Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Peterzeeland » wo 08 aug 2012, 09:31

Goh, gisteren op mijn KLV de 'barbacks' van SW-Motech gezet. 31 mm hoger en 22 mm naar achter.

Mijn motor voelt nu echt heel anders :D :D :D

Ik ben zelf 1.75 m en heb een superbike stuur erop. origineel vond ik te veel naar binnen geknikt.
Beviel al veel beter, en heb er sinds 2006 zo mee gereden.

Toch altijd gevoel gehad dat ik wat schuin naar voren zat, en ook wat voor op het zadel. Wel heel actieve houding.
Nu zit ik iets rechterop maar ook iets meer naar achter. Wat een verschil

'Dichter op het stuur' en de motor voelt veel beter aan omdat hij beter past. Meer controle.

Denk dat ook het zitten anders wordt omdat ik meer op het dikkere gedeelte zit.
Wat een paar centimeter voor een verschil maakt zeg!

Had ik kunnen weten, want ooit op mijn fiets ook een kortere voorbocht gezet, en opeens valt alles op zijn plaats.

Waarom ook zou een standaard motor bij iedereen kunnen passen?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Leville

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Leville » wo 08 aug 2012, 10:13

Blij voor jou dat je door je vondst nu nog meer kan genieten van je (unieke) KLV.

Wat ergonomie betreft, maakt zelfs een halve centimeter een verschil uit. Laat je niets anders wijsmaken.
Bij een te breed (en recht) stuur kan je in de problemen komen bij volledige stuuruitslag. Ofwel haal je het niet, ofwel wordt je bovenlichaam te veel uit balans gehaald wat het evenwicht van de fiets benadeelt. En dus ook je vertrouwen.

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Peterzeeland » wo 08 aug 2012, 14:45

Op een BMW GS (sorry...) ooit gereden en die motor gaf me het gevoel aan een apehanger stuur te zitten. Chopper gevoel, dus nee.
Mijn maatje, die 2.03 meter is, vindt de GS fantastisch passen.

Wel fijn dat er tegenwoordig (???) dit soort stuurklemmen bestaan! Ik denk dat ik nu een ideale positie heb gekregen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 643
Lid geworden op: za 10 jan 2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Locatie: Houthalen

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Silverstorm » wo 08 aug 2012, 20:44

Ik heb deze barbacks ook op mijn L2,voorheen had ik nl last in mijn schouder en nu valt voor mij ook alles op zijn plaats en bevalt mij de zithouding veel beter.
Voor mij ook de beste investering op vlak van comfort.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 6610
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse » wo 08 aug 2012, 22:31

Ik heb het gelukkig niet als gemis gezien. Maar net als dit kennelijk een groot verschil maakt moet ik constateren dat bij mij de voetsteunverlagers die ik gemonteerd heb uiteindelijk wel een positief merkbaar effect hebben. Moet er dan wel bij vermelden dat dit in combinatie is met een verhoogd 1000 zadel dat ook weer de nodige centimeters scheelt. Maar schijnbaar kleine aanpassingen kunnen inderdaad een wereld van verschil maken. Zulke berichten helpen anderen misschien ook die stap te zetten als ze toch niet helemaal lekker op hun fiets zitten. Het was bij mij ook een bericht waarin het verlagingssetje werd genoemd waarna ik ze besteld heb. Ik kende de bron niet, maar ben blij dat ik ze er nu op heb zitten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1420
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door PDvD » di 14 aug 2012, 11:37

Kleine aanpassing kan wonderenverrichten. Zelf heb ik pas mijn stuur 3 mm verhoogd met de risers van Touratech. Staan op de stepjes geeft een midner gebogen houding en doordat hets tuur iets hoger zit belast ik mijn schouders minder waardoor ik minder last krijgt van spierpijn aldaar.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Locatie: kessel (Belgie)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jon » di 14 aug 2012, 22:02

PDvD schreef:Kleine aanpassing kan wonderenverrichten. Zelf heb ik pas mijn stuur 3 mm verhoogd met de risers van Touratech. Staan op de stepjes geeft een midner gebogen houding en doordat hets tuur iets hoger zit belast ik mijn schouders minder waardoor ik minder last krijgt van spierpijn aldaar.
moet dit geen 3cm zijn? geeft dit geen probleem met de kabels (ze lijken me nu maar juist lang genoeg)grt,jon

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Peterzeeland » di 14 aug 2012, 22:52

:o)
risers van 3 mm bestaan ech nie hoor :o)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Locatie: kessel (Belgie)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jon » wo 15 aug 2012, 10:20

PDvD schreef:Kleine aanpassing kan wonderenverrichten. Zelf heb ik pas mijn stuur 3 mm verhoogd met de risers van Touratech. Staan op de stepjes geeft een midner gebogen houding en doordat hets tuur iets hoger zit belast ik mijn schouders minder waardoor ik minder last krijgt van spierpijn aldaar.
"PDvD" zijn je kabels en leidingen dan nog lang genoeg om het stuur in de lock (links) en helemaal rechts te draaien na het plaatsen van deze risers van 30mm? zou deze ook willen plaatsen heb de kabels en leidingen eens bekeken en veel overschot is er zeker niet.
had aan de deze gedacht hebben ze in 20mm/25mm en 30mm,30mm is mijn voorkeur maar moet zeker zijn dat het zonder problemen lukt met de kabels en de rest natuurlijk.
http://www.benl.ebay.be/itm/20080561833 ... 1423.l2649
grt,jon

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 6610
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse » wo 15 aug 2012, 10:42

Je kunt je stuur natuurlijk even losmaken en er blokjes van de gewenste dikte tussen leggen en het tijdelijk met kabelbinders vastmaken om het uit te proberen. Is alleen de tijd die je erin steekt zonder dat het een verkeerde aanschaf is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Locatie: kessel (Belgie)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jon » wo 15 aug 2012, 10:57

had ik ook al aan gedacht , maar als ik iemand of meerdere personen hoor die deze hebben en me kunnen verzekeren dat het lukt ben ik zeker en "PDvD" heeft ze erop staan dat is al zeker 1 feedback.grt,jon

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4470
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom » zo 02 sep 2012, 18:39

Ik heb het gevoel op het stuur te leunen en overweeg om of terug te gaan naar het standaard (lagere) zadel of het stuur te verhogen.
Is jullie ervaring met een hoger stuur dat je hem makkelijker om krijgt.
Tikje tegen het stuur zeg maar en hij ligt in de bocht gaat toch makkelijker als je elleboog wat meer gebogen is, en je minder leunt?
:bye:
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2111
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Tulipan » zo 02 sep 2012, 19:45

Hoi Redstrom,

Ik had hetzelfde als wat jij merkt; hoger zadel, meer leunen.
Nadat ik een 1000 zadel erop had, kreeg ik er last van in de linkerschouder. Stuurverhogers van 2.5 cm eronder.
Kabels blijven origineel, betere zit, meer rechtop, geen last meer.
Van verandering van stuurgedrag heb ik eigenlijk niets gemerkt.
Je hebt ook verhogers die ook voor en achterwaarts kunnen bewegen, kosten iets van 100 euro.
Maar dan is het stuur volledig instelbaar. Weet alleen niet meer wie ze maakt/verkoopt

Edit: zoiets bedoel ik, volledig instelbaar.
http://www.altrider.com/rox-pivoting-ha ... ar/pid/611
Laatst gewijzigd door Tulipan op zo 02 sep 2012, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Jaringb
DL650 berijder
Berichten: 520
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 19:05
Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
Locatie: marum

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jaringb » zo 02 sep 2012, 19:46

ik heb stuurverhogers van 2,5 cm maar die heb ik omdat ik last van mijn schouders
kreeg sindsdien heb ik geen schouderklachten meer :duim:
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 8)

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4470
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom » zo 02 sep 2012, 20:35

Dank je Edy. Die link levert mooi spul op, maar wel hoog. Dwz als je die recht op zet.
Waar heb je jouw risers vandaan?
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1305
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Cplegt » zo 02 sep 2012, 21:41

@ redstrom, stuurverhogers zijn een goede investering, heb ze zelf ook, qua rijgedrag wordt het niet echt anders, je zit alleen iets rechterop, wat erg prettig is.
De meeste motorzaken hebben de risers wel, zijn universeel voor de verschillende stuurdiameters.
Onderandere motorport heeft ze, ik geloof dat de niet verstelbare iets van €40,- kosten.
Ook louis heeft ze, verstelbare voor €90 euro en de niet verstelbare voor ook ongeveer €40
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Locatie: kessel (Belgie)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Jon » zo 02 sep 2012, 21:49

geeft dit geen probleem voor je kabels en leidingen? jon

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 6610
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse » zo 02 sep 2012, 21:51

Zoals de meeste berichten melden is het kennelijk, want ik spreek niet uit ervaring, met die 2,5 cm geen probleem met de kabels en leidingen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 3868
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Daring Red Frank » zo 02 sep 2012, 21:52

Nope, geen probleem met de kabels.. ik spreek wel uit ervaring, want ik heb ze ook... :)
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C4 + SC1 | Bridgestone Battlax A41 |

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 6610
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse » zo 02 sep 2012, 22:12

Moet ik ze misschien ook maar eens gaan monteren, ik lees er toch wel positieve berichten over. Weer een bijdrage aan de betere zithouding denk ik dan maar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4470
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom » zo 02 sep 2012, 22:33

Ga ik ze maar eens proberen.
Ik zit Keith Code's dvd Twist of the Wrist II te kijken. Als je hem niet kent moet je zeker eens gaan zoeken.
Ik kan hem niet online zetten want het is 1 Gb. Gaat over countersteering, remmen, lijnen, vooral hoe gas te geven, kijken, etc.
Heel, heel, heel leerzaam.

Dat niemand het verschil merkt met sturen kan eigenlijk niet.
Als je onderarm horizontaler komt, dwz evenwijdig met de straat, dan stuur je makkelijker en sneller.
Als je tenminste aan countersteering doet, en dat doen de meeste. Bewust of onbewust.

@Chiel: dank je. Ik heb soortgelijke prijzen gevonden. Maar Motoport is wel makkelijk.

ps: Ik ga ook weer eens een tijdje zonder fork brace rijden. Voorvork blijft wel doorgestoken.
:bye:
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 6610
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse » zo 02 sep 2012, 23:16

Ik heb daarover in 2004 ook al eens een bericht over geschreven en ik heb van de papieren versie nog ergens een kopie. Ik wist niet dat er nu ook een dvd versie van bestaat. Zeker interessante informatie. Ik heb even gezocht, maar hij is op nieuwsgroepen te downloaden, maar daar moet je meestal een betaald abonnement voor hebben. Ik ga hem meteen even binnenhalen. Bedankt voor de tip. 4,5 Gig en nog een half uurtje te gaan. :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4470
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom » zo 02 sep 2012, 23:29

Die papieren versie is zeker niet te digitaliseren en online te zetten?
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 6610
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse » zo 02 sep 2012, 23:40

Dat is geen probleem om er een pdf van te maken. Sterker nog, hij is al digitaal, want zo heb ik hem ook binnengehaald. Maar gezien de auteursrechten kan ik dat niet doen. Wat dat betreft zit het Nederlandse recht wat ingewikkeld in elkaar. Ik mag het wel voor eigen gebruik downloaden (waar ik nu met de dvd ook legaal mee bezig ben), maar ik mag het niet (kosteloos!) delen. Maar correct me if I'm wrong.

Echter een kleine Google zoektocht leidt al snel tot resultaat. Klik voor download in pdf. Of klop zelf even de zoektermen twist of the wrist pdf in en je krijgt een lijst van nuttige download tips.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4470
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom » zo 02 sep 2012, 23:44

Doe maar een link waar je hem hebt binnengehaald dan.
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 6610
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Iron Horse » zo 02 sep 2012, 23:45

Zie edit in voorgaande posting :o) cross posting :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4470
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door RedStrom » ma 03 sep 2012, 07:30

Hebbes!. PDF staat op mijn desktop. Bedankt Rob.
:-)} eerst rijden, dan oordelen ...
DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...

Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 15 mei 2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Beste investering in KLV1000, na 6 jaar....

Bericht door Geronimo » wo 10 jul 2019, 17:25

Hebbes!. PDF staat op mijn desktop.
ga ook deze rizers bestellen
Bedankt Rob.
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}

Plaats reactie