Acerbis Enduro handbeschermers

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
TooTall

Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door TooTall »

Nadat ik ben omvergereden zat er een barst in mijn OEM handbeschermer aan de rechterkant. Niet echt blij hiermee, dus iets stevigers gezocht. Uiteindelijk de Acerbis Enduro's en mounting kit gekocht, voor een 80€.

De hele set
Afbeelding

Installatie was redelijk makkelijk, gewoon wat puzzelen met de mounts, zien dat je alles goed kan bedienen enzo. Ik dacht eraan om de balletjes op de uiteinden van de hendels af te zagen, zou wat beter gepast hebben dan, maar toch niet gedaan. En, uiteindelijk toch een goede combo gevonden!
Afbeelding
Afbeelding

Vooraanzicht
Afbeelding
Dgr

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Dgr »

Die kunnen wel een stootje hebben zo te zien :D

Hoe bevallen die grip puppies trouwens? Dat lijkt me ook wel wat... heb vrij grote handen.
Furiousz

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Furiousz »

Mooie handkappen! Zien er behoorlijk stevig uit! Denk alleen dat je qua windbescherming iets inlevert?
TooTall

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door TooTall »

Jep, klopt, ze zijn kleiner. Je kan er spoilers voor kopen, of zelf iets maken; zelf iets maken dus ;)

DGR, over de grip puppies, nog geen meter mee gereden, erg goede dingen van gehoord.

Wil je een setje hebben? :lol: Je weet nooit, wie weet heb ik er nog eentje liggen...
TooTall

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door TooTall »

Kleine update, heb de Grip Puppies moeten verwijderen, was net iets te groot. Komt doordat de Oxford Heated grips zowieso al groter zijn dan de stock grips. Maar nog altijd erg prettig! :) Helemaal geen last van bijkomende wind, dus dat zit goed.
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door WisselStrom »

Ik zit op kantoor, en ben net gebeld dat mijn DL650 is omgewaaid. :evil: Eens kijken of de handkappen dat hebben overleefd? Hopelijk deed de valbeugel zijn werk. Ik moet nog een uurtje wachten voor ik de schade kan gaan bekijken, niet het leukste uurtje...
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Paul

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Paul »

WisselStrom schreef:Ik zit op kantoor, en ben net gebeld dat mijn DL650 is omgewaaid. :evil: Eens kijken of de handkappen dat hebben overleefd? Hopelijk deed de valbeugel zijn werk. Ik moet nog een uurtje wachten voor ik de schade kan gaan bekijken, niet het leukste uurtje...

Omgewaaid??? Daar kan ik mij nu niets bij voorstellen.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Aad900 »

Paul schreef: Omgewaaid??? Daar kan ik mij nu niets bij voorstellen.
Ik wel :shock: Samen met een kennis, zat ik in de Eifel op een parkeerplek van het uitzicht te genieten. Er stond daar een harde wind en we hoorden een klap. De CBF600 van mijn kennis was omgewaaid. Ik was toen met een SV650 en die bleef gelukkig overeind, waarschijnlijk omdat die een stuk schuiner op zijn Jiffy stond.
De V-Strom staat behoorlijk recht op zijn Jiffy, en als de wind dan van de kant waar de jiffy zit vandaan kom, kan het best gebeuren.

Al met al behoorlijk balen voor je Wisselstroom :evil:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Dgr

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Dgr »

Dat is knap frustrerend zeg! Hoop voor je dat de schade beperkt is gebleven
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door WisselStrom »

Hij is toch echt omgewaaid. Ik was niet thuis, maar hoorde later dat het hier aardig heeft gespookt met felle rukwinden. Mijn fiets stond onder een hoes en heeft daardoor kennelijk teveel wind gevangen. Schadelijstje is op het eerste gezicht toch al wel aardig groot:
- knipperlicht aan gruzelementen (witte kapje en lampje nog heel)
- handkap in twee
- remhandel doormidden
- voetsteun achter naar binnen geduwd
- zijkoffer verwoest
- stuur balans scheef
- nummerplaathouder afgebroken
Wellicht dankzij de hoes verder geen krasschade kunnen ontdekken of andere ellende, maar leuk is anders. Vooral die zijkoffer die er sinds twee weken opzat... Dus als ik iemand nog blij kan maken met een linker handkap, gratis af te halen.
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Paul

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Paul »

Ah oke onder een hoes wat het draagvlak voor de windf met 100% vergroot.

Evengoed mooi klote voor je. Veel succes met het herstel!
Dgr

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Dgr »

Damn... Tikt toch aardig aan :(
Ik weet niet of de situatie het toelaat een afdakje te bouwen? Moet er tenslotte niet aan denken dat het nog eens mis gaat door die hoes!

Misschien kan je Matthijs nog gelukkig maken met die handkap trouwens:
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 944#p46944
Capri

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Capri »

Was een behoorlijke waai gisteren, bij mij was gelukkig alleen de hoes weg, lag een stukje verder in de tuin....
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door WisselStrom »

Tikt inderdaad nog behoorlijk aan. En Martijn heeft net als mij een nieuwe rechterhandkap nodig, ik kan hem dus niet blij maken. :? Ik denk dat de meeste Stroms toch op hun rechterkant terechtkomen als ze omgaan.
Mirjamo

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Mirjamo »

WisselStrom schreef:Tikt inderdaad nog behoorlijk aan. En Martijn heeft net als mij een nieuwe rechterhandkap nodig, ik kan hem dus niet blij maken. :? Ik denk dat de meeste Stroms toch op hun rechterkant terechtkomen als ze omgaan.
http://www.robsacc.nl/Handkap_DL650Vstrom_p844_c4.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoi wisselstrom,

Bij bovenstaande link hebben ze een rechterhandkap voor 10 euro,maar ik zoek een linker
Had jij nou een 650 of 1000?

groetjes Mirjam
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door PvdBogaard »

Iemand een idee of de handkappen van de DL650 gelijk zijn aan die voor de DL1000?
Erik Hofstee

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Erik Hofstee »

in ieder geval is de linker anders, omdat de 1000 een hydraulische koppeling heeft en de 650 een kabelbediende.....en ik kan me herinneren dat het eerste type handkap op de 1000 wéér heel anders was.. :roll:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Bacchus »

Ik heb de handkappen van de 650 gehad. Had de motorzaak opvoorraad liggen. Gezien de 1000 2 "bakjes" aan het stuur heeft en de 650 maar 1 (ivm koppeling?) passen deze niet. Een setje van de 650 kost niet zo veel. Voor de 1000 moet je losse onderdelen bestellen en kom je op een goede 70 euro! Ik wilde de oude kappen van de K3 serie vervangen voor de nieuwe. Werd me toch wat te duur voor 2 stukken plastic.....

met andere woorden de 650 versie past niet op de 1000 versie... helaas
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Buzzin

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Buzzin »

Even als update: een setje handkappen van een DL 1000 (K8/9) kost maar 30,- euro (totaal dus...15,- per stuk los)
Dus mocht daar iets mee zijn....gewoon vervangen, zo duur is het niet :)
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door PvdBogaard »

en is dit de algemene prijs bij een willekeurige Suzuki dealer, of alleen bij een speciaal adres. Ingeval het laatste, welke?
Buzzin

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Buzzin »

Dat was gewoon bij MotoPort Uithoorn, en de prijs stond gewoon in het systeem, dus ik verwacht dat de rest van de MotoPorts niet duurder zullen zijn.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Acerbis Enduro handbeschermers

Bericht door Bacchus »

Raar dat ik dan zoveel moet betalen. Ik ga van de week toch nog maar eens bellen!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Plaats reactie