Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
ChristofR
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 16-09-2020, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT 2020

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door ChristofR »

Heb de Scorpion ADX-1
https://scorpionsports.eu/en/product/solid-13/

Heel goede helm maar wel niet stil.
Had hiervoor een AGV X-3000, compleet ander type helm en dan ook voor een andere type motorfiets, maar die AGV leek me zowaar nog luider...
Denk dat ik voor de volgende een Schuberth E1 ga nemen.
Suzuki V-Strom 650 XT 2020 - Champion Yellow
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door HD2W4W »

Onderwerp even wat nieuw leven inblazen. Zoals ik al eens eerder schreef ben ik in het bezit van een HJC IS max II systeemhelm. Beviel in eerste instantie goed, maar bij ritten langer dan ongeveer drie kwartier kreeg ik hoofdpijn. Druk op het voorhoofd. Toch had ik het idee dat ik de juiste maat had. Een XL bij hoofdmaat 61. Al eens met een lepel geprobeerd de rand van de helm die de druk veroorzaakte wat in te drukken, maar echt resultaat had het niet. De ene keer hield ik het wat langer vol dan de andere keer, maar hoofdpijn zorgde er toch voor dat ik de motor steeds meer liet staan.
Deze week toch maar besloten een nieuwe helm aan te schaffen. Niet een (dure) systeemhelm. Met het kindeel omhoog rijden geeft wel een heerlijk vrij gevoel, maar hoort natuurlijk niet. Tien jaar geleden had ik een HJC integraal en qua comfort vind ik dat nog steeds de fijnste helm die ik gehad heb. Was ook nog eens een lichte fiberglas helm.
Na veel merken en types passen (HJC/Shark/Scorpion) uitgekomen op een LS2 FF800 (Race) integraal in maat XXL. Bij deze had ik direct het gevoel dat de helm precies paste bij het model van mijn hoofd. Helaas niet verkrijgbaar in een kleur die ik graag zou willen, maar pasvorm en comfort is belangrijker. Niet onbelangrijk, de prijs stond mij ook erg aan.
Inmiddels een paar langere ritten gemaakt en geen hoofdpijn. Fijn ingebouwd zonnevizier en een merkbaar werkzame ventilatie. Compleet uitgerust met een verwijderbaar neuskapje en een pinlock vizier.
Of het een stille of minder stille helm is weet ik niet. Moeilijk te beoordelen met gehoorbescherming en achter de Givi AirFlow ruit.
Dus geen systeemhelm meer. Behalve bij het tanken en een kort plaspauze mis ik de functionaliteit van een systeemhelm niet zo. Voordeel van de integraalhelm is het lagere gewicht. Voorlopig ben ik er heel blij mee. Rijden is weer aagenaam.
V-for-Herman
Berichten: 293
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-for-Herman »

Heb sinds en paar mnd een Shoei Neotec2, op zich een prima helm, maar waar ik met mijn oude Shubert C3 totaal geen last had met turbulentie tijdens het rijden met open vizier, schud met open rijden mijn vizier en zonnevizier van de Shoei heftig heen en weer.
Ik rij met een kloontje icm. scherm met een flip-up ruitje, maar ondanks alle denkbare afstellingen geen resultaat..
Heb het orginele cherm gemonteerd en in de laagste stand gezet, werd wel wat beter maar zeker nog geen goede oplossing.
Mijn C3 opgezet en van alle ellende af... :shock:
Ps. Ik ben 1.94 mtr lang.
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Sufos »

Zelf heb ik ook een Neotec, denk de eerste versie, heb ik gekocht als overjarig model toen de 2 net uitkwam als ik het mij allemaal goed herinner.
Zelf rij ik nagenoeg altijd met open vizier en heb nergens last van, ook op de snelweg niet, ben 1,79M. Volgende helm wordt waarschijnlijk weer een Neotec. Heb indertijd de Schuberth ook gepast maar zat bij mij een stuk minder goed dan de Neotec.
Hannes
Berichten: 223
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Hannes »

Beiden een Shoei integraal met personal fitting, goed passende en stille helm.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
De Ron
Berichten: 35
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door De Ron »

Van mijn Schubert C4 ook tevreden, de intercom en batterij zitten netjes weggewerkt in de kraag, via USB ook langs daar op te laden, goed geluid in de helm. De vroegere Schubert, de C1, daar kon je langs elke kant of helemaal, het vizier een beetje naar voor klikken zodat je een zijdelingse opening van een 2 mm kreeg, zalig bij zeer warme temperaturen, dit goed systeem is bij de latere modellen spijtig genoeg verdwenen ...
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 17
Lid geworden op: do 14-09-2023, 06:53

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Edwin »

:D Na 5 jaar een Shark Evoline series 3 te hebben gedragen, naar ruime tevredenheid. Vandaag de opvolger besteld. De Shark evo gt Sean. Ik vind het heerlijk om met de kinband helemaal open te rijden. Ben benieuwd welk verschil ik ga merken…..
Carpé diem
Plaats reactie