Givi valbeugel DL1000 icm. Hyperpro Racing Shock

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Givi valbeugel DL1000 icm. Hyperpro Racing Shock

Bericht door Cplegt »

Sinds enkele weken (lees 2 en een half) ben ik in het bezig van mijn DL1000. Toen ik de motor kocht was deze vrij standaard uitgerust. Alleen de vering, zowel voor als achter waren aangepast.
Aan de achterzijde is een Hyperpro Racing Shock gemonteerd.
Enkele dagen geleden had ik een paar Givi valbeugels besteld en gisteren zijn deze binnengekomen. Vandaag weer eens even de garage van Oma ingedoken om daar alles te monteren. 8)
Bij de montage van de valbeugels kwam ik erachter dat het gasreservoir van de Hyperpro achterveer tegen de valbeugel aankwam. Om voldoende ruimte te maken voor de beugels moest het reservoir wat naar binnen worden gedraaid.
Daardoor komt deze aan de ene kant tegen het motorblok aan, en aan de andere tegen de valbeugel. Tussen de beugel en het reservoir heb ik wel een stukje schuimrubber geplaatst tegen de vibraties.
Zie onderstaande foto's.
Kan dit kwaad als dit zo blijft zitten :?: Of moet het gasreservoir op een andere manier geplaatst gaan worden. :?:

Afbeelding

Afbeelding

(ja ik weet dat alles een keer gepoetst mag worden daar had ik vandaag geen zin in O:-) )
Gr. Chiel
Why

Re: Givi valbeugel DL1000 icm. Hyperpro Racing Shock

Bericht door Why »

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar vroeg me af;
Als de beugel ooit zijn werk moet doen (lees; de motor valt) is er dan geen reële kans dat je beugel naar binnen komt en het reservoir sloopt?

Nog afgezien van eventuele problemen met warmte en vibraties.
Plaats reactie