Contactslot krijg ik niet meer om.

Plaats reactie
RvanLith
DL650 berijder
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 13:08
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door RvanLith » zo 16 jan 2011, 13:41

Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?

DL650 van bj. 2005

Gebruikersavatar
Waalstrom
DL650 berijder
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 15 feb 2009, 17:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Locatie: Waalwijk

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Waalstrom » zo 16 jan 2011, 13:56

Probeer eens met een andere sleutel (reserve) Of had je dat al gedaan. Vaak is die nog lekker vers en als er binnenin een kleine beschadiging
zit lukt het soms wel met en nieuwe sleutel.
Als je een nieuw contactslot moet hebben zou je natuurlijk op sloperijen kunnen zoeken. Wellicht dat de volgende firma ook motor-sloten doet?
http://www.carlocksystems.com
Laatst gewijzigd door Daring Red Frank op zo 16 jan 2011, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
Wilbers voorvering,allu radiatorplaat, allu uitlaatschild,varioscreen,handv-verw,carterbescherming met valbeugels
GiPro,LED achterlicht, Stebel Nautilus, Garmin Zumo,Cardo Rider

Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Locatie: gem renkum
Contacteer:

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Redhead » zo 16 jan 2011, 14:26

RvanLith schreef:Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?

DL650 van bj. 2005

Suzuki dealer is toch wel te vinden?

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Wullebolle » zo 16 jan 2011, 16:14

Lukt het niet beter als je je sleutel een halve millimeter induwt en eerst een klein stukje terugdraaien vooraleer gewoon te draaien?
Zoals Waalstroom al aangaf: probeer met de reservesleutel: sleutels slijten sneller dan de slotpennetjes.
Ook: slot goed doorweken met naaimachine olie (= hele zuivere smeerolie dat geen stof vasthoudt) en wat laten inwerken zodat de prut in je slot weer soepel wordt en dan je sleutel een paar keer in en uit het slot halen. (Dat werkte goed op mijn vorige motor om het slot beter gangbaar te krijgen)
Je hebt toevallig geen zware bos sleutels hangen aan je contactsleutel?
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1246
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door John007 » zo 16 jan 2011, 20:37

RvanLith schreef:Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?

DL650 van bj. 2005
In het contactslot moet vooraan een heel klein plaatje zitten wat dus vocht, vuil etc. moet tegenhouden.
Als je, je contactsleutel erin stopt dan druk je dat normaliter gewoon weg. Is dit bij jou nog wel het geval????
Anders zou je even met een kleine schroevendraaier moeten peuteren om dit weer gangbaar maken.
Persoonlijk gebruik ik liever slotspray ( Lubra Rapid ) om het slot in te spuiten.
Dit is wel te koop bij een goede sleutelspecialist.

Succes,

John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Dyrck » ma 17 jan 2011, 08:46

WD40 doet ook wonderen.
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Friestrom
Berichten: 31
Lid geworden op: do 08 apr 2010, 22:13
Mijn motor is een: V-strom DL 650 2007 matzwart en V-Strom 1000 2014 zwart
Locatie: Kollum

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Friestrom » di 18 jan 2011, 20:06

Sleutel d'r in en dan iets naar je toe trekken en dan draaien. En hij doet 't weer.....

Gr.Friestrom

Erik Martin
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 aug 2011, 22:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 L2
Locatie: Mortsel, België

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Erik Martin » zo 05 feb 2012, 00:03

Ik heb met mijn nieuwe V-Strom (L2) ook al problemen ondervonden met het contactslot. Enkele weken geleden moest ik het al smeren om het nog te kunnen draaien en nu met de koude is het gewoon vastgevroren. Dat is misschien niet verwonderlijk voor een motor die altijd buiten staat, maar met mijn Bandit heb ik dit op 5 jaar nooit meegemaakt.
Volgens mij komt er teveel water in het slot omdat dit vrij horizontaal staat. Een dopje (badstopje) om er op te zetten als hij stilstaat lijkt me geen slecht idee.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Iron Horse » zo 05 feb 2012, 11:30

Heeft natuurlijk weinig zin wanneer iemand zich aanmeldt, 1 bericht schrijft en vervolgens niks meer van zich laat horen of zelfs maar komt kijken........ :roll:

Gebruikersnaam:
RvanLith
Geregistreerd:
zo jan 16, 2011 1:08 pm
Laatst bezocht:
zo jan 16, 2011 1:43 pm
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R1100R

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Peter650 » zo 05 feb 2012, 12:43

Iron horse,
ik las dit gisteren ook en zie nu pas dat het over januari 2011 gaat. :schater:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2869
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Tulipan » zo 05 feb 2012, 12:52

Volgens mij is het een beetje koud daar in Nederland 8)
Dan krijg je dat er niet gebromt kan worden en dus thuis gebleven moet worden.
Dan slaat de verveling toe en gaan ze het forum doorspitten, zo worden oude topics gelezen en geplempt :D

Maar zo wordt de data base weer een beetje uitgebreid met antwoorden :bye:
De topicstarter zal het niet meer lezen, maar de next generation wel O:-)
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R1100R

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Peter650 » zo 05 feb 2012, 13:01

Tulipan schreef:Volgens mij is het een beetje koud daar in Nederland 8)
Dan krijg je dat er niet gebromt kan worden en dus thuis gebleven moet worden.
Dan slaat de verveling toe en gaan ze het forum doorspitten, zo worden oude topics gelezen en geplempt :D

Maar zo wordt de data base weer een beetje uitgebreid met antwoorden :bye:
De topicstarter zal het niet meer lezen, maar de next generation wel O:-)
Ja zo werkt dat :bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow

Knight Rider
Berichten: 25
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650-2012
Locatie: Brasschaat (belgie)

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Knight Rider » zo 05 feb 2012, 14:38

Hier hetzelfde probleem met mijn mijn nieuwe V-Strom (L2) gehad :twisted: .
Probleem is opgelost voor mij door er redelijk veel WD-40 in te spuiten. O:-)
United We Conquer

Knight Rider
Berichten: 25
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650-2012
Locatie: Brasschaat (belgie)

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Knight Rider » zo 05 feb 2012, 14:41

Tis zondag en mijn ogen zijn nog niet goed open :D
Bovenstaande reacties niet gelezen :schater:
Nu wou ik eens iemand helpen O:-)
United We Conquer

Erik Martin
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 aug 2011, 22:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 L2
Locatie: Mortsel, België

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Erik Martin » do 09 feb 2012, 20:30

Ik heb er ook al veel wd-40 ingespoten. Motor stoot nu op het werk. Volgende week met de dooi nog maar eens proberen.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2869
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Tulipan » do 09 feb 2012, 21:18

Hoi Erik,

Uit bovenstaande blijkt niet of hij op het stuurslot staat...
Sleutel warm maken of wegenwacht bellen.....optie ?
Het schijnt dat een doosje ( ? ) van de vroegere ( tijd gaat snel ) foto filmrolleltje er prcies overheen past.
Maar dat is dus alleen als het slot weer werkt. Om vuil en vocht in de cilinder te voorkomen.
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Erik Martin
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 26 aug 2011, 22:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 L2
Locatie: Mortsel, België

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Erik Martin » di 14 feb 2012, 11:51

Ik heb hem vorige vrijdag weer kunnen starten. Dus morgenvroeg gaat dat ook wel lukken.
Nu nog op zoek naar een 'flimroldoosdopje'.
Bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1920
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door PDvD » ma 28 jan 2013, 14:57

Ik heb de mijne afgelopen zaterdag op stuurslot gezet na wat sleutelwerk en toen ik 'm weer wilde verzetten ging dit er niet meer van af. Ik kon de sleutel niet meer omdraaien... Misschien dat het met de kou te maken had... ik 'heb er flik wat wd40 in gespoten en wacht nu even een paar dagen (motor staat ook niet bij mij thuis). Hopelijkd at de warmere temperaturen van de komende dagen en de wd40 een wonder gaan verrichten... straks ook maar even langs een sleutelboer om slotspray te halen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

CLJ
Berichten: 9
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 18:49
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2002)
Locatie: Zwijndrecht

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door CLJ » ma 04 feb 2013, 22:13

Ik heb mijn strom 1 keer op stuurslot gezet. Daarna een half uur bezig geweest om m er weer af te krijgen. Weet iemand of je de cilinder er een beetje makkelijk uit krijgt? Dan zal ik m eens goed schoon maken.

Gebruikersavatar
Gjvdree
DL1000 berijder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 16:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
Locatie: Assendelft

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Gjvdree » di 05 feb 2013, 11:39

2 weken terug gehad, ontdooit met de verfstripper. Litertje kruipolie erin, beetje rommelen en het lukte weer. Kwam er alleen achter bij het tankstation dat ik de tank vergeten was :? :evil: .
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 355
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Locatie: Uitgeest

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door DesertStrom » di 05 feb 2013, 12:02

Tip van mijn Russische collega's: Slot ontdooien doe je door er een paar drupjes wodka in te gooien. (de alcohol verlaagt het vriespunt)

Een slot weigert in de winter vaak doordat het in het slot aanwezige (vervuilde) vet taai wordt, waardoor de pinnetjes op de verkeerde plaats blijven hangen na het insteken van de sleutel. Die rommel moet er dus "uitgespoeld" worden met bv dunne olie (naaimachine olie) of WD40 (lost vet op).
Als het allemaal weer werkt, nabehandelen met silicone-spray. Dat smeert en bevriest niet.

Gebruikersavatar
BASsie
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 18:24
Mijn motor is een: wee
Locatie: BE.Antwerpen.Zoersel

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door BASsie » di 05 feb 2013, 12:03

Laatst gewijzigd door Daring Red Frank op di 05 feb 2013, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5514
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Daring Red Frank » di 05 feb 2013, 12:19

Interessante link... Zou dat makkelijk te installeren zijn?
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
BASsie
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 18:24
Mijn motor is een: wee
Locatie: BE.Antwerpen.Zoersel

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door BASsie » di 05 feb 2013, 12:50

ik denk dat het best wel friemelwerk is om al die draadjes te verleggen en deftig aan te sluiten

Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 355
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Locatie: Uitgeest

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door DesertStrom » di 05 feb 2013, 13:08

Ziet er zeker interessant uit.
Alleen roept het direct wat vragen op:
- hoe zit het met het stuurslot? Er zijn er die dat nooit gebruiken, maar anderen liever wel.
- hoe zit het met het parkeerlicht? Apart schakelaartje denk ik.

Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 01 feb 2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1000 (L5)
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.

Bericht door Emile » di 19 jun 2018, 11:55

Had al andere contact spray gebruikt (zonder veel succes), maar nadat ik op aanraden van het forum Lubra Rapid slotspray heb gekocht (online) merk ik dat de sleutel naar een aantal dagen weer soepel gaat...

Dank voor de tip, ben er erg blij mee!

Plaats reactie