Problemen met TomTom Rider V2

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Problemen met TomTom Rider V2

Bericht door Sanscorp »

Ik heb een TomTom Rider V2 gemonteerd op mijn motor.
Bij het hele pakket zat een snoertje om de bracket op je accu aan te sluiten zodat je tomtom oplaad onderweg.

Bij mij laad de TomTom zeer onregelmatig op, ook na aandrukken etc.

Het lijkt op slecht contact maar dit is het niet, overal staat stroom op (ja heb gevoeld met tong... :shock: aansluiting is te klein voor multimeter.)

Ik heb alle draden / contacten nagelopen maar het lijkt aan mijn cradle te liggen. ik heb geen reactie van TomTom gekregen maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben?

grtn

sander.
Paul

Bericht door Paul »

Voor zover ik weet had de 1e versie van de Rider hier veel meer last van.

Hoe word de cradle aangesloten? Met een + en een - of alleen een + waarbij ergens anders massa vandaan word gehaald?

In geval 2 zal het een massa probleem zijn.

ga eens terug naar waar je hem gekocht hebt, lijkt me gewoon een garantie gevalletje.

Paul
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

+ en - stekker in de cradle, heb het gevoeld met mijn tong en ben niet iemand die snel aan zijn frame gaat likken hahaha

maar ik denk dat ik dan inderdaad maar terug moet.. erg vervelend want gebruik TomTom op dagelijkse basis.. ben een ramp met wegen wat dat betreft!

maar wel even goed om te horen dat het zich ook bij V1 voordeed.
nu eens even kijken of er nog nieuwe firmware is en wellicht als ik wat meer tijd heb nogmaals het electische circuit nakijken (maar volgens mij is dat het probleem niet, denk meer dat de cradle gammel is)

bedankt voor je snelle antwoord!
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

Update: geen nieuwe firmware of andere updates te krijgen.
Paul

Bericht door Paul »

Kan de Rider in zijn cradle bewegen? of zit hij er wel degelijk in.

Heb je de cradle rechtstreeks op de accu, of via het contact geschakeld?


Paul
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

TomTom zit muurvast in de cradle, is rechtstreeks op de accu aangesloten dmv een zelf geplaatste zekering van 4 amp. (TomTom zelf claimt 3 amp)

Accupolen zitten bovenop, tomtom polen zitten direct op accu. Dat werk dus gewoon goed, denk zelf dat het aan de cradle ligt maar die krijg ik helaas niet geopend om het circuit te checken.

Doormeten van contacten is allemaal goed, zat lichte corosie op, laatst verwijderd maar zelfde euvel...
Paul

Bericht door Paul »

Oke gezien de info die ik nu van je gekregen heb zou ik er echt mee naar de verkoper gaan. Als je er zeker van bent dat de stroomaansluiting goed is moet het in de cradle of Rider zitten.

ga aub zelf niet aan die cradle zitten rommelen, DENK AAN JE GARANTIE!!
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

i know, als 'ie makkelijk open gaat had ik even een "Sneak preview" gedaan zonder dat iemand het had gemerkt maar aangezien dat niet gaat doe ik er ook niets mee :)

ging mij er ook een beetje om of er meer mensen zijn die hier last van hebben en of/wat ze er aan hebben laten doen.

Dan maar weer contact opnemen met de leverancier...

thnx!
Plaats reactie