Gasklep synchronisatie ECU

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Bierent
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 24-07-2023, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)
Woonplaats: Eindhoven

Gasklep synchronisatie ECU

Bericht door Bierent »

Hallo,
Ik heb even op dit forum en google gezocht maar kan er niet veel over vinden. Hoe doen jullie de gasklep synchronisatie van een vstrom met injectie. Met een carburateur is het goed te doen maar ik lees dat je bij injectie geklooi krijgt met de ECU.
Ik heb wat gezocht naar sds of obd tools maar die zijn aardig prijzig en ik weet niet of obd tools ook die waarde aan kunnen passen (dl650a 2008).
Verder heb ik wat gezien over een Yosh box en ecueditor (wel Hayabusa dan), het is mij niet compleet duidelijk of ik daarmee de waarde voor de gasklep sync kan aanpassen. Verder zou ik die dingen anders wel gemakkelijk zelf kunnen maken.

Hoe doen jullie dit verder of gaat iedereen met een injectie hiermee naar een dealer?

Berend
JanF
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 05-07-2017, 13:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 2017

Re: Gasklep synchronisatie ECU

Bericht door JanF »

Ik doe eigenlijk alles zelf , kleppen controleren , bougies , kettingset , nieuwe keerringen voorvork , remblokken etc. , maar de gaskleppen synchroniseren heb ik bij de motorzaak laten doen bij 70K .

Ik had bij die km stand pas gelezen dat dat moest , weet al niet meer welke interval er in het boek staat , heb het even opgezocht , het moet zelfs om de 12000 km !!

Had ook niet het idee dat de motor beter liep na het synchroniseren , liep eerst ook goed , maar de monteur zij wel dat de kleppen niet meer goed stonden !
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Gasklep synchronisatie ECU

Bericht door Cplegt »

Synchroniseren kan prima zelf. Vergelijkbaar met het synchroniseren van carburateurs.

De gasklep positiesensor is af te stellen via het doorverbinden van de diagnosestekker, dan komt de stand in beeld.
Gr. Chiel
Bierent
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 24-07-2023, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gasklep synchronisatie ECU

Bericht door Bierent »

Ah oke de diagnosestekker lees ik nu ook wat meer over. Het is me nog niet compleet duidelijk maar gaanderweg kom ik er vaak wel uit.
Hij loopt bij mij onderin niet perfect maar ook niet slecht, wil ff checken en heb afgelopen halfjaar 12000 wel weer gehaald dus mag opzich wel weer.
Bedankt!
Plaats reactie