Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

alles over geluid...
RoPiVu

Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door RoPiVu »

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn uitlaat met de Dremel bewerkt.

Eerst bij onze Amerikaanse collega's gekeken hoe het moet en toen de Dremel in de Pea Shooter.

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,5154.0.html

Ik heb 4cm van de binnenste pijp afgehaald en het geluid is een stuk(je) beter. Het is geen sportpijp, maar een heel nieuw systeem (model 2008) gaat me net iets te ver.
IMG_1355.JPG
IMG_1361.JPG
IMG_1362.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Gouwe aktie!
Helemaal enthousiast geworden dus ook ik ga eerdaags 'dremelen" :D

Ervaringen en foto's volgen.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Van

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Van »

ik vind de DL standaard al een aardig geluidje hebben.
persoonlijk vind ik het niet echt sociaal om veel geluid te maken.

ik vraag me dan ook af wat de reden is om meer geluid of een ander geluid te maken.
Stromtrooper

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Stromtrooper »

Van schreef:ik vind de DL standaard al een aardig geluidje hebben.
persoonlijk vind ik het niet echt sociaal om veel geluid te maken.

ik vraag me dan ook af wat de reden is om meer geluid of een ander geluid te maken.
In/door de file eruuuuuuuuuuuuug handig!

Mhh... om in mijn 1¾ jaar oude Strommutje een dremel te zetten...

Heeft dit verder geen invloed op het motor gedrag?
Remko

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Remko »

Stromtrooper schreef: Heeft dit verder geen invloed op het motor gedrag?


Nope, het heeft namelijk nagenoeg geen enkele invloed!!


Bij mijn pogingen het binnenste van de uitlaat te bereiken.
RVS dekseltje eraf en dat zat er alleen maar voor de sier.
Haakse slijptol door dat achterstukje en dat maakte niet of nauwelijks verschil.
Wel dat RVS helemaal dof geborsteld, dus een beetje zin had het wel!
Voor wat het geluid betreft hoor ik geen verschil.
Is er nu anderhalf jaar vanaf overigens....

8)
Laatst gewijzigd door Gast op di 15-09-2009, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
FrenkieNL

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door FrenkieNL »

Remko schreef:
Stromtrooper schreef: Heeft dit verder geen invloed op het motor gedrag?
Nope, het heeft namelijk nagenoeg geen enkel invloed!!
Voor wat het geluid betreft hoor ik geen verschil.
8)

en de OT vermeld; " en het geluid is een stuk(je) beter."

nu ben ik een beetje confuus... wat is het nou ?

sound file ?
FireTaz

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door FireTaz »

'loud pipes save lives' maar om nou met mijn eigen 2 linkerhanden :mrgreen: zo'n onomkeerbare ingreep op mijn strom toe te passen vind ik wel link. alle aanpassingen die ik aan m'n machine heb gedaan zijn voor eventuele inruil zo weer om te draaien zodat die weer standaard wordt.
Ed Jonkmans

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Ed Jonkmans »

Wat meer geluid van een twin vind ik helemaal niet storend. Ik hoor zo'n geluid graag, het klinkt voor mij als muziek.
Maar toch blijven m'n originele dempers er op!
Waarom? 't Is niet omdat ik dat graag hoor dat anderen (niet motorminded) dat leuk vinden. Ik wil niet storen.
Als je voorbijrijdt aan 90km met een stille uitlaat dan reageert niemand, doe je dat met een open uitlaat dan zie je
de hoofden al omdraaien! (En ja ik kan het weten want vroeger reed ik altijd (op andere motoren) met zo'n blèrpijp).
Sinds m'n vorige motor laat ik de uitlaat netjes origineel.
Het zal waarschijnlijk aan m'n leeftijd hangen.
Wat ook meespeelt is dat we veel in het buitenland rijden, (vb Duitsland) en dan is een herriepijp niet zo aangewezen.
Grtz
Ed
Kimi40

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Kimi40 »

Als ik met de vroege shift sta, en m'n strom start om 5u in de stille ochtend, dan vind ik het originele ( maar mooie ) gegrom al aan de harde kant, en rij ik zo vlug mogelijk weg om de buren niet lastig te vallen. Heb er eigenlijk geen idee van of ze het überhaupt wel horen, maar ik wil niemand lastig vallen. Ben ik nu het voorbeeld van de ideale buurman ? :lol: Dus voor mij liever geen extra decibels. Het zou, zoals Ed al zei, idd misschien iets met het ouder worden te maken kunnen hebben :wink:
RoPiVu

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door RoPiVu »

Van schreef:ik vind de DL standaard al een aardig geluidje hebben.
persoonlijk vind ik het niet echt sociaal om veel geluid te maken.

ik vraag me dan ook af wat de reden is om meer geluid of een ander geluid te maken.
Er zit veel verschil in geluid tussen de 1000 en de 650. Ik kan me voorstellen dat je tevreden bent over het geluid van een 1000.
RoPiVu

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door RoPiVu »

FrenkieNL schreef:
Remko schreef:
Stromtrooper schreef: Heeft dit verder geen invloed op het motor gedrag?
Nope, het heeft namelijk nagenoeg geen enkel invloed!!
Voor wat het geluid betreft hoor ik geen verschil.
8)

en de OT vermeld; " en het geluid is een stuk(je) beter."

nu ben ik een beetje confuus... wat is het nou ?

sound file ?
Op toeren hoor je niet veel verschil. Vooral met gasgeven en loslaten hoor je wat meer klappen, vergelijk het met je hand een beetje voor de uitlaat houden.

De Soundfile: Broem, broem, klap, broemmm. :-)}
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Zoals gezegd kon ik mijn enthousiasme niet meer onderdrukken, dus vandaag de schuur in gedoken.

Plan van aanpak: niets dremelen maar kappie eraf, ff zagen, matzwart spuiten en weer monteren.

Afbeelding
Het origineel, met binnentuut


Afbeelding
Na veel geboor, binnenmonds gemopper en slijpwerk eindelijk de drie boutjes los. Zitten op een puntje gelast, krijg je dus niet zomaar los. Dus kappie kan eraf en zie hier de bewuste sound-reducer.


Afbeelding
En na de zaag-sessie is ie d'r niet meer.


Afbeelding
Even nabewerken, gladmaken, inpakken in een oud shirtje en vervolgens matzwart spuiten.


Afbeelding
Kappie goed geschuurd en vetvrij gemaakt, tuut afgeplakt en hoppa, spuiteren maar, ook matzwart.


Afbeelding
Kappie gemonteerd, mooie inbus boutjes, chromen tuutje is gebleven, helemaal strak! :D


Natuurlijk nog niet klaar, de motor moest worden gestart!
Roffel, roffel, hij klinkt nu wel als een heuse motor!
Als je het verschil niet hoort, heb je veel te lang zonder oordoppen rondgereden. 8)
Nu een veel diepere sound, beslist niet aso maar wel zoals een v-twinnetje behoort te klinken.


Met andere woorden: aktie is zeker de moeite waard, helemaal blij :lol:
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Sanscorp »

Denken jullie dat er nut heeft om er een gatenkaas van te maken? **denkt aan uiteinde van geweer achtige look**
Dan is het namelijk nog omkeerbaar :) gewoon wat gungum eromheen en het is weer zo goed als origineel.

Dat zwarte RVS kapje bevalt me wel, zo blanko beschadigd het toch alleen maar snel..
Persoonlijk had ik de bescherm / hittekap ook zwart gemaakt zodat het meer 1 geheel wordt maar gelukkig verschillen smaken :)

Weten jullie nog een andere manier om een leuk geluid te krijgen zonder ingrijpende en vooral dure methodes te gebruiken?
Zie voor meer info ook:

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 26&p=57641" onclick="window.open(this.href);return false;
Kimi40

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Kimi40 »

Wat zou het effect zijn van gaatjes boren ? Misschien kan er dan gedoseerd worden met de sound. :?:
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Sanscorp »

Kimi40 schreef:Wat zou het effect zijn van gaatjes boren ? Misschien kan er dan gedoseerd worden met de sound. :?:
Het effect is dat je iets niet (voor mij) permanent af gaat zagen of slijpen.
Dus kan ik het zelf makkelijk terugbrengen naar het originele geluid (mocht ik de motor doorverkopen of het bevalt me niet)

Ik denk dat je met meerdere gaten hetzelfde effect als afzagen bereikt.
Hetzij in mindere mate maar daarom mijn vraag, heeft het nut?
Als het geluidsverschil bij afzagen al minimaal is dan heeft gaten boren geen zin en kan ik mezelf een paar uur werk besparen.
FireTaz

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door FireTaz »

voor de aanschaf van mijn huidige strom op verschillende proefgereden. op één daarvan waren ook gaten in de demper geboord en het klonk wel stoer. alleen had ik het gevoel dat het niet helemaal legaal was qua decibellen en de verkoper had dat gevoel ook. hoewel het dus wel stoer klonk heb ik persoonlijk het idee dat het snel gaat vervelen en ook het feit dat je qua geluidsvolume wettelijk misschien niet helemaal binnen de normen blijft maakt dat ik die van mij lekker origineel hou.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Sanscorp »

FireTaz schreef:voor de aanschaf van mijn huidige strom op verschillende proefgereden. op één daarvan waren ook gaten in de demper geboord en het klonk wel stoer. alleen had ik het gevoel dat het niet helemaal legaal was qua decibellen en de verkoper had dat gevoel ook. hoewel het dus wel stoer klonk heb ik persoonlijk het idee dat het snel gaat vervelen en ook het feit dat je qua geluidsvolume wettelijk misschien niet helemaal binnen de normen blijft maakt dat ik die van mij lekker origineel hou.
je hebt "gaten in de demper" en een paar gaatje in het laatste stukje pijp :)
Denk niet dat je daarmee voorbij de norm gaat.

Ga je voor je einddemper boren ja dan komt er wel takkeherrie uit.
Vind ik zelf niet aan te raden want dan lijkt het net alsof je met een lekke uitlaat rijdt.

Wat ik zoek is een dieper geluid, wanneer je goed gas geeft dat je het hoort maar zodra je normaal rijdt (lage toeren) dat het niet zo opvalt.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

'The day after' een blokkie Friesland gereden dus een aardig beeld (en geluid) gekregen van de zaag-aktie.

Als je op je motor zit hoor je niet niet of nauwelijks extra geluid. Het eindstuk zit immers ook ver bij je vandaan. Het verschil is duidelijk als je er achter staat, een veel mooier geluid dan voorheen. :lol:

Nou is 'een veel mooier geluid' een kwestie van persoonlijke smaak & voorkeur.
En over smaak valt in dit geval, naar mijn mening, niet te twisten. :-)}

Afbeelding
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Kimi40

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Kimi40 »

Chopperbiker schreef:Nou is 'een veel mooier geluid' een kwestie van persoonlijke smaak & voorkeur.
En over smaak valt in dit geval, naar mijn mening, niet te twisten. :-)}

Afbeelding
Het uitzicht lijkt me anders ook niet mis :wink:
Echt mooi 8)
Nero

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Nero »

Kimi40 schreef:Wat zou het effect zijn van gaatjes boren ? Misschien kan er dan gedoseerd worden met de sound. :?:
Niet doen, het is geen gewone uitlaat waar je rustig kan ik boren.
De DL uitlaat heeft meerdere kamers.
Je zal een blokfluit horen, geen diepe grom.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nero op wo 16-09-2009, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Sanscorp »

Nero schreef:
Kimi40 schreef:Wat zou het effect zijn van gaatjes boren ? Misschien kan er dan gedoseerd worden met de sound. :?:
Niet doen, het is geen gewone uitlaat waar je rustig kan ik boren.
De DL uitlaat heeft meerdere kamers.
Je zal een blokfluit horen horen, geen diepe grom.

Afbeelding
ik wil ook niet in de demper zelf boren maar in dat pijpje wat andere er af zagen..
zie reden waarom in vorige post.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Niet doen, het is geen gewone uitlaat waar je rustig kan ik boren.
De DL uitlaat heeft meerdere kamers.
Je zal een blokfluit horen horen, geen diepe grom.
Helemaal mee eens, niet zomaar luk raak gaan boren.
Geknutsel met de standaard DL-uitlaat is nu eenmaal beperkt, als je echt wat anders wil zal je diep in de buidel moeten tasten.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Nero

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Nero »

In het (laatste deel van het) pijpje boren heeft geen enkel effect,.. de laatste demping gebeurt binnen in de uitlaat in de middelste kamer als ik me goed herinner. Beter : bv Een Laser Dual tone uitlaat en je roffelt zonder je buren de duvel aan te doen. Tja,.. koken kost geld. Maar met de DL is er niet veel geluidswinst te verkrijgen zonder after market.

Addenum :
Sommigen gaan nog véél verder dan een "gaatje boren" :
http://www.raceratb.com/austin/car/vstrom/muffler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Op deze foto zie je dat het "pijpje" door gaat naar de middelste kamer, dus dat de achterste kamer niet de laatste demping verzorgt.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Sanscorp »

dat gaat me dus idd te ver, tenzij ik een goedkope tweedehands op de kop kan tikken :)
dan wil ik best knutselen.

maar wat ik hier zie is dat de einddemper zo los ligt?? heeft hij er dus afgezaagd of mis ik een belangrijk punt hier?
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Leuke link, http://www.raceratb.com/austin/car/vstrom/muffler.htm leuke foto's.
Dat is nog eens knutselen!
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
FrenkieNL

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door FrenkieNL »

Nero schreef:Op deze foto zie je dat het "pijpje" door gaat naar de middelste kamer, dus dat de achterste kamer niet de laatste demping verzorgt.

Hoe loopt de luchtstroom nou door de binnenkant heen ? ik zie een tekening en een foto, en die komen niet overeen ?
luchtstroom.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ed Jonkmans

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Ed Jonkmans »

Wat ik me nu afvraag: "Gaat ie nu beter als hij een veel diepere, luidere roffel maakt?"
Mijn ervaring met vroegere motoren met een open uitlaat (allen 4-cilinders) was dat ie in hogere toeren beter trekt, maar dat de motor kracht verliest
in de lagere toerentallen. En is dat nu niet net het voordeel van een twin, die kracht onderin?
En nog een andere factor is dat je ook anders gaat rijden: je gaat rijden om dat mooiere geluid te horen, die betere trekkracht te hebben.
Dus ga je ook veelal in de hogere toerenregionen rijden en dus sneller rijden.
Een ding is zeker: je uitlaat ombouwen is veel goedkoper dan een vervanguitlaat, en je hebt plezier met het ombouwen.
Grtz
Ed
Nero

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Nero »

FrenkieNL schreef: Hoe loopt de luchtstroom nou door de binnenkant heen ? ik zie een tekening en een foto, en die komen niet overeen ?
luchtstroom.JPG
Toch wel hoor. De originele DL demper is zoals veel OEM dempers een reflectiedemper, waarin meerdere kamers zitten waarbinnen het geluid "uitsterft" en de gassen door een doolhof een weg naar buiten zoeken. De DL is afgesteld op deze specifieke eigenschappen. De achterste kamer is daardoor niet de "laatste", maar wel de voorlaatste kamer waar de gassen door gaan. Boor daar in en je hebt het ventielgat van een fluitketel. Dus hoe je het draait of keert,... zonder over prestatieverlies te praten,... je moet dat doolhof aan kamers al weten te ontmantelen,... maar dan moet je erg handig zijn om nadien de puffer om te katten tot een absorptiedemper om outlaw gebrul te vermijden.

Door de "pea shooter" er af te halen creeëer je feitenlijk nog een extra kamer tussen de afgezaagde "pea shooter" en het afsluitdeksel. Dat verandert natuurlijk niks aan de tegendruk in de uitlaat, dus evenmin aan de prestaties. Het zal aan laag toerental weinig of niets doffer roffelen maar eens je de gas open draait is dat minimalistische effect verdwenen. Het enige effect is dat je motor minder waard blijkt bij doorverkoop doordat die niet meer in "originele" staat is, evenmin "verbeterd" werd.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Sanscorp »

Daarom wil ik dus gaten in de pea shooter boren.
Hierdoor kan er meer geluid ontsnappen bij hogeren toeren én je hebt de mogelijkheid om het geheel in "originele" staat terug te brengen door de gaten af te dekken (gungum etc.)
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Joskestiller »

Ed Jonkmans schreef:Wat ik me nu afvraag: "Gaat ie nu beter als hij een veel diepere, luidere roffel maakt?"
Mijn ervaring met vroegere motoren met een open uitlaat (allen 4-cilinders) was dat ie in hogere toeren beter trekt, maar dat de motor kracht verliest
in de lagere toerentallen. En is dat nu niet net het voordeel van een twin, die kracht onderin?
En nog een andere factor is dat je ook anders gaat rijden: je gaat rijden om dat mooiere geluid te horen, die betere trekkracht te hebben.
Dus ga je ook veelal in de hogere toerenregionen rijden en dus sneller rijden.
Een ding is zeker: je uitlaat ombouwen is veel goedkoper dan een vervanguitlaat, en je hebt plezier met het ombouwen.
Grtz
Ed
Hoi Ed,

Het is wel een feit dat de motor met originele dempers vlotter draait dan met de SBK's. Dat verschil heb ik gemerkt toen ik de SBK's monteerde en enkele maanden later weer toen ik ze er terug afhaalde.
Geef mij dus toch maar de originele dempers. Patrick Jacqmaer bevestigde dat gisteren ook nog.

Een optie voor de 650-rijders is om een 1000 te kopen. Die klinkt origineel als een motor en niet als een brommerke! :mrgreen:
Honi soit qui mal y pense!!
Jokapo

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Jokapo »

Joskestiller schreef:
Ed Jonkmans schreef:Wat ik me nu afvraag: "Gaat ie nu beter als hij een veel diepere, luidere roffel maakt?"
Mijn ervaring met vroegere motoren met een open uitlaat (allen 4-cilinders) was dat ie in hogere toeren beter trekt, maar dat de motor kracht verliest
in de lagere toerentallen. En is dat nu niet net het voordeel van een twin, die kracht onderin?
En nog een andere factor is dat je ook anders gaat rijden: je gaat rijden om dat mooiere geluid te horen, die betere trekkracht te hebben.
Dus ga je ook veelal in de hogere toerenregionen rijden en dus sneller rijden.
Een ding is zeker: je uitlaat ombouwen is veel goedkoper dan een vervanguitlaat, en je hebt plezier met het ombouwen.
Grtz
Ed
Hoi Ed,

Het is wel een feit dat de motor met originele dempers vlotter draait dan met de SBK's. Dat verschil heb ik gemerkt toen ik de SBK's monteerde en enkele maanden later weer toen ik ze er terug afhaalde.
Geef mij dus toch maar de originele dempers. Patrick Jacqmaer bevestigde dat gisteren ook nog.

Een optie voor de 650-rijders is om een 1000 te kopen. Die klinkt origineel als een motor en niet als een brommerke! :mrgreen:
dan ben ik toch blij met mijn brommert en klinkt ie maar wat minder als motor O:-)
E-strommer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door E-strommer »

matzwart spuiten en weer monteren.

Kappie goed geschuurd en vetvrij gemaakt, tuut afgeplakt en hoppa, spuiteren maar, ook matzwart.



Hoi Chopperbiker,

Waarmee heb je het kappie gespoten ik wil het namelijk ook gaan spuiten (goed idee trouwens :idea: )?

Elwin :-)}
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Vstromrijder »

Ten eerste Chopperbiker dat ziet er erg goed en netjes uit!!

Maar heeft er iemand dit ook bij een 1000 gedaan en klinkt dat dan nog steeds perfect?

Groeten Stephen
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Hoi Chopperbiker,
Waarmee heb je het kappie gespoten ik wil het namelijk ook gaan spuiten (goed idee trouwens )?
Ben even naar de Halfords geweest:
Spuitbusje van het merk 'Dupli-Color' AutoColor Acryl spray, matzwart.
Bovenop de dop staat de code: 0-0500.
Kostte me €8,95 geloof ik.
Het kapje wordt niet warm dus hittebestendige verf is niet nodig.

Zit er nog steeds op, het waait er dus niet af!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Xavier »

Wat betreft de warmte van het kapje: ik heb geen hittebestendige verf gebruikt en ondanks dat de kap niet warm zou worden heb ik een vreemde tekening in de lak, ter hoogte van waar 1 van de bevestigingsbouten zit. Daar zit een stuk metaal waarin je het inbusje draait en dat wordt schijnbaar wel heet (zit immers vast aan de uitlaat). Ik ga het nog maar eens proberen met hittebestendige lak, het zou toeval kunnnen zijn....
GSA1200
E-strommer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door E-strommer »

Mensen bedankt voor het idee en de tips.
Dit is het bij mij geworden, lekker zwart (BLACK RHINO)
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=HYE7Y6XW
Elwin :-)}
Nero

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Nero »

E-strommer schreef:Mensen bedankt voor het idee en de tips.
Dit is het bij mij geworden, lekker zwart (BLACK RHINO)
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=HYE7Y6XW
Elwin :-)}
DAt is mooi.
Hopelijk bladert de verf niet af.

Wat het boren IN het laatste stuk van de pea shooter betreft? Dat haalt niks uit.
Er zijn wel DL rijders (zie engelstalige fora) die (schuin) diep in de peashooter boren of slijpen, zodat ze dan in de achterste pot uitkomen (die dus de voorlaatste demping geeft). Daardoor zou het "fluiten" voorkomen worden. Maar dat heb ik maar van weten lezen, nooit iemand geweten die dat deed. In een shop zal niemand je dat advies geven. Je demper is nadien sowieso naar de filistijnen.


Het klopt ook dat de DL minder lekker draait met een after-market uitlaat als je de afstelling niet verandert. Daarom moet je met de motor niet alleen naar de dealer voor andere uitlaat, maar ook om op de testbank te zetten en rijker te stellen, zeker met een sportdemper.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door TT-Strom »

Chopperbiker schreef: Nou is 'een veel mooier geluid' een kwestie van persoonlijke smaak & voorkeur.
En over smaak valt in dit geval, naar mijn mening, niet te twisten. :-)}
Chopper,

Kun je eens een stukje geluid opnemen en posten?
Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe die nu klinkt!

Of ik moet er eens een ritje naar Schagen aan wagen, kom ik daar ook nog eens weer..:-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Jokapo

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Jokapo »

ik moet volgende week naar Wormer schikt t :P
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Vanavond even een mini filmpje gemaakt en op Youtube gezet.
Zie met SOUND ON http://www.youtube.com/watch?v=Nh72PEms_aM

M'n camera achterop de bagagedrager van de fiets gezet en de zaak achter de motor uitgelijnd.
Bij het gasgeven begon alleen m'n camera wat heen en weer te waaien. :lol: Vandaar de bewegende beelden!

Het geluid is moeilijk te vangen, de Yoko-mono-microfoon in het cameraatje zo anders dan mijn setje oren....

Wie live wil luisteren, de koffie is bijna klaar!
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Jokapo

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Jokapo »

an error occured, please try again later....... Volgens mij heb je youtube weg geblazen met dat geluid :mrgreen:
Willystrom

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Willystrom »

Ik vind het iig een verbetering. :mrgreen: Afbeelding
Alleen had ik geen MAT zwarte verf meer ,maar dat komt nog wel.
Het geluid bevalt me veeeeel beter,ben benieuwd of ik as. zaterdag wat vergelijkend waren onderzoek kan doen. :schater:
RoPiVu

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door RoPiVu »

Willystrom schreef:Ik vind het iig een verbetering. :mrgreen:

Alleen had ik geen MAT zwarte verf meer ,maar dat komt nog wel.
Het geluid bevalt me veeeeel beter,ben benieuwd of ik as. zaterdag wat vergelijkend waren onderzoek kan doen. :schater:
Ik moet zeggen dat ik het werk van Chopperbiker er iets mooier vind uitzien, maar ben blij dat je het hebt durven doen en tevreden bent over het geluid.

Groet
Rob
MT motorfan

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door MT motorfan »

Vanavond even een mini filmpje gemaakt en op Youtube gezet.
Zie met SOUND ON http://www.youtube.com/watch?v=Nh72PEms_aM" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ´m pokke herrie :wink:
Lijkt wel alsof die ergens lek is :roll:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Wat ´m pokke herrie
Lijkt wel alsof die ergens lek is
Jip, aan de achterkant :mrgreen:

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Geiteboer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Geiteboer »

Ook ik heb het aangedurfd. Ben van de sound zeer tevreden, klinkt nu echt als een motor :D
Had vroeger een fzs 1000 fazer met een aftermarket bose demper en vond het geluid wat die presteerde aan de luide kant.

Marc
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Ook ik heb het aangedurfd. Ben van de sound zeer tevreden, klinkt nu echt als een motor
Had vroeger een fzs 1000 fazer met een aftermarket bose demper en vond het geluid wat die presteerde aan de luide kant.

Marc
Foto's, we willen foto's :)
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
RoPiVu

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door RoPiVu »

Chopperbiker schreef:
Ook ik heb het aangedurfd. Ben van de sound zeer tevreden, klinkt nu echt als een motor
Had vroeger een fzs 1000 fazer met een aftermarket bose demper en vond het geluid wat die presteerde aan de luide kant.

Marc
Foto's, we willen foto's :)
Super. Het geluid is echt een stuk lekkerder he?

Motormaten die vaker achter me rijden merken ook het verschil en vinden het een stuk lekkerder klinken.

Groet,
Rob
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Silverstorm »

Vandaag een rit gereden samen met Geiteboer en moet zeggen dat zijn uitlaat een stuk beter klinkt
Voordien hoorde ik hem niet en nu wel maar is zeker niet overdreven en storend
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Waalstrom

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Waalstrom »

Yep....vandaag ook gedaan. En geen spijt!! klusje van niks, nog ff netjes zwart maken en klaar!
Mooie sound, stationair een lekker geplop, gasgeven een roffel.... Nu nog op de weg ff testen, maar zo is het al tof!
Mijn maat met zijn F800GS maakt nu niet als enige een echt motorgeluid.... :D
Plaats reactie