Akraprovic op DL1000 van 2008

alles over geluid...
Plaats reactie
Tatanka

Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Ik kan jammer genoeg weinig informatie vinden op dit forum m.b.t. de Akraprovic set voor een DL1000 van 2008, terwijl dit volgens mij toch wel een toppertje is qua uitlaten.

Ik ben aan het overwegen om deze set aan te schaffen i.c.m. een K&N Filter. Volgens mij kan je dan het beste de ECU laten afstellen bij een professional.

Iemand ervaring met deze combinatie?

M.v.g. Wil
Gebruikersavatar
Knarf1990
DL1000 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Knarf1990 »

Beste Tatanka,

Ik ben zelf in het bezit van een DL1000 met Akra's. Ik kan je vertellen dat er een mooie sound uit komt. Zonder db killers net ff te als je het mij vraagt. Met de db er in, prima, zeker op hogere toeren.

Afstellen schijnt wel nodig te zijn. Ik heb zelf een powercommander. Maar via de ecu afstellen is volgens mij ook mogelijk.
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Bedankt voor je snelle reactie. Voorheen heb ik een Akra op de BMW gehad, en daar vond ik het geluid ook al VETTER. Ik denk met twee uitlaten dat ie dan het geluid geeft wat ik zoek. Kwaliteit is voor mij een must.

Heb je trouwens ook een K&N Filter erop? En heb je de Power Commander (de V) zelf gemonteerd? Ik heb begrepen dat ze deze software matig kunnen afstellen op motor en systeem!
Gebruikersavatar
Knarf1990
DL1000 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Knarf1990 »

Geluid en kwaliteit hoef je je geen zorgen over te maken. Akrapovic is kwalitatief een topper.
Ik kocht de motor met de Akra's en de powercommander (5), daar heb ik zelf dus niets aan gedaan. Na de aankoop heb ik de motor wel meteen een beurtje gegeven en hierbij het standaard filter vervangen voor een K&N filter. Maar om nu te zeggen dat dit merkbaar verschil oplevert, nee.

Het is mogelijk om een map in de Powercommander te laden welke gebaseerd is op jou type motor, uitlaatsysteem en luchtfilter. Maar de ene dl1000 is de andere niet..
Je hoort hier veel goede verhalen over Hoegee. Dat zijn de specialisten voor wat betreft het afstellen van je Suzuki. Tegenwoordig kunnen ze ook in de ECU de motor afstellen en is een powercommander of een soortgelijk apparaatje misschien wel helemaal niet nodig.

Afbeelding
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Inderdaad ECU kan je beter per motor afstellen, is mijn mening, is goedkoper en vooral beter afgesteld, mits je weet waar...>!

Je hebt ook MIVV welke een paar honderd euro goedkoper zijn. Het is altijd moeilijk om dan een beslissing te nemen. Bij Akra weet ik wat je hebt, en bij die andere merken (wil niet zeggen dat die niet goed zijn) twijfel ik.

Zie trouwens strak uit.
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door R.Vanmeegen »

Ik heb ook 2 Akra's en wauw wat een geluid. helemaal top. :duim:

Ik zou je willen adviseren naar Genderingen te rijden om daar 2 Akra's onder je Stom te laten zetten (Pajic) en dan vervolgend de motor op een Dyno bank laten afstellen.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Ik ben op dit moment met Bolski in onderhandeling, dus ff afwachten.
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Het is Motocorner geworden, konden hem snel leveren en is nog beperkt leverbaar.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Ebrostrom »

Wss bedoel je motorcorner (met r) hier in Venlo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Knarf1990
DL1000 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Knarf1990 »

Zet er ff een foto op als de uitlaten er onder zitten! Veel plezier er mee.
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Inderdaad Motorcorner, maar ze hadden me beloofd de uitlaten deze week te leveren, en nu wordt het volgende week. Overal hetzelfde m.b.t. afspraken nakomen. Maar we zullen maar zeggen, geduld is een schoonheid.
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Ik heb de Akra's er nu onder zitten, en ben DIK tevreden. Rijdt super, en vraag me af of het noodzakelijk is om de ECU af te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee, m.b.t. het verschil. Want bij mij komt nu de vraag op als de DL al super loopt, zou die dan met een motormanagement echt nog beter lopen. Ik heb genoeg koppel onderin. En het bokken onder de 3000 toeren kunnen ze ook niet garanderen, want het blijft een V Twin.
Michael

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Michael »

Rond een bepaald toerental bokken ze wat ja. Koppel en vermogendip op zo'n punt. Bij mij werd het erger met de akras (icm met K&N filter.
Na afstellen op de dynojet was die dip (3500 bij mij) goed als weg. Hoewel ik h'm nog kan laten bokken hoor. Maar het geheel is na afstellen weer lekker op elkaar ingeregeld.
Maar als de motor lekker loopt zou ik het zo houden.
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Inderdaad, als het niet nodig is, niet doen. Je kan altijd nog een afstelling realiseren indien je ontevreden bent.
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Ik heb de ECU toch laten afstellen, en bemerkte dat hij de bergen, rare bokkingen gaat maken. Komt dit nu door de ijlere lucht?

Als je door "normale" natuurgebieden rijdt, rijd hij echt een stuk beter, vooral in de stad en rotondes, waar je normaal moet zoeken voor het gas-moment. Het verbruik is op dit moment 1:15 dus daar moet je ook rekening mee houden.
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Ik heb hem nu bij 2 erkende bedrijven laten afstellen m.b.t. ECU op testbank, en nog loopt die niet lekker in lage toeren (bokken). Het laatste bedrijf heeft de stekker van de Lambasonde er tussen uit gehaald, waardoor je een foutmelding krijgt en je rode lampje gaat branden, dat is toch geen manier van afstellen. En inderdaad is het bokken een stuk minder. Heeft daar dan niemand nu last van, of hebben jullie ermee leren leven? Ik zoek eigenlijk een bedrijf die ook de garantie kan geven dat die dit probleem kan verhelpen, want zo schiet het ook niet echt op..>!
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Eikie »

Marc Hoegee. Tis effe 150km rijden naar Afferden maar die krijgt hem goed.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

3 keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen, maar wat een gedoe zeg..!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ja, je moet er wat voor over hebben als je Akra's eronder wilt. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Tatanka

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Tatanka »

Inmiddels bij Hoegee geweest, en de motor rijdt beduidend beter, toch blijft het V Twin eigenschap aanwezig m.b.t. het bokken (2500 en 4000 toeren), maar dit is te verwaarlozen.

Ik wel ff opmerken (noem geen namen) dat niet iedereen dit probleem kan verhelpen die een testbank heeft.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008

Bericht door Eikie »

Je mag de naam best met ons delen Wil. Daar zijn fora voor om anderen te helpen en te behoeden voor malafide garages.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie