Ruit DL1000 2003...

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
FlorisH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 07-10-2020, 08:14
Mijn motor is een: 2002/3 - Suzuki DL1000

Ruit DL1000 2003...

Bericht door FlorisH »

Goedemorgen mede Strommers,

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik kom daar niet echt een Antwoord tegen (of linkjes werken niet meer)

Het gaat om het volgende.

Ik heb een 2002/2003 Dl1000. Nu ben ik een beetje aan het "klooien" met de ruit. Ik wil graag meer uit de wind zitten.
Nu heb ik eerst bij ome Ali een (groot) flip up scherm gekocht voor 11 euro om daar mee te testen (en ik moet zeggen, het is een sterk schermpje!), maar daarmee gebeurt het volgende: hoe hoger ik die zet, hoe meer last ik krijg dat als ik met mijn communicatie set met een maat praat, dat hij mij niet hoort als ik mijn klep van mijn system helm open heb. met andere woorden: veel wind op mijn gezicht (geen gebulder)

Ik weet dat het lastig is bij een 2002 2003 DL1000 om meer uit de wind te komen door devaste ruit, maar ik hoop dat iemand wellicht ervaring heeft met hoe het optimaliseren. Ik wil best een ruit kopen van 100 euro oid (voorbeeld) maar dan wil ik wel zeker weten dat dat ook echt helpt...

Nu heb je een MRA + grote flip up, die kost 170 euro, ( https://www.nr1motor.nl/mra-x-creen-win ... strom.html ) maar heeft iemand daar ervaring mee ? of een voorbeeld foto ? ik kan dat nergens echt vinden (voor een 1e type Dl1000) .

Ook zie ik een ERMAX hoog scherm voor dit type, ( https://www.nr1motor.nl/ermax-hoog-scherm-42492.html ) die +18 cm is. Daar ZOU je dan nog een flip up op kunnen zetten natuurlijk en dan heb je wel hoogte. (ervaringen, foto's ? )

De vragen zijn concreet het volgende: IS het überhaupt zo dat je de hoogte in moet met een 2002/2003 DL1000 , of is de breedte van de ruit al niet eens goed om de wind te "blocken" . Zoals gezegd, met de flip up op de standaard ruit heb ik geen gebulder, maar ik kan niet op de snelweg met klep open rijden als ik dat zou willen zeg maar of mij uberhaupt verstaanbaar maken.

dan nog, zijn dit de beste keuzes qua ruiten ? die ERMAX lijkt me erg lomp, maar ook daar heb ik geen voorbeeld oid van.

Groeten,

Floris!
Panoramaguy
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
Woonplaats: Bocholt (BE)

Re: Ruit DL1000 2003...

Bericht door Panoramaguy »

Op de snelweg doe ik mijn klep (op 1 cm na !) dicht, en heb dan geen behoefte aan enige communicatie, ( is ook moeilijk, tenzij met gebarentaal). Dus voor mij stelt zich dat probleen dan ook niet, waardoor ik niet moet experimenteren met andere windschermen.
Is een keuze die men moet maken, er zal wel altijd een oplossing zijn, maar of die je zal tevreden stellen?
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Ruit DL1000 2003...

Bericht door V-roon »

Panoramaguy schreef: wo 24-02-2021, 11:50 Op de snelweg doe ik mijn klep (op 1 cm na !) dicht, en heb dan geen behoefte aan enige communicatie,
Dat was niet helemaal de vraag volgens mij.
Wat helpt "wel " !
Ik heb een Dl1000 van 2006 en heb een Givi scherm met opzet schermpje er op.
Ik ben 1.98 en werkt als een tierelier. ( ook op snelweg )
Mijn bluetooth headsetje moet ik dan wel voluit zetten, maar ook omdat ik oordoppen gebruik.
Het gedbulder is weg (acceptabel) door de doppen, en de communicatie komt "wel" helder door.
Ga je van de snelweg af ,verlaag je het volume van je headsetje.
Helemaal stil zal het nooit kunnen worden!
Als je dat wil moetje in een vierwieler gaan zitten.
Er is mij ooit eens verteld " motorrijden is pijnlijden "
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 910
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Ruit DL1000 2003...

Bericht door Zwabber »

Er is ooit al wat over geschreven op het forum;
viewtopic.php?t=941
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
FlorisH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 07-10-2020, 08:14
Mijn motor is een: 2002/3 - Suzuki DL1000

Re: Ruit DL1000 2003...

Bericht door FlorisH »

Thanks! Dan zou ermax +18 en dan flip upje het beste zijn gok ik...
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 24-02-2021, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Ruit DL1000 2003...

Bericht door Bacchus »

Ik heb 3 ruiten voor mijn K3 model. (bouwjaar 2004 , maar nog net met de vaste ruit)
standaard ruit
Verhoogde ruit
Airflow
Ook proef gereden met een flip-up ruit. Deze heb ik met veel plezier achter gelaten in de winkel.

De eerste 2 ruiten liggen netjes in de kast. De Airflow zit standaard op mijn motor. Is het perfect? Nee, maar het is de beste optie van de 4 ruiten waarmee ik gereden heb.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
FlorisH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 07-10-2020, 08:14
Mijn motor is een: 2002/3 - Suzuki DL1000

Re: Ruit DL1000 2003...

Bericht door FlorisH »

Totaal vergeten hier op te reageren.... maar inmiddels afgelopen seizoen met de Ermax +18cm gereden incl een (ali) flipup. Beiden in "smoke" . Enkel de ermax was te weinig , de wind kwam dan juis VOL in m'n gezicht, origineel was dan veel beter. Met de flip up is het perfect.

Zie bijlage voor foto.

Screenshot_20220212-121600_Gallery.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie