welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Flash

welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Bericht door Flash »

Ik heb al dmv de zoekfunctie de discussie mbt de verschillende types valbeugels gevolgd.

Begrijp ik het goed dat de valbeugels van Hepco en Becker het meeste bescherming aan het blok en de tank bieden??
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

http://www.touratech.com/shops/011/prod ... b5e687ba94" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk ook eens bij Touratech. die maken echt mooie spullen en testen het ook nog eens zelf in het veld.

groeten
Erik
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Deze heb ik, in het zwart dan
http://www.fehling.de/images/Neue%20Bilder/7849.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ik heb de hepco en Becker valbeugels. Zien er mooi uit en beshermen de kuip prima. Tenminste zo ziet het er uit :D
Slurfke

valbeugels / carterbeschermers

Bericht door Slurfke »

Heb op mijn grijze V STOM 1000 zwarte GIVI valbeugels gemonteerd. Deze hebben hun nut al bewezen bij een boem patat tijdens " stilstand "...enkel wat krassen op de valbeugels als resultaat. Met wat handige buurmannen werd dit terug bijgewerkt...
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

:( Ik ga ook snel op zoek naar goede beugels.
Afgelopen vrijdag is door de heerlijke wind mijn motorhoes het zeil een parachute geworden en heeft mijn DL1000 van de middenbok afgeblazen.
Ik had voor de zekerheid de motor in de 1e versnelling staan en de zijstandaard ook nog uitgeklapt. Helaas daar is ie dus totaal overheen geklapt en nu heb ik redelijk wat schade. Alleen de tank en onderkuipdelen zijn onbeschadigd.
De schade is een kapot voorknipperlicht, een scheur in de bovenkuip, beschadiging aan linkerhandkap, stuureind, spiegel, achterstep, een krom zijkofferrek en een topkoffer die dwars doormidden is.

Gelukkig goed verzekerd maar je hebt er niets aan.
Dus de volgende aankoop wordt een valbeugel.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

sjjjjjjjittttttt zeg, dat is flink balen als je zo je bike terugvindt......
toen de mijne omviel (voor de beugel, ja) was alleen mijn kn.licht kapot. wist niet dat omvallen zo veel schade kon veroorzaken.
mooi dat je goed verzekerd bent!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remko

Bericht door Remko »

Mijn brommer staat iedere dag op een pontje, vorige week toch voor de zekerheid maar even beneden bij mijn brommer gebleven......



Ik zet mijn brommer met slecht weer zeevast! Valbeugel tegen een homp ijzer, iets uit de vering trekken en de jiffy klemvast schoppen. En uiteraard in de versnelling.


Je moet toch wat als je alle dagen met een boot naar je werk moet!!!


8) 8) 8) 8) 8)
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Morgen wordt ie opgehaald door de motorzaak.
Zal mij benieuwen wanneer ie klaar is.
Baal nu al dat ik met de auto naar het werk moet.

En dat terwijl ik net mijn nieuwe helm binnen heb.
Nog geen 1 keer de buitenwereld gezien.
Kan er nu alleen maar naar kijken.

Straks de motor weg maar gelukkig heb ik de foto's nog zullen we maar zeggen.

Als ie terug is gelijk maar even naar een valbeugel kijken en een afspraak maken met Hoegee om hem lekker te laten afstellen.
Sander

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Bericht door Sander »

Flash schreef:Ik heb al dmv de zoekfunctie de discussie mbt de verschillende types valbeugels gevolgd.

Begrijp ik het goed dat de valbeugels van Hepco en Becker het meeste bescherming aan het blok en de tank bieden??
Mijn motor is een paar dagen geleden door de storm omgevallen.. knipperlicht stuk stuur krom. maar met de standaard beugel die op de blach rhino zit geen schade aan blok tank of kuip!! goeie test of niet!!!
Wel een deuk in mijn ego..
:cry:
Wils

Bericht door Wils »

Remko schreef:Mijn brommer staat iedere dag op een pontje, vorige week toch voor de zekerheid maar even beneden bij mijn brommer gebleven......



Ik zet mijn brommer met slecht weer zeevast! Valbeugel tegen een homp ijzer, iets uit de vering trekken en de jiffy klemvast schoppen. En uiteraard in de versnelling.


Je moet toch wat als je alle dagen met een boot naar je werk moet!!!


8) 8) 8) 8) 8)

Misschien een tip voor jullie... :D
Ik heb altijd een dik(stevig) elastiek op het stuur zitten ( op het tankje van de remolie) en dat gebruik ik dan als een soort handrem als ik bv. op een schuin aflopend stuk weg of stoep geparkeerd staat....
Het elastiek span ik dan op via de gashendelkant naar de remhandel en span hem strak genoeg aan zodat hij als een handrem funcioneert...
Werkt altijd erg goed... dit truukje heb ik geleerd met het parkeren in bergachtig gebied... :mrgreen:
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Gisteren motor opgehaald bij de motorzaak.
Eindelijk na 3 weken weer kunnen rijden wat een opluchting.

Gelukkig bijna alles gerepareerd.
Alleen nog wachten op de handkap want die was niet voorradig.
Maar dat geeft niet af aan het rijplezier.

Nu snel zoeken naar een goede Valbeugel.
Wie kan me vertellen welke nu eigenlijk de beste is voor een leuke prijs.
Die van Suzuki durf ik niet te kopen met hun roestproblemen voor alle andere onderdelen van de Vstrom.
Suuz

Bericht door Suuz »

Tja, ik heb een, volgens mij, standaard valbeugel van Suzuki op mijn DLetje zitten en die werkt prima weet ik uit ervaring en roest heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

De hepco en becker bevallen mij prima en zien er goed uit
http://www.mdi-online.nl/webshop/artike ... 07f797764f" onclick="window.open(this.href);return false;

voor de liefhebbers heb ik ook nog een set slider liggen (als nieuw) :D
Willystrom

Bericht door Willystrom »

http://www.romatech.de/shop/assets/s2dm ... h.de/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; Ziet er stoer uit en nog steeds een van de goedkoopste. €91 excl.verzendkosten.Afbeelding
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Even reagerend op alle discussie omtrent crashbars en bellypans.
Ik vind zelf een geheel gesloten bellypan het mooist. Dit geeft echter een probleem met de oliekoeler.
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is de oliekoeler aan de dwarsstang van de valbeugel te bevestigen net onder de radiator. (dus iets hoger bevestigen dan standaard.)
Voordeel is dat de oliekoeler hoger en dichter achter het spatbord hangt waardoor er minder kans op beschadiging is.

Ook zou dan onder de oliekoeler de bellypan kunnen beginnen in een geheel gesloten uitvoering.

Heeft iemand hier al ervaring mee ?

Kan de oliekoeler wel hoger gehangen worden ivm voldoende rondpompen van de olie ?

Op de foto van de touratech crashbar staat de oliekoeler 90 graden gedraaid en dus verticaal bevestigd. Als dat mogelijik is lijkt het mij ook mogelijk om de koeler horizontaal te laten, maar hoger te plaatsen.

Lijkt mij wel een aardige DHZ klus. (overigens kijk ik naar de fehling valbeugel die de dwarsstang vrij hoog heeft zitten direct onder de voorste cylinderkop.)

Ben benieuwd naar jullie ideeen / reacties.

Groet Johan
Remko

Bericht door Remko »

Kijk eens bij Touratec.

Die leveren een BellyPan met verplaatsings kit voor de oliekoeler!!


8) 8) 8) 8)
Nero

Bericht door Nero »

Waarom geen valdoppen?
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Nero schreef:Waarom geen valdoppen?
Hear hear 8)
Dgr

Bericht door Dgr »

Die oilfilter relocation kit is ook los te bestellen;
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... deef2d81f0
jmvriesen

Re: valbeugels / carterbeschermers

Bericht door jmvriesen »

slurfke schreef:Heb op mijn grijze V STOM 1000 zwarte GIVI valbeugels gemonteerd. Deze hebben hun nut al bewezen bij een boem patat tijdens " stilstand "...enkel wat krassen op de valbeugels als resultaat. Met wat handige buurmannen werd dit terug bijgewerkt...
Bedoel je deze??
http://www.rad.eu/nl/c/p/563-givi-valbeugel-tn528.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels1449

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Bericht door Niels1449 »

heeft iemand ervaring met de valbeugels van suzuki zelf? als ik namelijk de foto's bekijk, heb ik het idee dat de tank niet echt beschermt wordt. Zoals dat bij de beugels van touratech wel duidelijk is. Aan de andere kant vind ik de carterbescherming van suzuki wel erg mooi en handig, maar die kan natuurlijk weer alleen met beugels van suzuki....
Stromtrooper

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Bericht door Stromtrooper »

zo valt ie niet meer om!!!

Afbeelding
Ed Jonkmans

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik heb valbeugels van GIVI.
Of ze voldoende beschermen?
Eind augustus een klein beetje gevallen (tot 15 oktober nog gips rond m'n L-been, aftellen kan beginnen...),
motorfiets heeft geen enkel krasje, nergens; enkel een paar kleine krasjes op de valbeugel (is weer netjes weggewerkt met een lakstiftje met matte verf).
Dus voor mij is die GIVI echt een meevaller.
Grtz
Ed
Jokapo

Re: welke beugel beschermt het best het blok en de tank?

Bericht door Jokapo »

valbeugels van suzuki doen het volgens mij prima hoor de mijne heeft ook al eens op zijn kant gelegen :( en toen was alleen het kn.licht kaduuk en een klein krasje op de beugel.
Ruke

Re:

Bericht door Ruke »

Wils schreef:
Remko schreef:Mijn brommer staat iedere dag op een pontje, vorige week toch voor de zekerheid maar even beneden bij mijn brommer gebleven......



Ik zet mijn brommer met slecht weer zeevast! Valbeugel tegen een homp ijzer, iets uit de vering trekken en de jiffy klemvast schoppen. En uiteraard in de versnelling.


Je moet toch wat als je alle dagen met een boot naar je werk moet!!!


8) 8) 8) 8) 8)

Misschien een tip voor jullie... :D
Ik heb altijd een dik(stevig) elastiek op het stuur zitten ( op het tankje van de remolie) en dat gebruik ik dan als een soort handrem als ik bv. op een schuin aflopend stuk weg of stoep geparkeerd staat....
Het elastiek span ik dan op via de gashendelkant naar de remhandel en span hem strak genoeg aan zodat hij als een handrem funcioneert...
Werkt altijd erg goed... dit truukje heb ik geleerd met het parkeren in bergachtig gebied... :mrgreen:

Een stuk velcro-klittenband is toch veel beter en zit altijd strak.
Plaats reactie