V strom sportiever maken

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

V strom sportiever maken

Bericht door Soesko »

Ik ben in het bezit van een DL1000 V strom k2, maar ben niet zo onder de indruk van het rijwielgedeelte. Ik heb inmiddels progressieve voorvorkveren en stalen remleidingen gemonteerd. Daarnaast heb ik de voorvork 1 cm door de kroonplaat gestoken. Dit alles heeft enige verbetering gebracht, maar het is nog steeds niet zoals ik het wil hebben. Nu denk ik aan de volgende aanpassing en vraag me af of er mensen zijn die er ervaring mee hebben.
-Monteren van sportiever rubber, het liefst supersportbanden, maar die zullen er niet zijn in de juiste maat,
-Monteren van grotere remklauwen aan de voorzijde of montage van andere remblokken,
-Verhogen van de achterkant door kortere dogbones te monteren (ik kan de voorkant niet verder door de kroonplaat steken, want ik heb nu al problemen met de beperkte grondspeling in bochten)
-Monteren van een andere voorvork.

Graag reactie ten aanzien van bovenstaande zaken en de verbetering (of verslechtering) die dit heeft gebracht. Ik weet ook wel dat ik een andere motor kan kopen, maar ik wil in eerste instantie proberen mijn V-strom te verfijnen.
Nero

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Nero »

Als je een sportiever gevoel wil op de Strom, zou ik zeker eerst en vooral een FatBar stuur steken.
Suzuki beschouwt dat trouwens als een custom aanpassing. Het is opgenomen in de catalogus van Suzky.
Een behoorlijk goedkope oplossing met een behoorlijk tof resultaat.

De achterkant verhogen? Ik heb nèt het omgekeerde gedaan. Als je de voorvork al een deel door de kroon hebt laten steken kan je beter verlagen achteraan via een (goedkope) verlagingskit, die de motor wat strakker tegen de baan zal houden.

Als progressie voorveren vooraan koopt had je best direct de volledige kit gekocht bij Hyperpro (Hollands bedrijf) om ook achteraan progressieve vering te hebben. Maar of dat een verbetering is om sportiever te rijden is nog maar de vraag. De motor zal alvast lekkerder op de baan liggen.

Supersportbanden op een DL?
Het maatje van de voorband al eens bekeken?
Veel keuze zal je niet moeten maken.

Grotere remklauwen? Kost veel geld hoor.

Stalen remleidingen,..
Als het op een DL echt voelbaar een verschil uitmaakt heb je misschien de verkeerde motor gekocht.

Een volledig andere voorvork monteren is idd een optie die al eens wordt toegepast.

De vraag is of al de kosten het sop de kool gaan waard zijn.
WI je echt zoveel kosten gaan doen aan jou (relatief) oude motor?

Veel plezier :-)}
Laatst gewijzigd door Nero op vr 21-08-2009, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Pommetje

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Pommetje »

Secundaire luchtkleppen eruit voor betere gasrespons en om vermogensbeperking op te heffen.
Dikkere olie in de voorvork voor hardere demping.
Steviger veer achter, b.v. Hyperpro.
TenCats

Re: V strom sportiever maken

Bericht door TenCats »

Het zou misschien wat makkelijker zijn als je het probleem wat beter zou omschrijven. Want wat wil je nu precies van je V-Strom?
Niet strak genoeg? Probleem met de lange doordraaiers? Niet wendbaar genoeg? Probleem met de hairpins? Niet stabiel genoeg?

Een motor is nu eenmaal gemaakt met een bepaald doel. Een V-Strom is een all road en geen SS, het is dus ook geen naked en ook geen cruiser en behoort ook niet tot de categorie van de rijdende sofa's. Je kunt dus wel stellen dat je in principe de V-Strom wilt verfijnen en geen andere motor wilt kopen maar uit wat ik lees is dat je er eigenlijk een andere motor, een SS, van wilt maken. En daar heb ik een hard hoofd in want de basis, de motor zoals die is, schiet daarin simpelweg tekort.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Soesko »

Ik wil dat de motor beter instuurt, vooral in bochten die niet al te snel zijn. Hij mag wat flitsender, om het zo te stellen. In snelle bochten moet hij stabieler worden en meer grondspeling hebben. Vooral in de snellere doordraaiers heeft de motor de neiging om te gaan pendelen. Daarnaast kom ik telkens met de zijkant van mijn voet nogal hard tegen het asfalt waardoor ik de motor uit koers duw. Ik heb na het monteren van progressieve veren aan de voorzijde het idee dat de voorkant nu wel beter is. Dan valt ook direct op dat de achterkant niet goed is. Meerdere keren wordt de suggestie geopperd om eens te gaan shoppen bij Hyperpro. Dat neem ik mee.

Bovenstaande is een luxeprobleem en kan ik oplossen door misschien wat gematigder te rijden.
De remwerking is wel serieus een punt van aandacht, want deze motor remt echt slecht. Na het monteren van de progressieve veren en de stalen remleidingen is het wel beter geworden, maar nog steeds onder de maat. Bij stevig remmen voel je de hele voorkant torderen. Ik vind het eigenlijk zelfs een beetje gevaarlijk. De motor remt echt veel te slecht en geeft ook te weinig feedback. Ik voel niet aan wanneer de zaak gaat blokkeren. Wat gebeurt is dat de voorband wordt 'opgevreten' (na bijna 6000 km is de Bridgestone battlewing een heel eind op), maar dat vertaalt zich niet in een goede remwerking. Ik ga in ieder geval sportiever rubber monteren. Een supersportband zal wel niet passen, maar een BT021 geloof ik wel. Ik heb de indruk dat er te weinig gewicht op de voorkant drukt en wil daarom de achterkant verhogen (ik kan de voorvork niet verder doorsteken, want ik heb nu al problemen met de grondspeling).
Ik ben eigenlijk op zoek naar oplossingen om beide problemen te omzeilen, althans minder nadrukkelijk aanwezig te maken.

Dat fatbarstuur is inderdaad een mooi ding. Ik zag dat op de website van Suzuki België veel meer assocoires worden aangeboden dan op de site van Suzuki Nederland. Het stuur is bijvoorbeeld op de Nederlandse site niet te vinden.

Het klopt overigens dat ik de verkeerde motor heb gekocht. Mijn vrouw heeft een DL650 en die is beter rijdbaar. Ik dacht dat de 1000 daarmee vergelijkbaar zou zijn. In die zin valt de DL1000 me tegen. Ik zie er echter wel een uitdaging in om hem beter te krijgen. Het hoeft voor mij niet te rijden als een supersport (ik heb namelijk ook een GSXR750K6 in mijn bezit en die neem ik wel mee als ik lekker wil knallen), maar het moet wel meer in balans zijn en veiliger worden.

Alle andere suggesteis zijn welkom.
Nero

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Nero »

Ik heb het gevoel dat je enerzijds je motor nog niet hélémaal hebt ontdekt (ondanks je ervaring), maar langs de andere kant haal je weer interessante punten aan.

Op de voorkant van de DL zou volgens jou niet genoeg gewicht drukken. Wel, je hebt een punt. Er drukt wel genoeg gewicht voor normale omstandigheden maar het viel me tijdens het verre reizen (lees zwaar bepakt achteraan) op dat de DL vooraan gaat zweven bij hogere snelheid (DL650 vlieggewicht). Natuurlijk is het niet verstandig van me om met drie koffers, een tent en een legerkitzak achteraan tegen 160 te rijden, maar ik haal het aan om je gevoel te staven. het scherm stond in de hoogste stand (ook de bevestiging van het scherm) en het ging al wat beter toen ik het scherm in laagste stand monteerde. Zal in extreme omstandigheden wel iets te maken hebben met aerodynamica / uplift. Het is natuurlijk deels nonsence om de DL650 huppeldepup te vergelijken met de DL1000, maar toch lijkt het me hier vergeleken met de GSX-R relevant.

Maar je geeft ook aan waar bij jou het probleem ligt. Namelijk :"GSX-R"

Je stapt van een bangelijk toffe hoogtoerige viercylinder in lijn op een bangelijk toffe snel koppelijke V-motor die (standaard) te arm staat, verschillend arm in elk toerengebied. Ja,... de DL650 heeft daar absoluut geen last van. De DL1000 is ook zover te krijgen mits fine tuning.
Dus IMHO eerste werk voor je nog centen uitgeeft aan iets anders is :

Zoek een SUZUKI DEALER die ook een TESTBANK heeft,... en niet alleen een testbank maar ook een expert die jou motor met behulp van een RECENTE Power Commander module kan fine-tunen. Begin dus niet te rommelen met schema's die je van een vriend krijgt of op internet hebt gevonden want elke DL1000 is nèt weer wat anders. Voor jou is het niet voldoende om effe zonder powerkit de DL 10% rijker te stellen. Je bent een veeieisende kerel, dus het bokken moet er volledig uitgehaald worden zodat die zo lineair mogelijk gaat opbouwen. Want je vergelijkt de DL in al je verwachtingen met de GSX-R (al besef je in je laatste post dat je beiden niet mag vergelijken). En dat is niet fair tegenover de DL. De DL zal trouwens veel sneller zijn trekduivels (koppel) loslaten dan de GSX-R. Ik kan me dus best inbeelden (hou je ego effe in bedwang) dat je schrikt van de ruwe kracht van het machtige 1000cc V-blok. Terugschakelen geeft voor een (van gewente) GSX-R rijder op een DL misschien een ferme "Joe-Bar" belevenis :mrgreen:

Dat de DL650 zo lekker rijdt toont aan dat de 1000 echt ook het potentieel heeft om je te plezieren.

Wat Hyperpro betreft,... ja steek een Hyperpro progressieve vering achteraan. Had je beter in één kit gekocht met de voorveren. Dat had de dealer je trouwens kunnen aanbevelen mits die de tijd had gekregen om samen met jou wat na te denken ;-)

Sportiever rubber,.. yep. Goed idee voor jou nu ik weet dat je een Gixxer rijder bent. Ik had al zo iets in't snot.

En probeer bovenal je DL eens anders te bekijken,... het is geen motor om het snot van je schoenen te schrapen. Ik verdenk je er zelfs van een hééél klein beetje lyrisch te overdrijven,.. maar ik snap het wel. Je opmerkingen vanuit het oogpunt van een snelle jongen zijn juist. Maar je moet afstand nemen van dat beperkte gezichtsveld, je bent nu een héél ander spectrum van het motorrijden aan het ontdekken.

Best wel interessant hoor om je werkzaamheden en je beleving te volgen.

In het begin zou ik er geen cent op hebben verwed, maar als je jezelf en je motor de kans geeft om mekaar wat beter te leren kennen (wat een manier van praten sèg, nou nou) dan worden jullie vast (met de GSX-R) een leuke ménage à trois.

Trouwens, verhoog niet de kont van de DL maar verlaag ze met een (goedkope) verlagingskit. geloof me, het zal al véél strakker rijden.

Als je Battlewing na 6000 km al is gefileerd,... dan is het omdat je waarschijnlijk slecht gebruikt maakt van de motorrem, want elke DL1000 rijder zal hier beamen dat de DL bakken motorrem te koop heeft. Waarschijnlijk voor jou voorlopig zelfs iets te veel, geef je de tijd dat te ontdekken.
Anders,... dumpen die DL en koop je een B King of 1250 Bandit.
Dat is dan de motor voor jou om naast een GSX-R te hebben.

.... een boude uitspraak : "Misschien heb je uiteindelijk toch de juiste motor gekocht,... want er is nog héél wat meer in motorland dan supersport."
Met de DL1000 berijdt je het andere eind van je sprectrum als motorrijder.

Aan jou de ontdekkingstocht.
Veel plezier.

PS : De DL is één van de motoren met de ALLERKLEINSTE draaicirkels.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Soesko »

Hallo Nero,

Je slaat de spijker op een aantal punten op z'n kop. Ik ben de motor inderdaad nog aan het ontdekken. Ik heb zo'n 300.000 km onder de wielen door zien gaan, maar het merendeel op sportieve viercilinders. Een Dl is voor mij dus echt een heel andere motorfiets. Ik wilde ook eens iets anders proberen. Ik moet dan ook geen vergelijkingen maken met mijn GSXR. Aanvankelijk was ik dat constant aan het doen, maar inmiddels ben ik daar wel een beetje overheen. Ik probeer bewust ook anders op mijn V-strom te rijden, maar dan nog loop ik tegen de beperkingen aan.

De motor is inmiddels geremapped en sindsdien loopt hij een stuk beter. Ik heb ook even met iridiumbougies gereden, maar die heb ik er vrij snel weer uit gehaald. Dat werkte niet goed. Overigens heeft de DL650 meer motorrem dan de 1000, vreemd gezien het gegeven dat de 1000 grotere zuigers heeft. Bang wordt ik overigens niet van het koppel van de 1000. De acceleratie van de 1000 is vergelijkbaar met de Gsxr. Deze laatste moet er alleen veel meer toeren voor draaien.

Let op de DL inderdaad een beetje op als hij zwaar bepakt is. Ik ben laatst in Frankrijk onderuit gegaan. Ik remde omdat een auto voor mij remde en lag direct plat. Het was wel wat nat, maar ik remde niet overdreven hard. Ik wist van mezelf dat ik niets fout deed en kreeg ook niet meer de gelegenheid om te corrigeren. Ik had echt het idee dat het veroorzaakt werd door de zware bepakking, waardoor ik te weinig grip aan de voorzijde had.

Dat van die draaicirkel klopt helemaal. Zeker als je de motor onder je wegdrukt kun je heel kort draaien.

Toevallig ben ik onlangs gaan kijken naar een Yamaha fazer met het idee om mijn DL erop in te ruilen. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Die Yamaha liep heel erg mooi (sterker nog ik heb nog nooit een motor gehad waarvan de motorloop zo mooi is), maar dan heb ik weer een sportieve viercilinder erbij en ik wilde juist iets anders.

De DL blijft voorlopig, zo heb ik besloten en de spaarcentjes blijven voorlopig op de bank staan. Als er een nieuwe GSXR uitkomt dan zullen ze mogelijk daaraan worden uitgegeven.

Bedankt voor het meedenken.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: V strom sportiever maken

Bericht door PvdBogaard »

ik heb ook Hyperpro's sinds enige tijd. Ook achterop. Prima. volgens Hyperpro was het het besete om ook de achterknt mee te nemen. Jouw verhaal lezend zie ik een bevestiging.
De remmen. Inderdaad, weinig feedback.
Banden: tot ca 140km/uur bevallen de Conti Trail attach me prima. Gewone wegbanden. Grip gaat prima. Boven de 140 wordt de motor (ook een 1000) instabiel. Rond ca 180 (echte ZUMO kilometers, ca 200 teller) gedraagd deze zich dood eng....

Jouw verhaal lezend lijkt het alsof je KTM 990 ST een betere kandidaat zou zijn. Brembo remmen. Meer kracht. Ook 2 cylinders. Prima vering standaard.

Op de USA Strom forum wordt het remprobleem ook aangeroerd. Er is iemand die een verloopstuk heeft gemaakt zodat je GSX 600/750 remmen kan monteren.
Kreeg trouwens bij Hyperpro de tip om eerste eens te kijken naar de rem cylinder en pas daarna naar de klauw.

De achterrem heeft van huis uit alleen de "blokkeer" functie meegekregen. Voor filerijden en U-turns prima ,maar bij echt remmen gewoon vanaf blijven. Of je moet he leuk vinden als het kontje naar links of rechts wegtrekt natuurlijk...
Nero

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Nero »

Soesko schreef:Let op de DL inderdaad een beetje op als hij zwaar bepakt is. Ik ben laatst in Frankrijk onderuit gegaan. Ik remde omdat een auto voor mij remde en lag direct plat. Het was wel wat nat, maar ik remde niet overdreven hard. Ik wist van mezelf dat ik niets fout deed en kreeg ook niet meer de gelegenheid om te corrigeren.
Hey, dit is nèt wat ik bedoel.
Ook de motorrem gebruikt en teruggeschakeld? De Strom1000 heeft zijn karakter, en is op dat vlak geen DL650 (die echt alles vergeeft en daardoor karakterloos wordt genoemd - ook in andere situaties wordt vergevingsgezindheid al eens verward met karakterloosheid) maar evenmin een Gixxer die altijd nog wat duizenden toerentallen per minuut op overschot heeft bij buiten-competitief gebruik. Op dat punt vraagt de Strom 1000 meer aandacht dan de DL650. Daardoor is de DL eerder de DL voor "iedereen" terwijl de DL1000 meer voorbehouden is voor een kleine groep. (Oh, wat zullen sommigen dit graag horen.)
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Soesko »

Nero schreef:Ook de motorrem gebruikt en teruggeschakeld?
Nee, ik heb wel mijn motor als rem gebruikt. De automobilist voor mij remde, waardoor ik ook moest remmen. Ik had op dat moment niets aan de motorrem en moest de voorrem gebruiken. Het was remmen en direct liggen. De motor deed vervolgens het remwerk.
PvdBogaard schreef:ik heb ook Hyperpro's sinds enige tijd.
Over Hyperpro hoor ik alleen maar goede dingen dus dat is een serieuze optie.
PvdBogaard schreef:Op de USA Strom forum wordt het remprobleem ook aangeroerd. Er is iemand die een verloopstuk heeft gemaakt zodat je GSX 600/750 remmen kan monteren. Kreeg trouwens bij Hyperpro de tip om eerste eens te kijken naar de rem cylinder en pas daarna naar de klauw.
Hier heb ik al eens over nagedacht. Ik speel met de gedachte om een schetsplaat te laten maken, zodat ik grotere klauwen kan monteren. Ik denk dat een grotere remcilinder ook verschil zal maken.
PvdBogaard schreef:Banden: tot ca 140km/uur bevallen de Conti Trail attach me prima. Gewone wegbanden. Grip gaat prima. Boven de 140 wordt de motor (ook een 1000) instabiel. Rond ca 180 (echte ZUMO kilometers, ca 200 teller) gedraagd deze zich dood eng....
Dat is het vreemde bij mijn motor. Ik lees dat meer mensen last hebben van zwabberen op hoge snelheden. Dat probleem heb ik niet. Ik heb vorige week nog 210 km/u (op de teller) gereden en dan blijft de zaak nog redelijk strak. Ik heb een Battlewing aan de voorkant en een Anakee achter. De voorvork is een centimeter doorgestoken en achter staat de veervoorspanning op de hoogste stand. Ik heb wel last van zwabberen in hoge snelheidsbochten, zeg vanaf 140 km/u. Het frame geeft dan een onbalans en als de snelheden nog hoger liggen dan moet ik wel eens van het gas af om de zaak weer enigszins in het gareel te krijgen. Ik verwacht dat ze bij Hyperpro dat wel kunnen verhelpen.
PvdBogaard schreef:Jouw verhaal lezend lijkt het alsof je KTM 990 ST een betere kandidaat zou zijn. Brembo remmen. Meer kracht. Ook 2 cylinders. Prima vering standaard.
Ik heb vandaag toevallig op de website van KTM gekeken. Afgelopen zondag stonden ze namelijk in het rennerskwartier in Assen en ik was wel gecharmeerd van de Supermoto 990 T. Ik viel alleen van mijn stoel toen ik de prijzen zag. Voor mij is de V-strom een motor erbij, voor woon-werk- en vakantieritten. Mijn GSXR is zeg maar de eerste motor. Zo'n KTM als motor erbij is boven mijn budget, al moet ik zeggen dat het me wel een goede motor lijkt. datzelfde vind ik eiegnlijk ook wle van de Triumph Tiger.

bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Peterzeeland »

Je zou de forkbrace van Murph''s kunnen proberen. Spectaculaire verbetering voor het torderen, maar ook de vering verbetert daardoor! Door wat vreemde transacties heb ik nu trouwens een brace die lijkt op een Superbrace, nl. uit 3 stukken. Niet alleen was de montage veel lastiger, klemde wat, maar ook merk ik duidelijk minder resultaat dan met Murph''s brace. Die heeft denk ik ook een groter aangrijpingsvlak op de vork en komt sowieso veel degelijker over.
ook favoriet onderwerp op US forum http://www.stromtrooper.com/showthread. ... 194&page=3

Zelf heb ik naast stalen leidingen en hyperpro voor en achter, ook zachtere blokken gezet. Dat scheelt ook weer een beetje, maar de voorkant blijft al met al het probleem. Denk dat onbalans tijdens snelle lange bochten ook door die voorkant komt. Het gevoel aan de voorkant is nog steeds onvoldoende voor mij, ondanks alles. Remmen die geen duidelijk drukpunt hebben in combinatie met een slechte vork....

En als je echt eraan gaat trekken dan blijkt de demping voor en achter echt tekort te schieten. In de US hebben ze GoldValves als oplossing, maar ook hyperpro doet aan 'reshimmen' van de vork.
Blijft dan toch nog een slappe fietspomp die te dun is gemaakt denk ik.

Zelf op de KTM SM-T gereden..... och, als ik de KLV kan verkopen, is dat wel een hele goede kandidaat. Die leg je met zoveel vertrouwen plat, dat je daarna niet meer op je eigen motor wilt rijden..... Remmen tot aan blokkeren toe, met 2 vingers.
Dit ben je natuurlijk al lang gewend met je GSX, en als je dan op -toch- een budget allround bike stapt, merk je het verschil dramatisch. Andere kant is: voor dat geld, zo veel allround kwaliteiten, kom er maar eens om bij anderen.

Ik heb ook nog een 16 tands-voortandwiel gezt, icm de Speedohealer. Tot de snelheden die ik normaal rijd (tot 160 zeg maar), geeft dat een ontzettende extra kick-factor!!!! Vanuit de bocht wegtrekken is met een vette vtwin toch al vele malen lekkerder dan met een 4 in lijn, laat staan met die kortere gearing. De 2e/3e versnelling worden dan echt bijna de enige die je gebruikt.

Mijn rijstijl is meestal ook redelijk pittig, en dan merk je de beperkingen van de 1000. Terwijl er net zo goed rijders zijn die met een standaard 1000 alles en iedereen het snot voor de ogen rijden, dus ja, naast die van je motor, spelen je eigen beperkingen ook een rol :wink:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Soesko »

Peterzeeland schreef:Mijn rijstijl is meestal ook redelijk pittig, en dan merk je de beperkingen van de 1000. Terwijl er net zo goed rijders zijn die met een standaard 1000 alles en iedereen het snot voor de ogen rijden, dus ja, naast die van je motor, spelen je eigen beperkingen ook een rol
dat klopt helemaal en ik ben van mening dat het voor elke motorrijder van belang is om zijn beperkingen te kennen. Bij mijn GSXR ben ik de beperkende factor. Die motor kan meer dan ik kan (of durf). Bij de V-strom is dat omgekeerd, dan is de motor duidelijk de beperkende factor. ik kan meer dan de motor toelaat. Op zich is het ook wel goed om die ervaring te hebben.
Peterzeeland schreef:Zelf op de KTM SM-T gereden..... och, als ik de KLV kan verkopen, is dat wel een hele goede kandidaat.
Een proefrit neem ik aan. Waar is dat mogelijk, want ik zu ook wel eens willen ondervinden hoe zo'n KTM rijdt?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Peterzeeland »

KTM heeft elk jaar open dagen.
bij de dealer in de buurt.
al 2x gedaan, en na de eerste keer wou ik de Adventure kopen, na de 2e x de SM-T.
maar ja, ene KLV verkoopt niet zo gemakkelijk, en inmiddels ben ik een nieuw huis ah inrichten..... dus dan weet je het wel.
dat ze zo duur zijn, dat vergeef je de KTM zodra je erop gereden hebt. dan denk je: goh, dat dat voor gewoon geld te koop is, buitenaards gewoon.
Had ik op de Guzzi Stelvio ook wel een beetje, dat rijdt echt bijna zo goed als KTM .
maar wat een prijzen toch.....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Soesko »

Ik ga binnenkort op vakantie en zal daarna mijn licht eens op gaan steken. Via de website van KTM kom ik wel bij de dichtsbijzijnde dealer uit.
Bedankt voor de info.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Joskestiller »

Je Strom langs achter verhogen door andere (kortere) dogbones te steken zal je een fiets opleveren die veel directer stuurt. Ik heb eens gereden met een DL1000 die kortere dogbones had en het verschil is echt merkbaar.

Zelf rijd ik met een Fatbar stuur hetgeen een actievere (sportievere) zithouding met zich meebrengt.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Peterzeeland »

@joske: hoe zit het dan met de spoorvastheid in lange snelle bochten? Gaat dat nog, of wordt ie dan erg zoekerig?
Vind het wel goed klinken, vind het omzwiepen en zeker bij hogere snelheid, niet zo flitsend.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Soesko »

Dat zou ik ook graag willen weten. Ik ga er van uit dat door het plaatsen van kortere dogbones het stuurgedrag sportiever wordt. De motor zal makkelijker insturen en dat is waar ik naar op zoek ben. De vraag is wel wat er gebeurd in bochten die op hogere snelheden worden genomen. Ik moet er direct bij zeggen dat de motor in standaardtrim op dat gebied het ook echt niet goed doet. Als je boven de 140 km/u een bocht insteekt dan moet je er voor waken dat je niet alles aan de grond rijdt en daarnaast moet je er moeite voor doen om het zwabberen onder controle te houden. Als je bijvoorbeeld bij 170 km/u een bocht induikt dan wordt het zelfs een beetje eng en lijkt het alsof je op een rodeostier zit. Ik be dus erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn. het zal mij echter niet verbazen als dat ook beter wordt, omdat de balans in de motor verandert, waardoor er meer gewicht op de voorkant zal drukken.
Ik moet vandaag de motor van mijn vrouw ophalen bij Jan van Sommeren en zal daar ook even navragen of ze hiermee ervarigen hebben.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Peterzeeland »

Op de A58 bij Goes heb je een hele lange snelle bocht, die ik met de KLV met max 120 neem om het prettig te houden. wordt al spannend dan

proefritje BMW R1200RT, 3 minuten onderweg, met 140 erdoor en geen centje pijn, ook niet met die dwarse richel waar de KLV op begint te springen, dansen, uitbreken etc etc. gevoel dat je er nog met 160 doorheen kan.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Joskestiller »

Peterzeeland schreef:@joske: hoe zit het dan met de spoorvastheid in lange snelle bochten? Gaat dat nog, of wordt ie dan erg zoekerig?
Vind het wel goed klinken, vind het omzwiepen en zeker bij hogere snelheid, niet zo flitsend.
Het was maar een korte bochtige rit die ik met verhoogde Strom heb kunnen maken. Over lange snelle bochten moet ik het antwoord schuldig blijven.
Mijn vorige motor, een bandit 1200N, had ik ook voorzien van kortere dogbones en daar was het een verbetering zowel voor het snel insturen als langere bochten omdat het gewicht feller op de voorkant ligt. Ik kreeg alleen de stepjes niet meer aan de grond! :frusty:
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5047
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: V strom sportiever maken

Bericht door Sparkle Black Peter »

Joskestiller schreef;
Ik kreeg alleen de stepjes niet meer aan de grond!
Je bedoelt deze Joske :?:
Afbeelding Afbeelding
Valt ook niet mee :!: :D
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie