondom veiligheid? Als ik dit bekijk: http://sharp.direct.gov.uk/testsratings ... rth-c3-pro dan komt de C3 pro er niet heel goed uit
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 26-05-2014, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Hessie »

Ben benieuwd naar je ervaring, ga je voor de Lady ( pro Women) uitvoering?
Die is , ben ik achter gekomen, bijna nergens op voorraad om even te passen :cry:
Ik zit ook te twijfelen, heb heel even de gewone C3 Lady gehad, maar na een half uurtje kreeg ik daar echt hoofdpijn van.
Gelukkig mocht ik hem toen ruilen voor de Shoei Neotec, maar die is op het nieuwe model met airflow zeker niet stil :oops:

Heb gister de ventilatie boven op helemaal dichtgepropt om te testen , en dat scheelde enorm veel herrie...

Ben benieuwd naar jouw ervaring met de C3 icm met de V strom en airflow! :)

:bye: :bye:
doei
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Cplegt »

Ik heb inderdaad de c3 pro, en hij bevalt na 4000km goed. Ik ben voor de pro gegaan ipv de normale omdat ik van de normale ook hoofdpijn krijg, al na een paar minuten. Ik rij met een normaal smoked mra scherm met flip-up, kloontje en ern-6 spiegels.
stil genoeg met oordroppen om het lang uit te houden met 160+ over de autobaan.
Wel heb ik het gevoel dat ie wat gevoelig is voor zij turbulentie afkomstig van de spiegels. Misschien eens gaan testen met spiegel verbreders.
Wat ook op viel, was dat de helm aan het begin erg krap zit, vooral met het kinstuk dicht, mn wangen werden behoorlijk op elkaar gedrukt. Gelukkig neemt dit af na een kilometer of 1000.

Belangrijkste geef je zelf al aan, ga een goede lange proefrit maken, op allerlei wegen. Daarna weet je meer. De helm gaat vanzelf perfect zitten, geef t ff tijd.

Succes
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Twinkel »

Ik was er vanochtend pas achter gekomen dat de Lady pro uitvoering bestaat (hadden ze me zondag niet verteld toen ik daar helmen heb gepast), dus even contact gehad en die gaan ze voor me bestellen omdat ze die niet op voorraad hadden in m'n maat. Het gaat dus nog even een paar dagen langer duren voordat ik er mee ga proefrijden (en afhankelijk van welke helm het beste zit, zie ik dan dus pas of het een proefrit wordt met de gewone Pro of met de Lady Pro).
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Twinkel »

Zo, vandaag proef gereden met de C3 Pro Lady en zowel op 50, 80, 100 en 130 wegen gereden (windscherm op volle hoogte, nu nog met originele spiegels er op... vanaf volgende week met er6n)... en meteen met allerlei weersomstandigheden kunnen testen: regen, zon en harde wind heb ik allemaal om m'n oren gehad. Vanochtend wind in de rug, vanmiddag flinke wind tegen. Geen hoofdpijn, terwijl de helm wel erg stevig aansluit (vanochtend 50 minuten gereden, vanmiddag ruim een uur). Wat al eerder is gemeld over de kleur van het zonnevizier: helaas niet contrast verhogend, maar vanmiddag met de zon in elk geval prima te doen.

Tijdens het rijden vanochtend dacht ik ineens "wat hoor ik m'n motor goed"... wat ik even later verving door "wat hoor ik toch weinig wind". Moest soms even wat gas terug nemen omdat ik nu een stuk minder kabaal hoorde waardoor ik gas bleef geven ;-) Ik ben dus erg te spreken over hoe stil deze helm is, maar goed, dat is en blijft persoonlijk. Vanmiddag ventilatie bovenop de helm open gezet en ook dat leverde geen extra kabaal op.

Tijdens een regenbui binnen de bebouwde kom wel wat last gehad van het gedeeltelijk beslaan van m'n vizier, maar ik heb het idee dat de pinlock er niet netjes in vast zit, dus daar ga ik nog even mee terug.

Bij het dichtklappen van het kinstuk alleen wel moeite met 'm goed dicht krijgen (doorduwen totdat ie klikte lukte net niet), maar dat kan misschien liggen aan mijn onkunde van met een systeemhelm omgaan, dit is de eerste, dus misschien wat vaker oefenen en hopelijk gaat het dan binnenkort wel soepel.

Verschillen tussen de gewone C3 Pro en de C3 Pro Lady: de wangstukken van de Lady sluiten bij mij beter aan (zitten strakker dan bij de gewone C3 Pro). Met de Pro Lady is meteen m'n dilemma opgelost of ik voor fluor of matzwart zou gaan: fluor bestaat niet voor vrouwen, wel lila (en dat was meteen geen dilemma voor me: zeker weten matzwart) ;-)
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door RedStrom »

Goed verslag Evelien!
En gefeliciteerd met de aankoop.
Die pinlock wel even laten checken. Blijft een aandachtspunt.

Wat me wel opvalt is dat nog geen enkele vrouw hier het over haar kapsel gehad heeft ondanks het dragen van een helm.
:o)
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Iron Horse »

Een vrouw die zeurt over haar kapsel is geen motorrijdster die kan beter op een snorfiets gaan rijden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Twinkel »

:schater: tja, wat zal ik daar nu over zeggen.... m'n kapsel komt er nog net zo onder vandaan als onder welke helm dan ook :wink:

Maar dat doet me er wel aan denken dat ik toch bijna een voordeel was vergeten te melden van de Pro Lady aldus de omschrijving.... nee, je komt er niet met een geweldig kapsel onder vandaan, maar de wangkussens zijn uitgevoerd met een speciale coating zodat je make-up-vlekken er makkelijk af kunt vegen :schater: daarom heb ik natuurlijk deze helm gekocht :schater:
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Hessie »

:duim:
Ik heb jouw verslag niet afgewacht en vorige week ook proefgereden met de C3 pro women en ik heb hem ook gekocht.
Veel en veel stiller dan mijn vorige helm, alhoewel ik daar op de oude motor geen problemen mee had.
Gelukkig ook geen hoofdpijn, wel een beetje last van 1 oor, maar dat moet dan maar en zal wel overgaan.
Het is in ieder geval lekker stil en inderdaad hoor je de motor heel goed :duim:

En mijn haar zit erna nog net zo rot als daarvoor :wink:

:-)} :-)}
doei
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Hessie »

Oh en voor het dichtklappen van de helm, het makkelijkst vind ik om met 2 handen het kinstuk te pakken.
Hou een duim alvast onder het kinflapje( zit dat ook al meteen goed) en dan klap je hem gewoon dicht, je voelt hem heel goed klikken aan beide kanten en dan :-)} :-)}

Ik ben meer aan het zoeken met open maken, maar dan brengt zo'n er6 spiegeltje weer uitkomst :o)
doei
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Cplegt »

Dat oortje klinkt bekend, dat gaat over gelukkig.
Ik heb dat verwijderbare kinflapje eruit gehaald omdat ie anders mn kin in de weg zit (dikke kop kennelijk)
Dichtklappen gaat inderdaad niet altijd even soepel, het kan met 1 goede beweging, maar meestal sluit ik hem zover mogelijk, vizier open en dan met links 4vingers in het dichtgeklapte kinstuk, en de duim onder de helm, om hem dicht te trekken. En dan zit ie bij mij aan twee kanten vergrendeld.
Wat dat haar betreft, dat zit bij mij altijd goed :o).
Gr. Chiel
Rudolf

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Rudolf »

Vanmorgen in alle vroegte richting Ten Kate motoren gereden vanuit Nieuwe Pekela. Daar proef gereden met de Schuberth C3 pro. Geweldige helm en dus ook gekocht, te samen met de SRC kraag. Met de vandaag geldende 15% korting op zowel de helm als de kraag flink wat geld bespaard :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Leville

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Leville »

Rad.eu geeft tot 27 juni 100 euro korting op de C3 Pro.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Hessie »

Ik weet nog steeds niet waarom, maar kreeg 17% korting vorige week :D
En goed om te lezen dat het met oor wel goed komt Chiel :duim:
doei
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen Schuberth C3 Pro?

Bericht door Cplegt »

En het haar zoals je gezien hebt :wink:
Gr. Chiel
Plaats reactie