doma dempers

alles over geluid...
Plaats reactie
V-Strom for fun

doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

hee hallo ik heb laatst een setje doma dempers org voor de dl-1000 gekocht had al wat gepost maar was ff benieuwd of iemand ook ervaring heeft met deze dempers ik ben er zeer tevreden over zeer vette zware sound maar niet storend als je toert maar als het gas open gaat dan vergaat de wereld zeker in de tunnel bizar en op de motor afremmen ook super ik wou een foto ook plaatsen maar via image shack dat gaat voor geen meter wie oh wie kan hem ff plaatsen mvg m.swart :-)}
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: doma dempers

Bericht door Tulipan »

Image shack geeft dan een foutmelding, gewoon weer versturen.
Na twee of drie keer pakt ie hem wel. Raar maar waar :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: doma dempers

Bericht door Stroompje »

:idea: of als bijlage uploaden en in het bericht plaatsen...
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

You must provide a valid auth token or dev key. see http://code.google.com/p/imageshackapi/
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: doma dempers

Bericht door Iron Horse »

Zie bericht Tulipan, dan werkt het wel of gewoon direct via een externe link op Imageshack inloggen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: doma dempers

Bericht door Iron Horse »

De eerste foto heb je verwijderd, althans dat geeft imageshack aan als je erop klikt. De tweede is degene hieronder. Even de tags erom heen zetten. :wink:
En ik heb een andere link gebruikt (

Code: Selecteer alles

http://img31.imageshack.us/img31/260/imag0217yi.jpg
) :roll: Maar als ik deze zo zie dan heb ik er een tijdje terug volgens mij al 2 opgezet, maar ik kan me vergissen, m'n mail heb ik gewist dus kan het ook niet meer terugzoeken.

Afbeelding

EDIT

Ik zie dat ik ze toch nog heb en ik weet zeker dat ik die 2 er al eens opgezet heb. Maar hierbij dan de andere die ik nog vond.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: doma dempers

Bericht door Tulipan »

V-Strom for fun schreef:hee hallo ik heb laatst een setje doma dempers org voor de dl-1000 gekocht
ik wou een foto ook plaatsen maar via image shack dat gaat voor geen meter wie oh wie kan hem ff plaatsen mvg m.swart :-)}
Nou dat is dus nu gelukt, al duurt het zo´n twee weken :duim:
Fijn hè, zo´n Rob :duim: ( Rob, ik had ze nog niet voorbij zien komen 8) )
Mooie pijp, alleen zouden mijn buren gestoord worden O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

thanks rob staan ze er als nog op en ja ze zijn erg heavy de db killers kunnen erin maar is niet veel verschil en ach rij niet heel veel maar als ik dan rij wil ik lekker genieten en met deze dempers is het feest vooral afremmen op de motor :-)} ff tunneltje pakken b.v piethein tunnel adam lekker lang hahahhah
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: doma dempers

Bericht door Voogie »

V-Strom for fun schreef:thanks rob staan ze er als nog op en ja ze zijn erg heavy de db killers kunnen erin maar is niet veel verschil en ach rij niet heel veel maar als ik dan rij wil ik lekker genieten en met deze dempers is het feest vooral afremmen op de motor :-)} ff tunneltje pakken b.v piethein tunnel adam lekker lang hahahhah
En wat heb je betaald voor deze toeters als ik vragen mag?
Blije DL1000 rijder!
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

HEE HALLO SORRY LATE REACTIE MAAR WAS 250 EURO KWIJT VOOR DIT SETJE IS DE MOEITE ZEER WAARD VINDT IK MAAR IS PERSOONLIJK MAAKT HEM AF EN DE KLAPPE VAN DE TWEE CILINDER GEWELDIG OOK OP DE MOTOR AFREMMEN HEERLIJK GELUID GR :-)}
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: doma dempers

Bericht door Voogie »

Heb je ze nieuw gekocht en zo ja, waar, want €250,- voor twee dempers is geen geld. Persoonlijk vind ik het chroom wat minder passen bij een strom maar ja, misschien is daar ook nog wel wat op te vinden.
Ik ben wel heel benieuwd naar het geluid. Nog steeds geen filmpje?
Blije DL1000 rijder!
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: doma dempers

Bericht door JBerg »

Hoi,
Ook ik ben geinteresseerd in deze dempers, vooral waar ze te koop zijn. Op internet wordt je niet echt veel wijzer.
De standaard soud is erg braaf.
Groet,
Jan
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: doma dempers

Bericht door JBerg »

Oeps, SOUND
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: doma dempers

Bericht door Iron Horse »

Je kunt binnen, ik geloof 2 uur, na plaatsing je bericht gewoon nog wijzigen (knop rechts in je bericht "wijzigen"). Alleen als er al een bericht na geplaatst is zal er een melding onder verschijnen hoe vaak je een wijziging hebt gedaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

IK HEB ZE VIA MARKTPLAATS GEKOCHT SETJE IS ERG NETJE,S ZAL EENS EEN FILMPJE MAKEN EN KIJKEN OF HET LUKT OM TE POSTEN MAAR IK PERSOONLIJK BEN ZEER TEVREDEN MET HET GELUID BIJ TOEREN GEEN VERVELEND GEHOOR BIJ CONSTANTE TOEREN MAAR BIJ TERUG SCHAKELEN OF GAS OPEN BREEKT DE HEL LOS LEUK HOOR IN TUNNELS OF VIADUCTEN HOREN DE AUTO,S ME OOK TEMINSTEN TOT LATERZ :schater: :-)}
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

JBerg schreef:Hoi,
Ook ik ben geinteresseerd in deze dempers, vooral waar ze te koop zijn. Op internet wordt je niet echt veel wijzer.
De standaard soud is erg braaf.
Groet,
Jan

DOMA ZIT VOORAL IN DE MOTOR CROSS IK LIEP OOK TOEVALLIG TEGEN DIT SETJE AAN MVG :-)}
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: doma dempers

Bericht door Sjakie »

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor O:-) Of maken de uitlaten zoveel herrie dat je jezelf niet meer kan verstaan. :schater:
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

ik hoor niks hahahahaah had de caps lock aan staan dacht maakt niet uit toen ik het later zag hahaahahahahah :schater:
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: doma dempers

Bericht door JBerg »

OK, dank voor je reactie. ben wel benieuwd naar je filmpje met vooral het geluid.

Iron Horse, dank voor je tip.
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

zal als ik weer op pad ga ff filmen en kijken of ik het op het forum kan krijgen of anders youtube gr :-)}
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

zo als het goed is staat er nu een filmpje op youtube onder de vermelding (doma demper v-strom 1000 ) ben benieuwd op de telefoon kwam het geluid er bij lange na niet uit door de velzertunnel geweest heerlijk rond de 160/170 wat een geluid zeg hahahaahha :-)} :schater:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: doma dempers

Bericht door Iron Horse »

Geef even een linkje want met die tekst vind ik niks.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Heltio

Re: doma dempers

Bericht door Heltio »

Via Google heb ik het filmpje gevonden:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1QT0EVsFYSc[/youtube]
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 29-09-2012, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link Youtube aangepast.
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

oke helemaal top ik kreeg het niet voor elkaar thanks hij staat erop alleen het komt niet echt over want het geluid is echt veel donkerde en zwaarde mischien het beste met koptelefoon te beluisteren hahahahahahahah :schater:
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: doma dempers

Bericht door JBerg »

Mooi. Lijkt me de moeite waard. Zeker omdat een vriend van me zegt dat hij niets hoort als hij achter me rijdt.
Ok mooi dat de ophangbeugel op de originele plaats lijkt te zitten in plaats van circulair om de demper zelf.
Het zou best fijn zijn om te weten waar je deze jongens kan vinden?
Voorlopig heb ik nog niks gevonden op het web.
Wie weet wat?

Groeten, Jan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: doma dempers

Bericht door Iron Horse »

:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: doma dempers

Bericht door Cplegt »

off topic mode aan:

Rob wat een vette link :schater: :mrgreen:

off topic mode uit.
Gr. Chiel
V-Strom for fun

Re: doma dempers

Bericht door V-Strom for fun »

JBerg schreef:Mooi. Lijkt me de moeite waard. Zeker omdat een vriend van me zegt dat hij niets hoort als hij achter me rijdt.
Ok mooi dat de ophangbeugel op de originele plaats lijkt te zitten in plaats van circulair om de demper zelf.
Het zou best fijn zijn om te weten waar je deze jongens kan vinden?
Voorlopig heb ik nog niks gevonden op het web.
Wie weet wat?

Groeten, Jan
ja alles zit orgineel vast en als hij met deze achter je rijdt hoort hij je zeker of hij is doof s6 met zoeken zeker de moeite waard mocht mijn v-strom weg gaan gaan de orginele dempers er weer op en deze los in de verkoop :evil:
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: doma dempers

Bericht door JBerg »

Vet Rob maar voorlopig geen voor de 1000 gezien.
:duim:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: doma dempers

Bericht door Iron Horse »

Heb jij weer gelijk in. :wink:

Het is in ieder geval een Belgisch product. Andere info die ik er over vond:
All Doma silencers are hand made and imported from Belgium where performance is more important than production volume. Dominique Slegers of Doma, is the son of the world famous Piero Slegers of Spes Pipes fame and between the two they have 14 world motocross and one world sidecar championship. With Piero's retirement, Domonique has incorporated Spes into the Doma organization. Doma are also sold in Europe under the following labels - Spes, Rino and Slechten and past users include Greg Albertyn, Stefan Everts, Joel Smets and Grant Langston and John Dowd.
Van de Laar Racing importeur PPS uitlaten

Van de Laar Racing is voor Nedeland importeur van PPS uitlaatsystemen. Deze uitlaten van Belgische origine hebben reeds een lange traditie. PPS voorheen ‘Slechten uitlaten’ en ‘SPES’, is na een onderbreking van een aantal jaren opnieuw gestart met het ontwikkelen en fabriceren van hoogwaardige uitlaten en dempers voor cross-, Atv- en andere off-road motoren.

Een hele lijst wereldkampioenen hebben hun titels behaald door gebruik te maken van uitlaten ontwikkeld en gemaakt door Pierrot Slegers, waaronder John vd Berk, Greg Albertijn, Stefan Everts, en Sebastien Tortelli. Hoewel in het verleden de meeste titels behaald werden met 2-takt machines staat PPS ook op 4-takt gebied zijn mannetje. Al vanaf het eerste moment dat de 4-takten in opkomst waren, midden jaren ’90, was Pierrot Slegers betrokken bij het verbeteren van het vermogen voor deze machines, wat resulteerde in o.a. een wereldtitel voor Joel Smets.

Alle PPS uitlaten worden met de hand gemaakt. Ontwikkeling gebeurt, in tegenstelling tot vele andere merken, slechts gedeeltelijk op de testbank want de prijzen worden op het terrein gewonnen en niet in de werkplaats. Hierdoor kenmerken motoren voorzien van een PPS uitlaatsysteem zich door een hoge vermogensafgifte over een breed en vooral bruikbaar toerengebied, èn een duurzame kwaliteit. En dat toch voor een aantrekkelijke prijs.
Dat Pierrot Slegers nog steeds over veel kennis en kunde beschikt heeft hij het afgelopen jaar voor ons bewezen. Door gebruik te maken van door hem ontwikkelde uitlaten zijn we er het afgelopen seizoen in geslaagd het vermogen van o.a. onze LR144 en LR65 naar een nog hoger niveau te brengen. Kampioenstitels voor Mike Bolink (65cc grote wielen), Kimberly Braam (Damesklasse) en natuurlijk John Cuppen (Jeugd MX2) zijn mede behaald door gebruik te maken van PPS uitlaten. Alle door ons gebouwde machines zullen hierom standaard voorzien zijn van PPS uitlaten, welke specifiek voor Van de Laar Racing zijn ontwikkeld.

Wil jij het komende seizoen ook beschikken over een uitlaat voor kampioenen, informeer dan vrijblijvend bij ons.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: doma dempers

Bericht door JBerg »

Natuurlijk Rob dank voor je uiteenzetting, die info is inderdaad gevonden.
Het is bijzonder dat zulke prima lijkende pijpen niet gewoon te koop zijn als je op zoek gaat. Mogelijk gestopt met produceren.

Overigens heb ik wel een Engelse uitlaat gevonden. http://www.beowulfuk.com/proddetail.asp ... U101RMSS45

Lijkt ook leuk.

Groeten,
Jan
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 02-10-2012, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: doma dempers

Bericht door Joskestiller »

Als ik me niet vergis worden de Doma-dempers ergens in Belgisch Limburg geproduceerd. Ik heb er vroeger ook ééntje op mijn bandit gehad.
Een telefoontje naar Suzuki-dealer Jacqmaer in Munsterbilzen zou u kunnen helpen om aan verkoopadressen of een contact met de fabricant te geraken.
Honi soit qui mal y pense!!
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: doma dempers

Bericht door JBerg »

Dank je Joskestiller, ik zal mijn licht eens op doen.
Groeten,
JAN
S2Ralf

Re: doma dempers

Bericht door S2Ralf »

Ik geloof dat DOMA dempers in Tongeren gemaakt worden.
Plaats reactie