Pagina 1 van 1

Boutjes vervangen

Geplaatst: vr 14-04-2017, 22:16
door Ruier
Vandaag een voor mij nieuwe DL1000 gekocht uit 2015.

Puntgave motorfiets op wat geoxideerde boutjes na. Ik heb ze er nog niet uit gedraaid meer verdenk ze er van uit brute aluminium te zijn gemaakt zonder verdere oppervlaktebehandeling. (in dat geval een slecht besparing van mr.Suzuki)

Zijn er mensen die deze al allemaal hebben vervangen door RVS-A2/A4

Wellicht zijn er zelfs tabelletjes met maat/lengte/type van de boutjes zodat deze snel vervangen kunnen worden.

Wie of Wie?

Re: Boutjes vervangen

Geplaatst: ma 08-10-2018, 15:44
door JohanG
Dat zou ik niet doen in verband met galvanische corrosie. Hierdoor zal het aluminium waar de rvs bouten in gedraaid zijn sneller gaan corroderen. Aluminium bouten in aluminium schroefdraad draaien is dus geen besparing maar wordt bewust gedaan.

Re: Boutjes vervangen

Geplaatst: ma 08-10-2018, 19:35
door Motormuus
Tevens met alle respect. De v-strom is een heerlijke motor. Maar invergelijking met zijn concurrenten. Ook wel 1 van de goedkoopste.

Re: Boutjes vervangen

Geplaatst: ma 08-10-2018, 21:41
door Weerman
Zal aan mij liggen maar bedoel je hier mee dat daarom die boutjes oxideren? Als ik naar 1 van de duurste merken kijk
dat met met 3 letters uit Duitsland dan zijn daar de boutjes na 2 jaar ook al erg geoxideerd.
En ze hebben zelfs op hun forum regelmatig setjes RVS boutjes in de aanbieding die meestal snel weer zijn uitverkocht.

Wim.

Re: Boutjes vervangen

Geplaatst: ma 08-10-2018, 22:03
door Motormuus
Oxideren deden de boutjes in mijn l5 ook.

Over dat andere Duitse merk waar je op doelt heb ik geen goed woord voor over. 27k uitgeven. En alleen maar ellende.

Re: Boutjes vervangen

Geplaatst: zo 14-10-2018, 19:46
door Dane
Mijn dure KTM had ook allemaal roestige boutjes, stond altijd binnen, zag weinig regen..

Re: Boutjes vervangen

Geplaatst: zo 14-10-2018, 21:33
door Motormuus
Nog geen roestig boutje kunnen vinden aan mijn huidige Ktm