Laser DuoTech
Laser DuoTech
Zaterdag een Laser Duotech demper laten plaatsen bij Pajic R&D.
Oude uitlaat eraf.....
Pijpje erop....
Demper netjes ophangen....
Pijp ertussen met de lambda sonde, een moer voor het afdekkapje, alles monteren en klaar!
Kosten dezes: €290 all-in (demper, 2 uur montagewerk en koffie )
Oude uitlaat eraf.....
Pijpje erop....
Demper netjes ophangen....
Pijp ertussen met de lambda sonde, een moer voor het afdekkapje, alles monteren en klaar!
Kosten dezes: €290 all-in (demper, 2 uur montagewerk en koffie )
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Laser DuoTech
nou nog ff een soundclipie?!
ik ben ook zeer tevreden met mijn Bos Demper (ook van Pajic)
ik ben ook zeer tevreden met mijn Bos Demper (ook van Pajic)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Re: Laser DuoTech
Op basis van jouw enthousiaste verhalen ben ik ook in Gendringen terecht gekomen....
Ik zal vanavond (als het tenminste niet regent...) even een filmpje maken, zonder en met dB killer
Ik zal vanavond (als het tenminste niet regent...) even een filmpje maken, zonder en met dB killer
Re: Laser DuoTech
Dat heeft hij mooi gedaan zeg!
Was de uitlaat voor een DL650 bedoeld of voor een ander type motor?
Was de uitlaat voor een DL650 bedoeld of voor een ander type motor?
Re: Laser DuoTech
De demper is in feite een los ding en ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of deze wel of niet specifiek voor de DL650 is. We hebben in totaal een stuk of 4 verschillende dempers ervoor gehouden (LeoVince, Laser DuoTech, Laser Hotcam en Bos) en uiteindelijk was het een keuze tussen de Bos en de Laser Duotechr. De Laser vond ik mooier staan en klinken (hebben we ter plekke vergeleken), dus die is het geworden.Herr.ik. schreef:Was de uitlaat voor een DL650 bedoeld of voor een ander type motor?
Mile Pajic is een uitlaatkunstenaar en hij maakt alles gewoon pas, vanaf de ophangbeugel t/m de linkpijp naar de "oude" pijpen, inclusief het nieuwe gat voor de lambda sonde en een moer voor de zwarte afdekkap. Alles perfect netjes MIG gelast en gepolijst.
Re: Laser DuoTech
De soundbytes (en niet letten op het metaalachtige gerammel, da's mijn kentekenplaat )
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=ixYTzJ1ivfc&hd=1[/youtubehd]
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=rSPptGDgBSg&hd=1[/youtubehd]
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=ixYTzJ1ivfc&hd=1[/youtubehd]
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=rSPptGDgBSg&hd=1[/youtubehd]
- Knarf1990
- DL1000 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: kop van Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Laser DuoTech
Zonder DB killer is die sound echt wel mooi!
Zo stilstaand vanaf je pc is altijd lastig te beoordelen... maar klinkt zeker goed!
Zo stilstaand vanaf je pc is altijd lastig te beoordelen... maar klinkt zeker goed!
Re: Laser DuoTech
Ik rijd ook zonder. Het geluid is weliswaar "duidelijk aanwezig" maar niet overdreven hard. Daarnaast werd mij door Mile ook geadviseerd om niet al teveel met de dB killer erin te rijden: de temperatuur loopt dan nogal op in de demper en dat verkort de levensduur van het dempend materiaal dat erin zit.
Ik wie ben ik om de mening van deze expert met een zillion jaar race-ervaring in twijfel te trekken?
Ik wie ben ik om de mening van deze expert met een zillion jaar race-ervaring in twijfel te trekken?
Re: Laser DuoTech
heerlijk geluid!
Heb er een paar jaar geleden mee gereden op m`n Hornet...top!
En ga je naar duitsland? ff de db-killer erin.
Ideaal.
Voor 290,- is netjes...
Als er een zwarte op de markt is ben ik ook overstag
Heb er een paar jaar geleden mee gereden op m`n Hornet...top!
En ga je naar duitsland? ff de db-killer erin.
Ideaal.
Voor 290,- is netjes...
Als er een zwarte op de markt is ben ik ook overstag
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Laser DuoTech
Alles is zwart te maken, ligt er alleen aan hoe.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Laser DuoTech
De Bos demper die "afviel" had een carbonvezel buitenkant. Bijna zwart en (dacht ik) ook €290Joske schreef:Als er een zwarte op de markt is ben ik ook overstag
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Laser DuoTech
sorry ik heb de Bos Carbon demper, idd ook voor 290 euro incl montage en koffieRobert_vd_B schreef:Op basis van jouw enthousiaste verhalen ben ik ook in Gendringen terecht gekomen....
veel plezier met de Db-ellen ik heb mijn Db-killer er ook nog nooit in gehad (ook niet in Duitsland) op deze foto zit tie er nog wel in
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Re: Laser DuoTech
hoi, ik heb ze ook op mijn dl 1000. Ben er zeeeeeer tevreden meer, rijd wel met de legale db killers erin. Zonder is mij toch iets te grof. Zit een heel mooi geluid in, top dempers en zien er ook nog eens goed uit.
gr marcel
gr marcel
Re: Laser DuoTech
damn...ze zijn er in het zwart...
dat gaat geld kosten
Hoe leg ik dat thuis uit?
dat gaat geld kosten
Hoe leg ik dat thuis uit?
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
- Woonplaats: Schiedam
Re: Laser DuoTech
Hoi Robert,
100 x beter dan het origineel, qua uiterlijk echt helemaal top!! Ik twijfel zelf ook al een tijdje en het is dat Pajic zo'n eind uit de buurt is voor mij anders was ik er al wel langs geweest.
Toch vind ik het geluid tegen vallen...zelfs zonder Db-killer is het erg braaf en vooral niet zwaar genoeg.
Heb ook al regelmatig Youtube afgezocht maar tot op heden zowel online als in het echt nog geen uitlaat/demper gevonden die op een V-strom 650 een mooi, vol, donker geluid maakt. LIgt dat aan mij of is er gewoon moeilijk uit dit blok een mooi geluid te halen?? (heeft het te maken met de blokhoek en/of de ontstekingsinterval dat ie klinkt als een grasmaaier??)
Heb 1 x een SV650 gezien met een oud type Laser demper zonder Db-killer en daar kwam een mooie, zware, donker brom uit maar verder is en blijft het allemaal erg braaf en niet donker/laag genoeg voor mijn smaak in ieder geval.
Wie heeft er een goede suggestie om eens uit te proberen want als ik een paar honderd euro ga uitgeven moet er ook wel een goed geluid uitkomen anders kan ik net zo goed de originele demper laten zitten.
gr.
Stan
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Re: Laser DuoTech
Hoi Stan,
Het geluid op het filmpje komt niet echt lekker overeen met hoe het in 't echt klinkt. Komt denk ik door de kwaliteit (of eerder het gebrek eraan) van de microfoon in mijn smartphone... In het echt klinkt 'ie best donker imho.
Als je zeker weet dat je een andere demper wilt hebben, is Pajic absoluut je man. Na het doorslijpen van de bestaande uitlaat heeft hij gewoon een tijdelijk pijpje op de bestaande uitlaatpijp gelast en vervolgens er simpelweg een aantal dempers voorgehouden zodat ik het geluid kon vergelijken. Zowel Mile als ik vonden de Laser donkerder klinken dan de Bos en dat sluit wel aan bij jouw verhaal over de SV650. In principe is het blok hetzelfde, alleen zal op een SV de demper wat langer zijn geweest. Daar heb je op een DL geen plek voor (of het staat voor geen meter...)
De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik een bovengrens van €300 in gedachten had, dus allerlei andere dempers die er ook nog lagen (Akra's tot zo'n €700 ) heb ik niet "beluisterd" om me tegen mijzelf te beschermen als het ware....
Het geluid op het filmpje komt niet echt lekker overeen met hoe het in 't echt klinkt. Komt denk ik door de kwaliteit (of eerder het gebrek eraan) van de microfoon in mijn smartphone... In het echt klinkt 'ie best donker imho.
Als je zeker weet dat je een andere demper wilt hebben, is Pajic absoluut je man. Na het doorslijpen van de bestaande uitlaat heeft hij gewoon een tijdelijk pijpje op de bestaande uitlaatpijp gelast en vervolgens er simpelweg een aantal dempers voorgehouden zodat ik het geluid kon vergelijken. Zowel Mile als ik vonden de Laser donkerder klinken dan de Bos en dat sluit wel aan bij jouw verhaal over de SV650. In principe is het blok hetzelfde, alleen zal op een SV de demper wat langer zijn geweest. Daar heb je op een DL geen plek voor (of het staat voor geen meter...)
De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik een bovengrens van €300 in gedachten had, dus allerlei andere dempers die er ook nog lagen (Akra's tot zo'n €700 ) heb ik niet "beluisterd" om me tegen mijzelf te beschermen als het ware....
Re: Laser DuoTech
Ook eens zo'n oude SV met Leovinci gehoord. Klonk ook heel mooi.Stan schreef:Toch vind ik het geluid tegen vallen...zelfs zonder Db-killer is het erg braaf en vooral niet zwaar genoeg.
...
Heb ook al regelmatig Youtube afgezocht maar tot op heden zowel online als in het echt nog geen uitlaat/demper gevonden die op een V-strom 650 een mooi, vol, donker geluid maakt. LIgt dat aan mij of is er gewoon moeilijk uit dit blok een mooi geluid te halen?? (heeft het te maken met de blokhoek en/of de ontstekingsinterval dat ie klinkt als een grasmaaier??)
Heb 1 x een SV650 gezien met een oud type Laser demper zonder Db-killer en daar kwam een mooie, zware, donker brom uit maar verder is en blijft het allemaal erg braaf en niet donker/laag genoeg voor mijn smaak in ieder geval.
Een Bos zonder db-killer is verrekte asociaal en leidt wat mij betreft zelfs af tijdens het rijden.
Nu, wat het blok zelf betreft, heb ik de indruk dat het tegenvallende geluid veel te maken heeft met de inlaat (luchtfilter en kleppen).
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Laser DuoTech
Dat heb ik al vaker gelezen, maar snijdt volgens mij geen hout. Je kunt geen invloed uitoefenen op je uitlaatgeluid als je niet in dezelfde slag je inlaat open hebt staan. In dezelfde cilinder wel te verstaan. Want het geluid, or whatsoever, moet wel door kunnen gaan richting uitlaat en dat gaat bij een 4-takt echt niet. Bij een 2-takt heb je daar meer kans op omdat de spoelporten via het carter een verbinding maken. Ik geloof dus niet in de verhalen dat de inlaatcomponenten invloed hebben op het uitlaatgeluid. Enige wat je wel kunt horen is dat wanneer je veranderingen aanbrengt aan je inlaat, bijvoorbeeld een K&N filter, waardoor je aan de INLAATzijde meer geluid kunt horen. Dat in combinatie met de uitlaat geeft soms een wat ander geluid in z'n totaliteit.Leville schreef:Nu, wat het blok zelf betreft, heb ik de indruk dat het tegenvallende geluid veel te maken heeft met de inlaat (luchtfilter en kleppen).
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Laser DuoTech
Wel, het moet dan dat zijn.Iron Horse schreef:Enige wat je wel kunt horen is dat wanneer je veranderingen aanbrengt aan je inlaat, bijvoorbeeld een K&N filter, waardoor je aan de INLAATzijde meer geluid kunt horen. Dat in combinatie met de uitlaat geeft soms een wat ander geluid in z'n totaliteit.