Originele carterbeschermplaat monteren

...
Plaats reactie
Rick

Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Rick »

Bij het monteren van een originele carter beschermplaat op mijn dl650 (bj 2011, model 2010) moet er een lange bout worden gedemonteerd. De versnellingspook zit daarbij in de weg. In de montage handleiding lees ik hier niets over. Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb in de bijlage de handleiding als pdf bestand toegevoegd.
groet, Rick
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Iron Horse »

Ik heb een ander dus ik weet niet precies hoe de originele gemonteerd moet. Maar kijk eens hier misschien vind je daar info.

Of hier:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qdAjt4fTglE[/youtube]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Cplegt »

ik had de zelfde plaat onder mn 650 gemonteerd. Volgens mij heb ik toen de de desbetreffende bout los gedraaid met een steeksleutel. Maar ik weet het niet meer zeker.
Gr. Chiel
Rick

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Rick »

Iron Horse schreef:Ik heb een ander dus ik weet niet precies hoe de originele gemonteerd moet. Maar kijk eens hier misschien vind je daar info.

Of hier:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qdAjt4fTglE[/youtube]
Hoi , ik heb de video bekeken maar de montage is net iets anders. Aan de rechter zijde zit de montage beugel gemonteerd aan de uitlaat bevestiging. De beugel die bij mijn beschermplaat is geleverd moet bevestigd worden aan een verlengde (bijgeleverd, zie montage handleiding) motor ophangbout. Maar toch bedankt.
Rick

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Rick »

Cplegt schreef:ik had de zelfde plaat onder mn 650 gemonteerd. Volgens mij heb ik toen de de desbetreffende bout los gedraaid met een steeksleutel. Maar ik weet het niet meer zeker.
De betreffende lange bout is wel los te krijgen maar je kunt hem er vervolgens niet uittrekken omdat de versnellingspook in de weg zit. Misschien moet die er dan toch af?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Iron Horse »

Die is er gemakkelijk af te halen.

Afbeelding

Klipringetje en sluitring 38 en 35 verwijderen (niet kwijtraken) en je schuift hem zo van het asje. Hoef je de rest niet eens voor los te halen. Mocht dat niet lukken dan de bout 36 er helemaal uitdraaien en je kunt er alles afhalen. Wil je weten hoe hij origineel zat, dan even een krasje op het asje (met de ribbels) en het schakeltussenstuk zetten. Als je de bout er niet helemaal (of in ieder geval bijna helemaal) uithaalt dan blijft die hangen op een gleuf in de schakelas.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Rick

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Rick »

Dat gaat het worden. Als het allemaal gelukt is zal ik een foto maken en plaatsen.
Bedankt Rob.
Rick

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Rick »

Het is gelukt. Zoals beloofd een foto van de nieuwe carter beschermplaat. Nogmaals bedankt voor de tip.
Groet, Rick.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Aad900 »

Ik zit al een tijdje mijn bril te poetsen, maar zie nog geen plaatje Rick :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Rick

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Rick »

IK heb het 4x geprobeerd maar het wik maar niet lukken....nog maar eens proberen. Wordt de uitlaat bij een v-strom altijd zo roestig? en is daar iets aan re doen behalve een rvs uitlaat monteren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Aad900 »

Top gedaan Rick :duim:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Tulipan »

Wordt de uitlaat bij een v-strom altijd zo roestig?

Dat wordt poetsen :D , maar gelukkig is het toch te slecht weer om buiten te spelen.
Door de carterbescherming zal er minder prut tegen de uitlaatbocht opstatten, waardoor het
niet zo snel meer aankoekt. Succes met poetsen ( uurtje of wat 8) )
( Neem dan meteen het olieradiatortje mee )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Cplegt »

De uitlaat is rvs .. wil je hem laten glimmen, dan demonteren en schuren met fijn waterproofschuurpapier. Totdat ie redelijk glimt. Dan polijsten met Belgon rvs poets totdat ie glimt als een spiegel. Wel veel werk maar je hebt er even profijt van, als je een altijd rijd .. is ook meer over te vinden op dit forum :duim:
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Ebrostrom »

Netjes en nog zo maagdelijk schoon.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Rick

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Rick »

Vanmiddag toch nog even een stukje gereden. Mooi weer, beetje koud. Dus is al niet meer zo schoon.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Aad900 »

Maar Rick, wij hebben de Strom toch niet gekocht om schoon te blijven :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
V-for-Herman
Berichten: 293
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door V-for-Herman »

Cplegt schreef:De uitlaat is rvs .. wil je hem laten glimmen, dan demonteren en schuren met fijn waterproofschuurpapier. Totdat ie redelijk glimt. Dan polijsten met Belgon rvs poets totdat ie glimt als een spiegel. Wel veel werk maar je hebt er even profijt van, als je een altijd rijd .. is ook meer over te vinden op dit forum :duim:
Heb deze actie al 3x gedaan, helaas wordt i keer op keer weer bruin.. :?
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Cplegt »

Ik heb ook niet gezegd dat ie mooi blijft .. er staat: "je hebt er even profijt van" :wink:
Gr. Chiel
V-for-Herman
Berichten: 293
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door V-for-Herman »

Ik zei ook niet dat jij zei dat, uhhh hij wordt dus steeds weer bruin, dst wou ik ff kwijt. :mrgreen:
V-Strom Bj.2010
Rick

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Rick »

Iron Horse schreef:Die is er gemakkelijk af te halen.

Afbeelding

Klipringetje en sluitring 38 en 35 verwijderen (niet kwijtraken) en je schuift hem zo van het asje. Hoef je de rest niet eens voor los te halen. Mocht dat niet lukken dan de bout 36 er helemaal uitdraaien en je kunt er alles afhalen. Wil je weten hoe hij origineel zat, dan even een krasje op het asje (met de ribbels) en het schakeltussenstuk zetten. Als je de bout er niet helemaal (of in ieder geval bijna helemaal) uithaalt dan blijft die hangen op een gleuf in de schakelas.
Hoe kom je trouwens aan deze mooie exploded view plaatjes? Heb je een monteurs handboek digitaal?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Originele carterbeschermplaat monteren

Bericht door Iron Horse »

Bovenstaande komt van http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,13195.0.html. Ik wist dat hij daar stond omdat ik die voetsteunverlagers heb aangeschaft.

Oorspronkelijk komt dat deelplaatje waarschijnlijk/misschien van deze webstie: http://www.ronayers.com/GEAR-SHIFTING--C214416.aspx Daar kun je bijna van elke motorfiets van elk bouwjaar de exploded vieuws bekijken. Voor de Suzuki modellen begin je hier: http://www.ronayers.com/Motorcycle-C22857.aspx
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie