Toertocht op 2e Pinksterdag.

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
blackvstrom

Toertocht op 2e Pinksterdag.

Bericht door blackvstrom »

Beste V-Stromers,

Wie heeft er zin om op 2e Pinksterdag een toertochtje te maken? Wie heeft er suggesties? Het is wel kort dag, maar de weersverwachtingen zien er in ieder geval goed uit.
Als er geen suggesties zijn, weet ik altijd wel een tochtje over de dijken van Maas en Waal in het midden van het land.

Groetjes,
BlackVstrom.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hee dass een leuk idee voor degene die even lekker uitwillen waaien... tussen de uitgebloeide Pinksterbloemen :lol:
Ik ga in overleg met Stroom2 je hoort nog van me. :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Lexy

Bericht door Lexy »

enig idee waar te starten?
Hoe lang?
Heb je al een route in je gedacten?
blackvstrom

ritje 2e Pinksterdag

Bericht door blackvstrom »

Hoi Stroompje en Lexy,

Waar ik aan zit te denken is 10.30 uur verzamelen bij Mc Donalds, Rosmalen/'s-Hertogenbosch langs de A 2.
11.00 uur wegrijden.
Ik heb de volgende route in gedachten:
Via de zuidkant van de Maas over Bokhoven naar Heusden. Dan via Veen, Andel naar Poederooijen. Vervolgens over Aalst naar Ammerzoden, Hedel, Kerkdriel. Dan even in Rossum/Hurwenen naar de ooievaars kijken. Van daaruit naar Zaltbommel, Gameren, Brakel. In Brakel oversteken met het pontje en vervolgens via de noorddijk van de Waal naar Herwijnen (weer even ooievaars kijken), Waardenburg, Neerijnen, Opijnen en Tiel. Van Tiel naar Beneden Leeuwen, Appeltern, Maasbommel. Afhankelijk van de tijd zijn er nog verschillende alternatieven.
Het is een tocht die grotendeels over dijkweggetjes gaat. Dus veel bochtjes draaien.

Groetjes,
Ben.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

HI blackVstrom/Ben,

Allereerst nog een WELKOM hier op het forum :!: :!:
Een leuk binnenkomer om gelijk een tour te plannen..... :lol: :lol:
Sorry wij kunnen niet mee, we hebben andere plannen.
Maar in iedergeval veel veilig rijplezier op 2e Pinksterdag en alle dagen daarna :!:
Stromige groetjes,
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Lexy

Bericht door Lexy »

er is dus weinig animo.
Dus dan ga ik ook niet, ga wel een stukje hier in de buurt rijden.
Prettige pinksterdagen
vdbjg

Bericht door vdbjg »

Hoi blackVstrom/Ben,

Ook wij hadden graag meegedaan, maar voor vandaag hebben we al een behoorlijke rit voor de boeg. Morgen wordt dan een dag om ook de kleine nog wat aandacht te geven.
De startlokatie zou over drie weken perfect zijn omdat we dan weer woonzaam zijn in dat deel van Brabant, Uden om precies te zijn.
Mogelijk dat we van de zomer een nieuwe rit kunnen plannen.

Veel plezier met toeren,
Crazychris

Bericht door Crazychris »

als t weer goed is ga ik denk ik ff de lekdijk af normaal keer ik bij de brug bij vianen
maar nu ga ik n stuk verder door
Plaats reactie