Givi beugel past niet goed

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Givi beugel past niet goed

Bericht door Silverstorm »

Vrijdag mijn valbeugel gemonteerd van givi op mijn dl 1000.
De zijkanten pasten perfect doch aan de onderzijde waar je ze aan elkaar moet bevestigen moesten we met 2 man serieus trekken en duwen om ze in elkaar te krijgen.
Nu ze erop zitten zie je dat ze aan de éné zijde dichter tegen de motor komen dan aan de andere kant.
Denk dat ik ze ga terug brengen want het stoort mij echt en het is niet normaal dat we zo hebben moeten wringen om ze erop te krijgen.
Iemand hier nog problemen mee gehad?
grtjs Silverstorm
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Givi beugel past niet goed

Bericht door Iron Horse »

Is het niet per ongeluk de 650 uitvoering? Zover ik weet zijn die verschillend.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ed Jonkmans

Re: Givi beugel past niet goed

Bericht door Ed Jonkmans »

Bij mijn Givi-beugels zit er een afstandsbusje om de schroef waarmee de 2 uiteinden tegen mekaar geschroefd zijn en de 2 uiteinden schuiven niet in elkaar.
Grtz
Ed
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Givi beugel past niet goed

Bericht door Silverstorm »

Dat afstandsbusje zit er bij mij ook bij maar er is ook nog een nippel bij om in de twee uiteinden te steken zodat je ze mooi in elkaar kunt steken.
Maar dat is juist het probleem,de twee uiteinden kwamen niet echt goed overeen.We hebben serieus moeten trekken en duwen om ze in elkaar te kunnen krijgen.
Als je het niet weet zie je niet dat de ene beugel dichter bij de kuip komt dan de andere.
Het zal waarschijnlijk wel komen omdat ze in fabriek niet nauwkeurig genoeg aan elkaar gelast zijn.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Erik Hofstee

Re: Givi beugel past niet goed

Bericht door Erik Hofstee »

Terug brengen en nieuwe vragen, lijkt mij niet gezond als het nu al onder spanning staat. laat staan als je een keertje valt.
Ed Jonkmans

Re: Givi beugel past niet goed

Bericht door Ed Jonkmans »

Als je nu eens de bouten waarmee de beugel aan het frame vastzit zeer losjes zet (zodat je de beugelhelften nog volop kunt bewegen in alle richtingen) vervolgens de beugel vooraan in mekaar steekt , vooraan mooi tegen mekaar draait en als laatste de bouten die je zeer los gezet had terug muurvast (100 à 120Nm, kwestie van de draad niet om zeep te helpen).
Ik zou het zo proberen.
Grtz
Ed
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Givi beugel past niet goed

Bericht door Silverstorm »

Ed Jonkmans schreef:Als je nu eens de bouten waarmee de beugel aan het frame vastzit zeer losjes zet (zodat je de beugelhelften nog volop kunt bewegen in alle richtingen) vervolgens de beugel vooraan in mekaar steekt , vooraan mooi tegen mekaar draait en als laatste de bouten die je zeer los gezet had terug muurvast (100 à 120Nm, kwestie van de draad niet om zeep te helpen).
Ik zou het zo proberen.
Grtz
Ed
De beugel zit in elkaar maar mijn probleem is dat ie aan de ene zijde 2 cm dichter bij de kuip zit dan aan de andere zijde.
Ik ga ze dan ook terugbrengen
grtz Silverstorm
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Plaats reactie