Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Peterzeeland »

Goh, gisteren op mijn KLV de 'barbacks' van SW-Motech gezet. 31 mm hoger en 22 mm naar achter.

Mijn motor voelt nu echt heel anders :D :D :D

Ik ben zelf 1.75 m en heb een superbike stuur erop. origineel vond ik te veel naar binnen geknikt.
Beviel al veel beter, en heb er sinds 2006 zo mee gereden.

Toch altijd gevoel gehad dat ik wat schuin naar voren zat, en ook wat voor op het zadel. Wel heel actieve houding.
Nu zit ik iets rechterop maar ook iets meer naar achter. Wat een verschil

'Dichter op het stuur' en de motor voelt veel beter aan omdat hij beter past. Meer controle.

Denk dat ook het zitten anders wordt omdat ik meer op het dikkere gedeelte zit.
Wat een paar centimeter voor een verschil maakt zeg!

Had ik kunnen weten, want ooit op mijn fiets ook een kortere voorbocht gezet, en opeens valt alles op zijn plaats.

Waarom ook zou een standaard motor bij iedereen kunnen passen?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Leville

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Leville »

Blij voor jou dat je door je vondst nu nog meer kan genieten van je (unieke) KLV.

Wat ergonomie betreft, maakt zelfs een halve centimeter een verschil uit. Laat je niets anders wijsmaken.
Bij een te breed (en recht) stuur kan je in de problemen komen bij volledige stuuruitslag. Ofwel haal je het niet, ofwel wordt je bovenlichaam te veel uit balans gehaald wat het evenwicht van de fiets benadeelt. En dus ook je vertrouwen.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Peterzeeland »

Op een BMW GS (sorry...) ooit gereden en die motor gaf me het gevoel aan een apehanger stuur te zitten. Chopper gevoel, dus nee.
Mijn maatje, die 2.03 meter is, vindt de GS fantastisch passen.

Wel fijn dat er tegenwoordig (???) dit soort stuurklemmen bestaan! Ik denk dat ik nu een ideale positie heb gekregen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Silverstorm »

Ik heb deze barbacks ook op mijn L2,voorheen had ik nl last in mijn schouder en nu valt voor mij ook alles op zijn plaats en bevalt mij de zithouding veel beter.
Voor mij ook de beste investering op vlak van comfort.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: V-Strom DL650 2005
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse »

Ik heb het gelukkig niet als gemis gezien. Maar net als dit kennelijk een groot verschil maakt moet ik constateren dat bij mij de voetsteunverlagers die ik gemonteerd heb uiteindelijk wel een positief merkbaar effect hebben. Moet er dan wel bij vermelden dat dit in combinatie is met een verhoogd 1000 zadel dat ook weer de nodige centimeters scheelt. Maar schijnbaar kleine aanpassingen kunnen inderdaad een wereld van verschil maken. Zulke berichten helpen anderen misschien ook die stap te zetten als ze toch niet helemaal lekker op hun fiets zitten. Het was bij mij ook een bericht waarin het verlagingssetje werd genoemd waarna ik ze besteld heb. Ik kende de bron niet, maar ben blij dat ik ze er nu op heb zitten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door PDvD »

Kleine aanpassing kan wonderenverrichten. Zelf heb ik pas mijn stuur 3 mm verhoogd met de risers van Touratech. Staan op de stepjes geeft een midner gebogen houding en doordat hets tuur iets hoger zit belast ik mijn schouders minder waardoor ik minder last krijgt van spierpijn aldaar.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jon »

PDvD schreef:Kleine aanpassing kan wonderenverrichten. Zelf heb ik pas mijn stuur 3 mm verhoogd met de risers van Touratech. Staan op de stepjes geeft een midner gebogen houding en doordat hets tuur iets hoger zit belast ik mijn schouders minder waardoor ik minder last krijgt van spierpijn aldaar.
moet dit geen 3cm zijn? geeft dit geen probleem met de kabels (ze lijken me nu maar juist lang genoeg)grt,jon
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Peterzeeland »

:o)
risers van 3 mm bestaan ech nie hoor :o)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jon »

PDvD schreef:Kleine aanpassing kan wonderenverrichten. Zelf heb ik pas mijn stuur 3 mm verhoogd met de risers van Touratech. Staan op de stepjes geeft een midner gebogen houding en doordat hets tuur iets hoger zit belast ik mijn schouders minder waardoor ik minder last krijgt van spierpijn aldaar.
"PDvD" zijn je kabels en leidingen dan nog lang genoeg om het stuur in de lock (links) en helemaal rechts te draaien na het plaatsen van deze risers van 30mm? zou deze ook willen plaatsen heb de kabels en leidingen eens bekeken en veel overschot is er zeker niet.
had aan de deze gedacht hebben ze in 20mm/25mm en 30mm,30mm is mijn voorkeur maar moet zeker zijn dat het zonder problemen lukt met de kabels en de rest natuurlijk.
http://www.benl.ebay.be/itm/20080561833 ... 1423.l2649
grt,jon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: V-Strom DL650 2005
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse »

Je kunt je stuur natuurlijk even losmaken en er blokjes van de gewenste dikte tussen leggen en het tijdelijk met kabelbinders vastmaken om het uit te proberen. Is alleen de tijd die je erin steekt zonder dat het een verkeerde aanschaf is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jon »

had ik ook al aan gedacht , maar als ik iemand of meerdere personen hoor die deze hebben en me kunnen verzekeren dat het lukt ben ik zeker en "PDvD" heeft ze erop staan dat is al zeker 1 feedback.grt,jon
Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4677
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte DL1000 L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom »

Ik heb het gevoel op het stuur te leunen en overweeg om of terug te gaan naar het standaard (lagere) zadel of het stuur te verhogen.
Is jullie ervaring met een hoger stuur dat je hem makkelijker om krijgt.
Tikje tegen het stuur zeg maar en hij ligt in de bocht gaat toch makkelijker als je elleboog wat meer gebogen is, en je minder leunt?
:bye:
:-)} Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 (2006-K6): 2010-2015; DL1000 (2014-L4): 2015-heden
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2656
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Tulipan »

Hoi Redstrom,

Ik had hetzelfde als wat jij merkt; hoger zadel, meer leunen.
Nadat ik een 1000 zadel erop had, kreeg ik er last van in de linkerschouder. Stuurverhogers van 2.5 cm eronder.
Kabels blijven origineel, betere zit, meer rechtop, geen last meer.
Van verandering van stuurgedrag heb ik eigenlijk niets gemerkt.
Je hebt ook verhogers die ook voor en achterwaarts kunnen bewegen, kosten iets van 100 euro.
Maar dan is het stuur volledig instelbaar. Weet alleen niet meer wie ze maakt/verkoopt

Edit: zoiets bedoel ik, volledig instelbaar.
http://www.altrider.com/rox-pivoting-ha ... ar/pid/611
Laatst gewijzigd door Tulipan op zo 02-09-2012, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Jaringb
DL650 berijder
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
Woonplaats: marum

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jaringb »

ik heb stuurverhogers van 2,5 cm maar die heb ik omdat ik last van mijn schouders
kreeg sindsdien heb ik geen schouderklachten meer :duim:
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 8)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4677
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte DL1000 L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom »

Dank je Edy. Die link levert mooi spul op, maar wel hoog. Dwz als je die recht op zet.
Waar heb je jouw risers vandaan?
:-)} Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 (2006-K6): 2010-2015; DL1000 (2014-L4): 2015-heden
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1348
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Cplegt »

@ redstrom, stuurverhogers zijn een goede investering, heb ze zelf ook, qua rijgedrag wordt het niet echt anders, je zit alleen iets rechterop, wat erg prettig is.
De meeste motorzaken hebben de risers wel, zijn universeel voor de verschillende stuurdiameters.
Onderandere motorport heeft ze, ik geloof dat de niet verstelbare iets van €40,- kosten.
Ook louis heeft ze, verstelbare voor €90 euro en de niet verstelbare voor ook ongeveer €40
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jon »

geeft dit geen probleem voor je kabels en leidingen? jon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: V-Strom DL650 2005
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse »

Zoals de meeste berichten melden is het kennelijk, want ik spreek niet uit ervaring, met die 2,5 cm geen probleem met de kabels en leidingen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
DR-Z Orange-White Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 4070
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT M0 (2020)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door DR-Z Orange-White Frank »

Nope, geen probleem met de kabels.. ik spreek wel uit ervaring, want ik heb ze ook... :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 |
Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Garmin Zumo XT | Garmin Virb Elite | Schuberth C4 + SC1A (werkhelm) | Shoei Neotec II + SRL1 (privéhelm) | Bridgestone Battlax A41 |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: V-Strom DL650 2005
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse »

Moet ik ze misschien ook maar eens gaan monteren, ik lees er toch wel positieve berichten over. Weer een bijdrage aan de betere zithouding denk ik dan maar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4677
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte DL1000 L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom »

Ga ik ze maar eens proberen.
Ik zit Keith Code's dvd Twist of the Wrist II te kijken. Als je hem niet kent moet je zeker eens gaan zoeken.
Ik kan hem niet online zetten want het is 1 Gb. Gaat over countersteering, remmen, lijnen, vooral hoe gas te geven, kijken, etc.
Heel, heel, heel leerzaam.

Dat niemand het verschil merkt met sturen kan eigenlijk niet.
Als je onderarm horizontaler komt, dwz evenwijdig met de straat, dan stuur je makkelijker en sneller.
Als je tenminste aan countersteering doet, en dat doen de meeste. Bewust of onbewust.

@Chiel: dank je. Ik heb soortgelijke prijzen gevonden. Maar Motoport is wel makkelijk.

ps: Ik ga ook weer eens een tijdje zonder fork brace rijden. Voorvork blijft wel doorgestoken.
:bye:
:-)} Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 (2006-K6): 2010-2015; DL1000 (2014-L4): 2015-heden
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: V-Strom DL650 2005
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse »

Ik heb daarover in 2004 ook al eens een bericht over geschreven en ik heb van de papieren versie nog ergens een kopie. Ik wist niet dat er nu ook een dvd versie van bestaat. Zeker interessante informatie. Ik heb even gezocht, maar hij is op nieuwsgroepen te downloaden, maar daar moet je meestal een betaald abonnement voor hebben. Ik ga hem meteen even binnenhalen. Bedankt voor de tip. 4,5 Gig en nog een half uurtje te gaan. :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4677
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte DL1000 L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom »

Die papieren versie is zeker niet te digitaliseren en online te zetten?
:-)} Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 (2006-K6): 2010-2015; DL1000 (2014-L4): 2015-heden
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: V-Strom DL650 2005
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse »

Dat is geen probleem om er een pdf van te maken. Sterker nog, hij is al digitaal, want zo heb ik hem ook binnengehaald. Maar gezien de auteursrechten kan ik dat niet doen. Wat dat betreft zit het Nederlandse recht wat ingewikkeld in elkaar. Ik mag het wel voor eigen gebruik downloaden (waar ik nu met de dvd ook legaal mee bezig ben), maar ik mag het niet (kosteloos!) delen. Maar correct me if I'm wrong.

Echter een kleine Google zoektocht leidt al snel tot resultaat. Klik voor download in pdf. Of klop zelf even de zoektermen twist of the wrist pdf in en je krijgt een lijst van nuttige download tips.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4677
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte DL1000 L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom »

Doe maar een link waar je hem hebt binnengehaald dan.
:-)} Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 (2006-K6): 2010-2015; DL1000 (2014-L4): 2015-heden
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: V-Strom DL650 2005
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse »

Zie edit in voorgaande posting :o) cross posting :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4677
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte DL1000 L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom »

Hebbes!. PDF staat op mijn desktop. Bedankt Rob.
:-)} Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 (2006-K6): 2010-2015; DL1000 (2014-L4): 2015-heden
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Geronimo »

Hebbes!. PDF staat op mijn desktop.
ga ook deze rizers bestellen
Bedankt Rob.
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Plaats reactie