Pagina 1 van 3
Introductie Bridgestone Battle Wing !
Geplaatst: za 12-03-2005, 11:31
door Moose
Vrijdag 11 maart heb ik op de Motorbeurs bij de stand van Bridgestone geïnformeerd naar de Battle Wing. Men deelde mij mee dat de officiële introductie vertraging heeft opgelopen en dat deze band pas in het najaar van 2005 in Nederland op de markt komt.
...dús ...nog ff geduld
De Battle Wing is trouwens al wel op de beurs te zien !
Prijs ... nog niet bekend !
Groet
Vic
Geplaatst: za 12-03-2005, 12:10
door Strommie
Hoop vóór die tijd ook nog géén nieuwe banden nodig te hebben, dus eind van het jaar is voor
mij vróeg zat
Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !
Geplaatst: za 12-03-2005, 20:45
door Bandit
Moose schreef:Vrijdag 11 maart heb ik op de Motorbeurs bij de stand van Bridgestone geïnformeerd naar de Battle Wing. Men deelde mij mee dat de officiële introductie vertraging heeft opgelopen en dat deze band pas in het najaar van 2005 in Nederland op de markt komt.
...dús ...nog ff geduld
De Battle Wing is trouwens al wel op de beurs te zien !
Prijs ... nog niet bekend !
Groet
Vic
Dat is vreemd, in Den Bosch kreeg ik een goed advies (BW is een prima band voor de Strom) de nieuwe folder en de advies verkoop prijs mee.
Geplaatst: za 12-03-2005, 21:55
door MacB
Hallo Bandit, hoeveel bedroeg die adviesprijs dan?
Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !
Geplaatst: zo 13-03-2005, 12:05
door Schoenie
Moose schreef:Vrijdag 11 maart heb ik op de Motorbeurs bij de stand van Bridgestone geïnformeerd naar de Battle Wing. Men deelde mij mee dat de officiële introductie vertraging heeft opgelopen en dat deze band pas in het najaar van 2005 in Nederland op de markt komt.
...dús ...nog ff geduld
De Battle Wing is trouwens al wel op de beurs te zien !
Prijs ... nog niet bekend !
Groet
Vic
http://www.bridgestone-eu.com/bfe/v/ind ... rticleRCRD" onclick="window.open(this.href);return false;
Geplaatst: zo 13-03-2005, 21:48
door Bandit
MacB schreef:Hallo Bandit, hoeveel bedroeg die adviesprijs dan?
Ik heb de papieren op de zaak liggen, morgen vis ik ze even ope en zal ze publiceren
Geplaatst: ma 14-03-2005, 08:21
door Harry
Wat zou het voordeel moeten zijn t.o.v de banden die er nu opliggen (af fabriek ) ??
Geplaatst: ma 14-03-2005, 20:05
door Bandit
bandit schreef:MacB schreef:Hallo Bandit, hoeveel bedroeg die adviesprijs dan?
Ik heb de papieren op de zaak liggen, morgen vis ik ze even ope en zal ze publiceren
Gloeiende gloeiende gloeiende.............
Ik ben het formuliertje van Brigstone even kwijt.
Maar ik blijf zoeken dus geef de moet niet op.
Geplaatst: ma 14-03-2005, 20:38
door MacB
Meer rubber Harry en minder spleten
Geplaatst: wo 27-04-2005, 23:58
door Gerrit
Bij JosSmit motoren in Haarlem verwachten ze 'm dit jaar niet meer.
Geplaatst: do 28-04-2005, 15:48
door Erik Hofstee
ik heb nog wel een paar fototjes van die battle wings op de pc. als je interesse hebt stuur je maar een berichtje dan kan ik ze over de e-mail gooien. ik had ze al gezien op de Intermot in München september vorig jaar. dit was toen het enigste paar van de battlewing in duitsland.
groeten Erik
Geplaatst: do 28-04-2005, 19:24
door Biker
Zet ze even p de site dan kunnen we ze allemaal zien
Geplaatst: do 28-04-2005, 19:36
door Erik Hofstee
Geplaatst: do 28-04-2005, 19:38
door Iron Horse
Ik stuur je wel mijn e-mail adres waar je ze naartoe kunt sturen, dan zet ik ze er wel even voor je op. Je hebt zodirect een PB-tje.
Geplaatst: do 28-04-2005, 19:59
door Erik Hofstee
volgens mij is het gelukt
Geplaatst: do 28-04-2005, 20:07
door Iron Horse
Yep, en die Thumbnails zijn gezien de ernorme formaten van de foto's ook een prima keuze zo. Alhoewel je daar door Imageshack tegenwoordig ook wel in wordt geforceerd. Ze linken ook graag naar zichzelf. Voor een directe foto zonder link naar Imageshack moet je tegenwoordig of die link verwijderen of je moet eerst "terug" naar "my images" om daar de directe link op te halen.
Geplaatst: do 28-04-2005, 20:33
door Biker
Iron Horse is het niet een idee om een eenvoudige gebruiksaanwijzing voor het plaatsen van foto's het maken van links e.d. als sticky bij de mededelingen te plaatsen
Geplaatst: do 28-04-2005, 20:35
door Iron Horse
Crosspost
, ik heb namelijk net dit verzoek naar Stephan gepost. 2 zielen 1 gedachte
Ik verwijs namelijk bij de meesten naar mijn
eerder geposte topic. Alleen niet bij mededelingen omdat die rubriek erg weing wordt geraadpleegd. Wat wel kan is het op beide plaatsen zetten, maar die beslissing laat ik aan onze forumadminstrator over.
Geplaatst: vr 29-04-2005, 21:43
door Biker
Goede oplossing zo die Tips en Tricks
Geplaatst: vr 09-12-2005, 17:28
door V-Twin
Net navraag gedaan naar de levertijd van de Battle-Wing bij Bridgestone.
Verwachting: 2e kwartaal 2006.
groeten V-Twin
Geplaatst: za 10-12-2005, 00:51
door Crazychris
sjo dan
Geplaatst: za 10-12-2005, 11:11
door Erik Hofstee
erg jammer voor bridgestone dat ik al helemaal gek ben van die pilot-roads....het heeft wel erg lang geduurt voordat ze die dingen op de markt brengen.......
Geplaatst: za 24-12-2005, 15:50
door P2U
Erik Hofstee schreef:erg jammer voor bridgestone dat ik al helemaal gek ben van die pilot-roads....het heeft wel erg lang geduurt voordat ze die dingen op de markt brengen.......
spijtig dat die Pilot Roads zo verschrikkelijk duur zijn. In vergelijking met de TrailWings dan toch. En aangezien ik het prijsverschil niet verantwoord vind, was ik van plan om terug naar de TW's te gaan. Ik heb die immers niet op fouten kunnen betrappen. Dat was echter een klein beetje buiten de waard gerekend want ik heb van m'n collega's een Pilot Road cadeau gekregen voor m'n verjaardag.
Geplaatst: za 24-12-2005, 16:24
door Strommie
André:
PROFICIAT met je verjaardag
Geplaatst: za 24-12-2005, 16:33
door Erik Hofstee
de pilot road zijn hun prijs (in mijn mening dan hé) waard. ze gaan veel langer mee dan de tw's. een TW heb ik in 15000km echt afgereden. mijn pilotroad achterband heeft er al veel meer op zitten en is nog steeds goed. afgezien dat hij een beetje vierkant aan het worden is
Geplaatst: za 24-12-2005, 18:16
door Boris
Ik heb er nu een paar weken Anakee's onder zitten. En ik vind het verschil met de standaard TW erg groot, in het voordeel van de Anakee welteverstaan.
In de regen is het dag en nacht verschil (en aangezien het laatste maanden bijna dagelijks regent...)
Schijnt met Silica in de banden te maken hebben (wat de TW niet heeft).
Heb lang getwijfeld tussen de Anakee en de Pilot Road, maar uiteindelijk vind ik een Alroad band eenmaal beter staan op een, ehm, Alroad.
Geplaatst: do 23-02-2006, 15:33
door KL Voranje
In Utrecht bij de Bridgestone balie geweest. De Battle Wing banden zagen er totaal anders uit dan op de eerdere foto' s in dit topic.
Meer op de TW, diepere groeven, minder in hoeveelheid. Schijnt, zei de Bridgestone meneer, meer levensduur te krijgen!
Willen meer naar een combinatie Anakee en Tourance toe, ook iets boller dan de TW
Intro 2005 geheel mislukt omdat tijdens testen de Varadero er erg slecht op reed, instabiel.
Alles teruggestuurd naar de tekentafel, in begin 2006 mogen we de persintroductie verwachten, dan weten we meer. Het verhaal klonk goed, prijzen zijn me verteld, ben ze kwijt, had ook de prijs voor BT20' s gevraagd, De BW lagen euro 20 a 30 goedkoper denk ik
Roland
Geplaatst: do 23-02-2006, 16:28
door Toontje
Ik heb ze al gezien. Ze staan bij JVS Motoren in Afferden al in het rek!
Geplaatst: di 04-04-2006, 16:09
door Iced_Max
Na 11.000 km te hebben gereden met de Trailwings was mijne achterband aan vervanging toe.
Ik heb zojuist er een nieuwe achterband laten opleggen.
Bridgestone Battlewing BW502. Kostprijs (incl. montage en uitbalanceren) : 150 euro
Ferm bandje,...eerst het maagdenvliesje eraf rijden se en dan zal ik em eens testen.
Geplaatst: di 04-04-2006, 21:34
door Ferdo
Morgen breng ik mijn DL1000 weg voor een kleine beurt en overmorgen kan ik hem ophalen. MET de nieuwe Battlewings eronder. Ben erg benieuwd naar hoe ze rijden, gezien de erg lange ontwikkeltijd ervan. Werden ze niet al voor 2003 aangekondigd? Hier twee foto's ervan uit 2002!
Geplaatst: vr 07-04-2006, 19:22
door Ferdo
De Battlewings zitten erop! Eerst ff 100 km rustig aan gedaan, maar vanmiddag toch een paar snelle bochten kunnnen nemen.
Eerste indruk: Ze vallen me helemaal niet tegen. Ze bieden veel grip in de bocht. Dat gaf zoveel vertrouwen dat ik schuiner durfde dan met mijn vorige combi van een Trailwing voor en Metzeler Tourance achter. Met name de Battlewing voorband is beter dan de TW en heel erg veel beter dan de Tourance voorband.
Ook op een aantal onverharde zand/grindwegen voelden ze goed aan. Nu nog regen afwachten. Als ze met nat weer net zo goed aanvoelen en ze minstens 12000 km meegaan, neem ik in de toekomst weer de Battlewings 501/502.
Hier twee foto's. Het profiel ziet er trouwens behoorlijk anders uit dan in 2002!
Geplaatst: di 18-04-2006, 14:30
door Gast
Hey,
Ik heb dit weekend in de Ardennen met regenachtig weer de Battlewing voorband uitgeprobeerd. (heb er vanachter nog altijd een Trailwing op staan).
Moet zeggen dat die voorband me tevreden stelt. Veel meer grip tijdens de regen. Ik kon rijden alsof het droog weer was.
Vanaf dat de banen droog werden werd het verschil nog groter vond ik. Je kan er veel harder mee door de bocht dan de Trailwing, je krijgt goede feedback van wat er onder je band gebeurd, is zeer stabiel, je kan gemakkelijk corrigeren en ze warmen relatief vlug op.
Nu nog een goede 15000km met de achterband en dan ga ik daar ook voor de Battlewing.
Trouwens ik vind een band met zo'n profiel veel beter staan op een V-Strom. En wil je toch wat onverhard rijden is dat een makkie vergeleken met de MPP.
See ya
Geplaatst: za 27-05-2006, 15:40
door MacB
Heeft er al iemand met de BT 020 op zijn Strom gereden, die nu de Battle Wing heeft steken.
Kwestie van het verschil tussen deze 2 te weten
Geplaatst: ma 19-06-2006, 23:02
door KL FEE
Ik heb twee weken geleden de originele Trailwings vervangen door Battlewings en er inmiddels 3000 km mee gereden door Duitsland, Tjechie en Oostenrijk. Het is een heerlijke band, een aanrader. Met de Battlewings stuurt de V-strom nog makkelijker, in bochten voelt het strakker en de grip is duidelijk beter. Dit alles heb ik alleen bij droog weer tussen de 26 en 30 graden kunnen constateren.
De Trailwings zijn bij mij 8000 km meegegaan (achter helemaal op, voor nog niet helemaal op maar wel behoorlijke cupping).
De Battlewing achterband heeft na 3000 km 4,5 mm profiel over (van de 9,5 mm nieuw!), de voorband heeft 4 mm van de 5,5 mm nieuw. De voorband vertoont nu lichte cupping.
Geplaatst: ma 19-06-2006, 23:29
door Iron Horse
KL FEE schreef:Ik heb twee weken geleden de originele Trailwings vervangen door Battlewings en er inmiddels 3000 km mee gereden door Duitsland, Tjechie en Oostenrijk. Het is een heerlijke band, een aanrader. Met de Battlewings stuurt de V-strom nog makkelijker, in bochten voelt het strakker en de grip is duidelijk beter. Dit alles heb ik alleen bij droog weer tussen de 26 en 30 graden kunnen constateren.
De Trailwings zijn bij mij 8000 km meegegaan (achter helemaal op, voor nog niet helemaal op maar wel behoorlijke cupping).
De Battlewing achterband heeft na 3000 km 4,5 mm profiel over (van de 9,5 mm nieuw!), de voorband heeft 4 mm van de 5,5 mm nieuw. De voorband vertoont nu lichte cupping.
Effe off-topic, maar dan heb je kennelijk toch behoorlijk kramp in je rechterhand, want ik vind dat toch wel een erg korte levensduur voor die bandjes. Ik heb er nu ruim 9000 kilometer met de originele banden opzitten en voor ik de achterband moet wisselen zit ik wel op het dubbele. Voor doet nog niks wat betreft cupping. Moet wel zeggen dat er wat schaamrandjes aanzitten, maar so be it. Liever dat dan onverantwoord op m'n plaat gaan.
Geplaatst: di 20-06-2006, 20:09
door KL FEE
Tja, wat moet ik daarop zeggen. De V-Strom 1000 is een heerlijke fiets, vette koppel onderin, heerlijk eindschot, stuurt strak, is lichtvoetig en remt met stalen leidingen en SV-Cup remblokken hard. Voordat ik van misbruik beticht wordt: er zijn weinig andere motoren die dit combineren met deze mate van comfort, windbescherming en ontspannen zithouding om een week lang 500 km per dag mee te sturen. Ziedaar mijn motivering van de keuze voor de V-Strom.
Maar over de Battlewings: ongetwijfeld zullen die ook 18.000 km kunnen meegaan. Het is maar wat je ermee doet. Ze zijn in ieder geval beduidend beter dan de Trailwings zodat je minder snel onverantwoord op je plaat zult gaan.
Geplaatst: di 20-06-2006, 20:30
door Iron Horse
Ach, aan de andere kant als je er maar lol mee hebt beleefd. Als je het je kunt permiteren moeten het gewoon lekker doen. Wat meer grip zie ik ook wel zitten dus mogelijk dat bij een wissel deze er op komen. Goed te lezen wat de ervaringen zoal zijn.
Geplaatst: wo 21-06-2006, 11:28
door Tobo01
Ik heb alleen de achterband (Trailwing achterband stuk bij 10.800). Voorband was nog in uitstekende staat.
Ik heb de indruk dat hij comfartabel rijdt. Ik ben ook bij de Trailwing weinig 'over de grens' gegaan. Een nieuwe ban geeft den ik altijd een gevoel van "meer vertrouwen".
Wat mij imponeert is het geweldig diepe profiel (9 mm). Hier moet ik echt lang mee kunnen rijden.
Als je de band in Duitsland besteld, kan dat al vanaf € 107,=. In Nederland heb ik hem Online gezien voor € 114,=.
De band moet er dan nog wel opgelegd worden.
Zelf was ik klaar voor € 142,= (Demonteren wiel, band verwijderen, opleggen, balanceren, monteren).
Groeten,
Ton
Geplaatst: wo 12-07-2006, 23:14
door Stroom2
Na de trailwing (standaard) achter Michelin Anakee gemonteerd. Op zich geen klagen, mede gezien de goede test bij regenachtig weer, daar ik in die omstandigheden juist wat extra vertrouwen in een band wel prettig vind.
Echter voor de reis naar de Dolomieten aan de voorzijde een nieuwe bridgestone Battlewing laten monteren...........ik kreeg tijdens het rijden nog meer vertrouwen en ging 'platter' door de bocht dan ik voorheen 'standaard' deed (gewend was te doen). Mijn Anakee achter is nu tot op de grens 'gebruikt', terwijl de voorband nog 'ruimte' heeft.
Tja...en regen hebben we nog niet gehad. Maar achter komt binnenkort ook de nieuwe Battlewing. Prijstechnisch ook wat vriendelijker als de MPR's, die op zich erg goed (zullen) zijn.
Mbt de (recht uit-) stabiliteit kan ik kort zijn.....veel beter dan de trail wing.
Geplaatst: za 15-07-2006, 08:33
door Lapkes
13000 km met Trailwings en der kunnen er nog bij
Geplaatst: za 15-07-2006, 09:07
door hayasjeelski
KL FEE schreef:Ik heb twee weken geleden de originele Trailwings vervangen door Battlewings en er inmiddels 3000 km mee gereden door Duitsland, Tjechie en Oostenrijk. Het is een heerlijke band, een aanrader. Met de Battlewings stuurt de V-strom nog makkelijker, in bochten voelt het strakker en de grip is duidelijk beter. Dit alles heb ik alleen bij droog weer tussen de 26 en 30 graden kunnen constateren.
met deze temperaturen heb ik het idee dat wij als simpele rijders niet es het verschil kunnen merken tussen de verschillende banden. veel een kwestie van "tussen de oren" maar oke, jullie zullen t allemaal wel beter merken/voelen als mij......
en als ik dan lees dat hier mensen 15000-20000k met een setje banden doen en gemiddeld 1 op 20 rijden, dan heb ik al helemaal mn bedenkingen of t rubber in deze wel het verschil maakt.......
Geplaatst: za 15-07-2006, 12:02
door Remakil
Het grootste verschil tussen de oude en nieuwe band is het verschil in slijtage...
Je oude band is vaak vierkant gereden en je bent daar zo aan gewend dat je bij een nieuwe band (die dus een ronder loopvlak heeft) denkt dat ie zowat omvalt als je de bocht in duikt...
Vaak geeft dat omvalgevoel je het idee dat hij lekkerder de bocht in stuurt, je zou dat gevoel dus ook moeten hebben als je een nieuwe Trailwing er onder gooit...
Toch zijn er verschillen in een band die je wel degelijk merkt als "leek", zo had ik onder mijn vorige bike (SV650) standaard een Dunlop band en wat ik ook deed, ik hield een schaamrand van ca. 1½ cm over. Toen deze band op was heb ik er een BT020 onder laten leggen en ondanks de eerste voorzichte km's was de schaamrand bij thuiskomst al kleiner dan ooit bij de Dunlop het geval was. Binnen een paar honderd km zat ik al op de rand, dus het verschil in sturen en grip was echt merkbaar...
Geplaatst: di 18-07-2006, 10:57
door Remakil
Sow... net ff een nieuwe Bridgestone Battlewing 502 laten monteren tijdens mijn 12.000+ beurt, kosten € 148,51 (incl. balanceren en omleggen)...
En idd... wat stuurt het licht en easy... heel anders dan mijn vierkante Trailwing...
Komende week de Vogezen in en 2000 km sturen in 4 dagen... eens kijken hoe hij zich houdt...
Geplaatst: di 18-07-2006, 18:14
door Hunter6
Aanstaande zaterdag worden mijn, nog niet versleten, Trailwings vervangen door Battlewings. De TW halen de volgende 4000 km in Noorwegen niet dus worden ze preventief alvast vervangen.
Kosten voor deze operatie: € 199,- incl montage en balanceren.
Geplaatst: di 18-07-2006, 19:17
door Korsan
199 incl voor 2 banden?????
Geplaatst: di 18-07-2006, 22:10
door Hunter6
Yep, ik heb het geluk aan de duitse grens te wonen. Als ik 15 km verder rij kosten een voor- en achter band bij elkaar idd €199,-
Ik heb de lokale motorzaak al om opheldering gevraagd, deze kon echter de banden niet eens voor deze prijs inkopen. Waarschijnlijk komen de banden uit Spanje of Portugal.
Mij maakt het niet uit waar ze vandaan komen, uiteindelijik komen ze allemaal uit de zelfde fabriek
Geplaatst: di 18-07-2006, 23:31
door Korsan
ik weet nu waar i kze moet halen als jij nog het adres geeft:-)
Geplaatst: wo 19-07-2006, 21:10
door Hunter6
Tuurlijk kan ik het adres geven, je moet toch even bellen voordat je er heen gaat, vaak zijn ze niet op voorraad. Duurt ongeveer 2-3 dagen.
Scho-Reifen GmbH
Zeppelinstr. 16 A
48455 Bad Bentheim, Duitsland
0049- 05922-777520
Geplaatst: wo 19-07-2006, 23:41
door bjorri
Wat er van waar is weet ik niet maar mn dealer kwam met het verhaal dat goedkopere banden illegaal uit Spanje of portugal worden geimporteerd en dat de maatvoering vaak slecht is, mogelijk namaak zelfs.
Nogmaals geen idee of het waar is maar ik koop de banden netjes bij de dealer en die mag ze er ook om leggen, banden zijn toch het belangrijkste onderdeel van de motor.