Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Graafie68

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Graafie68 »

Er zit verschil tussen hekwerk ( achtergrond ) en steigers ( motor )
Maar staat wel stoer, je motor in de steigers.
Beter als de orginele van sjoesjoeki, die ik heb :twisted:
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

en eentje van het zijaanzicht :-)}
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door PDvD »

Peter650 schreef:
PDvD schreef:Ik dacht eerst dat het twee verschillende motoren waren....
omdat ? ...
De belichting dermate anders is.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door V-TWim »

Peter650 schreef:en eentje van het zijaanzicht :-)}
Ff aanhaken; Wat voor spiegels heb jij daar gemonteerd? En is het een verbetering?
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

V-TWim schreef:
Peter650 schreef:en eentje van het zijaanzicht :-)}
Ff aanhaken; Wat voor spiegels heb jij daar gemonteerd? En is het een verbetering?
Dat zijn Aprilia Tuono spiegels, ik vind het geen verbetering in de zin van minder last van wat dan ook waar ik allemaal over gelezen heb, maar waarvoor ze zijn, kijken wat er achter je gebeurt, vind ik ze minder dan de orginele, orginele zijn groter, hoger en totale breedte is bij de orginele wat kleiner wat ten goede komt bij het inrijden van bijvoorbeeld een schuur.
Wel vind ik deze mooier dan die van Suzuki

Groet Peter :bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Compa

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Compa »

Peter650 schreef:Ze zitten erop !!! (alles netjes passend geen probleem.)
Das netjes en snel ... nog tips voor een medeklusser?
Anders dan wat het pamfletje vermeld - eerst de ene en dan de andere kant (duh!)
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

Compa schreef:
Peter650 schreef:Ze zitten erop !!! (alles netjes passend geen probleem.)
Das netjes en snel ... nog tips voor een medeklusser?
Anders dan wat het pamfletje vermeld - eerst de ene en dan de andere kant (duh!)
Compa,

eerst de ene dan de andere kant, daar bedoelen ze mee dat je die vier bouten er aan één kant tegelijk uit draait anders zou het blok kunnen verschuiven.


als je aan 1 kant de bouten eruit hebt dan de beugel plaatsen, nieuwe bijgeleverde bouten (let op de lengte) er bijna tot eind indraaien, dan heb je nog wat bewegingsruimte, schuif gelijk dat verbindingstuk aan de onderkant eroverheen dan de andere kant bouten eruit, beugel er op en de bouten er weer losjes in dan kan je dat verbinding stuk op z'n plek zetten, alle bouten aandraaien, ook die van het verbindingsstuk onder.

Die bouten zaten bij mij erg strak !
succes :bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

Ik ben vanmorgen de Suzuki skidplate die Ssteijn (Stefan) tekoop had op V-Strom marktplaats gaan ophalen,
hij bood aan om hem gelijk te monteren, dat hebben we gedaan.
Zo’n 2 ½ - 3 uur werk.
Het ziet er goed uit, mijn DL is weer iets completer, de valbeugels heb ik er een paar weken eerder al opgezet
dus wat het onderdeel carterbeschermplaat/valbeugels betreft ben ik klaar.

Stefan nogmaals bedankt, ook voor de tijd die je ervoor genomen hebt om ze te monteren.

Groet, Peter
:-)}
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Frank »

3 uur om met z'n tweeën een Skidplate te monteren? Hoe krijg je dat voor elkaar? :shock: :roll: :?:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Ssteijn

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Ssteijn »

In mijn beleving zijn we ook niet zoooo lang bezig geweest.

Het bleek dat voor de skidplate een langere bout nodig was. Die hebben we dus uit mijn strommetje gehaald en bij die van Peter gebruikt. Die van Peter zit nu in de mijne..... We moesten bij beide motoren het rem- en koppelingpendaal demonteren, anders kregen we de bout die door en door loopt er niet uit.

Het was dus maar goed dat we het meteen samen gefixed hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

Ssteijn » ma 28 feb 2011, 11:23 schreef "In mijn beleving zijn we ook niet zoooo lang bezig geweest".


Je hebt gelijk,
gezien het tijdstip dat we hadden afgesproken en ik weer thuis was kan het nooit 2.5 a 3 uur geweest zijn, er had 1.5 a 2 uur moeten staan.

groet, Peter
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Ssteijn

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Ssteijn »

In ieder geval was het gezellig :P
En had ik toch niet veel beters te doen :bye:
Compa

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Compa »

Zie net dat Peter650 en ik gewoon over de Motech beugels aan het OH-en waren, maar in elk geval past mijn Podia skidplate (van motoagora) er prima bij.
Die hebben ze trouwens ook voor de (on-topic?) GIVI beugels, kwestie van opgeven welke je hebt als je besteld.

Afbeelding
Compa

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Compa »

en nog over deze skidplate, hij zat er letterlijk in 10 minuten op

onderste schroef onder je versnelling losmaken, bijgeleverde bout indraaien + aan de andere kant onder je rem even de bout bij je uitlaat loshalen
omdat ik de valbeugels nog aan het monteren was hoefde ik daar niets los te halen, maar daarna alle nieuwe boutjes even aansjorren met een sleuteltje en hij zat :)
Laatst gewijzigd door Gast op zo 06-03-2011, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

Dat ziet er goed uit Compa ! :bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Compa

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Compa »

Ben er ook superblij mee ;) Hoop dat jouw motech beugels en suzuki (of dan toch ook motech?) skidplate ook prima bevallen!
Padre

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Padre »

Peter praat je nu alleen over je Givi valbeugels of ook over je carterbeschermplaat. Want dat was toch de vraag die je gesteld had?
Na een half uur lezen van deze pagina zie ik nog geen antwoord op de vraag van (Givi valbeugels, welke carterbeschermplaat?).
Of ik moet iets gemist hebben maar ik ben ook benieuwd naar de bevestiging van de carterbeschermplaat op de Givivalbeugels?
Groet Padré :D
Compa

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Compa »

Peter heeft (net als ik) volgens mij geen givi beugels, maar mijn carterbeschermer (podia, http://www.motoagora.com) past wel op de givi beugels.
Ze maken de podia zo dat hij altijd aan je beugels vast kan. Ik weet niet of je dat het antwoord geeft wat je zoekt maar qua beugels kan ik je helaas niet helpen.
en sorry voor de deels offtopic replies van Peter en mijzelf... de podia past in elk geval onder jouw DL, kwestie van juiste vinkje bij bestellen.
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

Padre,

op het moment dat ik de vraag stelde 'Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat? ' had ik nog niks,
na het uitwisselen van gedachten/ideeen/ervaringen hier op het forum heb ik SW Motech valbeugels gekocht,
ze zijn wat hoger dus beschermen beter dan de standaard Suzuki=Givi beugels.
Wat betreft de carterbeschermplaat/skidplate heb ik de orginele van Suzuki via het forum gekocht.
De montage daarvan op de SW Motech beugels is perfect, kan met de orginele bijgeleverde bevestigingsmaterialen van de Suzuki skidplate ,
dus geen geknutsel met zelf gemaakte beugeltjes.

op het forum is er veel over geschreven en zijn er ook heel wat foto's geplaatst.

op de vraag of de skidplate van Suzuki op de Givi valbeugels passen is het antwoord JA, want Givi is de leverancier van de orginele (iets lagere)Suzuki valbeugel .

ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen maken anders hoor ik het wel van je, het forum op dit onderwerp doorspitten helpt ook.

Groeten Peter
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

@Padre,
hier een foto zoals het er nu uitziet met de Suzuki skidplate erbij, hierboven staat ergens een foto toen ik net de valbeugels erop had gemonteerd.

@Compa,
inderdaad ik heb geen Givi maar SW motech beugels.
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Compa

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Compa »

Dat 'zelfgemaakte' beugeltje heb ik dan niet goed verwoord, het hangt namelijk net als jouw skidplate gewoon aan de bestaande ophanging van het 'samen-kom-punt' van de beugels :)

Zie http://img854.imageshack.us/img854/1117/img1057.jpg voor de voorkant en http://img820.imageshack.us/img820/5466/img1053x.jpg voor de achterkant van de bevestiging.

Maar as said, de motoagora is niet goedkoop - er zijn minder dure alternatieven (en de kerstaanbieding geldt vast niet meer)
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

van dat zelfgemaakte beugeltje had ik ergens gelezen, geen idee wie het geschreven had.
maakt ook niet uit want dat kan net zo mooi als het orgineel zijn maar ik wilde niet thuis gaan hobby-en.

gisteren na het plaatsen van mijn bericht keek ik nog is terug en wist ik het weer, Tulipan had er een foto opgezet van zijn motorfiets en dat vond/vind ik erg mooi ! zo wilde ik het ook, hogere beugel en orginele Suzuki skidplate met zo'n S erin gesneden.
Dat is wat ik er nu op heb zitten dus we kunnen wel stellen dat het forum werkt ! :worship:

groet Peter :-)}
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Padre

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Padre »

Peter en Compa bedankt voor jullie reactie.
Mijn probleem zit hem in de (voorste) bevestiging van de carterbescherming op de Givivalbeugel(= geen Suzuki beugel).
Ik moet dus zelf het e.e.a. gaan maken voor de bevestiging van de carterbescherming.
Groet Padre
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Peter650 »

Padre schreef:Peter en Compa bedankt voor jullie reactie.
Mijn probleem zit hem in de (voorste) bevestiging van de carterbescherming op de Givivalbeugel(= geen Suzuki beugel).
Padre, je hebt helemaal gelijk, Givi is GEEN suzuki maar de Suzuki beugel word bij sw-motech gemaakt.

:oops: zo zie je maar dat veel lezen voor sommige onderons voor verwarring kan zorgen :oops:

succes we horen/zien het resultaat wel verschijnen.

Groet,Peter :-)}
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door V-TWim »

Afbeelding

Nog een vraagje over Givi beugels.

Ik heb deze gemonteerd maar welke carterplaat past hier nu onder?
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door V-TWim »

V-TWim schreef:Afbeelding

Nog een vraagje over Givi beugels.

Ik heb deze gemonteerd maar welke carterplaat past hier nu onder?
Anyone?
Only dead fish go with the flow.
Compa

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door Compa »

ik heb geen givi-beugels, maar de carterplaat die ik heb kun je ook voor die beugels bestellen

google "motoagora podia"

niet goedkoop en ik weet ook niet of ze 'm nu in de aanbieding hebben, vond 'm wel stoer staan en met de aanbieding was hij betaalbaar(der)
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Givi beschermbeugels, welke carterbeschermplaat ?

Bericht door V-TWim »

Die ken ik maar die wil ik eigenlijk niet. Ik wil graag die onder de BR uitvoering hing. Of iets wat daar op lijkt.
Only dead fish go with the flow.
Plaats reactie