DL650 2004 stationair koude vs warme motor
Geplaatst: wo 26-04-2023, 17:30
Hallo Allemaal,
Ik heb mijn V-strom nog niet zo lang dus geen idee wat "normaal" is erbij. Ook ben ik geen techneut maar ik leer altijd graag wat bij voordat iets een probleem wordt
Mijn v-strom 650 uit 2004 heeft in ieder geval vanaf het begin al dat ie bij een koude start net onder of op de 1000rpm zit. Hij reageert wel gewoon op gas en je kan vrijwel direct wegrijden. Na enkele minuten als de motor warmer is draait hij rond de 1400-1500 rpm stationair.
Ook heb ik de indruk dat ik af en toe onder het rijden de brandstofpomp hoor zoemen, lijkt op het geluid wat je ook hoort als je het contact aanzet alleen dan constant en niet even een paar seconden, verder onder het rijden geen verschil in response ofzo..vind het alleen vreemd dat ik dat af en toe (lijk?) te horen.
Nu had ik vandaag dat hij na een koude start afsloeg zodra ik gas gaf. Geen reden tot paniek, hij startte daarna, wel ietsje slechter dan normaal maar niet ernstig, maar ik ging toch even zoeken op het forum en twijfel nu.
Ik kwam topics tegen van mensen die juist een hoger toerental hebben bij een koude motor...das best gek dan toch?
Ook kwam ik tegen over stationair toerental bijstellen met dat schroefje, maar is dat voor koude of warme motor dan? of beiden?
Is het normaal dat ie rond de 1000 zit bij koude start en dan naar rond de 1500 gaat als ie warm is?
Ik heb mijn V-strom nog niet zo lang dus geen idee wat "normaal" is erbij. Ook ben ik geen techneut maar ik leer altijd graag wat bij voordat iets een probleem wordt
Mijn v-strom 650 uit 2004 heeft in ieder geval vanaf het begin al dat ie bij een koude start net onder of op de 1000rpm zit. Hij reageert wel gewoon op gas en je kan vrijwel direct wegrijden. Na enkele minuten als de motor warmer is draait hij rond de 1400-1500 rpm stationair.
Ook heb ik de indruk dat ik af en toe onder het rijden de brandstofpomp hoor zoemen, lijkt op het geluid wat je ook hoort als je het contact aanzet alleen dan constant en niet even een paar seconden, verder onder het rijden geen verschil in response ofzo..vind het alleen vreemd dat ik dat af en toe (lijk?) te horen.
Nu had ik vandaag dat hij na een koude start afsloeg zodra ik gas gaf. Geen reden tot paniek, hij startte daarna, wel ietsje slechter dan normaal maar niet ernstig, maar ik ging toch even zoeken op het forum en twijfel nu.
Ik kwam topics tegen van mensen die juist een hoger toerental hebben bij een koude motor...das best gek dan toch?
Ook kwam ik tegen over stationair toerental bijstellen met dat schroefje, maar is dat voor koude of warme motor dan? of beiden?
Is het normaal dat ie rond de 1000 zit bij koude start en dan naar rond de 1500 gaat als ie warm is?