avontuurlijke reis

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
De Ron
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

avontuurlijke reis

Bericht door De Ron »

Hallo,
Het is al wel bijna 10 jaar geleden (de tijd vliegt), ik ben dan via "Travel2explore" naar India - Himalaya geweest. Ginder de trip gedaan met een Royal Enfield 500. Stilaan opbouwen (wennen aan de hoogte's) tot je het doel van de reis bereikt, boven op de hoogst berijdbare pas op 5602 meter ! Echt een ontlading wanneer je daar staat en ondertussen regen, chaotisch verkeer, koude, gladheid, slijk, hitte hebt overwonnen. Het was mijn eerste keer in India en je kan wel degelijk van een cultuurschok spreken, wat je daar allemaal ziet hou je niet voor mogelijk ! De meer dan avontuurlijke reis is een aanrader om eens "once in a lifetime" te doen, je zal het nooit van je leven vergeten !
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2965
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: avontuurlijke reis

Bericht door Tulipan »

Ik kan je beloven dat elke reis ( langer dan 2 dagen ) indrukken achterlaat die je nooit meer vergeet.
Daar hoef je niet ver weg voor te gaan,
alhoewel het helpt O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1521
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: avontuurlijke reis

Bericht door Calimero »

Tulipan heeft helemaal gelijk, maar zo'n reis naar de Himalaya is inderdaad wel een Adventure met een hoofdletter A geschreven!

Omdat ik van de Minister van Economische Zaken van huize Calimero geen toestemming kreeg vanwege een ook al kostbare maar ook prachtige reis naar IJsland, kon ik een aantal jaar terug niet mee met mijn oudste zoon die ook zo'n reis naar India gemaakt heeft. Hij kwam met prachtige foto's en spannende verhalen weer terug. Wie weet komt het er voor mij toch nog een keer van :roll:
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7823
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: avontuurlijke reis

Bericht door Eikie »

Je moet er even voor gaan zitten. Dit is een van de vele Khardungla video’s die je kunt vinden.


Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
De Ron
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: avontuurlijke reis

Bericht door De Ron »

Als we dan toch aan het reizen zijn, het jaar daarna Vietnam gedaan van Zuid naar Noord, de" Ho Chi Min trail" op een Honda 250 cc enduro. Was niet zo zwaar als India maar ook zeer de moeite waard ...
Daar zie je ook eigenaardige dingen, een grote kooi achterop een 110 cc volgepropt met kleine hondenpups, bleek allemaal om op te eten ! Op eenzelfde andere lichte scooter een grote zeug op een plank gebonden en ze waren er mee weg... Wat opvalt is dat het land blijkbaar gedragen wordt door de vrouwen, die zie je het zwaarste werk doen 8)
Toch een zeer mooi land om door te rijden.
Lionel
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 16-09-2020, 15:08
Mijn motor is een: V-Strom 650 2013
Woonplaats: Utrecht

Re: avontuurlijke reis

Bericht door Lionel »

Geweldige reis in het Himalayagebergte. Zouden er geïnteresseerden zijn om zelf een reis te organiseren? India, Nepal, Vietnam of mijn grootste droom Peru?
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: avontuurlijke reis

Bericht door Emile »

Het Himalayagebergte staat zeker nog op mijn lijstje. Wel een gebied waar je wat lokals voor nodig hebt voor de motoren, onderkomens en wellicht wat begeleiding. Een 'europese' begeleider is wat mij betreft overbodig en scheelt ook een hoop geld.

Heb al vaker alleen gereden (zie mijn website), maar dit lijkt mij wel een reis die gezelliger is met meerdere mensen. Mijn motormaten hebben alleen wat 'smetvrees' en die ga ik niet mee krijgen helaas. Dus ja, ik ben zeker geintresseerd en routes plannen is 1 van mijn grootste hobbies.
Je moet het dan niet erg vinden om met een oude lul van 49 op pad te gaan ;-)

Verder kwestie van een mannetje of 4 a 6 bij elkaar trommelen, keertje rijden, biertje drinken en dan gaan regelen ;-)

(we wonen in dezelfde stad, dus dat biertje is makkelijk)
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Lionel
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 16-09-2020, 15:08
Mijn motor is een: V-Strom 650 2013
Woonplaats: Utrecht

Re: avontuurlijke reis

Bericht door Lionel »

Klinkt goed Emile! Ik stuur je even een Prive bericht, bij meer geïnteresseerden, laat het gerust ook weten!
Plaats reactie