DL800DE HRT ruit/rally "hoofd"

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

DL800DE HRT ruit/rally "hoofd"

Bericht door Mort »

Deze week de DL800DE voorzien van de HRT ruit.
Het was een ganse operatie, maar uiterst tevreden over de kwaliteit en de pasvorm.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

Re: DL800DE HRT ruit/rally "hoofd"

Bericht door Mort »

Na en voor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1520
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: DL800DE HRT ruit/rally "hoofd"

Bericht door Calimero »

Een bijzondere ruit zo voor de koplamp. Ik heb er nog wel wat vragen over.

De eerste vraag is natuurlijk, hoe rijdt het? Scheelt de windbescherming veel ten opzichte van de originele ruit en heb je geen last van turbulenties?

Vraag 2: Wordt de lichtbundel van de koplamp niet gebroken door de ruit waardoor er een verkeerd lichtbeeld ontstaat?

En last but not least een vraagje voor de poetsers onder ons, kan je de ruit makkelijk aan de achterkant schoonmaken? Zeker omdat hij ook voor de koplamp zit lijkt mij dat wel een must!
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

Re: DL800DE HRT ruit/rally "hoofd"

Bericht door Mort »

Adri,

Naar mijn gevoel is de luchtstroom rond mijn helm beter dan met het klein ruitje. Waarschijnlijk omdat die veel meer rechtop staat. Hoger is hij niet. Mijn ervaring tot nu toe is zeer positief, al zou ik voor lange afstanden op hoge snelheid wel een opzetspoilertje monteren. Deze motor zal voornamelijk offroad gebruikt worden, dat zal dus niet vaak voorvallen.

Wat de lichtbundel betreft heb ik niet het idee dat hij anders schijnt dan voorheen. Bij auto's zie de dag van vandaag ook constant "ledlenzen" achter plexiglas zitten. Om het zeker te weten zou ik hem eens voor zo'n apparaat moeten plaatsen. Wel staat duidelijk in de beschrijving dat hij niet apk goedgekeurd is (voor die reden waarschijnlijk). Maar daar hebben we in België niet al te veel last van 😀

En dan het poetsen. Het is inderdaad zo dat je er moeilijk bij kan, maar met 4 kleine imbussen in hij zo gedemonteerd. Voordeel is dan wel weer dat de ingewikkelde lamp/neus niet direct tussen alle openingen vol zit van de vliegen.

Nog een kleine kanttekening; hij lijkt makkelijk te monteren, maar dat is helemaal niet zo. Hij is bevestigd op de plaats waar de originele knippers staan. De ganse kop en snavel moet dus eenmalig worden gedemonteerd om de knippers te demonteren en de andere bevestigingspunten te monteren voor de ruit.

Groetjes 🙂👍
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7823
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: DL800DE HRT ruit/rally "hoofd"

Bericht door Eikie »

Waar ga je nu de pinkers monteren?

Offroad zal je deze niet nodig hebben, maar ik neem aan dat deze op de openbare weg in België ook verplicht zijn.

Wat voor verdere aanpassingen ga je doen vwb het offroad werk? Banden, vering, voorspatbord, handkappen, spiegels, uitlaat?

Met alleen een ander windscherm ga je het niet redden op een modderpad in de Kempen :D
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Mort
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 13-11-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 800DE

Re: DL800DE HRT ruit/rally "hoofd"

Bericht door Mort »

De pinkers hebben al een nieuwe locatie gekregen met heel wat pas en meetwerk 😀 zie foto hieronder.

Ik ben de West-Vlaamse klei gewoon, dus inderdaad, met deze configuratie kom je niet ver. 😀

Er komen andere wielen onder 18 achter, 21 voor. Moet nog contact opnemen met Haan ivm de prijs. Bij HRT is het 1200€ , je moet wel zelf de naven aanleveren, dus dat wordt behoorlijk prijzig.

Qua banden houd ik mijn combinatie van 'gewoonlijk'; voor Michelin cross competition, achter Mitas C 02. Al altijd tevreden geweest op die manier (op mijn R100GS/PD).

Waarschijnlijk nog een ander stuur en verhogers, bredere voetsteunen, vlakker zadel (maar momenteel nog niet veel te vinden), alu carterbescherming. Slanker achterwerk.

Vering laat ik voorlopig voor wat het is. Als het tegenvalt zien we wel. Handkappen zelfde verhaal.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie