Pagina 1 van 1

AEG led daglicht

Geplaatst: wo 03-07-2013, 10:16
door Leon
Op een V-Strom zal er ook wel plek voor zijn.



18 LEDs aan weerszijde, aan/uit via een IP65 waterafstotende aluminium schakelaar


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Nog geen "daglicht" foto; motor staan niet bij mij thuis :frusty: (Ik wil ECHT een huis met garage, net als mijn broer :worship: )


Afbeelding




PS: Ee via AMAZON.DE gekocht, scheelt een slok op een borrel of 2. :schater:

Re: AEG led daglicht

Geplaatst: wo 03-07-2013, 13:37
door Diekstra
Valt inderdaad wel op!
Heb je een linkje waar ze te bestellen zijn?

Enige zorg in deze opstelling is dat in het donker de richtingaanwijzers niet meer te zien zouden zijn. Lijkt me dat de DRL feller is dan de RAW?

Re: AEG led daglicht

Geplaatst: wo 03-07-2013, 16:12
door Rene
Ik vind het prachtig! :duim:

..Maar mag het van Koos Spee? O:-)
(heb in wegmisbuikers een sjonnie-auto aangehouden zien worden met dit soort verlichting - "was niet met deze verlichting goedgekeurd in NL")
Je krijgt tenslotte soms al een prent als je geen echter-reflectortje hebt..

Re: AEG led daglicht

Geplaatst: wo 03-07-2013, 18:57
door Diekstra
En dat met de aangekondigde APK...

Re: AEG led daglicht

Geplaatst: wo 03-07-2013, 19:16
door Leon
Het zijn wat mij betreft werklichten

Van de RDW site:
Toegestane extra verlichting motorfietsen
Voorzijde
Twee richtingaanwijzers bij een motorfiets van voor 1 januari 1997
Eén stadslicht
Werklichten bij motorfietsen van vóór 1 november 1997
Eén retroreflector bij een motorfiets van vóór 1 november 1997
Eén mistlicht
Waarschuwingsknipperlichten
Eén of twee parkeerlichten bij motorfietsen van vóór 1 november 1997
Eén richtlicht bij motorfietsen van vóór 1 november 1997
Eén bermlicht bij motorfietsen van vóór 1 november 1997

Mijn motor is van september 1997.... :worship:

Ze zijn in/uitschakelbaar dus geen permanente dagrij lichten.....


Wat ik wel moet doen is kiezen welke gele koplampen ik neem:
gewone H4 met glazen opzetstuk a la Citroen (voor de kijker rechts..)
of Hella H4 Yellow Star
Er zijn -nog- geen APK eisen voor motorfietsen maar bij auto's geldt dat ze dezelfde kleur moeten hebben (en ik ga geen discussie met oom agent aan dat ze allebei geel zijn O:-) )


Afbeelding



10 stappen weg

Afbeelding



20 stappen weg

Afbeelding


Zo langg ik geen berichten hoor van de GS-brigade dat hun aux verlichting bekeurd wordt ga ik ervoor! :-)}

Re: AEG led daglicht

Geplaatst: wo 03-07-2013, 19:32
door Stan
Sorry...vind het geen gezicht.

Re: AEG led daglicht

Geplaatst: wo 03-07-2013, 19:42
door Eikie
Kan mij ook niet beroeren. Misschien moet ik het in het echt zien maar het ziet er een beetje gekunsteld uit.

Re: AEG led daglicht

Geplaatst: do 04-07-2013, 13:14
door Jeen
Er is iets meer mogelijk:
RDW

Motorfietsen mogen zijn voorzien van:

a. één extra groot licht;
b. één extra dimlicht;
c. één extra stadslicht;
d. één of twee mistvoorlichten;
e. één of twee mistachterlichten;
f. waarschuwingsknipperlichten;
g. één of twee parkeerlichten;
h. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;
i. één witte retroreflector aan de voorzijde van het voertuig
j. werklichten;
k. één extra achterlicht
l. één extra remlicht;
m. één of twee dagrijlichten.

2. Lichten die ingevolge artikel 5.4.51 verplicht zijn gesteld voor voertuigen die na een in dat artikel genoemd tijdstip in gebruik zijn genomen, mogen zijn aangebracht op voertuigen die voor of op dat tijdstip in gebruik zijn genomen mits wordt voldaan aan de in artikel 5.4.53 met betrekking tot die lichten gestelde eisen.

3.Motorfietsen mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.

Re: AEG led daglicht

Geplaatst: do 04-07-2013, 16:38
door Rene
Uit nieuwsgierigheid: wat is een "werklicht"?

Bij vrachtwagens is dat een licht dat helpt bij werkzaamheden bij bv. laden en lossen; dus geen "rijlicht"
(mag niet aan zijn bij bewegend voertuig)

(geneuzel allemaal natuurlijk - gewoon doen :duim: )