2 juli Toertocht Motorclub Sint Joris.

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

2 juli Toertocht Motorclub Sint Joris.

Bericht door Jambo »

Hallo Strommers,

Ik heb vorig jaar met veel plezier meegedaan met een toertocht van ongeveer 200 km van motorclub Sint Joris. Lekker ontspannen door het Brabantse land met na afloop gezellig BBQ,en.

Dit jaar wordt de tocht gehouden op Zondag 2 juli. Startpunt cafe Sint Joris (logisch) Heuvel 7 in Zeelst (Veldhoven).

Inschrijfgeld 5 euri en dat is inclusief koffie en soep. De tocht gaat dit jaar door het Brabantse en Belgische landschap.

Zijn er liefhebbers om gezamelijk de tocht te rijden. Ik heb mij vorig jaar aangesloten bij wat FJR en RT rijders. Ook leuk, maar wat Strommers bij elkaar lijkt mij ook genieten.

Inschrijving van 09.30 tot 12.00. Zo rond 10.00 inschrijven lijkt mij een leuke tijd.

Info: MTC.st.Joris@wanadoo.nl
Hakuna Matata
Biker

Bericht door Biker »

Hoi Dipper zo te zien heb jij de persoonlijke uitnodiging binnengekregen! We (MTC Sint Joris) hebben gisteren de route al een keer "voor" gereden en het is weer een leuke rit geworden. Ook dit jaar hebben we weer halverwege een stand mat broodjes, soep, koffie, fris, knakworsten en jawel ook hollandse nieuwe!! Na de rit kun je natuurlijk ook weer gezellig aanschuiven bij de barbeque voor de lekkere motorspies. Ik zal er zelf bij zijn echter waarschijnlijk niet om mee te rijden maar om mede te zorgen dat deze dag goed verloopt! Hopelijk zal deze dag een hoog V-Strom gehalte krijgen!! Het is een aanrader!!
The V

Bericht door The V »

Ik heb 2 juli nog niets te doen dus lijkt me leuk met een paar mede-strommers... Wie gaat er nog meer mee???
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Hallo,wie gaat er allemaal en uhh ik wil wel want de cbf heeft er véél zin in .

Graag véél meerijders gezocht.

Maarten :lol:
The V

Bericht door The V »

Maarten, ik hou me nogsteeds aanbevolen! Lijkt me gezellig! En kan ik m gelijk ff bewonderen :wink:
V-strong

Bericht door V-strong »

likt me ook wel leuk, zal de eerste keer zijn om met VEEL strommers te rijden. met de pan altijd gezellige ritjes gedaan dus houd me aanbevolen.
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo CBF,

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw 1000! Bij goed weer zie ik je aanstaande zondag.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Wessel

Bericht door Wessel »

Lijkt mij wel leuk, gewoon om 10uur er zijn en dan met alle strommers tegelijk weg?
The V

Bericht door The V »

Als het weer een beetje meewerkt ben ik van de partij!
V-strong

Bericht door V-strong »

is er ergens wat meer info te krijgen over deze dag dan alleen het e-mail adres want daar krijg ik helaas geen reactie op ? :roll:
Biker

Bericht door Biker »

Hoi V-Strong en andere,

Wat wil je er nog meer van weten, vraag maar raak en ik probeer te antwoorden ik zit namelijk bij die club. De reden dat je geen reactie krijgt op jouw mail is omdat onze secretaris een paar dagen met de motor weg is dus vandaar.

Het lijkt me wel erg leuk als er een aantal Stroms meerijden!! Hoe meer Stroms hoe meer vreugd :lol:
V-strong

Bericht door V-strong »

Hallo Biker en andere n'tuurlijk, ik zocht dus eigenlijk een website met wat info of een affiche of een mailtje met het adres dagindeling, koekhappen weet ik veel, gewoon info dus vandaar de algemene oproep over info, en als het weer meezit ben ik er cker, misschien zijn er rijders uit N-H welke dezelfde richting oprijden om gezamelijk te gaan ???
we horen het. mazzel
The V

Bericht door The V »

V-strong schreef:...misschien zijn er rijders uit N-H welke dezelfde richting oprijden om gezamelijk te gaan ???
we horen het. mazzel
Zuid-Holland ook goed?
Biker

Bericht door Biker »

Hoi Strommers,

Een website hebben we niet.
Wij hebben vorige week de rit zelf weer een keer gereden en deze gaat door het brabantse land. Veel rijd men tussen de weilanden door maar ook dorpen met terasjes worden niet gemeden. We rijden ook een (klein) stukje door België dus vergeet de groende kaart niet!! Ongeveer halverwege de rit hebben we een post opgesteld, nee stempelen hoeft niet maar je krijgt daar tegen inlevering van je soepbon die je bij de inschrijven ontvangen hebt een lekker kop soep. Ook verkopen we daar frisdrank, diverse belegde broodjes, bockworsten en Hollandse nieuwe! Dit alles natuurlijk tegen vriendelijke prijzen. Na afloop van de route kun je lekker genieten van een "motorspies" van de barbeque (aanrader!!!!). Verder is het een erg gezellige en leuke dag!! De routebeschrijving ontvang je op papier bij de inschrijving. Indien je zelf geen route kunt leze kun je altijd wel met andere motorrijders meerijden. Wellicht dat ik zelf ook meerijdt en dan kan ik ook de routerol op mijn Strom zetten. Of ik meerijd is afhankelijk ok ik geen andere hand en spandiensten moet verrichten.
Laatst gewijzigd door Gast op ma 26-06-2006, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
V-strong

Bericht door V-strong »

tuurlijk, gewoon aanhaken :wink:

@ Biker, klinkt leuk en gezellig, hopen dat het weer meewerkt
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo V-Strong,

Ik kom vanuit Wieringerwerf a.s zondag. Ik vertrek om 07.00 en ben op de rondweg Amsterdam tussen 07.30 en 07.45. Ik stop bij de Shell Breukelen voor een bakkie zo rond 08.10.

Ik mik een beetje om ongeveer 09.15 aan te komen in Zeelst.
Geef maar aan als je samen wilt rijden waar een "meet en greet" moet zijn.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Biker

Bericht door Biker »

Oké dat wordt dan prijs nummer twee voor de verstkomende deelnemer voor jouw....!!
Bandit

Bericht door Bandit »

Zet mij ook maar op de lijst, mochten er nog "STROMMERS"zijn omgeving Rotterdam (en wijde omgeving) laat nog even wat weten. Anders verdwaal ik nog voor Eindhoven :lol:

8)
The V

Bericht door The V »

bandit schreef:Zet mij ook maar op de lijst, mochten er nog "STROMMERS"zijn omgeving Rotterdam (en wijde omgeving) laat nog even wat weten. Anders verdwaal ik nog voor Eindhoven :lol:

8)
Toon, wij kunnen wel een date maken voor de "heenreis". Tegen dat weekend spreken we wel ff wat af.
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

:worship: :-)} Óoo,ik zie het al weer voor me,net zo een gezellig koppel als naar Friesland,en dan nu naar het zuiden afdwalen,heerlijk.

Toon en Mark ik wil met jullie op rijden of in dit geval afrijden naar onderen.

Mark heb je tom al verwittigt hoe we gaan, :lol: voor het weekend spreken we nader af,goed??

We kunnen afspreken bij tankstation Zwijndrecht,Hendrik ido Ambacht op de a 16 richting dordrecht, of hebben jullie een andere aanvoer route die ergens anders begint?? :arrow:
The V

Bericht door The V »

Bleustrom schreef::worship: :-)} Óoo,ik zie het al weer voor me,net zo een gezellig koppel als naar Friesland,en dan nu naar het zuiden afdwalen,heerlijk.

Toon en Mark ik wil met jullie op rijden of in dit geval afrijden naar onderen.

Mark heb je tom al verwittigt hoe we gaan, :lol: voor het weekend spreken we nader af,goed??

We kunnen afspreken bij tankstation Zwijndrecht,Hendrik ido Ambacht op de a 16 richting dordrecht, of hebben jullie een andere aanvoer route die ergens anders begint?? :arrow:
Dat tankstation ken ik :!: :lol: Geen probleem. Idd een goed gezelschap... Tijd afspreken doen we idd wel vlak voor het weekend. Wat is de aanrijtijd ongeveer?
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Routeplanner geeft aan 1 uur naar zeelst,maar ik kan nog niet goed ondekken hoelaat we met de tourrit startten.

om ongeveer 10 uur inschrijven betekend dat we om 8.50 uur zouden moeten vertrekken in bij de pomp.

Misschien kan iemand nog iets meer uitleg geven over de starttijd en de duur van de rit en de tijd van de bbq dan kunnen we onze gedachten laten gaan of ik mee bbq en zo.

Zonet tommie gemonteerd op de cbf en in de auto,wat een gaaf instrument zeg,voortreffelijk.

Tot horens Maarten :-)}
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Bleustrom,

De rit is ongeveer 200 km. Vorig jaar deden wij over 200 km incl. pauze en stop halverwege 4 tot 5 uur.
Als wij 10.00 verzamelen en inschrijven kunnen wij 10.30 starten. De weersvoorspelling is schitterend dus wie weet komen er nog meer Strommers.

10.30 rijden lijkt mij een schappelijke tijd.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
V-strong

Bericht door V-strong »

Dipper schreef:Hallo V-Strong,

Ik kom vanuit Wieringerwerf a.s zondag. Ik vertrek om 07.00 en ben op de rondweg Amsterdam tussen 07.30 en 07.45. Ik stop bij de Shell Breukelen voor een bakkie zo rond 08.10.
.
Geef maar aan als je samen wilt rijden waar een "meet en greet" moet zijn.

Groet,

Hans
Hans, had je een pb gestuurd maar is kennelijk niet aangekomen, kunnen we op Abcoude afspreken? en zo ja, hoelaat kom je daar ongeveer langs?
Bandit

Bericht door Bandit »

Bleustrom schreef:Routeplanner geeft aan 1 uur naar zeelst,maar ik kan nog niet goed ondekken hoelaat we met de tourrit startten.

om ongeveer 10 uur inschrijven betekend dat we om 8.50 uur zouden moeten vertrekken in bij de pomp.

Misschien kan iemand nog iets meer uitleg geven over de starttijd en de duur van de rit en de tijd van de bbq dan kunnen we onze gedachten laten gaan of ik mee bbq en zo.

Zonet tommie gemonteerd op de cbf en in de auto,wat een gaaf instrument zeg,voortreffelijk.

Tot horens Maarten :-)}
Goed plan Maarten, ik zal daar (samen met een motor maatje "The Furstman") rond die tijd bij de pomp zijn.
Groetjes en tot zondag
Toon 8)
The V

Bericht door The V »

Ik zorg ook dat ik daar rond 8:30 uur ben. Nog ff een bakkie op m'n gemakkie :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Veel plezier mannen! Hou het vaandel van de V-strommer hoog... ;)
Helaas kan ik niet... hoewel helaas... ik ga even op en neer naar de Morvan in Frankrijk... morgenochtend weg... zondag terug... :)
Biker

Bericht door Biker »

Bleustrom schreef:Routeplanner geeft aan 1 uur naar zeelst,maar ik kan nog niet goed ondekken hoelaat we met de tourrit startten.

om ongeveer 10 uur inschrijven betekend dat we om 8.50 uur zouden moeten vertrekken in bij de pomp.

Misschien kan iemand nog iets meer uitleg geven over de starttijd en de duur van de rit en de tijd van de bbq dan kunnen we onze gedachten laten gaan of ik mee bbq en zo.

Zonet tommie gemonteerd op de cbf en in de auto,wat een gaaf instrument zeg,voortreffelijk.

Tot horens Maarten :-)}
De rit is dit jaar 196,1km lang, dan moet je wel de ideale lijn rijden en niet fout rijden :lol: De Barbeque is aan als je terugkomt van de rit en je kunt dus aanschuiven wanneer je maar wilt.
Biker

Bericht door Biker »

Als ik het goed gelezen heb en goed kan tellen dan komen er in ieder geval 6 mensen vanuit het forum naar Veldhoven: Dipper, Bandit, The V, Bleustrom, V- strong en Furstman. Dat is hartstikke mooi en we zullen een aantal spies extra maken voor op de BBQ! Wellicht dat er nog meerdere besluiten om naar Zeelst te komen, iedereeen is van harte welkom! We maken er met zijn allen een leuke dag van!!
Bandit

Bericht door Bandit »

biker schreef:Als ik het goed gelezen heb en goed kan tellen dan komen er in ieder geval 6 mensen vanuit het forum naar Veldhoven: Dipper, Bandit, The V, Bleustrom, V- strong en Furstman. Dat is hartstikke mooi en we zullen een aantal spies extra maken voor op de BBQ! Wellicht dat er nog meerdere besluiten om naar Zeelst te komen, iedereeen is van harte welkom! We maken er met zijn allen een leuke dag van!!
Even voor de duidelijkheid, kan jij nog even het exacte adres van de verzamelplek opgeven.

Groetjes en tot zondag 8)
Biker

Bericht door Biker »

[/quote]Even voor de duidelijkheid, kan jij nog even het exacte adres van de verzamelplek opgeven.

Groetjes en tot zondag 8)[/quote]

Jij bedoelt denk ik de vertrekplaats waar je moet inschrijven. Dat is heuvel 7, 5502 AJ in Veldhoven
Laatst gewijzigd door Gast op do 29-06-2006, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Dipper schreef:Hallo Bleustrom,

De rit is ongeveer 200 km. Vorig jaar deden wij over 200 km incl. pauze en stop halverwege 4 tot 5 uur.
Als wij 10.00 verzamelen en inschrijven kunnen wij 10.30 starten. De weersvoorspelling is schitterend dus wie weet komen er nog meer Strommers.

10.30 rijden lijkt mij een schappelijke tijd.

Groet,

Hans
Perfecte uitleg en om 10.30 startten is een geweldig mooie tijd.
Bleustrom

Re: 2 juli Toertocht Motorclub Sint Joris.

Bericht door Bleustrom »

[quote="Dipper"]Hallo Strommers,


Dit jaar wordt de tocht gehouden op Zondag 2 juli. Startpunt cafe Sint Joris (logisch) Heuvel 7 in Zeelst (Veldhoven).

Inschrijfgeld 5 euri en dat is inclusief koffie en soep. De tocht gaat dit jaar door het Brabantse en Belgische landschap.


Toon ff je zonnebril afzetten 8) of aan je wieltje draaien :? en tot zondag :wink: :lol:
The V

Bericht door The V »

Vanavond ook alvast ff BBQen... zal het bier wel laten staan anders ben ik morgen nooit op tijd :wink:
Maarten en Toon, ik zie jullie morgenochtend bij de pomp. Ik heb het nummer van Toon nog geloof ik dus mocht Tom onverhoopt op de heenweg al verdwalen dan hoef ik niet gelijk 112 te bellen :lol:

Tot morgen :!:
V-strong

Bericht door V-strong »

Beste Strommers, helaas maar mijn eerste rit met jullie gaat verloren, een mijn collega's gaat wat anders doen en ik moet zijn nachtdienst overnemen, dat is ff teveel van het goede dus zal het een (snelle) volgende keer moeten :cry:
Helaas....
Bandit

Bericht door Bandit »

V-strong schreef:Beste Strommers, helaas maar mijn eerste rit met jullie gaat verloren, een mijn collega's gaat wat anders doen en ik moet zijn nachtdienst overnemen, dat is ff teveel van het goede dus zal het een (snelle) volgende keer moeten :cry:
Helaas....
Soms zit het mee...... en soms ....................... Helaas , maar tot een volgende keer zullen we maar zeggen.
8)
The V

Bericht door The V »

De zomer is nog jong :idea: :roll:
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Jammer V-Strong,

Ik had graag met je opgereden naar Zeelst. Next time better!
Sterkte met je dienst.

Groet,

Hans

Ps. We zetten de foto,s wel op de site!
Hakuna Matata
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Biker,

Bedankt voor de gezellige motordag. Geef de organisatie een compliment voor deze dag en het uitzetten van een leuke route.
De prijs staat al op de schoorsteen, of ik een grandprix heb gewonnen!

De rest van de meegereden V-strommers, bedankt voor de gezelligheid en het leuke rijden. See you all next time.

Groet,

Hans

En die HONDA is echt mooi!
Hakuna Matata
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Dipper bedankt.

En wat betreft de tour,,geweldig mooi ritje,wel wat dorstig weer, de motorstaaf was heerlijk,en de mannen heel gezellig.


Een ieder een hele fijne vakantie en bedankt dat ik mee mocht met mijn ´vreemde´strom. :lol:

Maarten :wink:
Biker

Bericht door Biker »

Dipper schreef:Hallo Biker,

Bedankt voor de gezellige motordag. Geef de organisatie een compliment voor deze dag en het uitzetten van een leuke route.
De prijs staat al op de schoorsteen, of ik een grandprix heb gewonnen!

De rest van de meegereden V-strommers, bedankt voor de gezelligheid en het leuke rijden. See you all next time.

Groet,

Hans

En die HONDA is echt mooi!
Hoi Dipper,

Ik zal het compliment ook doorgeven!

Wat betreft de prijs voor de verstkomende deelnemer, tja daar moeten we het toch eens over hebben binnen de organisatie want ja jouw schoorsteen staat natuurlijk een keer vol..........
Biker

Bericht door Biker »

Bleustrom schreef:Dipper bedankt.

En wat betreft de tour,,geweldig mooi ritje,wel wat dorstig weer, de motorstaaf was heerlijk,en de mannen heel gezellig.


Een ieder een hele fijne vakantie en bedankt dat ik mee mocht met mijn ´vreemde´strom. :lol:

Maarten :wink:
Echt een vreemde eet in de bijt was je niet, wel in de V-Strom trein maar ach hij is toch ook wel mooi :wink:
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Hoeveel V-Strommen hebben er meegereden?
Tuke

Bericht door Tuke »

YellowStrom schreef:Hoeveel V-Strommen hebben er meegereden?
te weinig :wink:
uhmmm... ik telde 5 of 6 in het forum groepje. Misschien dat er nog verdwaalde leden eerder op de dag gereden hebben. Wij startten redelijk laat omdat we nog een voorrijder moesten hebben 8)
The V

Bericht door The V »

Ja, wie heeft er dan ook geen routerol op z'n fiets :?: :!: Iedereen is van de meest technische snufjes voorzien maar een ouderwetse routerol is zeldzaam :wink:

Gemak dient de mens maar uiteindelijk bood Tommie uitkomst :wink:

Enne, was ik nog vergeten; die Honda is zeker mooi Maarten :!:
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

O heren bedankt voor jullie positieve oordeel ik vind hem ook geweldig, :lol:

Maarten :-)}
Plaats reactie