Maximum stuur verhoging
Geplaatst: vr 16-10-2015, 17:25
Over twee weken heb ik een allroad training en ga dat doen met m'n DL1000 (K4). Allroad wordt veelal staand gereden maar een stuur staat daarvoor over het algemeen te laag afgesteld. Wanneer je op de motor staat, moeten je armen onder een hoek van plm 45 graden naar het stuur lopen. Aldus de instructie.
Een mogelijkheid is de stuurstroppen los te draaien en het stuur enigszins naar voren te draaien. Het stuur gaat dan zowel naar voren als omhoog. Of dit voldoende is moet ik nog bekijken.
Daarnaast kan ik eens kijken naar stuurverhogers zoals SW-Motech deze heeft. Voor de betreffende DL1000 wordt een verhoging van 20mm en 25mm aangeboden.
Nou vraag ik me af wat de maximale stuurverhoging voor mijn motor is zonder in de knel te komen met de aanwezige leidingen. SW-Motech bied stuurverhogers aan voor dit model motor tot max 25mm. Hiervan kan ik de indruk krijgen dat dit de maximale verhoging is, maar is dit zo? Er bestaan ook pivotting risers maar zijn vaak behoorlijk hoog.
Wie weet uit ervaring wat de maximale stuurverhoging is voor een DL1000 uit 2004?
Een mogelijkheid is de stuurstroppen los te draaien en het stuur enigszins naar voren te draaien. Het stuur gaat dan zowel naar voren als omhoog. Of dit voldoende is moet ik nog bekijken.
Daarnaast kan ik eens kijken naar stuurverhogers zoals SW-Motech deze heeft. Voor de betreffende DL1000 wordt een verhoging van 20mm en 25mm aangeboden.
Nou vraag ik me af wat de maximale stuurverhoging voor mijn motor is zonder in de knel te komen met de aanwezige leidingen. SW-Motech bied stuurverhogers aan voor dit model motor tot max 25mm. Hiervan kan ik de indruk krijgen dat dit de maximale verhoging is, maar is dit zo? Er bestaan ook pivotting risers maar zijn vaak behoorlijk hoog.
Wie weet uit ervaring wat de maximale stuurverhoging is voor een DL1000 uit 2004?