Navigatie en accu
Navigatie en accu
Dag V-strommers!
Als jullie het goed vinden zou ik hier graag een vraag willen stellen.
De vraag is: mijn v-strom 1000 uit 2002 vertoont kuren.
Namelijk, als de navigatie te lang op de oplader hangt dan houd de motor er op een bepaald moment mee op.
(slecht stationair lopen en dan uitvallen)
Is dit iets wat vaker voorkomt?
Daarna haal ik de navi weer eraf, laat de motor even zonder verlichting lopen en 5min later zijn er geen problemen meer.
De accu is nieuw ongeveer een half jaar oud en ik ben iemand die iedere dag rijd. (ook lange stukken)
Ik hoor graag of jullie hier meer vanaf weten!
gr Thomas Weusten
Als jullie het goed vinden zou ik hier graag een vraag willen stellen.
De vraag is: mijn v-strom 1000 uit 2002 vertoont kuren.
Namelijk, als de navigatie te lang op de oplader hangt dan houd de motor er op een bepaald moment mee op.
(slecht stationair lopen en dan uitvallen)
Is dit iets wat vaker voorkomt?
Daarna haal ik de navi weer eraf, laat de motor even zonder verlichting lopen en 5min later zijn er geen problemen meer.
De accu is nieuw ongeveer een half jaar oud en ik ben iemand die iedere dag rijd. (ook lange stukken)
Ik hoor graag of jullie hier meer vanaf weten!
gr Thomas Weusten
- Bacchus
- DL1000 berijder
- Berichten: 826
- Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Weert
Re: Navigatie en accu
Mijn DL1000 uit 2004 (model 2003) hangt buiten de standaard spullen een handvatverwarming TT Rider en een strebel (al pakt deze alleen kort stroom bij gebruik)
Ik heb nergens geen last van. Kan vele kilometers rijden.
Is je accu krachtig genoeg, als in Ampere?
Wellicht laad je dynamo voldoende bij. Oftewel als je grote stukken rijdt zonder navigatie, geeft ie dan ook kuren?
Ik heb nergens geen last van. Kan vele kilometers rijden.
Is je accu krachtig genoeg, als in Ampere?
Wellicht laad je dynamo voldoende bij. Oftewel als je grote stukken rijdt zonder navigatie, geeft ie dan ook kuren?
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Navigatie en accu
Je zegt het zelf al: Zonder verlichting, het verbruik van die navi is verwaarloosbaar als er geen sluiting in zit.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Navigatie en accu
Dynamo of generator, het is maar net hoe je het zeggen wilt.Margon schreef:Dynamo ?
Uiteindelijk doen ze beide hetzelfde.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Bacchus
- DL1000 berijder
- Berichten: 826
- Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Weert
Re: Navigatie en accu
Is er nog naar voren gekomen wat het probleem is/was? Kunnen we natuurlijk altijd van leren
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Navigatie en accu
Hey Thomas en welkom hier
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Navigatie en accu
Hoe kun je je motor latten lopen zonder verlichting? Die gaat automatisch aan bij een Strom.
Sowieso kun je de gps beter gewoon aansluiten via het contact, heb je nooit de kans dat je gps de accu leegtrekt (wat me sterk lijkt want zo veel verbruikt dit ding niet).
Ook mijn handvatverwarming en 12V heb ik gewoon op het contact gezet (extra stekkertje achter de radiator), dit ondanks dat de handvatverwarming schijnbaar een bescherming er op heeft zitten tegen het leegtrekken van de accu.
Ik vermoed dus dat je accu een beetje aan het end van zijn leven is. Dat de motor slecht gaat lopen... dat vind ik erg vreemd.
Sowieso kun je de gps beter gewoon aansluiten via het contact, heb je nooit de kans dat je gps de accu leegtrekt (wat me sterk lijkt want zo veel verbruikt dit ding niet).
Ook mijn handvatverwarming en 12V heb ik gewoon op het contact gezet (extra stekkertje achter de radiator), dit ondanks dat de handvatverwarming schijnbaar een bescherming er op heeft zitten tegen het leegtrekken van de accu.
Ik vermoed dus dat je accu een beetje aan het end van zijn leven is. Dat de motor slecht gaat lopen... dat vind ik erg vreemd.
- Roncor
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
- Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
- Woonplaats: Deventer
Re: Navigatie en accu
Spanningsregelaar of dynamo.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Navigatie en accu
(Door)meten is weten. Wellicht kortsluiting in de aansluiting naar de navigatie. Mijn stekkertje wat ik in de Zumo moet steken was een keer zo verroest dat de accu binnen een uur leeg was. Zonder dat de zekering klapte. Bijzonder maar waar.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Bacchus
- DL1000 berijder
- Berichten: 826
- Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Weert
Re: Navigatie en accu
2002 model niet volgens mij, daar is het uit te zetten.PDvD schreef:Hoe kun je je motor latten lopen zonder verlichting? Die gaat automatisch aan bij een Strom.
Verder heb ik het zelf ook een keer moeten doen toen mijn Dynamo stuk was. Dan trek je de 2 stekkers van je voorste lampen los. Na even te hebben gewacht starte mijn motor weer en kon ik tot 1 km van huis rijden. Daarna ca 1 km lang zwaar moeten duwen
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium