Volledige uitlaatlijn DL1000 2014-2016

alles over geluid...
Plaats reactie
Benny MV
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 mar 2019, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Volledige uitlaatlijn DL1000 2014-2016

Bericht door Benny MV » vr 15 mar 2019, 21:30

In de zoektocht naar een opvolger van mijn GSR 600 (=funbike) is er lang twijfel geweest tussen een KTM 990 SMT en de V-Strom 1000.

Een van de pluspunten van de SMT is/was dat het een perfecte sleutelfiets is.
Ik bedoel daarmee dat ongeveer alles aan te passen en te verkrijgen is, om zelf alles uit je moto te halen.
Zowel kwa motorprestaties, wegligging, als looks.

Over "the looks" die ik wil aanpassen, zoek ik nog verder. En zal ook ten gepaste tijden iets posten.


Een van de zaken die bij de meeste SMT's ( en ook Superduke, SMR,...) veranderd worden, is de volledige uitlaatlijn.
Beginnend bij de luchtfilter (K&N, BMC, Rottweiler,...)
Katalysatoren en originele uitlaten gaan er meestal onderuit.
Mappings kan je zelf aanpassen (via wijd verspreidde software)

Verbeter me als ik fout ben. Maar ik merk/lees hier op het forum dergelijke zaken minder/niet.
Verder dan de einddemper wisselen zie/lees ik niet veel.

Kwa looks moet zowiezo die originele stoofbuis langs dat achterwiel weg.

De einddemper van Arrow, staat me wel aan. De Titanium-versie.

Hierdoor zit ik in mijn achterhoofd om alles om te bouwen naar K&N-luchtfilter (of iets dergelijke) en een volledige uitlaatlijn.
Bijvoorbeeld deze van Arrow: https://www.arrow.it/en/assembled/1346/ ... -2014-2016
Katalysator weg, klepje weg (wat hardware in de plaats).

Alles moet natuurlijk mooi worden afgesteld op de testbank, zodat het lekker loopt.

Het gaat me enerzijds voor de looks, en dan bedoel ik de einddemper.
Het geluid; "The Sound" wordt volledig beïnvloed door de volledige lijn.

En als ik dan voor een kleine meerprijs nog wat pk's en Nm bijkrijgt, is mooi meegenomen.
Ga ik dat vermogensverschil voelen trekken onder mijn gat? +4/5 pk (=+2,5%) Kweet het niet.

Gaat dit, wat meer lawaai maken? Ben er zeker van. Maar is het nog aanvaardbaar?

Daarom, mijn belangrijke vraag/ Heeft iemand dit al gedaan/ervaringen mee?
Ymaha Majesty 400 (sold), Suzuki GSR 600 2008 (sold), Suzuki V-Strom 1000 2014 (currently)

Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 6861
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Locatie: Oud Beijerland

Re: Volledige uitlaatlijn DL1000 2014-2016

Bericht door Eikie » vr 15 mar 2019, 22:25

Benny, gebruik de zoekfunctie eens en type: Ripple
Groeten, René
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Volledige uitlaatlijn DL1000 2014-2016

Bericht door Tulipan » vr 15 mar 2019, 22:31

Alles is aanpasbaar op een V-Strom, lees het forum maar eens door, gebruikmakend van de zoekfunctie-
Al je vragen zullen beantwoord worden.
Maar je bijdrage doorlezende, ben je al voor een KTM :duim:

Dacht je nu echt dat een K&N filter niet voor een V-Strom verkrijgbaar was :mrgreen:

" Het gaat me enerzijds voor de looks, en dan bedoel ik de einddemper.
Het geluid; "The Sound" wordt volledig beïnvloed door de volledige lijn."


Laat me een inschatting doen...... de 30 nog niet gepasseerd ???? :D

Edit:
Dus wel :schater:
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 00#p218800

Maar waarom zoveel info over een KTM als je al een V-Strom hebt gekocht ?
Ontgaat me iets ?? :oops:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Plaats reactie