Ervaring met Alpinestars Toucan
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Ervaring met Alpinestars Toucan
Na een kleine 170000 kilometer en 4 jaar dagelijks dragen en mishandelen is de tijd gekomen dat mijn Sidi Adventures gaan hemelen. Al een tijdje heb ik het gevoel dat ze niet meer volledig waterdicht zijn en het laatste tripje naar Luxemburg bevestigde dat.
De buitenkant van de laars is redelijk gehavend door van alles en nog wat; schuivertje over straat, wat klimactiviteiten, bergwandelen en sleutelen op de knieën met de punt van de laarzen op de grond. Ook het profiel op de zolen is bijna verdwenen, niet dat dat een probleem is omdat een schoenmaker er zo een nieuwe zool onder knalt. Het geeft echter wel aan hoeveel er op gelopen is.
De huidige sidi's
Al met al absoluut geen slechte score en tot voor gisteren had ik dezelfde Adventures op het oog als opvolger. Totdat ik gisteren bij een motorzaak was en de Alpinestars Toucan bekeek. Een zelfde soort stevige goretex laars in ongeveer de zelfde prijscategorie.
De alpinestars Toucan
Wat mij echter opviel was dat deze laars over meer harde/slijtvaste delen beschikt op exact die plekken die bij mijn huidige laarzen zwaar gehavend zijn.
hierdoor werd ik toch aan het twijfelen gebracht. Ook deze laars gepast en hij zit heerlijk.
Nu vraag ik mij af of er iemand ervaring heeft met deze laars, hoe deze bevalt en hoe het met de slijtage zit.
De buitenkant van de laars is redelijk gehavend door van alles en nog wat; schuivertje over straat, wat klimactiviteiten, bergwandelen en sleutelen op de knieën met de punt van de laarzen op de grond. Ook het profiel op de zolen is bijna verdwenen, niet dat dat een probleem is omdat een schoenmaker er zo een nieuwe zool onder knalt. Het geeft echter wel aan hoeveel er op gelopen is.
De huidige sidi's
Al met al absoluut geen slechte score en tot voor gisteren had ik dezelfde Adventures op het oog als opvolger. Totdat ik gisteren bij een motorzaak was en de Alpinestars Toucan bekeek. Een zelfde soort stevige goretex laars in ongeveer de zelfde prijscategorie.
De alpinestars Toucan
Wat mij echter opviel was dat deze laars over meer harde/slijtvaste delen beschikt op exact die plekken die bij mijn huidige laarzen zwaar gehavend zijn.
hierdoor werd ik toch aan het twijfelen gebracht. Ook deze laars gepast en hij zit heerlijk.
Nu vraag ik mij af of er iemand ervaring heeft met deze laars, hoe deze bevalt en hoe het met de slijtage zit.
Gr. Chiel
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2981
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Chiel, snuffel deze video`s eens door
https://www.youtube.com/results?search_ ... ry=0&page=
https://www.youtube.com/results?search_ ... ry=0&page=
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Vandaag de laarzen gekocht, nu afwachten hoe ze gaan bevallen.
De terugweg was wennen, de laars is erg stijf en het schakelen gaat nog niet vanzelf.
Zal wel een kleine gewenningsperiode zijn .
De terugweg was wennen, de laars is erg stijf en het schakelen gaat nog niet vanzelf.
Zal wel een kleine gewenningsperiode zijn .
Gr. Chiel
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Toch gedaan. Gaan vast goed bevallen.
Zien er super uit
Zien er super uit
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Stoere boots !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Zagen er goed uit op de foto. Gaan van pas komen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Dat zal echt wel soepeler worden naarmate je de laarzen langer in gebruik hebt...Cplegt schreef:de laars is erg stijf en het schakelen gaat nog niet vanzelf.
In elk geval gefeliciteerd met je aanwinst
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- BlackStromSoes
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 21-02-2015, 11:16
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L2 (2012)
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Na een half jaar benieuwd of het schakelen al wat soepeler gaat
Bij mij bleef het toch een stugge bedoeling
Met de SW Motech pook ging het schakelen gelijk weer goed
Bij mij bleef het toch een stugge bedoeling
Met de SW Motech pook ging het schakelen gelijk weer goed
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Nog steeds redelijk stug. Maar ik had al vrij snel geen moeite meer met schakelen. Alleen op een andere motor ben ik soms nog ff zoekende.
Al met al bevallen ze prima
Al met al bevallen ze prima
Gr. Chiel
- BlackStromSoes
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 21-02-2015, 11:16
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L2 (2012)
Re: Ervaring met Alpinestars Toucan
Mooi dat het schakelen vrij snel beter ging.
Zelf bleef ik moeite houden met het er onderkomen van 1 naar 2.
Maat 48 in een stugge laars is waarschijnlijk ook niet zo bevorderlijk in combinatie met het standaard pookje.
De SW Motech staat zo lang mogelijk uitgeschoven op het 4de schroefgat en dan kom ik er makkelijk onder.
Alpinestars zit wel comfortabeler dan de oude Sidi adventure
Zelf bleef ik moeite houden met het er onderkomen van 1 naar 2.
Maat 48 in een stugge laars is waarschijnlijk ook niet zo bevorderlijk in combinatie met het standaard pookje.
De SW Motech staat zo lang mogelijk uitgeschoven op het 4de schroefgat en dan kom ik er makkelijk onder.
Alpinestars zit wel comfortabeler dan de oude Sidi adventure