MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

alles over geluid...
Plaats reactie
Beko

MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door Beko »

Ik ben van plan een MIVV uitlaatsysteem aan te schaffen voor mijn DL1000 (tot woensdag a.s. heb ik hier een optie op). Heeft iemand hier ervaring mee v.w.b de geluidsproductie?

Op het forum begrijp ik van sommige DL650 bezitters dat het relatief luidruchtige potjes zijn (zelfs met db-killer), maar dat kan ook een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Ik zoek een systeem wat net iets donkerder en dieper klinkt dan het orginele systeem.

Wie helpt mee even een juiste keuze te maken, het is toch serious money!
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door DesertStrom »

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar kijk/luister hier even voor de Mivv Oval:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l34-f1bK14M[/youtube]

of hier voor de Mivv Suono:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xoOuR2vEYNs[/youtube]

Zelfde filmpjes staan trouwens ook hier
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door Wullebolle »

Na ettelijke joetjoebs te hebben aanhoord vind ik de two brothers het donkerste klinken.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jXwZQ0tvN00[/youtube]
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door V-TWim »

beko schreef:Ik ben van plan een MIVV uitlaatsysteem aan te schaffen voor mijn DL1000 (tot woensdag a.s. heb ik hier een optie op). Heeft iemand hier ervaring mee v.w.b de geluidsproductie?

Op het forum begrijp ik van sommige DL650 bezitters dat het relatief luidruchtige potjes zijn (zelfs met db-killer), maar dat kan ook een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Ik zoek een systeem wat net iets donkerder en dieper klinkt dan het orginele systeem.

Wie helpt mee even een juiste keuze te maken, het is toch serious money!
Ik heb ervaring met Mivv sportline dempers onder de TL1000S. Daar zaten titanium Bos dempers onder. Totdat ik de Mivvjes hoorde... Wat een bak herrie gaven die dingen! Echt flink duidelijker dan de, ook al niet stille, Bos dempers.
Only dead fish go with the flow.
Beko

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door Beko »

V-TWim: bedoel je nu prettig hard of irrtant hard.....

Ben nu toch een beetje aan het twijfelen geraakt. Beetje bulderen is best leuk, maar gaat toch irriteren na verloop van tijd.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door PvdBogaard »

Geloof dat dat het grote probleem is. Soms is t kicken. Maar als ik 10+ uur in het zadel zit met dergelijk geweld onder mijn kont, dan vermoed ik dat het hoogst irritant is. Mogelijk een gat in de markt: uitlaat met bulderknopje. Even aanzetten, en als we genoeg hebben weer terug naar rustig :lol:
Beko

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door Beko »

Je zou zeggen dat daar die db-killer voor zou moeten dienen. Mijn referentie is een Remus demper (met E-keur) op mijn VFR750-F destijds, deze klonk iets dieper maar het bleef binnen de perken. Zover ik nu kan beoordelen gaat dat voor die MIVV dus niet op. Deze heeft overigens ook een E-keur, maar dat zegt kennelijk niet veel over de geluidsproductie. :?
MacB

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door MacB »

PvdBogaard schreef: Mogelijk een gat in de markt: uitlaat met bulderknopje. Even aanzetten, en als we genoeg hebben weer terug naar rustig :lol:
Daar zou je inderdaad een stevig gat opvullen :)
Dat vind ik dikwijls, is wel mooi dat geluid, maar inderdaad continue een ganse dag........ ik weet het niet :?
Het geluid van de 2 bro's kan toch tellen en ik vrees al redelijk associaal.
Bij de Mivv's denk ik dat er enorm veel kabaal tussen zit van de testbank, niet echt een goeie referentie voor het rijden, maar toch ook een hoop lawaai :)
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door V-TWim »

beko schreef:V-TWim: bedoel je nu prettig hard of irrtant hard.....

Ben nu toch een beetje aan het twijfelen geraakt. Beetje bulderen is best leuk, maar gaat toch irriteren na verloop van tijd.
Tja, dat blijft natuurlijk persoonlijk maar ik vond het mooi, die herrie. Als je op zoek bent naar een beetje meer geluid zou ik ze aan me voorbij laten gaan. Je krijgt namelijk een boel meer geluid. :mrgreen: Daarom heb ik dit dempertje ook voor mijn SV gekocht. Ook niet de stilste...

Afbeelding

O:-)
Only dead fish go with the flow.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door PvdBogaard »

Heeft een MIVV uitlaat ook nog andere voordelen. De standaard dempers zijn redelijk gewichtig, en bovendien zit dat gewicht nogal hoog. Een stuk minder kilo's zou dan best een voordeel kunnen opleveren qua handelbaarheid. Daarnaar kan het zijn dat het blokje (na eventuele remapping) mooier loopt. Enig idee?
Beko

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door Beko »

Ik ben nog een ander setje op m'n zoektocht tegengekomen: Takkoni. Deze kosten pakweg de helft van de bekende merken (+/- EUR 480,-) en zijn met E-keur. Wie heeft ervaring met deze potten??

Zie b.v. ook :www.hecosport.com
Graafie68

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door Graafie68 »

Als de dempers een E-keurmerk hebben, dan weet men ook hoeveel DB's ze produceren.
Rechts aan de binnenkant van je knie zit een type plaatje op je frame, daar staat op hoeveel DB je motor mag maken.
Dat moet maximaal gelijk zijn.
Dus bel of mail ze is om te vragen hoeveel DB's ze maken.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door Wullebolle »

Als je wat meer analyses en leesvoer wil over aftermarket pijpen:

http://www.vstrom.info/Smf/index.php?PH ... board=62.0
Spooky Action At A Distance !
Flipsen

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door Flipsen »

Ik heb zelf MIVV's op mijn SV1000 gehad. Moet zeggen dat zonder dB-killers het toch wel richting ascoiaal hard ging. Was ik overigens ook voorgewaarschuwd door de mannen van De Valkenier...........vandaar dat ze er ook niet meer in zaten. Moet zeggen dat voor even zonder dB-killer wel leuk was, maar begon toch gauw irritant te worden. Met dB-killers toch wat draaglijker.
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: MIVV Uitlaatsysteem voor DL1000

Bericht door V-TWim »

beko schreef:Ik ben nog een ander setje op m'n zoektocht tegengekomen: Takkoni. Deze kosten pakweg de helft van de bekende merken (+/- EUR 480,-) en zijn met E-keur. Wie heeft ervaring met deze potten??

Zie b.v. ook :www.hecosport.com
Die kun je rustig kopen. Ik heb onlangs een SV650 gekocht waar een Takkoni onder zat. Hoe wel ik niet echt overtuigd was van te voren viel ie me echt 100% mee. Netjes afgewerkt en compleet. En een heeeeele fijne sound zonder db-killer. Maar niet asociaal zoals de Mivv die ik er nu onder heb hangen... :twisted:

Afbeelding
Only dead fish go with the flow.
Plaats reactie