Pagina 1 van 1

spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: ma 23-04-2012, 11:50
door Frank
Iron Horse schreef:Nu maar hopen dat hij ook nog een beetje binnen acceptabele tijd geleverd wordt, het is en blijft Motozoom ........ :o)
Inderdaad.. ik heb al eens via Twitter een discussie met MZ gehad, dat een webshop met 3-6 dagen levertijd niet meer van deze tijd is. De meeste webshops versturen de volgende dag.
Maar krijg als respons dat het bij hun niet mogelijk is. En dat snap ik niet. Je krijgt de order.. er is al betaald.. je gaat naar je magazijn, stopt het in een doosje en verstuurt het. DHL, DPD, UPS, PostNL, GLS komen het gewoon bij je ophalen.

Het enige wat nog kan is dat ze zelf geen voorraad hebben en ze het zelf nog moeten bestellen. Dat heb ik ook vaker gezien met webshops...

Re: spijkerbroeken

Geplaatst: di 24-04-2012, 11:05
door Hunter6
Dozenschuivers zijn het :mrgreen:
Het assortiment van Motozoom is grotendeels gelijk aan dat van Louis, Duitsland. Ik kan me er iets bij voorstellen dat de artikelen die ze niet in de winkel hebben liggen/hangen, ook niet in het magazijn hebben.
Zij bestellen het dan (bij Louis) en daardoor wordt de levertijd langer.

Als je besteld bij de bron (Louis) heb je weliswaar iets hogere verzendkosten, maar je bent uiteindelijk vaak wel voordeliger uit. En daar komt nog bij dat Louis een goede naam heeft met garantie/ruil zaken en je 3% van je aankoop bedrag spaart :wink:

Re: spijkerbroeken

Geplaatst: di 24-04-2012, 13:03
door Iron Horse
Kan ik helemaal beamen. Enige is dat die broek van Frank niet bij Louis terug te vinden is.Misschien verkopen ze toch nog enkele afwijkende artikelen.

Re: spijkerbroeken

Geplaatst: wo 25-04-2012, 20:08
door Frank
zucht.. dag 6, de vierde werkdag is voorbij... dus morgen of vrijdag moet ie komen, net op tijd voor de Frieslandtour... ;)

Re: spijkerbroeken

Geplaatst: do 26-04-2012, 11:40
door Frank
The Saga Continues...
Beste Frank,

In ons systeem hebben wij een open order staan met de Jeans Booster 750 . Helaas hebben wij het bericht ontvangen van onze leverancier dat de verwachte leverdatum is verschoven naar 10-06-2012. Graag horen we van je terug of je hier op wilt wachten. Zo niet dan kunnen wij de bestelling voor je annuleren, het bedrag terugstorten of, indien gewenst, opzoek gaan naar een alternatief. Onze excuses voor het ongemak en de vertraging.

Met vriendelijke groet,

De klantenservice

motoZoom
Savannahweg 43-45
3542 AW Utrecht

Jarmuiden 45
1046 AE Amsterdam

Steenbokstraat 27
7324 AZ Apeldoorn

Tel. 0900 2941199
Fax. 030 2943399
10 juni!

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 12:50
door Tulipan
Heel simpel Frank: JIJ bepaalt waar je je zuur verdiende geld uitgeeft :worship:
Goede service schijnt MZ niet nodig te hebben, de zaken gaan gewoon TE goed :bye:

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 13:24
door Clau
my god... 10 juni... :shock: ik loop al te klagen dat mijn smoked led achterlicht bij motorcorner 5-9 werkdagen gaat duren.... (zeggen ze), altijd nog afwachten natuurlijk of het ook niet stiekem juni wordt ;-)

Maar over goede service gesproken... ik heb mijn mra vario smoked screen besteld bij bs-motorparts, tenminste dacht ik, heb ik het verkeerde scherm besteld en betaald via paypal. Snel geannuleerd maar de betaling was de deur uit. Het juiste scherm besteld en ook betaald. Maar nu had ik dus 1 x 143 euro betaald en 1 x 107 euro. Dat is 143 euro teveel voor een mra scherm. Heb ze een mailtje gestuurd met dat ik een fout had gemaakt, of ze het bedrag van 143 euro kunnen terug storten. Gewoon de volgende dag het geld op me rekening! Daar kunnen veel bedrijven van leren, de meeste doen er wel een paar maanden over om geld terug te storen.

Zojuist ging de telefoon, bs-motorparts belt me op, ze hebben het teveel betaalde geretourneerd en de bestelling die open blijft staan wordt vandaag verwerkt en verzonden. Even ter info wordt je gewoon netjes gebeld.

Dit vind ik dus echt super service van bs-motorparts!

Ik hoop dus volgende week beide items in mijn bezit te hebben zodat ik ze kan gaan monteren op me strommetje. Leuk Leuk Leuk!

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 13:24
door Hunter6
Wat kan Motozoom er aan doen dat hun leverancier niet (tijdig) levert? :?

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 14:00
door Ma Bella
10 Juni...kan je m goed inrijden voor de Hunebedtocht Frank :-)

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 14:13
door Tulipan
Wat kan Motozoom er aan doen dat hun leverancier niet (tijdig) levert? :?

Geen goederen aanbieden die ze niet op voorraad hebben.
Zo kan ik ook een handel beginnen: geen opslag, geen investering alleen bestellen als
er een koper voor is en dan hopen dat het op tijd geleverd wordt zodat de klant er weinig van merkt.
De ondernemersgeest en investeringrisico bij de klant neerleggen. :oops:

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 14:19
door Hunter6
Met alle respect, maar dan kan meer dan de helft van de bedrijfen z'n deuren wel sluiten.
Ook motorrijden gaat dan niet meer lukken, althans, de meeste motoren die nieuw verkocht worden, worden besteld en zijn niet op voorraad.

Het niet op voorraad houden van alle artikelen zorgt ervoor dat de prijs enigszins aantrekkelijk blijft.

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 15:49
door Clau
Ik denk dat beide een punt hebben, maar ik leg het meer neer bij dat een winkel je wel van de juiste informatie moet voorzien voordat je de bestelling hebt geplaatst.
Oneerlijke informatie tonen op de site, doen voorkomen dat hij op voorraad is, en na de def. bestelling zeggen dat iets niet op voorraad is en pas in Juni! (niet een weekje vertraging) komt, naar alle waarschijnlijkheid.
Als ze deze informatie goed weergeven op de site dan kan de consument zelf bepalen of hij daar gaat kopen of gaat zoeken naar een shop die het eerder kan leveren of een ander product kiezen.
Als je besteld weet je dat je tot juni moet wachten, als je niet besteld maar ergens anders heb je er toch geen naar gevoel bij omdat ze je eerlijk inlichten. Beide partijen blij.

Alles op voorraad hebben is een utopie en ja, het maakt producten ook duurder, maar doen voor komen dat je iets hebt en vervolgens niet kan uitleveren werkt tegen je gevoel in en bereiken ze het tegenovergestelde mee.

Maarja, das mijn mening ;-)

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 17:18
door Tulipan
En dus: Heel simpel Frank: JIJ bepaalt waar je je zuur verdiende geld uitgeeft :worship:

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 17:38
door Wullebolle
Tjah jongens, leer es ook naar de winkel gaan hé.
Je ziet wat de voorraad is, je kan passen en keuren en staat nooit voor verrassingen.
En zo veel scheelt het niet in prijs.
Pfffff kledij bestellen over het net ... :frusty:

Re: spijkerbroeken

Geplaatst: do 26-04-2012, 20:24
door Free_ltd
Hunter6 schreef:Dozenschuivers zijn het :mrgreen:
Het assortiment van Motozoom is grotendeels gelijk aan dat van Louis, Duitsland. Ik kan me er iets bij voorstellen dat de artikelen die ze niet in de winkel hebben liggen/hangen, ook niet in het magazijn hebben.
Zij bestellen het dan (bij Louis) en daardoor wordt de levertijd langer.

Als je besteld bij de bron (Louis) heb je weliswaar iets hogere verzendkosten, maar je bent uiteindelijk vaak wel voordeliger uit. En daar komt nog bij dat Louis een goede naam heeft met garantie/ruil zaken en je 3% van je aankoop bedrag spaart :wink:

Laten we zo zeggen. Als je bij motozoom besteld wordt het meestal rechtstreeks van louis naar je thuis gestuurd. Waarom ze de link niet maken, weet ik niet. Maar denk dat motozoom gewoon een onderdeel is van louis.

Heb er ooit iets besteld en 6 weken mogen wachten. Alles dat ik uit DE of UK bestel, is er binnen de 3 dagen

Inschrijven Fryslân, de best of! 29 april 2012

Geplaatst: do 26-04-2012, 21:24
door Frank
Vervolg:

Mijn antwoord:
Verzonden: donderdag 26 april 2012 11:39
Aan: bestel motoZoom
Onderwerp: Re: motoZoom helpdesk

Hoi,

Da's niet zo mooi, had gehoopt het zaterdag te hebben op de motortocht.
Wel vreemd, want de broek stond in jullie laatste folder, dan zou je
verwachten dat het in voorraad is toch?

Maar doe eens een voorstel voor een alternatief?

Groeten,
Frank
Het antwoord van Motozoom:
On 26 apr 2012 13:18 "helpdesk motoZoom" <helpdesk@motozoom.com> wrote:
Beste Frank,
Bedankt voor de mail. Als alternatief in ons assortiment zijn de Vanucci
Estivo Jeans 705193/705248 misschien voor jou geschikt,laat ons weten
als dit wat voor jou is?

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag wil je dan alsjeblieft
alle correspondentie laten staan, zodat mijn collega of ik je zo goed
mogelijk van dienst kan zijn?

Vriendelijke groeten,

Servicedesk Motozoom
Ik heb de alternatieven bekeken.. Leuke broeken, maar wel 20 euro duurder... dus ik mail direct terug dat het me wel wat lijkt!
Hallo,

Heb er even naar gekeken en onderstaande broek lijkt me ook wel wat!
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... 3B31F2760C

Ik neem aan dat je nog wel wat aan de prijs kunt doen voor het ongemak en als service. Deze is iets duurder dan de broek ik beoogd had.
(Kun je hem vandaag nog afsturen?)

Ik hoor graag van je...

Met vriendelijke groeten,

Frank
Antwoord niet meer gekregen, dus vandaag afsturen zat er helaas niet meer in.. ik vrees dat ik zaterdag en zondag in mijn gewone motorbroek rij... :)

Wordt vervolgd...

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 21:51
door Iron Horse
Dat kan nog heel wat posts opleveren voordat jij je broek in huis hebt .... :o)

Re: spijkerbroek bestellen bij Motozoom!

Geplaatst: do 26-04-2012, 23:15
door Frank
Haha.. we zullen zien.. misschien heb ik in seizoen 2013 een broek... :)