Pagina 1 van 1

welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Geplaatst: do 24 jan 2008, 19:27
door Flash
Ik heb al dmv de zoekfunctie de discussie mbt de verschillende types valbeugels gevolgd.

Begrijp ik het goed dat de valbeugels van Hepco en Becker het meeste bescherming aan het blok en de tank bieden??

Geplaatst: vr 25 jan 2008, 00:11
door Erik Hofstee
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... b5e687ba94" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk ook eens bij Touratech. die maken echt mooie spullen en testen het ook nog eens zelf in het veld.

groeten
Erik

Geplaatst: vr 25 jan 2008, 19:06
door Peterzeeland
Deze heb ik, in het zwart dan
http://www.fehling.de/images/Neue%20Bilder/7849.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Geplaatst: za 26 jan 2008, 13:16
door Bacchus
Ik heb de hepco en Becker valbeugels. Zien er mooi uit en beshermen de kuip prima. Tenminste zo ziet het er uit :D

valbeugels / carterbeschermers

Geplaatst: zo 27 jan 2008, 18:33
door Slurfke
Heb op mijn grijze V STOM 1000 zwarte GIVI valbeugels gemonteerd. Deze hebben hun nut al bewezen bij een boem patat tijdens " stilstand "...enkel wat krassen op de valbeugels als resultaat. Met wat handige buurmannen werd dit terug bijgewerkt...

Geplaatst: zo 27 jan 2008, 22:42
door ZilverStrom
:( Ik ga ook snel op zoek naar goede beugels.
Afgelopen vrijdag is door de heerlijke wind mijn motorhoes het zeil een parachute geworden en heeft mijn DL1000 van de middenbok afgeblazen.
Ik had voor de zekerheid de motor in de 1e versnelling staan en de zijstandaard ook nog uitgeklapt. Helaas daar is ie dus totaal overheen geklapt en nu heb ik redelijk wat schade. Alleen de tank en onderkuipdelen zijn onbeschadigd.
De schade is een kapot voorknipperlicht, een scheur in de bovenkuip, beschadiging aan linkerhandkap, stuureind, spiegel, achterstep, een krom zijkofferrek en een topkoffer die dwars doormidden is.

Gelukkig goed verzekerd maar je hebt er niets aan.
Dus de volgende aankoop wordt een valbeugel.

Geplaatst: zo 27 jan 2008, 23:04
door Peterzeeland
sjjjjjjjittttttt zeg, dat is flink balen als je zo je bike terugvindt......
toen de mijne omviel (voor de beugel, ja) was alleen mijn kn.licht kapot. wist niet dat omvallen zo veel schade kon veroorzaken.
mooi dat je goed verzekerd bent!

Geplaatst: zo 27 jan 2008, 23:32
door Remko
Mijn brommer staat iedere dag op een pontje, vorige week toch voor de zekerheid maar even beneden bij mijn brommer gebleven......



Ik zet mijn brommer met slecht weer zeevast! Valbeugel tegen een homp ijzer, iets uit de vering trekken en de jiffy klemvast schoppen. En uiteraard in de versnelling.


Je moet toch wat als je alle dagen met een boot naar je werk moet!!!


8) 8) 8) 8) 8)

Geplaatst: ma 28 jan 2008, 18:34
door ZilverStrom
Morgen wordt ie opgehaald door de motorzaak.
Zal mij benieuwen wanneer ie klaar is.
Baal nu al dat ik met de auto naar het werk moet.

En dat terwijl ik net mijn nieuwe helm binnen heb.
Nog geen 1 keer de buitenwereld gezien.
Kan er nu alleen maar naar kijken.

Straks de motor weg maar gelukkig heb ik de foto's nog zullen we maar zeggen.

Als ie terug is gelijk maar even naar een valbeugel kijken en een afspraak maken met Hoegee om hem lekker te laten afstellen.

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Geplaatst: di 05 feb 2008, 21:47
door Sander
Flash schreef:Ik heb al dmv de zoekfunctie de discussie mbt de verschillende types valbeugels gevolgd.

Begrijp ik het goed dat de valbeugels van Hepco en Becker het meeste bescherming aan het blok en de tank bieden??
Mijn motor is een paar dagen geleden door de storm omgevallen.. knipperlicht stuk stuur krom. maar met de standaard beugel die op de blach rhino zit geen schade aan blok tank of kuip!! goeie test of niet!!!
Wel een deuk in mijn ego..
:cry:

Geplaatst: wo 06 feb 2008, 19:09
door Wils
Remko schreef:Mijn brommer staat iedere dag op een pontje, vorige week toch voor de zekerheid maar even beneden bij mijn brommer gebleven......



Ik zet mijn brommer met slecht weer zeevast! Valbeugel tegen een homp ijzer, iets uit de vering trekken en de jiffy klemvast schoppen. En uiteraard in de versnelling.


Je moet toch wat als je alle dagen met een boot naar je werk moet!!!


8) 8) 8) 8) 8)

Misschien een tip voor jullie... :D
Ik heb altijd een dik(stevig) elastiek op het stuur zitten ( op het tankje van de remolie) en dat gebruik ik dan als een soort handrem als ik bv. op een schuin aflopend stuk weg of stoep geparkeerd staat....
Het elastiek span ik dan op via de gashendelkant naar de remhandel en span hem strak genoeg aan zodat hij als een handrem funcioneert...
Werkt altijd erg goed... dit truukje heb ik geleerd met het parkeren in bergachtig gebied... :mrgreen:

Geplaatst: do 21 feb 2008, 10:27
door ZilverStrom
Gisteren motor opgehaald bij de motorzaak.
Eindelijk na 3 weken weer kunnen rijden wat een opluchting.

Gelukkig bijna alles gerepareerd.
Alleen nog wachten op de handkap want die was niet voorradig.
Maar dat geeft niet af aan het rijplezier.

Nu snel zoeken naar een goede Valbeugel.
Wie kan me vertellen welke nu eigenlijk de beste is voor een leuke prijs.
Die van Suzuki durf ik niet te kopen met hun roestproblemen voor alle andere onderdelen van de Vstrom.

Geplaatst: do 21 feb 2008, 10:40
door Suuz
Tja, ik heb een, volgens mij, standaard valbeugel van Suzuki op mijn DLetje zitten en die werkt prima weet ik uit ervaring en roest heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Geplaatst: do 21 feb 2008, 18:55
door Bacchus
De hepco en becker bevallen mij prima en zien er goed uit
http://www.mdi-online.nl/webshop/artike ... 07f797764f" onclick="window.open(this.href);return false;

voor de liefhebbers heb ik ook nog een set slider liggen (als nieuw) :D

Geplaatst: do 21 feb 2008, 19:30
door Willystrom
http://www.romatech.de/shop/assets/s2dm ... h.de/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; Ziet er stoer uit en nog steeds een van de goedkoopste. €91 excl.verzendkosten.Afbeelding

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 20:16
door V-Strom Jopie
Even reagerend op alle discussie omtrent crashbars en bellypans.
Ik vind zelf een geheel gesloten bellypan het mooist. Dit geeft echter een probleem met de oliekoeler.
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is de oliekoeler aan de dwarsstang van de valbeugel te bevestigen net onder de radiator. (dus iets hoger bevestigen dan standaard.)
Voordeel is dat de oliekoeler hoger en dichter achter het spatbord hangt waardoor er minder kans op beschadiging is.

Ook zou dan onder de oliekoeler de bellypan kunnen beginnen in een geheel gesloten uitvoering.

Heeft iemand hier al ervaring mee ?

Kan de oliekoeler wel hoger gehangen worden ivm voldoende rondpompen van de olie ?

Op de foto van de touratech crashbar staat de oliekoeler 90 graden gedraaid en dus verticaal bevestigd. Als dat mogelijik is lijkt het mij ook mogelijk om de koeler horizontaal te laten, maar hoger te plaatsen.

Lijkt mij wel een aardige DHZ klus. (overigens kijk ik naar de fehling valbeugel die de dwarsstang vrij hoog heeft zitten direct onder de voorste cylinderkop.)

Ben benieuwd naar jullie ideeen / reacties.

Groet Johan

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 20:46
door Remko
Kijk eens bij Touratec.

Die leveren een BellyPan met verplaatsings kit voor de oliekoeler!!


8) 8) 8) 8)

Geplaatst: wo 29 okt 2008, 16:05
door Nero
Waarom geen valdoppen?

Geplaatst: wo 29 okt 2008, 19:26
door Blackbird
Nero schreef:Waarom geen valdoppen?
Hear hear 8)

Geplaatst: wo 29 okt 2008, 23:23
door Dgr
Die oilfilter relocation kit is ook los te bestellen;
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... deef2d81f0

Re: valbeugels / carterbeschermers

Geplaatst: do 13 nov 2008, 14:32
door jmvriesen
slurfke schreef:Heb op mijn grijze V STOM 1000 zwarte GIVI valbeugels gemonteerd. Deze hebben hun nut al bewezen bij een boem patat tijdens " stilstand "...enkel wat krassen op de valbeugels als resultaat. Met wat handige buurmannen werd dit terug bijgewerkt...
Bedoel je deze??
http://www.rad.eu/nl/c/p/563-givi-valbeugel-tn528.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Geplaatst: za 26 sep 2009, 08:58
door Niels1449
heeft iemand ervaring met de valbeugels van suzuki zelf? als ik namelijk de foto's bekijk, heb ik het idee dat de tank niet echt beschermt wordt. Zoals dat bij de beugels van touratech wel duidelijk is. Aan de andere kant vind ik de carterbescherming van suzuki wel erg mooi en handig, maar die kan natuurlijk weer alleen met beugels van suzuki....

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Geplaatst: za 26 sep 2009, 09:49
door Stromtrooper
zo valt ie niet meer om!!!

Afbeelding

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Geplaatst: za 26 sep 2009, 10:10
door Ed Jonkmans
Ik heb valbeugels van GIVI.
Of ze voldoende beschermen?
Eind augustus een klein beetje gevallen (tot 15 oktober nog gips rond m'n L-been, aftellen kan beginnen...),
motorfiets heeft geen enkel krasje, nergens; enkel een paar kleine krasjes op de valbeugel (is weer netjes weggewerkt met een lakstiftje met matte verf).
Dus voor mij is die GIVI echt een meevaller.
Grtz
Ed

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 06:49
door Jokapo
valbeugels van suzuki doen het volgens mij prima hoor de mijne heeft ook al eens op zijn kant gelegen :( en toen was alleen het kn.licht kaduuk en een klein krasje op de beugel.

Re:

Geplaatst: za 24 okt 2009, 20:36
door Ruke
Wils schreef:
Remko schreef:Mijn brommer staat iedere dag op een pontje, vorige week toch voor de zekerheid maar even beneden bij mijn brommer gebleven......



Ik zet mijn brommer met slecht weer zeevast! Valbeugel tegen een homp ijzer, iets uit de vering trekken en de jiffy klemvast schoppen. En uiteraard in de versnelling.


Je moet toch wat als je alle dagen met een boot naar je werk moet!!!


8) 8) 8) 8) 8)

Misschien een tip voor jullie... :D
Ik heb altijd een dik(stevig) elastiek op het stuur zitten ( op het tankje van de remolie) en dat gebruik ik dan als een soort handrem als ik bv. op een schuin aflopend stuk weg of stoep geparkeerd staat....
Het elastiek span ik dan op via de gashendelkant naar de remhandel en span hem strak genoeg aan zodat hij als een handrem funcioneert...
Werkt altijd erg goed... dit truukje heb ik geleerd met het parkeren in bergachtig gebied... :mrgreen:

Een stuk velcro-klittenband is toch veel beter en zit altijd strak.