gevallen

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
JoStrom

gevallen

Bericht door JoStrom »

Kleine schuiver gemaakt tijdens off-road rit.
De Givi valbeugel deed zijn werk. Geen schade maar de valbeugel zelf is wel naar binnen toe gewrongen.
Kan deze terug worden gerecht? Of is het beter een nieuwe te kopen?
Graag jullie advies.

Alvast bedankt!

Jos
Dennis013

Re: gevallen

Bericht door Dennis013 »

JoStrom schreef:Kleine schuiver gemaakt tijdens off-road rit.
De Givi valbeugel deed zijn werk. Geen schade maar de valbeugel zelf is wel naar binnen toe gewrongen.
Kan deze terug worden gerecht? Of is het beter een nieuwe te kopen?
Graag jullie advies.

Alvast bedankt!

Jos
Ik zou zeggen koop een nieuwe, ten eerste is het natuurlijk mooier dan een recht gebogen.

Daarnaast is hij na het terug buigen een stuk zwakker geworden waardoor deze bij een tweede val makkelijker buigt en in het ergste geval af kan breken door metaalmoeheid. En je ziet nu zelf wat een valbeugel uitspaart aan schade op je motor dat is het geld dubbel en dwars waard denk ik zo.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: gevallen

Bericht door RvGS »

Dennis013 schreef: ... knip ...Daarnaast is hij na het terug buigen een stuk zwakker geworden waardoor deze bij een tweede val makkelijker buigt en in het ergste geval af kan breken door metaalmoeheid.
- Nieuwe kopen is een mogelijkheid, kan altijd. => als je snel bent kun je die van Bruintje overnemen Te koop valbeugel :!: :worship:
maar er is nog een optie:

... :arrow: ... Beugel is hol aan de binnenkant => terug buigen en vol storten met cement, heb je gelijk een beter zwaartepunt :o) :schater:



Zonder dollen, het klopt wat Dennis schrijft, de stijfheid is nu wel uit het materiaal . . .
Groet, Robert |
Plaats reactie