Pagina 1 van 1

verhogen van de DL1000

Geplaatst: wo 16-01-2008, 00:54
door HugoBoss
hola motorfriendz,

ik vroeg me af of de dl1000 gemakkelijk te verhogen is? ik zag een setje op internet en weet niet of dit zin heeft. zou wel leuk zijn als ie iets hoger wordt, dat ie nog bruter oogt. ik kan het wel hebben als hij 5 cm hoger wordt.

anybody ervaring hiermee???

Gr. Hugo

Geplaatst: wo 16-01-2008, 06:50
door Roeleke
achteraan is dat niet moeilijk... kwestie van de 'dogbones', de linkjes dus, wat korter te maken of kortere te kopen... let wel, 4mm korter geeft meer dan 4mm hoger (daar bestaan tabellen voor geloof ik).
Vooraan gaat wat moeilijker zijn...

Geplaatst: wo 16-01-2008, 13:46
door wilfred
Ik heb geen antwoord voor je, maar ben wel benieuwd waar dit eindigt. Ik ben zelf 2m07, dus een beetje hoger mag mijn DL1000 wel worden.

Geplaatst: wo 16-01-2008, 14:39
door Roeleke
je gaat dat iets merken in zadelhoogte.
Je krijgt eigenlijk hetzelfde effect als de voorvork door de kroonplaat te laten zakken (omdezelfde reden heb ik de achterkant laten verhogen): directer sturen...

Geplaatst: wo 16-01-2008, 21:39
door Iron Horse
Je kunt een 2 cm hoger zadel (zie deze link) overwegen plus de al eerder genoemde "Heck-Höherlegung". Deze laatste geeft plus 30 mm ingeval van het type Lucas te verkrijgen bij Louis.de onder artikelnummer 10026344 (€ 72,95, 2007 catalogus). Over het verhoogde zadel is al veel geschreven en kun je bij de importeur verkrijgen en staat ook op de Suzuki website als accessoire. Gaat het o.a ook om je eigen (been)lengte dan is er nog een custum oplossing in de vorm van verlaagde voetsteunadapters die je in Rijnsburg kunt aanschaffen. Zie hiervoor deze linkbinnen het forum. Nadeel ervan KAN zijn dat je minder grondspeling hebt indien je nogal diep de bocht induikt. De voorzijde zal inderdaad voor verhoging een stuk moelijker worden

Geplaatst: wo 16-01-2008, 22:19
door RvGS
Iron Horse schreef: De voorzijde zal inderdaad voor verhoging een stuk moelijker worden
Misschien kun je de voorzijde met zg. handlebars riser van 30mm aanpassen :idea: Touratech
Afbeelding

Check ook ff deze site: usa Vstrom
Let op :!:
nadat je de strom verhoogd hebt dat je de zijstandaard ook een stukje langer maakt!

Geplaatst: wo 16-01-2008, 22:55
door Bacchus
Idd de verhoogde zadel. Al heb ik al moeite om fatsoenlijk aan de grond te komen op mijn 1000 met een 1m80

Geplaatst: do 17-01-2008, 00:33
door Iron Horse
BlackstromNL schreef:
Iron Horse schreef: De voorzijde zal inderdaad voor verhoging een stuk moelijker worden
Misschien kun je de voorzijde met zg. handlebars riser van 30mm aanpassen :idea: Touratech
Afbeelding

Check ook ff deze site: usa Vstrom
Let op :!:
nadat je de strom verhoogd hebt dat je de zijstandaard ook een stukje langer maakt!
Probleem daarmee is dat je GEEN werkelijke verhoging van de voorzijde van de motorfiets bereikt, maar slechts een verhoging van je aangrijping. en daar zal het niet om te doen zijn lijkt me.

Geplaatst: do 17-01-2008, 00:43
door RvGS
Yep, dat dacht ik ook al, maar je weet maar nooit waar een mens naar zoekt. :wink:
Hoop dat de owner van deze threat nog eens een fototje plaatst met het resultaat > hij mag de verhoogde strom ook in Fryslând laten zien op 12 april

Geplaatst: do 17-01-2008, 07:22
door Roeleke
BlackstromNL schreef:
Iron Horse schreef: De voorzijde zal inderdaad voor verhoging een stuk moelijker worden
Misschien kun je de voorzijde met zg. handlebars riser van 30mm aanpassen :idea: Touratech
Afbeelding

Check ook ff deze site: usa Vstrom
Let op :!:
nadat je de strom verhoogd hebt dat je de zijstandaard ook een stukje langer maakt!
Zijstandaard is bij mij niet verlengd... strom stond wel wat schuiner maar had een alu plaatje laten draaien van 1,5 dik voor eronder te leggen.
Ik had dus wel 1cm dikke blokjes onder de middenbok. Anders kwam het achterwiel niet meer van de grond...

Geplaatst: za 19-01-2008, 16:23
door HugoBoss
leuk jullie allemaal met jullie technische handjes, maaruh...kan ik die doggybones ook zelf vervangen :lol: ?
heb geen middenbok maar krik hem altijd omhoog met mijn autokrik, gaat prima...

dat zadel is idd ook een optie. 2 cm...is niet zo hoog als 45 mm...

dank voor de reacties iig.
Hugo

Geplaatst: za 19-01-2008, 16:34
door Roeleke
HugoBoss schreef:leuk jullie allemaal met jullie technische handjes, maaruh...kan ik die doggybones ook zelf vervangen :lol: ?
heb geen middenbok maar krik hem altijd omhoog met mijn autokrik, gaat prima...

dat zadel is idd ook een optie. 2 cm...is niet zo hoog als 45 mm...

dank voor de reacties iig.
Hugo
Die linken zelf vervangen is goed te doen... als ge de achterkant omhoog krijgt (dus met krik ofzo). Tis wel een beetje tricky om de bouten er gemakkelijk terug in te krijgen...

Geplaatst: za 19-01-2008, 16:37
door HugoBoss
let's give it a try!!

ik zal ze binnenkort bestellen en dan gaan we ervoor...the higher the better...
jij had het zelf ook gedaan begrijp ik roeleke???

greetz

Geplaatst: za 19-01-2008, 17:13
door Roeleke
HugoBoss schreef:let's give it a try!!

ik zal ze binnenkort bestellen en dan gaan we ervoor...the higher the better...
jij had het zelf ook gedaan begrijp ik roeleke???

greetz
die van de strom niet... heb wel indertijd de bandit zo verlaagd voor mijn ex-madam...

Geplaatst: ma 21-01-2008, 15:02
door Strombert
Ik heb de motor ook verhoogd, in combinatie met een superbike stuur doet die absoluut niet onder voor een KTM, ik ben 1.94 m. en heb de voeten plat op de grond met gestrekt been, ik wil nooit meer terug naar het origineel...


laat het maar voorjaar worden... :P

Geplaatst: ma 21-01-2008, 15:21
door HugoBoss
tsja, ik ben zelf 2.00m dus heb nog extra over. Hij ziet er waarschijnlijk nog mooier uit van achter en de stuureigenschappen worden ook beter.

Heb jij het zelf gemonteerd?
Je moet nu wel je been erg hoog op gooien om op te stappen of niet? en de zijstandaard ook aangepast?

idd, lang leve de zomer want hier wordt je natuurlijk niet vrolijk van met windkracht 5 op je flank...
:-)}

gr. HugoBoss

Geplaatst: ma 21-01-2008, 15:45
door Strombert
Om op te stappen moet je wel een beetje soepel dan wel lenig zijn, om af te stappen idem.
Het monteren duurt 15min, incl. kopje koffie.
Ik zpu ook het stuur vervangen.
Wanneer je de motor op de middenbok zet, moet je er wel een plankje onderleggen, anders staat het a.wiel nog op de grond.

Afbeelding

Geplaatst: do 29-05-2008, 00:50
door Beverstrom
hallo wat zijn doggybones. wie legt mij dat even uit

Geplaatst: do 29-05-2008, 09:24
door Iron Horse
Beverstrom schreef:hallo wat zijn doggybones. wie legt mij dat even uit
Kijk maar eens hier of zoek op "dog bones v-strom" of op "tail riser". Ze bepalen de afstand van de achterbrug t.o.v. het frame. Je hebt ze ook om de motor te verlagen.

Geplaatst: do 29-05-2008, 11:11
door Remko
Maar als je het echt goed wil doen, dan is een vervangende schokbreker een betere oplossing!!!



8) 8)

doggybones

Geplaatst: ma 02-06-2008, 20:38
door Beverstrom
hoeveel korter is hoeveel hoger bij de doggybones. dus hoeveel millimeter inkorten van de doggybones.... is hoeveel millimeter komt de strom dan omhoog??????????

doggybones gemonteerd

Geplaatst: ma 28-07-2008, 14:39
door HugoBoss
Nou, na een paar maanden dan eindelijk de doggybones erop gezet, mooi resultaat! heb ze vanuit de usa laten komen kosten ze nog maar 15 euro! aluminium maar goed te doen. Heb de zijstandaard niet verlengd dus staat iets schuiner.
Heb nog geen foto maar ik denk dat ie tussen de 4 en 5 cm hoger is geworden!

Oogt een stuk mooier en stuurt ook wat makkelijker.

Goede tip dus!

gegroet, Hugo