Keerring uitgaande as DL1000 '03
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 26-02-2016, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)
Keerring uitgaande as DL1000 '03
De keerring op de as van het voortandwiel begint wat te zweten.
Waarschijnlijk wat troep.
Wil 'm vervangen.
Weet iemand of dit vanaf de buitenkant kan?
Of moet dan het blok uitelkaar?
Alvast bedankt voor de reacties!
Waarschijnlijk wat troep.
Wil 'm vervangen.
Weet iemand of dit vanaf de buitenkant kan?
Of moet dan het blok uitelkaar?
Alvast bedankt voor de reacties!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET
Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Kan van de buitenkant. Zie stukje uit werkplaatshandboek.
Tandwiel verwijderen is te doen zonder.
Zoe eens op dit form op wph of werkplaatshandboek.
Dan vind je linkjes genoeg.
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=7&t=13870
Ben er toevallig mee aan het kijken. Tip van de monteur. Doe meteen die links er van zit voor de koppeling.
Waar haal jij je onderdelen?
www.bike-parts-suz.com heeft ook de microfiches met alle serienummers van onderdelen.
Tandwiel verwijderen is te doen zonder.
Zoe eens op dit form op wph of werkplaatshandboek.
Dan vind je linkjes genoeg.
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=7&t=13870
Ben er toevallig mee aan het kijken. Tip van de monteur. Doe meteen die links er van zit voor de koppeling.
Waar haal jij je onderdelen?
www.bike-parts-suz.com heeft ook de microfiches met alle serienummers van onderdelen.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 26-02-2016, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Thanks!!!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET
Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Hallo Spike,
Hoe is het gegaan met de keerringen wisselen?
Special tools nodig gehad, kon het van buiten af, nog tips?
Hoe is het gegaan met de keerringen wisselen?
Special tools nodig gehad, kon het van buiten af, nog tips?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 26-02-2016, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Door omstandigheden helaas nog niet aan toe gekomen.
Maar laat ik zeker weten.
Maar laat ik zeker weten.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET
Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Ben nog steeds benieuwd.
Ik heb bij die van mij 99% zeker vastgesteld dat het de keerring van de koppeling is.
Die kan zeker van buitenaf vervangen worden.
Ik heb bij die van mij 99% zeker vastgesteld dat het de keerring van de koppeling is.
Die kan zeker van buitenaf vervangen worden.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Helaas. Kan dus niet. Blok moet uit elkaar.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Dat is een niet zo fijne oplossing. Pff. Daar gaan wat uurtjes in zitten. Om over de centen niet te spreken.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
En het gekke is dat toen ik hem wegbracht er geen drup olie te zien was.
Terwijl dat de laatste tijd juist wel het geval was.
Voorlopig maar eens monitoren hoe erg het nu is.
Terwijl dat de laatste tijd juist wel het geval was.
Voorlopig maar eens monitoren hoe erg het nu is.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Lijkt me niet nodig. Als je even op Engelstalige forums zoekt dan blijkt dit ook inderdaad niet nodig.
Kijk voor het hele verhaal hier.The clutch push-rod seal, the drive shaft seal & the sprocket spacer o-ring all have engine oil on the other side. The slave cylinder piston cup (seal) contains the brake fluid for the hydraulic clutch system on the 1000.
All of these seals can be replaced from the outside of the engine. The oil seal retainer must be removed to replace either oil seal. The spacer o-ring can be replaced with just a sprocket removal.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
3 Suzuki dealers en monteurs en 2 niet-Suzuki monteurs zeggen dat het blok los moet.
Die moeten dit ook maar eens lezen dan.
Dit is een mooie how-to. Grotendeels wat er in het WPH staat aangevuld met praktische tips.
Die had ik de monteur ook gestuurd.
En als je dit leest, dan kun je het ook wel zelf.
Goed bewaren deze link.
Dank je Rob.
Die moeten dit ook maar eens lezen dan.
Dit is een mooie how-to. Grotendeels wat er in het WPH staat aangevuld met praktische tips.
Die had ik de monteur ook gestuurd.
En als je dit leest, dan kun je het ook wel zelf.
Goed bewaren deze link.
Dank je Rob.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Uiteraard heb ik dit een monteur laten zien JW, maar die heeft er sterke twijfels over omdat hij het zelf ooit heeft gedaan. Hij vroeg toen €75,= , maar achteraf is hij er heel lang mee bezig geweest omdat het niet zo makkelijk ging dan gedacht. Maar wellicht is er een andere manier gevonden??
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03
Dat is op de foto heel duidelijk, maar als tandwiel en ketting er nog voor hangen, heel moeilijk te zien.
Ik heb net zelf gekeken met zaklamp en die plaat zit er wel degelijk. Dus het moet ook wel kunnen van buitenaf.
De monteur heeft Suzuki dealers in Rijssen en Zelhem gebeld en kreeg steeds te horen dat het blok uit elkaar moest.
Ik had gehoopt een monteur in de buurt te vinden, maar ik ga verder zoeken. Dit geeft geen vertrouwen.
Inmiddels met alle opgedane kennis en de link hierboven, denk ik dat ik het ook wel zelf kan inmiddels.
Daar komt bij dat ik geen drup lekkage meer gezien na de laatste 2 ritten.
Ik ga eerst op vakantie en daarna zien we wel weer.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)