Pagina 1 van 1

Reviseren slave koppelingscilinder.

Geplaatst: za 26-08-2023, 16:21
door JelteB
Beste Strommers,

Na een aantal weken niet gereden te hebben deed de koppeling van mijn dl1000 uit 2004 het niet goed meer. Aangrijp punt was erg vroeg, bleek dat mijn koppelings vloeistofpijl te laag was. Deze wat bijgevuld en een rivisiesetje voor de slave cilinder besteld.

Momenteel ben ik bezig met het reviseren en schrok van de bagger die ik tegen kwam (Zie foto).
Is dit gewoon opgehoopt ketting smeer of denken jullie dat het ergens anders vandaan komt?

Het begint er sterk op te lijken dat het onderhoud toch iets minder goed is gedaan dan de vorige eigenaar beweerde. Raden jullie aan na dit gezien te hebben om nog andere dingen aan te pakken?

De banden, tandwielen, ketting en remmen zijn overigens in goede staat.

Vriendelijke groet,
Jelte

Re: Reviseren slave koppelingscilinder.

Geplaatst: za 26-08-2023, 18:18
door Motormuus
Het dikke vet. En steentjes is vrij gebruikelijk. Bij een beurt word dat vaak niet schoongemaakt, Dat is allemaal kettingvet. Zelf haal ik 2 keer per jaar het kapje eraf om de boel schoon te maken

Re: Reviseren slave koppelingscilinder.

Geplaatst: za 26-08-2023, 22:34
door Frits Bos
Sluit me aan bij motormuus

ik zeg niet alle maar wel veel motoren hebben dit mijn motoren hadden dit allemaal soms zo erg dat de ketting weerstand zou hebben :wink:
Maar zegt niets over de rest .

En doe het onderhoud waar je zelf prettig bij voelt luister niet altijd wat de verkoper zegt of de onderhoud bonnen erbij zeggen iets meer .

Re: Reviseren slave koppelingscilinder.

Geplaatst: zo 03-09-2023, 08:25
door JelteB
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het goed schoongemaakt en zal dit bij gaan houden😁