denk even mee: LeoVince wel of niet

alles over geluid...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door V-Stoom »

Hallo beste forum,

Ik zit wat met een dilemma. Door een ongelukkige val is er een deuk ontstaan in de chromen eind-sierkap van de uitlaat (DL650 2014). Dat onderdeel is dus niet los te bestellen (baal).
Dus de opties zijn:
- uitlaat vervangen door een origineel
- op zoek naar een chromen kapje (sloop)
- uitlaat vervangen door een compleet origineel passend LeoVince systeem Deze heb ik onlangs tweedehands (2015) gescoord.

Nu brengt mijn motorzaak mij aan het twijfelen. Hij zou toch gaan voor optie één of twee of het lekker zo laten. Reden, de regels omtrent geluid bij motoren worden in diverse landen (vooral in Oostenrijk, Zwitserland en ook in Nederland en Duisland) steeds strenger. Ook al is de uitlaat E-merk goedgekeurd. Het gaat om het aantal DB. Nu zal ik de DB-killer er lekker in laten zitten maar dan nog zou hij het risico niet willen lopen.

Hoe kijken jullie daar tegenaan? Ik ben benieuwd naar jullie advies en overwegingen.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Iron Horse »

Ik zou dan willen weten wat het maximale geluid is van die gemonteerde LeoVince. Maar kan dat gemakkelijk of moet de zaag er dan in. Als blijkt dat het maximale geluid niet boven de 95 dbA (liever minder) komt dan zou je hem er gewoon op kunnen zetten. Wel volgens de juiste manier gemeten natuurlijk. Zie o.a. dit topic.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Tulipan »

Kapje te koop. Nieuw 50 € :worship:
uitlaatkap
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Jan1966 »

Sinds kort heb ik een Vstrom 1000 (2014) met Remus uitlaat.
Deze zat er al op bij aankoop dus ik heb weinig keus. Overigens heb ik ook de standaard demper erbij gekregen.

Mijn uitlaat heeft een E keur heeft en er wordt niet overal even streng op gelet.
De uitlaat maakt wel meer geluid (denk ik) dan de standaard demper, maar is zeker niet asociaal.

Kortom, ik zou een sportieve vervangingsdemper niet uitsluiten mits het netjes blijft en je niemand tot overlast bent.
Een (schriftelijke) E keur is zeker een vereiste.

Gr. Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Iron Horse »

Tulipan schreef: za 17-04-2021, 14:58 Kapje te koop. Nieuw 50 € :worship:
uitlaatkap
Ik denk niet dat dit is wat de TS ermee bedoelt. Ik denk dat het om het achterste deel van de uitlaat gaat, maar ik kan het mis hebben.
een deuk ontstaan in de chromen eind-sierkap
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Tulipan »

:oops: over het chroom heen gelezen :oops:

Als de deuk niet heftig is: mat zwart overspuiten een optie ?
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
SimenS
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12-06-2020, 06:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 2018

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door SimenS »

Mijn keuze zou zijn om de uitlaat niet te vervangen als enkel het kapje beschadigd is.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door V-Stoom »

Dank jullie voor het meedenken. Het gaat idd om het chromen kapje maar toch bedankt voor het aanbod.
De LeoVince uitlaat heb ik dus al. Mijn twijfel zit hem niet in de E-goedkeuring, die is wel in orde maar ik weet uit verhalen en uit de pers dat er zelfs al motoren worden gemeden met een af fabriek standaard goedgekeurde uitlaat (Ducati Stelvio bv.)

Mijn twijfel is dus eerder dat ik niet het risico wil lopen, als ik in Oostenrijk aan het gummen ben, buiten de lijntjes teken en van de weg word geplukt ondanks mijn BD-killer netjes in de uitlaat en ondanks de E-goedkeuring omdat ome Polizei van mening is dat ik teveel lawaai maak.

Of werkt dat niet zo? Met andere woorden, of mag ik er gevoeglijk van uitgaan dat een E-keurmerk ook een garantie is dat ik niet boven de gestelde geluidsgrens uitkom??? O:-)
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Calimero »

Met de E-goedkeuring ben je helaas in bijvoorbeeld Oostenrijk niet gevrijwaard van boetes.

Er zijn meerdere standaard motoren die volgens de richtlijnen die nu op sommige Oostenrijkse wegen gehanteerd worden teveel geluid maken. Ondanks dat deze motoren voldoen aan de Europese wetgeving!

Met een vervangingsuitlaat met een CE goedkeur voldoe je waarschijnlijk wel aan de Europese wetgeving maar mogelijk niet aan de strengere eisen die nu op sommige wegen in bijvoorbeeld Oostenrijk gesteld worden.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen dan zou ik voor de originele uitlaat gaan wanneer je die kant op wilt gaan.
Groeten,
Adri
JohanG
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door JohanG »

Om mij heen merk ik steeds meer aversie tegen lawaaimotoren. Motoren worden mede wegens lawaai op steeds meer plekken in weekenden, of helemaal verboden.
Ik zeg, hou gewoon de standaard uitlaat.
Een hele straat of dorp moet bij sommige mensen verplicht meegenieten als een lawaaiMotor een keer goed doortrekt.

In Nederland wordt misschien niet gehandhaafd maar motoren komen wel steeds meer in het verdomhoekje en daar werken sport uitlaten zeker aan mee is mijn mening.

Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Eikie »

E-Keurmerk op een demper is geen garantie om onder de 95Dba te blijven. Het hangt zeker af van welk type motorfiets er aan hangt. Een universele demper past op heel veel type motoren.

Ik had in het verleden een Remus Okami 3/4 laten plaatsen bij Mile Pajic in Gendringen. De bijgeleverde db killer dempte niet voldoende en Mile heeft de db killer hiervoor (kosteloos) aangepast.

Dus bij twijfel... maak een afspraak bij Mile en spendeer een paar Euros om zeker te zijn dat je geen hoge bekeuring krijgt of zelfs dat je niet verder mag rijden.

Mijn huidige Africa Twin heeft een titanium Akrapovic demper met een E-Keurmerk èn specifieke type goedkeuring. Een bijbehorend certificaat is bij de demper geleverd. Dba meting gaf een waarde van 93 Dba.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Iron Horse »

Ik heb er eigenlijk meestal de standaard pijp(en) onder gehad. Maar ik denk dat het een groot misverstand van een heleboel mensen is dat men een andere uitlaat onder z'n motor zet om meer geluid te produceren. Er zijn 2 andere dingen die in de meeste gevallen doorslaggevend zijn en niets met brullen of DB's te maken hebben.

Ten eerste is er gewoon "de looks". Veel standaard pijpen hebben nu eenmaal niet het mooiste uiterlijk. Als ik naar de K-serie DL650 van de V-Strom kijk wordt ik niet erg warm van de uitstraling van die pijp met z'n lelijke plastic schildje erop. Het is functioneel en daar is denk ik ook alles mee gezegd.

Ten tweede is er een groot verschil in geluid met dezelfde db's. En ook al horen de meeste er tijdens het rijden zelf weinig van is dat toch ook een belangrijke factor voor mensen om een andere pijp eronder te zetten.

En als laatste is er een kleine groep die het ofwel voor alleen extra db's doet of voor een combinatie van alle factoren. Maar in hoofdzaak, denk ik, is het de meesten niet te doen om het hardere geluid.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Akako
DL1000 berijder
Berichten: 312
Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
Woonplaats: Rucphen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Akako »

Mij was het idd niet te doen om het geluid, meer uiterlijk. Kijk naar de foeilelijke demper van de 2015 DL1000 en je begrijpt het.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door V-Stoom »

Ik twijfel nog hoor maar ik heb even bedenktijd. De tip om eens even contact op te nemen met Pajic vind ik wel een goede. Hij schijnt te kunnen toveren met uitlaten na 30 jaar ervaring. Hij kan ook geluidsmetingen doen. En als het nodig is kan hij de DB-killer aanpassen/vervangen.
Ik maak er denk ik maar een projectje van.
Het gaat mij overigens idd niet om de DB's. Ik snap die "zeurende dijkbewoners" ook wel een beetje. Om op een zonnige zondag de hele tijd te moeten luisteren naar "hoor mijn pijp eens brullen (omdat hun eigen pijpje niet zo indrukwekkend is misschien(sorry dames))" lijkt mij ook geen pretje. Dus laten we het op dat gebied alsjeblieft netjes houden.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Eikie »

Nog een vraag vwb jouw Leovince denper. Van welk materiaal is die gemaakt ?

Carbon dempers klinken mooi, maar met een goede db killer bouw je aardig druk op in de demper met als gevolg dat er mogelijk een scheur in het carbon komt.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Banjer
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Banjer »

Dat klinkt een beetje naar een excuus om het verwijderen van een db killer goed te praten. Als een (carbon) uitlaat gaat scheuren door de db killer dan is het gewoon een slecht ontworpen/gefabriceerde uitlaat.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 20-04-2021, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Eikie »

Dan moet je toch eens even binnenlopen bij je buurman Rob. Van hem heb ik deze wijsheid. Spurm (Sven) heeft het met zijn Bos demper aan de hand gehad.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door V-Stoom »

Nogmaals, fijn dat jullie zo meedenken. Ik ben het zo veel mogelijk aan het uitzoeken.
Heb al contact gehad met LeoVince Nederland en met Pajic.
Ik heb nu een Mail gestuurd naar LeoVince Italië
Morgen ga ik eens bellen met de RDW
En ik ga eens kijken of ik contact kan krijgen met justitie in Oostenrijk

Eens zien wat dat allemaal oplevert..... :wink: Als ik alle eindjes heb dan breng ik jullie op de hoogte.
Ondertussen blijft meedenken welkom natuurlijk....... :duim:
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Iron Horse »

:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Havado63 »

Volgens mij mag een dl 650 maar 86db bij 4400 toeren produceren, dat staat op het type plaatje rechts op het frame.
Het maximum geluid in b.v Oostenrijk is 92db, dat betekend dat veel zware orginele motoren de passen niet meer op mogen.
Rijd je echter met je Strom met 88db een controle in ben je de sjaak.
Ook paar weken geleden controle geweest op de Lekdijk voor snelheid en geluid.
Dus houd hem lekker orgineel zou ik zeggen.
Gr, HansAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk



Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 910
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Zwabber »

Hangt bijkbaar ook van het jaartal af, dat beestje van mij mag 88db produceren.

Nu snap ik waarom die brommer van jou als een stofzuiger klinkt Hans :mrgreen:

Afbeelding
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Havado63 »

Jah, klopt.
Nieuwe motoren hebben het geluid van een natte scheet in een dikke luier.
Het voordeel van mijn airflow echter is dat je door het vacuüm je NOG beter kunt horen dattie geen geluid maakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Iron Horse »

Havado63 schreef: za 24-04-2021, 09:22 Het maximum geluid in b.v Oostenrijk is 92db, dat betekend dat veel zware orginele motoren de passen niet meer op mogen.
Zo komt er dus verkeerde info de wereld in. In het artikel in de link die ik erboven heb gepost staat duidelijk het volgende.

Motorräder dürfen nicht mehr als 95 dB(A) haben
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Havado63 »

Ok, 3Db meer, je hebt gelijk.
Maar dan nog is het niet zo dat je met een Dl650 95Db mag maken.
Ter info....

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Iron Horse »

3 db(A) is een verdubbeling van het geluid dus toch wel relevant. En als je verstandig bent zorg je uiteraard dat je ruim genoeg onder die 95 db(A) blijft zodat er geen discussie ontstaat die je uiteindelijk toch verliest von die Polizei.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Havado63 »

Nog even voor duidelijkheid, je motor moet voldoen aan de type goedkeuring.
Dat betekend voor mijn motor dus 86db bij 4400 omw/min, waar je ook bent in Europa.
De max norm van 95db is dus voor oudere niet geregistreerde motoren of zware ORGINELE motoren die deze grens overschrijden, dus niet een motor zoals mijn DL650.
Rijd je met meer geluid dan de type goedkeuring krijg je een dikke boete, in Duitsland e.d kun je bij ernstige overschrijding ook nog even je kenteken inleveren en je motor op een aanhanger naar huis brengen en kun je opnieuw laten keuren.
Ook dit meegemaakt in september in de Eifel waar diverse motoren (ook Nederlandse) van de weg geplukt werden.
Dit is ook recent in Nederland op de Lekdijk gebeurd.
Natuurlijk mag ieder dit in twijfel trekken, de tijd zal het leren helaas...

Gr, Hans.


Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Havado63 »

https://www.ad.nl/rivierenland/politie- ... gle.com%2F

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Iron Horse »

Havado63 schreef: za 24-04-2021, 22:57 Nog even voor duidelijkheid, je motor moet voldoen aan de type goedkeuring.
Dat betekend voor mijn motor dus 86db bij 4400 omw/min, waar je ook bent in Europa.
Ik denk dat je daar wel een punt aansnijdt dat door menigeen niet wordt bedacht. Ik had er eerlijk gezegd ook niet bij stilgestaan. Maar inderdaad moet de uitlaat voldoen aan de typegoedkeuring in combinatie met de desbetreffende motorfiets en niet aan de maximale norm. Daar kun je dus onbedoeld goed de bietenbrug mee opgaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Havado63 »

Inderdaad, wilde niet bemoederen maar waarschuwen.
Toch zonde als je vakantie of toerrit zo verknalt wordt.
In de Eifel aan de kant gezet, mocht afstappen en sleutel werd uit contact gehaald.
Controle papieren, banden verlichting en met een zaklamp werden de remblokken nagekeken.
Tevens ging tante agent de Tom Tom even checken of mijn flitspaal waarschuwing uit stond, das ook een dure vertelde een Nederlandse motorrijder tegen mij.
Hij kreeg een boete voor te snel, open uitlaat en de flitspaal waarschuwing op zijn navi.
Hij mocht €700,00 aftikken en de volgende keer in beslag name kenteken.
Duur midweekje Eifel voor die man.....
Maar ook in ons mooie Nederland gaan ze vaker controleren op bovengenoemde!!!
Dus houd je aan de regels, 1.5 meter afstand en GOED je handen wassen, in onschuld.....

Gr, Hans.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Spurm »

Eikie schreef: wo 21-04-2021, 22:26 Dan moet je toch eens even binnenlopen bij je buurman Rob. Van hem heb ik deze wijsheid. Spurm (Sven) heeft het met zijn Bos demper aan de hand gehad.
M'n uitlaat had ineens een wilde haardos :mrgreen: nu met de Takkoni geen last van 8)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Lex1960
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 17-03-2013, 22:47
Mijn motor is een: DL 1000 2014
Woonplaats: veldhoven

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Lex1960 »

Over het geluid in oostenrijk. Hier wordt er gekeken wat er in je papieren staat staat er 96 db dan boete en omdraaien bij de wegen waar het verbodsbord staat
Boetes in duitsland zijn gematigd max 50 euro als je db killer er niet inzit je moet hem wel bij je hebben
Kijk maar een op u tube bij achtung controle
https://youtu.be/Xyw59w4j4Vc
Ik ben in duitsland ook wel eens aangehouden samen met mijn mederijders waren totaal met 7 man en reden op zondag in de eifel
Op een weg waar we zondag niet mochten rijden super aardige agenten en de boete 20 euro per persoon :) dit bedrag bestaat in het nederlandse boete beleid nog niet eens dus ik vind de boetes in duitsland wel meevallen .
Ps dit jaar in oostenrijk gelden voor enkele wegen de 95 db restricties net als vorig jaar .

Ik
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: denk even mee: LeoVince wel of niet

Bericht door Havado63 »

Gemiddelde agent in Duitsland kan en mag dus niet meten, net als in Ollande.
Rijd je echter een fuik in zoals ik met een officiële meetopstelling ben je de Sjaak.
Ik reed toevallig tussen een paar sport motoren en mocht met ze mee naar een parkeerplaats met m'n 86Db brommer.
In Duitsland zijn ze zeker schappelijk betreffende snelheid buiten de bebouwde kom, het zijn zeker geen zeikers als in Nederland, enkele uitzonderingen daargelaten.

Vergeet in ieder gevak niet je flitspaal controle in Duitsland, Frankrijk enz uit te zetten, je krijgt geen tijd om dit stiekum te doen en dat zijn dure grappen!!
Als ze het geluid niet vertrouwen mag je de geluid keuring laten doen elders.

Maar ieder mag doen wat hij/zij leuk vindt, ze gaan de touwtjes aantrekken zeker in natuur gebieden in Duitsland en in Nederland kan ik vertellen.
De Veluwe, dijken en andere gebieden gaan ze knoert hard aanpakken.
Ontmoediging beleid heet dat.

Succes!


Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Plaats reactie