Carterbescherming/skidplate

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Giantpat

Carterbescherming/skidplate

Bericht door Giantpat »

Hallo Strommers,

toen ik in Nederland bij Notter was viel mijn oog op een advertentie in een Nederlands motormagazine. Het ging over de V-Strom 650 Black Rhino en meer bepaald over de skidplate (carterbescherming) onderaan. Aangezien ik niet off-road rij waarschijnlijk overbodig maar ik vond het best wel stoer staan. In Belgie bij mijn dealer binnengesprongen en daar het artikel 990D0-27G00-036/037 besteld, naar zijn zeggen ook geschikt voor de DL-1000. Naast een eerste probleem dat ik onmiddellijk heb vastgesteld bij het uitpakken dat de beugel om de plaat te bevestigen aan de valbeugels enkel geschikt is voor de originele Suzuki valbeugels en niet voor de Givi exemplaren die er bij mij opstaan. Dat is hopelijk nog wel op te lossen met 2 aparte beugels ...
Waar ik meer vragen bij heb zijn de installatieinstructies:
1. Remove the sidestand
2. Take out the rear engine Screw (it is possible that you have to lose the footrest holder)
3. Attach the bracket with the screws and parts accordingg on the drawing
4. Replace the aluminium clamp with the steel clamp
5. Use the rubber elements as show to the drawing
6. Attach the skid plate to the bracket and the clamp as shown
7. Tighten all screws with the recommended torque

Mijn vragen zijn specifiek:
-take out the rear engine screw: moet ik die er terug insteken of wordt die vervangen door een andere bout?
-replace the clamp: wat bedoelen ze daar mee?
- ik veronderstel dat ik de zijsteun er uiteraard ook terug kan opzetten

Heeft er hier al iemand dergelijke plaat gemonteerd?

mvg,
Giant Pat
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je goed op de Belgische website kijkt zie je dat er voor de 1000 en de 650 verschillende artikelnummers en prijzen zijn. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar veel dingen passen niet op elkaar. Het zou me dus niet verbazen wanneer de 650 uitvoering niet goed op de 1000 past en omgekeerd.

DL1000 990D0-06G00-030 (zwart) Euro 99,50
DL 650 990D0-27G00-030 (zwart) Euro 88,95

Dat van die valbeugel is bekend, maar kun je zelf een oplossing voor verzinnen. (Ik heb hem trouwens niet gemonteerd zitten)

De rest kan ik je niet zo even een antwoord op geven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
joep

Bericht door joep »

hallo als je de rvs carter beschermer bedoeld van de rhino daar is mijn hier verteld dat deze niet onder de dl1000 zou passen dit in verband met het verschil ingrootte van blok .
met replace the clamp bedoelen ze volgens mijn dat je de veer(clampe)
die er zit moet vervangen voor de gene die bij de carter beschermer is geleverd hoop dat je hier wat aan heb en succes.

joep
klaas

Bericht door klaas »

hoi,

ik heb om m'n nieuwe uitlaat te monteren ook de skid plate moeten de-monteren, de achterste beugel zit links met de bouten van de zijstandaard vast maar de standaard kan er gewoon weer mee op worden geschroefd. Let wel op de lengte van de bouten want de montagebeugel is vrij dik en je mist een paar gangen schroefdraad.
Ook geen te lange bouten gebruiken want dan beschadig je de sensor die 'ziet' of je zijstandaard uit staat

succes
Klaas
Plaats reactie