Zijkoffers ja/nee en welke ??

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Zijkoffers ja/nee en welke ??

Bericht door Sufos »

Dinsdag mijn nieuwe motor ophalen die ik van de week heb gekocht.
Afbeelding


Deze motor is voorzien van de originele zijkoffers van Suzuki. Mooi, ja dat wel want het sluit erg mooi aan en is niet te breed. Toch overweeg ik wat anders. Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt maar ik vind toch niet een juist topic dus maak ik zelf maar wat aan (al zal zo'n topic er vast wel zijn :?

Rechthoekige koffers vind ik dus gewoon wat mooier, daarnaast zou een topkoffer ook wel praktisch zijn al vind ik dat weer minder mooi.
De Givi koffers of de SW-Motech zou mijn voorkeur hebben maar wat is wijsheid? Als je zonder koffers rijdt vind ik zo'n beugel aan de zijkant ook niet bepaald mooi, wat dat betreft zijn de originele koffers ideaal, want een perfecte afwerking. Nu heb ik mij laten vertellen dat de koffers van SW-motech ook uitgerust kunnen worden met een afneembaar systeem. Ook zou ik een Pro-beugelhouder kunnen monteren met adapters voor Givi. De laatste hebben ook nog eens het voordeel dat ze nu met een mooie korting kunnen worden aangeschaft via het forum.
Ik zoek dus eigenlijk een zijkoffer met een "mooie" uitstraling maar ik zit weer niet te wachten op van die "definitieve" beugels aan de zijkant.
Wat zijn de ervaringen hier?
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1521
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Zijkoffers ja/nee en welke ??

Bericht door Calimero »

Ik gebruik de Givi Trekker koffers in combinatie met het quick lock systeem van Givi. Het rek voor de zijkoffers heb je daarmee binnen een paar minuten gemonteerd en gedemonteerd van je motor. Bij de voetsteunen en het subframe zitten dan een aantal onopvallende bevestigingspunten.

Hoe dat op mijn motor staat zie je op de bijgaande foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Zijkoffers ja/nee en welke ??

Bericht door Sufos »

:!: Kijk, dus ook Givi heeft een quick lock systeem, weer wat geleerd :duim: . Dat opent weer wat deuren.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zijkoffers ja/nee en welke ??

Bericht door Iron Horse »

Toen ik met koffers reed voor hoofdzakelijk vakantiedoeleinden had ik ook de Givi Quicklock kofferbeugels erop en werkte snel en heel gemakkelijk. Ik had er overigens wel de extra sloten bij zodat ze beter diefstal beveiligd waren. Ik twijfel nu een beetje, het kan ook SW Motech geweest zijn. Maar het is een makkelijk systeem.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 281
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Lelystad

Re: Zijkoffers ja/nee en welke ??

Bericht door Bob »

Ik rijd sinds een paar jaar met een setje Givi E22's. Deze vallen onder de monokey lijn (als ik het goed heb?)
Fijne koffers, lekker compact en door dat deze aan de bovenkant open gaan zijn ze erg praktisch onderweg.
Vandaag nog door het hart van Utrecht (motorbeurs) gefilterd met deze koffers. Ging zonder problemen.
Een nieuw setje incl. beugel (v- strom 650 modeljaar 2004) koste mij destijd rond de €300,-.

Plaatje gepikt van dit forum:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Zijkoffers ja/nee en welke ??

Bericht door Sufos »

De E22 heb ik nog liggen want die gebruik ik tot op heden ook nog op mijn huidige (of is het nou mijn oude motor?). Inderdaad best fijne koffers en zeker wel praktisch. Het Monokey systeem vind op dit moment wel een probleem want ik wil juist van die beugels af op het moment dat ik zonder koffers onderweg ben.
Plaats reactie