Pagina 1 van 1

Osco?

Geplaatst: zo 17-04-2005, 16:45
door Gast
Hallo,
Ik overweeg een OSCO kettingsmeerdinges te (laten) monteren. Hoe zijn jullie ervaringen (niet té vet etc...) en hoe ziet 't er uit op een V-strom. Heeft iemand een foto?

Groeten,
Pieter

Geplaatst: zo 17-04-2005, 19:23
door Iron Horse
Kijk eens hier voor meer info.

Geplaatst: zo 17-04-2005, 20:43
door Gast
Dank je Rob!
Ik zal eens bij de dealer kijken voor de Osco en voor de Pro-oiler. Ik ben bang dat ik a-technisch ben (nog nét geen twee linker handen...) dus ik zal het sowieso láten doen. Ook eens horen wat zij te zeggen hebben!~

Groeten,
Pieter

Osco chainoiler

Geplaatst: vr 29-12-2006, 19:34
door Rino Negro
De OSCO is een geweldig apparaat, simpel en doeltreffend. Nu 3 jaar op mijn Vstrom gemonteerd en zorgt voor gemak, kostenverlaging en langere levensduur van de ketting. Zorg alleen wel dat het tuitje volgens de voorschriften op een bepaalde afstand uit het hart van het kettingwiel gemonteerd wordt. Dit was bij mij in eerste instantie niet goed gedaan en dan slaat het tuitje er om de haveklap af door naar mijn mening de grotere uitslag van de ketting op dat punt.

Geplaatst: vr 29-12-2006, 23:28
door snarf
Rino Negro, kan je eens wat foto's posten van je bevestiging en plaats van het 'tuitje'. Ben wel benieuwd... overweeg een Osco... Pro-oiler is voor mij niet zo'n topsysteem. Heb er op mijn BMW veel problemen mee gehad (niet goed ontstoort te krijgen waardoor er te veel olie werd op de ketting kwam). Daarnaast is het systeem niet zo automatisch en moet je bijregelen voor regen e.d. Dan trek ik wel zelf aan een pompje ;)

Welke olie gebruik je trouwens in je Osco?

Geplaatst: za 30-12-2006, 00:17
door Korsan
Alsjeblieft. Er zijn op het forum nog meer foto's te zien. Ik gebruik Osco olie. Er zijn alternatieven, ook op het forum te vinden.

Afbeelding

Foto Osco

Geplaatst: za 30-12-2006, 01:04
door Rino Negro
Uhh die foto's moet ik nog even uitzoeken hoe het werkt, maar Korsan heeft al een foto geplaatst. Bij mij is het olietankje aan de framebuis getywrapped en staat dus schuin in de andere richting als die op de foto van Korsan. Dat vind ik persoonlijk wat netter er uitzien maar smaken verschillen. Ik gebruik ook OSCO olie en het leuke daarvan is de prijs t.w. 6,95 voor een flesje en daar doe je behoorlijk lang mee. Mijn nieuwe DL650 Black Rhino wordt in januari geleverd en daar wordt het ook weer op gemonteerd. Die handmatige bediening valt in de praktijk reuze mee. Mijn ketting heeft nauwelijks slijtage en afstelling nodig gehad na 22000 km. Echt aan te raden dus! Als je nog meer wilt weten mail je maar.
snarf schreef:Rino Negro, kan je eens wat foto's posten van je bevestiging en plaats van het 'tuitje'. Ben wel benieuwd... overweeg een Osco... Pro-oiler is voor mij niet zo'n topsysteem. Heb er op mijn BMW veel problemen mee gehad (niet goed ontstoort te krijgen waardoor er te veel olie werd op de ketting kwam). Daarnaast is het systeem niet zo automatisch en moet je bijregelen voor regen e.d. Dan trek ik wel zelf aan een pompje ;)


Welke olie gebruik je trouwens in je Osco?