Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
-
- Berichten: 488
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
- Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
- Woonplaats: Boreft (Bodegraven)
Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
Goedenavond allen,
Vanmiddag dacht ik dat er te weinig olie in mijn V-strom DL650 uit 2004 zat, ik zag geen olie in het olie kijkglaasje. Ik had nog olie staan dus ik olie erbij gedaan, echter glasje bleef leeg. Ik kreeg argwaan en dus even Rob van de motorbandenzaak in Alphen aan den Rijn gebeld waar mijn motor in onderhoud is. Woensdags gesloten maar ik kon wel langskomen, goede service Wat bleek, er zat nu te veel olie in mijn blok. Lekker bij de hand van mij Was tijd geleden dat olie was ververst dus gelijk maar nieuwe olie en filter laten installeren.
Zijn er meer die het hebben dat door het oliekijk glas niveau van olie niet meer zichtbaar is, en wat is er aan te doen??
Groetjes Gert-Jan vanuit Bodegraven
Vanmiddag dacht ik dat er te weinig olie in mijn V-strom DL650 uit 2004 zat, ik zag geen olie in het olie kijkglaasje. Ik had nog olie staan dus ik olie erbij gedaan, echter glasje bleef leeg. Ik kreeg argwaan en dus even Rob van de motorbandenzaak in Alphen aan den Rijn gebeld waar mijn motor in onderhoud is. Woensdags gesloten maar ik kon wel langskomen, goede service Wat bleek, er zat nu te veel olie in mijn blok. Lekker bij de hand van mij Was tijd geleden dat olie was ververst dus gelijk maar nieuwe olie en filter laten installeren.
Zijn er meer die het hebben dat door het oliekijk glas niveau van olie niet meer zichtbaar is, en wat is er aan te doen??
Groetjes Gert-Jan vanuit Bodegraven
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
Verversen is denk ik de enige juiste oplossing..
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 30-05-2020, 00:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Re: Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
Is die foto gemaakt nadat de olie ververst is?
-
- Berichten: 488
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
- Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
- Woonplaats: Boreft (Bodegraven)
Re: Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
Inderdaad, je ziet dus helemaal niets meer door kijkglaasje. Alleen als je er een felle lamp op zet kan je olie niveau zien. Erg hinderlijk.
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 30-05-2020, 00:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Re: Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
Hmm inderdaad vevelend. Kennelijk was de oude olie dan zo oud dat de roet deeltjes zijn aangeslagen op de volledige carter incl het glas. De oude eigenaar van mijn motor dacht dat hij hetzelfde probleem had, en bleef ook maar bijvullen met 6 liter olie in het blok tot gevolg.. maar na aftappen was het glas weer helder. In jouw geval is demonteren dan de enige optie om het schoon te krijgen ben ik bang..
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
Dat is wel erg rigoureus. Zou eerst maar eens proberen om met Forté Motor Flush je blok inwendig te reinigen.
Groeten,
Adri
Adri
- Johnp
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
- Woonplaats: Zoetermeer
Re: Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
Ooit ook gehad. Diverse middelen geprobeerd. Uiteindelijk nieuwe pakking gekocht en middagje bezig geweest. Nu weer brandschoon.
Met vriendelijke groet., John
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Met vriendelijke groet., John
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Re: Olie kijkglaasje niet meer doorzichtig
Beste remedie is het verwijderen van het koppelingsdeksel (zijde waar het glaasje in zit) en de binnenzijde reinigen. Je hebt dan idd een nieuwe pakking nodig.
Het is niet nodig om de olie af te tappen wanneer je je Strom (voorzichtig) op z'n kant legt. Wel een gedeelte van de koelvloeistof
aftappen omdat deze via de slangen /aansluitingen op het carterdeksel door het carter loopt.
Omdat je koppelingszijde dan toch open hebt kun je meteen je koppelingsplaten checken of bij een flinke km-stand (>100.000) preventief vervangen.
Het is niet nodig om de olie af te tappen wanneer je je Strom (voorzichtig) op z'n kant legt. Wel een gedeelte van de koelvloeistof
aftappen omdat deze via de slangen /aansluitingen op het carterdeksel door het carter loopt.
Omdat je koppelingszijde dan toch open hebt kun je meteen je koppelingsplaten checken of bij een flinke km-stand (>100.000) preventief vervangen.