valbeugel

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Fred

valbeugel

Bericht door Fred »

Vandaag besteld in Duitsland bij Romatech, 85 euro en 9,5 verzendingskosten.
Ik laat nog wel iets weten hoe hij tegen of meevalt.

http://www.romatech.de/shop/images/78492_579.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Bericht door Fred »

Bedankt voor de foto Iron Horse.
De beugel is vandaag geleverd, mooi verpakt met de nodige instructies en de nodige chroom vervangbouten, schroeven en rondellen.
Ik heb hem net geplaatst, ongeveer een 15 tal minuten werk en hij ziet er stevig, mooi afgelakt en degelijk uit.
De plaatsing ging perfect zonder de nodige aanpassingen van mijentwege.
Hij ziet er nu net uit als op de foto.
Tis op het ogenblik te slecht buiten om een tesrit om mogelijke vibraties vast
te stellen, da zal voor morgen zijn denk ik wanneer het volgens de weerman wat droger zal zijn.
Ikke

Bericht door Ikke »

:-)} Ben erg nieuwsgierig, want ik zit ook te dubben, maar hoor veel verschillende verhalen over nare trillingen etc.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

De enige waarover ik trillingsproblemen heb gehoord is de GIVI. En dat is door meerdere gebruikers bevestigd. Die is trouwens ook redelijk fors qua formaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Bericht door Fred »

Tis er vandaag toch van gekomen, de testrit is voor mij totaal geslaagd.
Geen trillingen en hij ziet er nu toch nog wat imposanter uit en laat hem nu noch maar eens omvallen, het kan geen kwaad meer.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

fred schreef:Tis er vandaag toch van gekomen, de testrit is voor mij totaal geslaagd.
Geen trillingen en hij ziet er nu toch nog wat imposanter uit en laat hem nu noch maar eens omvallen, het kan geen kwaad meer.
Dat laatste is wel heel erg optimistisch. Mooier wordt hij er nooit van, alleen beperk je de schade een heel stuk met zo'n beugel. Daarbij kan de beugel zelf ook nogeens flink schade oplopen of verbuigen. Beter maar dat je het nooit hoeft uit te proberen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Bericht door Fred »

Hij is nog maar 1 keer omgevallen, bij een plasstop de zijstaander in het gras gezakt (steentje onder de staander brak in twee en daar ging hij).
Het grapje kostte me bijna zoveel aan een pinker en koppelingshendel als de valbeugel.
Indien hij op het asfalt zo valt is de schade groter aan de zijkant.
Hier nog wat foto's van de beugel van mijne diva. (tis bijna zoals ne tandenbeugel bij pubers)
http://www.blurryimage.com/show_picture.php?pid=39483#i" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blurryimage.com/show_picture.php?pid=39484#i" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blurryimage.com/show_picture.php?pid=39485#i" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blurryimage.com/show_picture.php?pid=39486#i" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blurryimage.com/show_picture.php?pid=39487#i" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blurryimage.com/show_picture.php?pid=39488#i" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Bericht door Fred »

Dankoewel Rob.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Had je em niet beter in het zwart kunnen kopen? Ik vind het persoonlijk niet echt mooi zo.
MacB

Bericht door MacB »

Ik wou juist hetzelfde vragen :D
Fred

Bericht door Fred »

Op de foto met flits heeft hij inderdaad een blauwe schijn.
In het echt is hij zilverkleurig.
En ik vind dat niet mis.
En als ik het moe ben spuit ik hem zwart.
Iedereen tevreden?
Random Hero

Bericht door Random Hero »

fred schreef: Iedereen tevreden?
Tsja, maakt mij niet uit natuurlijk. Gaat erom dat jij het mooi vind. :wink:
Ikke

Bericht door Ikke »

Fred, Bevalt hij nog steeds. :?: :?:

Marco
Fred

Bericht door Fred »

Ikke schreef:Fred, Bevalt hij nog steeds. :?: :?:

Marco
Geen problemen, geen trillingen.
Ikke

Bericht door Ikke »

Dan wordt het ook de mijne. :wink:

Marco
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

afgelopen zondag deze valbeugel besteld bij romantech :D
benieuwd hoelang het duurt voor ze binnen zijn.

bestelling gedaan naar aanleiding van de positieve reacties op dit forum
(en natuurlijk de gunstige prijs in vergelijking met andere merken :wink:)

gr.
Richard
Fred

Bericht door Fred »

blackstrom schreef:afgelopen zondag deze valbeugel besteld bij romantech :D
benieuwd hoelang het duurt voor ze binnen zijn.

bestelling gedaan naar aanleiding van de positieve reacties op dit forum
(en natuurlijk de gunstige prijs in vergelijking met andere merken :wink:)

gr.
Richard
Nog een plaatje:
http://www.blurryimage.com/show_picture.php?pid=40436" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had de mijne 8 dagen na de overschrijving van het geld thuis aan de deur.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ja, dat is een mooi valbeugeltje!! 8)
Ik heb hem in het zwart besteld.

na 8 dagen leveren, valt wel mee, ik maak het wel eens gekker mee, vooral via ebay :cry:

De reden dat ik een valbeugel wilde hebben is dat mijn vstrom bij de
vorige eigenaar (ik heb hem gekocht in 2003 (1jaar oud/600km op de
teller :wink: ) is omgevallen en de radiateur beschadigd was. Deze ging
2 weken geleden kapot (na 2 jaar en 18.000 km).
Een nieuwe radiateur kost bij de dealer EUR 670,00 en dan is
EUR 85,00 voor een valbeugel een hele goede investering.

gr.
Richard
Fred

Bericht door Fred »

blackstrom schreef:Ja, dat is een mooi valbeugeltje!! 8)
Ik heb hem in het zwart besteld.

na 8 dagen leveren, valt wel mee, ik maak het wel eens gekker mee, vooral via ebay :cry:

De reden dat ik een valbeugel wilde hebben is dat mijn vstrom bij de
vorige eigenaar (ik heb hem gekocht in 2003 (1jaar oud/600km op de
teller :wink: ) is omgevallen en de radiateur beschadigd was. Deze ging
2 weken geleden kapot (na 2 jaar en 18.000 km).
Een nieuwe radiateur kost bij de dealer EUR 670,00 en dan is
EUR 85,00 voor een valbeugel een hele goede investering.

gr.
Richard
Ondertussen al geleverd? Bevalt hij?
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Hi Fred,

Beugel kwam na 5 dagen :D :D al binnen, direct gemonteerd en het ziet
er goed uit. Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Ik heb alleen de 2 bijgeleverde imbusbouten vervangen door iets langere
normale bouten rvs8.8 . De bijgeleverde imbusbouten leken mij wat
aan de korte kant. Niet dat die imbusbouten problemen zouden opleveren
maar had toevallig nog langere bouten liggen.
De langere bouten zijn +/- 1cm langer.
Tevens de bijgeleverde ringetjes vervangen door grotere en dikkere rvs
carrosserie-ringen.
Je ziet; ik ga niet over 1 nacht ijs :wink: :wink:

gr.
Richard
Lapkes

Bericht door Lapkes »

Is het te doen om hem zelf te plaatsen ?
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Fluitje van een cent, 15 minuten werk. :wink:
4 bouten uitdraaien, 2 bouten links+ 2 spacers, 2 bouten rechts+ 2
spacers, beugels erop,verbindingsstuk met twee bouten en moeren
vastzetten, beugels links en rechts evenhoog zetten en dan alle bouten
vastdraaien, klaar :D :D.

Al het bevestigingsmateriaal wordt meegeleverd incl. montage-instructie.

gr.
Richard
Fred

Bericht door Fred »

goed hé, positief nieuws is tegenwoordeg al zeldzaam genoeg.
Lapkes

Bericht door Lapkes »

dank u
sebmar

Bericht door sebmar »

Ha iedereen,

iemand ervaring met de fehling (romatech) beugels voor een 650? las op een amerikaans forum dat de fehlings voor de 1000 aan te raden zijn, terwijl die voor de 650 afgeraden worden? De beugels voor de 650 lijken me prima, en met een custombeugeltje is ook de skidplate van suzuki wel te plaatsen. Mijn ideale combo! :D
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Ik heb de beugels vandaag binnengekregen via Ebay (Duitsland)...'k was inclusief verzending EURO 85,00 kwijt...Moet eerlijk zeggen dat ik nog onbekend ben op Ebay en de deal buiten hen om heb gesloten...toen de verkoper een tijd niets van zich liet horen kreeg ik het toch warm...maar uiteindelijk toch gekregen...in het zwart...voor op mijn KLV!
Nu nog erop zetten...pff die bouten zitten wel erg strak..moet ff wat zwaarder gereedschap halen....
The V

Bericht door The V »

Voor die lange bouten heeft Rob (Iron Horse) wel een oplossing! Weliswaar iets minder orthodoks maar het werkt wel!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er zijn (minstens) 2 manieren. Wanneer je geen speciale gereedschappen hebt dan neem je een dikke pen van bijvoorbeeld de grotere pijpsleutels en zet die op de (inbus)bout. Geef hierop met een flinke hamer een paar klappen en de bout is daarna meestal eenvoudig te lossen.

De betere manier is het gebruikmaken van een slagschroevendraaier met een geschikt bit. Zie hiervoor onderstaande foto's. Die kosten overigens weinig en zijn ook soms in de knakenbak te vinden. Maar Louis heeft ze gewoon in de catalogus staan.

Met de adapter op de onderste foto zijn er ook dopsleutels en andere bits op te zetten. Let er wel op dat het ding 2 standen heeft. Linksom en rechtsom, te verstellen door de bithouder links of rechts om te draaien. Zou vervelend zijn als je de boel nog vaster zou slaan. :wink:

Afbeelding
Euro 9,95

Afbeelding
Euro 4,95
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 25-01-2006, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Het is mij uiteindelijk gelukt, ik had alleen een sterkere inbus sleutel nodig..deze verlengt met een stukje staalpijp om het "moment' te vergroten en...hoppa :P

Beugels zitten er inderdaad binnen een half uurtje op!

Maaruh toch bedankt...ga zowieso toch even voor het bovenstaande gereedschap kijken...thanks IH
Gilla

Bericht door Gilla »

Hallo,
bei uns werden die Fehling-Bügel zur Zeit für 70€ inkl. Versand (in Deutschland :? )angeboten.
http://www.v-stromforum.de/viewtopic.php?t=825
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Ich habe meine Bugel auch aus Deutschland bekommen via Ebay Deutschland. Die Bugel kosten EURO 69,00 und EURO 17,00 versandkosten.

(en dat om mijn beste engels 8) )
MaxZeiler

Fehling

Bericht door MaxZeiler »

Dank Gilla,

Ich hab's schon bestellt!
Pim

Bericht door Pim »

Und ich auch.... vielen dank!!
Mick

Help

Bericht door Mick »

leider hab ich etwas zu frueh bestellt :(

Mijn handen zijn wellicht wat linkser (en dan nog allebei) dan die van andere leden op dit forum. Tel daarbij op een gebrekkig technisch inzicht en voila... buiten in de vrieskou lukt het mij echt niet om dat ding er in 30 min. op te krijgen .

Is er iemand die mij zou kunnen helpen en die evt beschikt over een iets warmere plek om dit ding te monteren
:?:

groeten,
Mick
MaxZeiler

warmer

Bericht door MaxZeiler »

Hee Mick

Je mag het bij mij proberen. Ik ben bezig om mijn achterrek er af te halen en de kofferset daar voor op de plaats te zetten.

Mazzel

@MaxZeiler
Joop, Soest
MaxZeiler

Fehling ist angekommen!

Bericht door MaxZeiler »

@Mick!

Heb vandaag ook de Fehling valbeugel in een indrukwekkend grote doos afgeleverd gekregen. Dat gaat verrekte snel zeg! Bestellen, betalen en afleveren alles in n week uit Duitsland!

Als je nog belangstelling hebt dan kunnen we die dingen er morgen (za 4 feb) samen ff oprossen - garage is nog steeds warm (vergeleken bij buiten...)

Tot dan dan?

Mzzl
Joop, Soest
Pim

Bericht door Pim »

He Joop, ik heb nog niks binnen, afgelopen zondag geld overgemaakt via internet bankieren. Had jij al eerder besteld?

groet
pim
MaxZeiler

Pim´s fehlende Fehling

Bericht door MaxZeiler »

Hoi Pim

Ik heb op do 26 jan besteld, op vrij 27 jan via EB betaald- de dinsdag erna n bevestiging gehad. Gisteren vrij 3 feb via een koerier het pakket ontvangen en het er vanmorgen opgeschroefd. Dat is wel 9,7 minuten werk! **

Moet nog wel n beetje wennen aan de kleur. Dacht "zilver" besteld te hebben maar het is meer primer-grijs uitgepakt. Dat op n zwarte achtergrond contrasteert nogal. Anderzijds, mijn pas verworven koffersetrek is ook van dat semi zilver en in die zin wel weer een "ensemble".

Denk dat je gewoon nog een paar dagen geduld moet hebben, na al die referenties leek het me wel een eerlijke handel. Plus, de kwaliteit is prima. Ook degelijk verpakt, rijkelijk in de schuimfolie, beugel aan beugel apart verpakt in een grote plastic zak. Ook de bevestigingsmaterialen keurig apart en compleet.

Was vanmorgen nog ff bij de Valkenier** en daar stond ook weer een mooie Black-Rhino klaar voor aflevering. Wie is die geluksvogel?

Mazzel!

Joop


**9,7 Valkenier minuten...
Pim

Bericht door Pim »

Nou Joop, ik had mijn vraag nog niet gesteld of vanmorgen stond TNT voor de deur met...jawel exact de spullen die jij beschrijft. 't Ziet er goed uit, beschrijving is wel summier maar het lijkt me niet echt moeilijk. Als je nog tips hebt, ik hou me aanbevolen. Ik heb de zwarte beugels, past zo te zien prima bij m'n zwarte Strom. Kreeg van de week nog een aardig mailtje van die Thomas, lijkt me een geschikte vent. Mogelijk wil ik zo'n varioscreen aanschaffen, ik zal hem eens mailen of hij dat ook tegen een mooi prijsje kan leveren.

Groeten
Pim
Pim

Bericht door Pim »

Even een update van de montage van de Fehlingbeugels:

Voor de DL650 K5 is er toch wel een probleempje bij het monteren van een verbindingsstuk tussen blok en oliekoeler. Het verbindingsstuk past niet goed en komt tegen de bouten van het bloksteuntje voor de oliekoeler aan. Ik heb het maar gewoon vastgezet, met het gevolg dat de bijgeleverde bouten enigszins kromtrekken. Kan volgens mij geen kwaad, maar 't zit niet zoals het hoort. Ik kon zondag de beugels er niet verder opzetten omdat ik de inbusschroeven niet loskreeg.... :oops:
Rij wel even langs Motoport om te vragen of zij ze ff willen lossen.
Pim

Bericht door Pim »

Uiteindelijk de zaak maar weer eraf gehaald. Past dus niet lekker op een DL 650. De beugels zijn echt bedoeld voor de DL1000. Jammer want het zijn veel mooiere dan de Suzuki beugels. Ik heb ze nu te koop gezet, mogelijk dat iemand deze graag wil hebben. Zo niet dan stuur ik weer terug naar Duitsland.
Martin

valbeugel 650

Bericht door Martin »

Hallo,

uit het lezen van deze commentaren blijkt m.i dat de mooie beugel van Zehling niet helemaal passend is voor de 650. Jammer want ik vind hem veruit de mooiste die ik heb gezien.
Zijn er inmiddels al aanpassingen bekend van deze beugel voor de 650?
Weet iemand een goed en vooral mooi alternatief??
Groet,

Martin
Pim

Bericht door Pim »

Waarschijnlijk is de beugel wel aan te passen. je moet dan iets wegslijpen van het tussenstuk dat de linker en rechterhelft aan elkaar verbindt. Als je dat niet doet dan zit de beugel te hoog en komt te dicht langs de kuipdelen. Ik heb de beugels nog liggen, ben er niet aan toe gekomen om de dremel ter hand te nemen. Heb ze te koop aangeboden omdat ik dacht dat dl1000 bezitters wel geinteresseerd zouden zijn. Helaas, tot nu toe niet dus. Misschien ga ik ze toch wel aanpassen, want het is een werkje van niks.
Martin

Bericht door Martin »

[quote="Pim"]Waarschijnlijk is de beugel wel aan te passen. je moet dan iets wegslijpen van het tussenstuk dat de linker en rechterhelft aan elkaar verbindt. Als je dat niet doet dan zit de beugel te hoog en komt te dicht langs de kuipdelen. Ik heb de beugels nog liggen, ben er niet aan toe gekomen om de dremel ter hand te nemen. Heb ze te koop aangeboden omdat ik dacht dat dl1000 bezitters wel geinteresseerd zouden zijn. Helaas, tot nu toe niet dus. Misschien ga ik ze toch wel aanpassen, want het is een werkje van niks.[/quote]

Hoi Pim,

bedankt voor je reactie. Ik heb ze inmiddels besteld en de verzekering gekregen dat ze op de 650 passen! Maar ja, jouw verhaal zal ook niet verzonnen zijn natuurlijk.
Ik vind ze wel de mooiste...misschien een ide om ze een keer samen te plaatsen?

Groet,

Martin
Pim

Bericht door Pim »

Laat me even weten als je de spullen binnen hebt. Ben vooral benieuwd of jij hetzelfde tussenbeugeltje krijgt wat je tussen de oliekoeler en het blok plaatst. Misschien hebben ze mij wel een verkeerd tussenstuk gestuurd.
Pim

Bericht door Pim »

Laat me even weten als je de spullen binnen hebt. Ben vooral benieuwd of jij hetzelfde tussenbeugeltje krijgt wat je tussen de oliekoeler en het blok plaatst. Misschien hebben ze mij wel een verkeerd tussenstuk gestuurd.
Martin

Bericht door Martin »

[quote="Pim"]Laat me even weten als je de spullen binnen hebt. Ben vooral benieuwd of jij hetzelfde tussenbeugeltje krijgt wat je tussen de oliekoeler en het blok plaatst. Misschien hebben ze mij wel een verkeerd tussenstuk gestuurd.[/quote]

Is goed. Wellicht past het bij mij...jij weet dan dat je wat te ruilen hebt.
Ik heb hem besteld bij een zaakje in Rotterdam...89 euro...hij belt me als hij binnen is.
Ik houd je op de hoogte!!
Plaats reactie